Справа № 420/9344/21
УХВАЛА
04 листопада 2022 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження заяву про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі за позовом Приватного підприємства «Ладатур» до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Приватного підприємства «Ладатур» (з урахуванням ухвали суду від 01.09.2021 року про заміну відповідача) до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації, в якому позивач просив:
- визнати протиправним та скасувати наказ відповідача від 5 квітня 2021 року № 17/0-2021 «Про розірвання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17»;
- зобов`язати відповідача продовжити виконання договору «Про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17».
25 листопада 2021 року Одеським окружним адміністративним судом у справі № 420/9344/21 прийнято рішення, яке набрало законної сили 17 травня 2022 року.
Від старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Василя Косюти до суду надійшла заява, вхід. № 31627/22 від 11.10.2022 року, про роз`яснення рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2021 року по справі № 420/9344/21, в якій останній, керуючись ст.ст. 18, 31 Закону України «Про виконавче провадження», ст. 254 КАС України, просить надати роз`яснення з приводу орієнтованого терміну дії, на який необхідно продовжити виконання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17.
Згідно зі змістом зазначеної заяви, її подано з таких підстав, зокрема:
- 17 серпня 2022 року державним виконавцем винесено постанову про заміну сторони виконавчого провадження № 69317734, копії якої були направлені сторонам виконавчого провадження.;
- 16 вересня 2022 року на адресу відділу надійшов лист Департаменту морегосподарського комплексу, транспортної інфраструктури та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації № 356/01-27/2-22 від 12.09.2022, яким повідомлено, що в процесі виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду у справі № 420/9344/21 Департаментом було встановлено ряд обставин, що унеможливлюють його виконання, з огляду на таке. Одеський окружний адміністративний суд у рішенні від 25.11.2021 року визнав протиправним та скасував наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації від 5.04.2021 № 14/0- 2021 «Про розірвання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17», а також зобов`язав відповідача продовжити виконання зазначеного договору. Відповідно до пункту 5.1 договору термін його дії складає 5 років від дати укладання. Таким чином, строк дії договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17 закінчився 04.08.2022. Враховуючи викладене, виконання Департаментом зазначеного рішення суду в частині продовження виконання договору про організацію перевезень є неможливим у зв`язку із закінченням терміну його дії;
- 26 вересня 2022 року на адресу відділу надійшла заява стягувача Директора ПП «Ладатур» про невиконання судового рішення та додатки до неї. З 12 квітня 2021 року до 03 серпня 2022 року (день закінчення дії договору) (залишилось невикористаними 15 місяців і 22 дні господарської діяльності ПП «Ладатур», тобто Управління (Організатор) незаконно позбавив ПП «Ладатур» права займатися підприємницькою діяльністю та сумлінно продовжувати виконувати свої обов`язки, які з нею пов`язані;
- в ході проведення виконавчих дій встановлено, що договір № 62/17 про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) між Управлінням транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації попередником Департаменту морегосподарського комплексу, транспортної інфраструктури та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації (боржник) та ПП «Ладатур» (стягувач) було укладено договір 04.08.2017. Термін дії договору було встановлено 5 років від дати укладення, тобто термін дії договору закінчився 03.08.2022 року. Крім того, самим договором не передбачена можливість продовження строку чинності документа договору;
- резолютивною частиною рішення Одеського окружного адміністративного суду по справі № 420/9344/21 зобов`язано Департамент економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації продовжити виконання Договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17;
- однак, зміст резолютивної частини вищезгаданого рішення не визначає конкретній часових проміжків, в межах яких повинна бути проводжена дія даного договору, тобто не встановлює чітко визначеного терміну продовження виконання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17.
До даної заяви додано, зокрема, копії листа Департаменту морегосподарського комплексу, транспортної інфраструктури та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації від 12.09.2022 року та заяви директора Приватного підприємства «Ладатур» від 26.09.2022 року.
Суд, керуючись положеннями ч. 3 ст. 254 КАС України, розглядає подану заяву про роз`яснення рішення суду у порядку спрощеного позовного провадження, в якому було ухвалено відповідне рішення суду.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Судом встановлено, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2021 року у справі № 420/9344/21, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2022 року, вирішено, зокрема:
- адміністративний позов Приватного підприємства «Ладатур» (місцезнаходження: вул. Осипова, буд. 19, м. Одеса, 65014; ідентифікаційний код: 31545758) до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: проспект Шевченка, 4, м. Одеса, 65032; ідентифікаційний код юридичної особи: 39917856) про визнання протиправним та скасування наказу, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю;
- визнати протиправним та скасувати наказ Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації від 5 квітня 2021 року № 17/0-2021 «Про розірвання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17»;
- зобов`язати Департамент економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації продовжити виконання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17».
Ухвалою суду від 11.08.2022 року постановлено, зокрема: замінити боржника у виконавчому провадженні № 69317734, відкритому 01.07.2022 року за виконавчим листом № 420/9344/21, виданим Одеським окружним адміністративним судом 22 червня 2022 року, з Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: проспект Шевченка, 4, м. Одеса, 65032; ідентифікаційний код юридичної особи: 39917856) на Департамент морегосподарського комплексу, транспортної інфраструктури та зв`язку Одеської обласної державної адміністрації (місцезнаходження: проспект Шевченка, 4, м. Одеса, 65032; ідентифікаційний код юридичної особи: 44629187).
Виходячи із змісту положень 254 КАС України, роз`яснення рішення суду це засіб виправлення недоліків судового акту, який полягає в усуненні неясності судового акту і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі, роз`яснено може бути рішення у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки існує значна ймовірність його виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Отже, в ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення.
При цьому, роз`яснено може бути виключно рішення, яке підлягає виконанню.
Наведені висновки узгоджуються з висновками Великої Палати Верховного Суду, викладеними в ухвалі від 3 вересня 2018 року у справі № 638/11634/17 (№ К/9901/4439/17).
Також, відповідно до п. 19 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 року № 7 «Про судове рішення в адміністративній справі», зокрема, в ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Так, зі змісту прийнятого Одеським окружним адміністративним судом рішення від 25 листопада 2021 року у справі № 420/9344/21, яке залишено без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 17 травня 2022 року, вбачається, що предметом оскарження, відповідно спору (дослідження/встановлення/тощо) була протиправність / правомірність наказу Управління транспортно-комунікаційної інфраструктури Одеської обласної державної адміністрації від 5 квітня 2021 року № 17/0-2021 «Про розірвання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17», який зазначеним рішенням суду визнаний протиправним та скасований.
При цьому, на дату прийняття рішення суду про задоволення позовних вимог позивача повністю, в тому числі похідної вимоги, а саме про зобов`язання Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації продовжити виконання договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17», зокрема, термін дії вказаного договору не закінчився. Отже, роз`яснення рішення суду з підстав-обставин, зазначених у поданій до суду заяві (закінчення терміну дії договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17) в даному випадку буде змінювати зміст цього рішення суду.
Враховуючи встановлені судом обставини щодо змісту рішення у справі, на підставі положень ст. 254 КАС України, які регулюють порушене у заяві питання, та їх аналізу, суд вважає наведені у поданій до суду заяві обставини-підстави для роз`яснення рішення суду (закінчення терміну дії договору про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування від 04.08.2017 № 62/17) не свідчать про його незрозумілість та про неясність резолютивної частини рішення, відповідно підстав для роз`яснення судового рішення в порядку ст. 254 КАС України в даному випадку немає, отже немає підстав для задоволення заяви старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Василя Косюти про роз`яснення рішення суду, вхід. № 31627/22, повністю.
Згідно з п. 3 Розділу VI Прикінцевих положень КАС України (в редакції, чинній до 17.07.2020 року) під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), зокрема, процесуальні строки щодо розгляду адміністративної справи продовжуються на строк дії такого карантину.
Згідно з п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перебігу процесуальних строків під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 18.06.2020 року № 731-ІХ, який набрав чинності 17.07.2020 року, зокрема, процесуальні строки, які були продовжені відповідно до пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" № 540-IX від 30 березня 2020 року, закінчуються через 20 днів після набрання чинності цим Законом.
Постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2022 р. № 928) до 31 грудня 2022 р. на території України продовжено дію карантину, встановленого постановами Кабінету Міністрів України.
Заяву розглянуто, ухвалу постановлено та складено також з урахуванням: статей 10, 12-2, 26 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»; Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»; законів України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», якими затверджено Укази Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 № 133/2022, від 22.04.2022 № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022, від 12.08.2022 № 573/2022; рішення Ради суддів України від 24.02.2022 № 9.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 254, 256, 294, 295, Розділом VІІ Перехідних положень КАС України, суд -
ухвалив:
У задоволенні заяви старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Одеській області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Василя Косюти про роз`яснення рішення суду, вхід. № 31627/22, відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 256 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена в порядку, передбаченому п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ Перехідних положень КАС України, та у строк, встановлений ст. 295 КАС України.
Суддя М.Г. Цховребова
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2022 |
Оприлюднено | 09.11.2022 |
Номер документу | 107145452 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про роз’яснення судового рішення |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Цховребова М.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні