ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 листопада 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/7404/22
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сич С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
31 серпня 2022 року Фермерське господарство "ВЕКТОР-АГРО" (надалі - позивач; ФГ "ВЕКТОР-АГРО") звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України, у якій просить: визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області №3329465/38364569 від 04.11.2021; зобов`язати Державну податкову службу України, код ЄДРПОУ 43005393, зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, накладну від 05.10.2021 № 8 датою фактичного її подання.
В обґрунтування позовних вимог позивачем, зазначено, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від №3329465/38364569 від 04.11.2021 є протиправним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №8 від 05.10.2021 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податків надано контролюючому органу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05 вересня 2022 року визнано поважними причини пропуску строку звернення Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" до адміністративного суду та поновлено пропущений строк звернення до адміністративного суду з позовом Фермерському господарству "ВЕКТОР-АГРО" у справі №440/7404/22, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі 440/7404/22, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
22 вересня 2022 року до суду надійшла заява відповідачів із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження /а.с. 164-165/.
Також 22 вересня 2022 року до суду надійшов відзив відповідача Головного управління ДПС у Полтавській області на позовну заяву, у якому представник ГУ ДПС у Полтавської області, серед іншого, заявляє клопотання про розгляд справи за участі представника ГУ ДПС в Полтавській області за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2022 року залишено без задоволення заяви відповідачів із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження у справі №440/7404/22.
У відзиві на позовну заяву представник відповідачів просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі /а.с. 174-179/, посилаючись на те, що зупинення реєстрації податкової накладної №8 від 05.10.2021 здійснено у відповідності та на виконання вимог Порядку зупинення реєстрації ПН/РК №1165. Вказує, що подавши на реєстрацію податкову накладну, позивач не надав документів на підтвердження події, яка відбулася 04.10.2021, тобто на момент складення товарно-транспортної накладної. За цих обставин контролюючий орган дійшов висновку, що позивачем не надано документів, які є підставою для складення податкової накладної №8 від 05.10.2021. Крім того, зазначено, що немає підтвердження навантажувально-розвантажувальних робіт, відсутні докази перевезення товару, у договорі сторони не погодили умови поставки товару, у товарно-транспортних накладних не ідентифіковано посадових осіб, які здійснили отримання товару. Вважає, що суд не може зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, оскільки це є дискреційним повноваженням ДПС України.
27 вересня 2022 року до суду надійшла відповідь позивача на відзив /а.с. 246-250/, у якій вказано, що за висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 07.05.2020 у справі №300/183/19, предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну мають бути встановлені обставини достатності документів для її реєстрації. Пояснює, що 04.10.2021 між позивачем та ПП "Віктор і К" укладено договір поставки №05102126, ПП "Віктор і К" 05.10.2021 був складений лист №377, де зазначено, що фактично договір укладено 04.10.2021, а через технічну помилку датовано 05.10.2021, тому сторони погодили, що датою укладення договору слід вважати 04.10.2021. Вважає, що відповідачу направлено всі необхідні документи підтверджуючі здійснення господарської операції. Вказує, що зобов`язавши ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, суд не перебирає на себе повноваження відповідача, а зобов`язує суб`єкта владних повноважень вчинити певну дію, яку останній мав вчинити, у такий спосіб захищаючи право позивача.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та спірні правовідносини.
ФГ "ВЕКТОР-АГРО" (ідентифікаційний код 38364569) зареєстроване як юридична особа 16.08.2012, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців /а.с. 14/.
Згідно пункту 2.1 Статуту ФГ "ВЕКТОР-АГРО", затвердженого рішенням засновника 14.08.2012, головною метою діяльності Господарства є отримання прибутку шляхом виробництва, вирощування сільськогосподарської продукції, переробки, реалізації та здійснення інших видів діяльності /а.с. 9-13/.
Основним видом економічної діяльності ФГ "ВЕКТОР-АГРО" є 01.11. Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 181-186/.
ФГ "ВЕКТОР-АГРО" зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.09.2017, що підтверджується витягом №1716134500043 з реєстру платників податку на додану вартість /а.с. 15/.
25.10.2021 ФГ "ВЕКТОР-АГРО" подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 05.10.2021 (отримувач (покупець) ПП "Віктор і К") на соняшник, код УКТ ЗЕД -120600, на загальну суму 640749,60 грн., в тому числі ПДВ -78688,55 грн. /а.с. 20, 214/.
За результатами розгляду податкової накладної №8 від 05.10.2021 контролюючий орган 25.10.2021 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.12" направив ФГ "ВЕКТОР-АГРО" квитанцію, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 05.10.2021 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" /а.с. 214/.
ФГ "ВЕКТОР-АГРО" направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 02.11.2021 №1, у якому зазначено, що ФГ "ВЕКТОР-АГРО" займається вирощуванням с/г культур згідно КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культу - є основним видом діяльності, згідно додатків довільного формату в кількості від 1 до 9, які підтверджують легальність операції з продажу соняшника /код УКТЗЕД/ДКПП 120600 /а.с. 18/.
До цього повідомлення додано копії документів, копії яких містяться у матеріалах справи /а.с. 30-62, 181-213/.
04.11.2021 комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №3329465/38364569 про відмову у реєстрації податкової накладної від 05.10.2021 №8 /а.с. 19/.
За змістом вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено "ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити). Додаткова інформація: "не наданий первинний документ, який став підставою виникнення податкового зобов`язання, а саме видаткової накладної".
Позивач не погодився з вказаним рішенням та подав на нього скаргу до ДПС України /а.с. 24-28/, до якої додав пакет документів, копії яких наявні у матеріалах справи /а.с. 63-152/.
Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.12.2021 №62774/38364569/2, яке прийнято комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу ФГ "ВЕКТОР-АГРО" залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін /а.с. 23/.
Позивач не погодився з рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській області №3329465/38364569 від 04.11.2021 про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській області №3329465/38364569 від 04.11.2021, суд дійшов таких висновків.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3, пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктом "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Відповідно до пункт 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
Відповідно до підпункту 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет /пункт 8 Порядку №1165/.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 25.10.2021 ФГ "ВЕКТОР-АГРО" подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №8 від 05.10.2021 (отримувач (покупець) ПП "Віктор і К") на соняшник, код УКТ ЗЕД -120600, на загальну суму 640749,60 грн., в тому числі ПДВ -78688,55 грн. /а.с. 20, 214/.
За результатами розгляду податкової накладної №8 від 05.10.2021 контролюючий орган 25.10.2021 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.12" направив ФГ "ВЕКТОР-АГРО" квитанцію, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 05.10.2021 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" /а.с. 214/.
Зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючим органом не визначено, які конкретно документи позивачу слід подати для усунення сумнівів щодо реальності задекларованої позивачем операції.
Враховуючи зміст квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної ФГ "ВЕКТОР-АГРО" направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 02.11.2021 №1, у якому зазначено, що ФГ "ВЕКТОР-АГРО" займається вирощуванням с/г культур згідно КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культу - є основним видом діяльності, згідно додатків довільного формату в кількості від 1 до 9, які підтверджують легальність операції з продажу соняшника /код УКТЗЕД/ДКПП 120600 /а.с. 18/.
До цього повідомлення позивачем було додано копії документів, копії яких містяться у матеріалах справи /а.с. 30-62, 181-213/, а саме:
- договору поставки №05102126 від 05.10.2021, укладеного між ФГ "ВЕКТОР-АГРО" (постачальник) та ПП "Віктор і К" (покупець), за умовами якого постачальник зобов`язується передати у власність покупцю сільськогосподарську культуру - насіння соняшника (у подальшому - товар), а покупець зобов`язується прийняти та своєчасно здійснити оплату товару на умовах даного договору. Згідно пункту 3.2 договору покупець сплачує за поставлений товар у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на банківський рахунок постачальника протягом 10 банківських днів з моменту надання постачальником належним чином оформлених оригіналів документів, передбачених п. 2.2, 2.3 даного договору. Відповідно до пункту 9.1 договору даний договір вступає в силу з моменту його підписання і діє до 31.08.2022, але у будь-якому разі до повного виконання сторонами зобов`язань за даним договором /а.с. 30-33/;
- видаткової накладної №8 від 05.10.2021, складеної постачальником ФГ "ВЕКТОР-АГРО", покупець - ПП "Віктор і К", на соняшник кількістю 16,925 т за ціною без ПДВ 16421,06 грн. та на соняшник кількістю 17,396 т за ціною без ПДВ 16333,33 грн., на загальну суму 640749,60 грн., в тому числі ПДВ - 78688,55 грн. /а.с. 36/;
- товарно-транспортних накладних №875541 від 04.10.2021 та №875542 від 04.10.2021, у яких в якості замовника та вантажовідправника зазначено ФГ "ВЕКТОР-АГРО", в якості автомобільного перевізника вказано ФОП ОСОБА_1 , а в якості вантажоодержувача зазначено ПП "Віктор і К", пункт навантаження - с. Василівка Кобеляцький район Полтавська область, пункт розвантаження - смт. Власівка. Ці товарно-транспортні накладні містять відмітки лабораторії покупця про прийняття товару по якості та по кількості 05.10.2021 /а.с. 34-35/;
- рахунку-фактури №8 від 05.10.2021 на соняшник кількістю 16,925 т за ціною без ПДВ 16421,06 грн. та на соняшник кількістю 17,396 т за ціною без ПДВ 16333,33 грн., на загальну суму 640749,60 грн., в тому числі ПДВ - 78688,55 грн. /а.с. 37/;
- платіжного доручення №35185 від 20.10.2021 на суму 562061,05 грн., у тому числі ПДВ 14%-69025,04 грн. оплата за соняшник по договору згідно рах. №8 від 05.10.2021 /а.с. 39/;
- звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду у 2020 році ФГ "ВЕКТОР-АГРО" (форма №29-СГ), у якому наявна інформація про виробництво культур зернових та зернобобових, культур технічних, зокрема, соняшника на площі посівній, площі зібраній - 15,00 га, обсяг виробництва 270,00 ц /а.с. 41-43/;
- звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року ФГ "ВЕКТОР-АГРО" (форма №4-СГ), у якому наявна інформація про посівні площі сільськогосподарських культур, зокрема, соняшник - 35,19 га та про наявність сільськогосподарських угідь, у тому числі взятих у оренду - 157,19 га /а.с. 45-46/;
- податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи ФГ "ВЕКТОР-АГРО" за 2021 рік з додатками, у якій містяться відомості про наявність земель сільськогосподарського призначення (сільськогосподарські угіддя, у тому числі для сільськогосподарських товаровиробників, що спеціалізуються на виробництві (врощуванні) та переробці продукції рослинництва на закритому грунті) - ріллі, сіножатих; відомості про наявність земельних ділянок /а.с.48-51/, а також розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва на 2020 рік /зворот а.с. 51, а.с. 52/;
- довідки ГУ ДПС у Полтавській області №26209/6/16-31-18-07-18 від 22.07.2021 про підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи - сільськогосподарського товаровиробника, у якого частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, виданої ФГ "ВЕКТОР-АГРО" /а.с. 56/;
- довідки Василівської сільської ради Кобеляцького району Полтавської області від 28.01.2021 №50/02-25 про те, що станом на 21.01.2021 в користуванні ФГ "ВЕКТОР-АГРО" знаходиться 197,17 га землі (в тому числі рілля 157,19 га) /а.с. 54/;
- витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ФГ "ВЕКТОР-АГРО" /а.с. 58-60/.
Крім того, до контролюючого органу позивачем надано письмові пояснення, оформлені листом ФГ "ВЕКТОР-АГРО" №5 від 01.11.2021, у яких зазначено, що ФГ "ВЕКТОР-АГРО" займається вирощуванням с/г культур, згідно КВЕД 01.11. Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культу - є основним видом діяльності. Господарство зареєструвало податкову накладну №8 від 05.10.2021 на суму з ПДВ 640749,60 грн., але згідно реєстраційного номера документ: 9315648821 "Документ прийнято. реєстрація зупинена", тому до повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків корегувань, реєстрацію яких зупинено додаються документи в додатках від 1 до 8, які підтверджують легальність операції з продажу соняшнику/код УКТЗЕД/ДКПП 120600 /а.с. 62/.
За приписами статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність" господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до частин 1, 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Залежно від характеру господарської операції та технології обробки облікової інформації до первинних документів можуть включатися додаткові реквізити (печатка, номер документа, підстава для здійснення операції тощо).
Таким чином, факт здійснення господарських операцій повинен підтверджуватися первинними документами (накладними, актами приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), тощо), які містять відомості про такі господарські операції та повинні відповідати вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік і фінансову звітність".
Видаткова накладна №8 від 05.10.2021, складена постачальником ФГ "ВЕКТОР-АГРО", покупець - ПП "Віктор і К", на соняшник кількістю 16,925 т за ціною без ПДВ 16421,06 грн. та на соняшник кількістю 17,396 т за ціною без ПДВ 16333,33 грн., на загальну суму 640749,60 грн., в тому числі ПДВ - 78688,55 грн. /а.с. 36/ та була надана позивачем контролюючим органам на підтвердження факту відвантаження товару.
Відтак, суд критично оцінює доводи оскаржуваного рішення про не надання первинного документа, який став підставою виникнення податкового зобов`язання, а саме видаткової накладної.
Слід зазначити, що до контролюючого органу позивачем також надавалися товарно-транспортні накладні №875541 від 04.10.2021 та №875542 від 04.10.2021, у яких в якості замовника та вантажовідправника зазначено ФГ "ВЕКТОР-АГРО", в якості автомобільного перевізника вказано ФОП ОСОБА_1 , а в якості вантажоодержувача зазначено ПП "Віктор і К", пункт навантаження - с. Василівка Кобеляцький район Полтавська область, пункт розвантаження - смт. Власівка. Ці товарно-транспортні накладні містять відмітки лабораторії покупця про прийняття товару по якості та по кількості 05.10.2021 /а.с. 34-35/;
Відповідно до пунктів 2.1, 2.2, 2.3 договору поставки №05102126 від 05.10.2021 поставка товару здійснюється на умовах DDР (склад покупця - Кіровоградська обл., м. Світловодськ, смт. Власівка, вул. Молодіжна, 52) відповідно до міжнародних правил Інкотермс 2010. Безпосередньо при поставці товару постачальник повинен надати покупцю оригінал належним чином оформленої товарно-транспортної накладної з обов`язковим заповненням всіх пунктів. Перехід права власності на товар відбувається після його фактичної передачі покупцю, але виключно після прийняття товару по якості та кількості (про що свідчить відповідна відмітка лабораторії покупця на товарно-транспортних накладних), на підставі належно оформлених первинних документів (сканкопія видаткової накладної дводенний термін обов`язково надається на електронну адресу покупця).
Зважаючи на наведені вище умови договору поставка соняшника на склад покупця здійснювалася позивачем із залученням перевізника, а право власності на цей товар перейшов від позивача до ПП "Віктор і К" 05.10.2021 після його фактичної передачі покупцю та після прийняття товару по якості та кількості, про що свідчить відповідна відмітка лабораторії покупця на товарно-транспортних накладних.
Платник податку ФГ "ВЕКТОР-АГРО" після настання першої з умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, що підтверджена видатковою накладною №8 від 05.10.2021, відповідно до пунктів 201.7, 201.10 статті 201 ПК України був зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Частиною 1 статті 213 Цивільного кодексу України зміст правочину може бути витлумачений стороною (сторонами).
За змістом листа ПП "Віктор і К" №377 від 05.10.2021 та пояснень представника позивача у заяві по суті, договір поставки №05102126 від 05.10.2021 фактично укладений 04.10.2021, проте, при складенні та підписанні договору допущено технічну помилку - описку у даті договору /а.с. 29, 247/.
Відповідачами не надано до суду доказів визнання договору поставки №05102126 недійсним.
Верховним Судом у постанові від 07 травня 2020 року у справі №300/183/19 викладено висновок щодо застосування норм статей 8, 9, 77, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, за змістом якого предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Тобто позивач має довести, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної, натомість відповідач має це спростовувати на підтвердження правильності свого рішення із наведенням обґрунтованих доводів, чому надані позивачем документи не були достатніми для реєстрації податкової накладної.
У справі, що розглядається, позивач довів, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної №8 від 05.10.2021, а відповідачі не спростували факту, що надані позивачем документи були достатніми для реєстрації цієї податкової накладної.
Щодо аналізу господарських операцій між позивачем ФГ "ВЕКТОР-АГРО" та ПП "Віктор і К", а також між позивачем та іншими контрагентами позивача, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки ці питання повинні досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Підсумовуючи вищевикладене, враховуючи встановлені обставини та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, необхідних для складання податкової накладної №8 від 05.10.2021, беручи до уваги, що реальність господарської операції може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків, суд дійшов висновку, що у ГУ ДПС у Полтавській області були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної, тому рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3329465/38364569 від 04.11.2021 прийняте Головним управлінням ДПС у Полтавській області без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, а отже є протиправним та підлягає скасуванню.
Спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).
Абзацами 5, 6, та 7 вступної частини Рекомендації Rec (2004) 6 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам "Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту", ухваленої на 114-й сесії 12.05.2004, передбачено, що, відповідно до вимог статті 13 Конвенції, держави-члени зобов`язуються забезпечити будь-якій особі, що звертається з оскарженням порушення її прав і свобод, викладених в Конвенції, ефективний засіб правового захисту в національному органі; крім обов`язку впровадити такі ефективні засоби правового захисту у світлі прецедентної практики Європейського суду з прав людини, на держави покладається загальний обов`язок розв`язувати проблеми, що лежать в основі виявлених порушень; саме держави-члени повинні забезпечити ефективність таких національних засобів як з правової, так і практичної точок зору, і щоб їх застосування могло привести до вирішення скарги по суті та належного відшкодування за будь-яке виявлене порушення.
У пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що стаття 13 гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань.
Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.
Згідно із статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Таким чином, обов`язок щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої платником податків податкової накладної №8 від 05.10.2021 покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику - ДПС України.
Згідно із частиною 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача є: визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04 листопада 2021 року №3329465/38364569 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 05 жовтня 2021 року №8, подану на реєстрацію Фермерським господарством "ВЕКТОР-АГРО" (ідентифікаційний код 38364569) 25 жовтня 2021 року.
Отже, адміністративний позов Фермерським господарством "ВЕКТОР-АГРО" підлягає задоволенню.
При зверненні до суду з позовом у цій справі позивачем сплачено судовий збір в сумі 2481 грн., що підтверджується платіжним дорученням №526 від 30.08.2022 /а.с. 8/ та випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду державного бюджету України /а.с.154/.
Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, при задоволенні позову Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1240,50 грн. (2481 грн./2) та стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1240,50 грн. (2481 грн./2).
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 9, 77, 139, 229, 243-245, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" (вул. Молодіжна, 11, село Василівка, Кобеляцький район, Полтавська область, 39270, ідентифікаційний код 38364569) до Головного управління ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000), Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04 листопада 2021 року №3329465/38364569.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 05 жовтня 2021 року №8, подану на реєстрацію Фермерським господарством "ВЕКТОР-АГРО" (ідентифікаційний код 38364569) 25 жовтня 2021 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1240 грн. 50 коп. (одна тисяча двісті сорок гривень п`ятдесят копійок).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Фермерського господарства "ВЕКТОР-АГРО" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1240 грн. 50 коп. (одна тисяча двісті сорок гривень п`ятдесят копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя С.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2022 |
Оприлюднено | 09.11.2022 |
Номер документу | 107145502 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні