ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
09 листопада 2022 рокуСправа №160/16400/22
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Калугіної Н.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів у справі № 160/16400/22 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.08.2022 № 1347674-2408-0410;
-судові витрати покласти на відповідача.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.
Повідомлено сторін, що розгляд справи відбудеться без повідомлення (виклику) учасників справи у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Представником відповідача 04.11.2022 через канцелярію суду надано клопотання, згідно змісту якого останній просить витребувати від Дніпропетровської обласної державної адміністрації інформацію про наявність фортифікаційних захисних споруд на земельній ділянці з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області.
В обґрунтування поданого клопотання позивач зазначає, що згідно змісту позовної заяви причиною незаконності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення є наявність на орендованій земельній ділянці фортифікаційних захисних споруд, що унеможливило проведення на ній сільськогосподарських робіт. Враховуючи наявність на орендованої ним земельної ділянці фортифікаційної споруди, зобов`язання за сплати орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442 скасовується.
Суд дослідивши матеріали справи, доводи в обгрунтування поданої позивачем зави про витребування доказів, дійшов наступного висновку.
Предметом спору є податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.08.2022 № 1347674-2408-0410 на суму 157305, 20 грн, складене за порушення позивачем зобов`язань щодо орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442.
Так, відповідно до матеріалів справи 26.12.2019 між позивачем та Межівською селищною радою укладено договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області.
Відповідно до п. 69.14. підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Як стверджує позивач, на початку весни 2022 року, у зв`язку із повномасштабним вторгненням російської федерацї на територію України, на вказаній земельній ділянці (1222655400:01:003:0442,) розташовано фортифікаційні захисні споруди, у зв`язку з чим останній з метою встановлення факту їх розміщення звернувся до Межівської селищної ради.
Відповідно до відповіді виконавчого комітету Межівської селищної ради від 15.08.2022 № 843/0/2-22, повноваження щодо визначення земельних ділянок на яких розташовані фортифікаційні споруди, згідно з Законом України № 2120-ІХ від 05.03.2022 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», покладено на обласні військові адміністрації.
Разом з цим, відповідно до податкового повідомлення-рішення від 22.08.2022 № 1347674-2408-0410 позивачу за порушення зобов`язань щодо орендної плати за земельну ділянку з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442 визначено суму податкового зобов`язання на суму 157 305, 20 грн.
Листом Департамент екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 21.09.2022 повідомлено позивача, що, відповідно до п.п. 10 п. 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування», здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Згідно п.п. 10 п. 1 ст. 36-1 цього Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження з виконання вимог законодавства щодо визначення потреби, створення, використання, утримання, реконструкції та ведення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту територіальної громади, здійснення контролю за станом утримання таких споруд та готовності їх до використання за призначенням та підтримкою в належному технічному стані.
До того ж, відповідно до наданої Департаментом інформації, відомості про дислокацію, систему охорони, оборони, організаційно-штатну структуру, чисельність особового складу військових частин (установ) в особливий період (на воєнний час) становлять державну таємницю, згідно з п. 1.4.3 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом СБУ від 12.08.2005 №440.
Крім того, інформація щодо наявності фортифікаційних захисних споруд на території Межівської селищної ради від виконавчого органу селищної ради до обласної адміністрації не надходила.
Разом з цим, суд наголошує, що відповідно до п. 1.4.3 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом СБУ від 23.12.2020 № 383, відомості про дислокацію, систему охорони, оборони, організаційно-штатну структуру, чисельність особового складу військових частин (установ) в особливий період (на воєнний час) становлять державну таємницю.
Так, указом Президента України від 24.02.2022 № 64/22 затвердженого Законом № 2102-IX від 24.02.2022 у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України з 24.02.2022 на території України введено правовий режим воєнного стану, який у подальшому із змінами, внесеними згідно з Указами Президента № 133/2022 від 14.03.2022, № 259/2022 від 18.04.2022, № 341/2022 від 17.05.2022, № 573/2022 від 12.08.2022 продовжено до 21.11.2022.
Відповідно до указу Президента України від 24.02.2022 № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», у зв`язку з утворенням військових адміністрацій, обласні, Київська міська державні адміністрації та голови цих адміністрацій набувають статусу відповідних військових адміністрацій та начальників цих військових адміністрацій.
З огляду на викладене, Дніпропетровська обласна державна адміністрація набула статусу обласної військової адміністрації.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
З огляду на викладене, суд наголошує, що інформація щодо наявності/відсутності на земельній ділянці з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області, фортифікаційних захисних споруд, дата та період їх розташування, а також мета їх використання, є обставинами, які належать до предмету доказування у вказаній справі.
Згідно ч. 1 ст. 80 КАС України, учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 79 цього Кодексу.
У клопотанні про витребування доказів повинно бути зазначено: який доказ витребовується; обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати; підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа; заходи, яких особа, що подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів, та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу.
Положеннями ч. 3 ст. 77 КАС України, передбачено, що докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно ч. 4 ст. 9 КАС України, суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно частини 4 ст. 79 КАС України, якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк.
Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.
Згідно з ч. 7 ст. 80 КАС України, особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
Відповідно до ч. 6 ст. 80 КАС України, будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
Приписами Податкового кодексу України визначено, що обласні військові адміністрації повинні визначати земельні ділянки, які засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди (п. 69.14. підрозділу 10 «Інші перехідні положення» Податкового кодексу України).
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
З огляду на викладене, суд вважає за необхідне витребувати у Дніпропетровської обласної військової адміністрації інформацію щодо наявності/відсутності на земельній ділянці з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області, фортифікаційних захисних споруд, періоду їх розташування, а також мету їх використання.
Керуючись положеннями ст. 79, 80, 248, 256, 294 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів - задовольнити.
Витребувати у Дніпропетровської обласної військової адміністрації, у термін 10 днів з дня отримання даної ухвали суду, інформацію щодо:
наявності/відсутності на земельній ділянці з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області, фортифікаційних захисних споруд;
періоду розташування;
мети їх використання (з якою метою встановлені, та чи використовувались при відсічі російської агресії, в оборонних цілях тощо).
Копії даної ухвали направити особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Н.Є. Калугіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2022 |
Оприлюднено | 29.03.2024 |
Номер документу | 107200422 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні