ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 грудня 2022 року Справа № 160/16400/22
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Калугіної Н.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 22.08.2022 № 1347674-2408-0410;
-судові витрати покласти на відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення від 22.08.2022 № 1347674-2408-0410 прийняте контролюючим органом без урахування змін податкового законодавства та наявності на орендованій земельній ділянці фортифікаційних споруд, відтак останнє підлягає скасуванню у судовому порядку.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Повідомлено сторін, що розгляд справи відбудеться без повідомлення (виклику) учасників справи у приміщенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Позивачем 04.11.2022 через канцелярію суду надано клопотання, згідно змісту якого останній просить витребувати від Дніпропетровської обласної державної адміністрації інформацію про наявність фортифікаційних захисних споруд на земельній ділянці з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.11.2022 вказане клопотання задоволено.
Витребувано у Дніпропетровської обласної військової адміністрації, у термін 10 днів з дня отримання даної ухвали суду, інформацію щодо:
наявності/відсутності на земельній ділянці з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області, фортифікаційних захисних споруд та періоду їх розташування;
мети їх використання (з якою метою встановлені, та чи використовувались при відсічі російської агресії, в оборонних цілях тощо).
11.11.2022 відповідачем надано через канцелярію суду клопотання, згідно якого останній просить продовжити строк на подання відзиву на позов у зв`язку з необхідністю звернення до профільних структурних підрозділів, що зумовило необхідність у додатковому часі для підготовки, надання відзиву та доказів по справі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про продовження строку для подання відзиву на позов та відповідних доказів у справі задоволено. Продовжено строк для подання відзиву на позов та відповідних доказів у справі на 10 календарних днів з моменту отримання даної ухвали суду.
Відповідачем 22.11.2022 надано відзив на позовну заяву, в якому останній не погоджується з позовними вимогами та вважає, що підстави для задоволення позову відсутні. Також зазначив, що у зв`язку з тим, що позивач є платником орендної плати з фізичних осіб, якому на підставі рішення Межівської селищної ради «Про передачу земельної ділянки в оренду» серія та номер 1857-27/VII від 26.12.2019 передано в оренду земельну ділянку 65 га та укладено договір оренди від 26.12.2019. Керуючись п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України та з урахуванням ст. 269, ст. 270 Податкового кодексу України позивачу нараховано податкові зобов`язання з орендної плати з фізичних осіб за 2022 рік та сформовано податкове повідомлення-рішення форми «Ф» № 1347674-2408-0410 від 22.08.2022 на суму 157 305,20 грн.
Позивач не скористався правом надання відповіді на відзив на позов.
Разом з цим, на виконання ухвали суду від 09.11.2022 про витребування доказів від Дніпропетровської обласної державної адміністрації надійшла відповідна інформація.
Згідно з ч. 1 ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
У зв`язку з ракетними обстрілами міста Дніпра 16.12.2022, будівля суду за адресою: АДРЕСА_1 була знеструмлена, у зв`язку із чим до 20.12.2022 у приміщенні суду за адресою: вул. Академіка Чекмарьова, 5 не функціонувала автоматизована система КП "Діловодство спеціалізованого суду", що підтверджується актом №75814/22 від 21.12.2022.
Зазначене унеможливило вчасне внесення повного тексту рішення до автоматизованої системи КП "Діловодство спеціалізованого суду" та направлення до Єдиного державного реєстру судових рішень.
При вирішенні справи суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.
ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ) перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
ОСОБА_1 є платником орендної плати з фізичних осіб (код платежу 18010900), а саме на підставі договору оренди земельної ділянки від 26.12.2019, відповідно до якого орендарю передано в строкове платне користування земельну ділянку для сінокосіння та випасання худоби площею 65,0000 га, розташовану за адресою: Межівська селищна рада, (Демуринська селищна рада), Межівського району, Дніпропетровської області (кадастровий номер 1222655400:01:003:0442) на 14 років.
Рішенням голови Межівської селищної ради від 13.07.2021 позивачу затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (кадастровий номер 1222655400:01:003:0442, площа 65,0000 га) за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Межівської селищної ради (Демуринська селищна рада) Межівського району, Дніпропетровської області із земель комунальної власності та вирішено внести відповідні зміни до договору оренди землі, громадянина ОСОБА_1 зобов`язано укласти з Межівською селищною радою додаткову угоду.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області сформоване та направлене на адресу позивача податкове повідомлення-рішення від 22.08.2022 № 1347674-2408-0410, яким позивачу визначено суму грошового зобов`язання за платежем «орендна плата з фізичних осіб» у розмірі 157 305,20 грн.
Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
В силу вимог частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини першої статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що плата за землю обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності
За змістом підпунктів 14.1.72 і 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України, земельним податком визнається обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами можуть бути юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Відповідно до підпунктів 269.1.1 і 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК України, платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі (зокрема п. 269.1.2 - платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.)
Згідно зі ст. 270 ПК України, об`єктами оподаткування платою за землю є:
об`єкти оподаткування земельним податком:
земельні ділянки, які перебувають у власності;
земельні частки (паї), які перебувають у власності;
земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування;
об`єкти оподаткування орендною платою - земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до п. 271.1 та 271.2 статті 271 ПК України, базою оподаткування є:
нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;
площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено.
Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Відповідно до п. 288.1, 288.5 ст. 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до п. 286.5 ст. 286 ПК України, нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку.
У розумінні положень підпунктів 14.1.72, 14.1.73 пункту 14.1 статті 14, підпунктів 269.1.1, 269.1.2 пункту 269.1, пункту 269.2 статті 269, підпунктів 270.1.1, 270.1.2 пункту 270.1 статті 270, пункту 287.7 статті 287 ПК України, платником земельного податку є власник земельної ділянки або землекористувач, якими може бути фізична чи юридична особа. Обов`язок сплати цього податку для його платника виникає з моменту набуття (переходу) в установленому законом порядку права власності на земельну ділянку чи права користування нею і триває до моменту припинення (переходу) цього права.
Зазначені норми права дають можливість визначити, хто саме є платником земельного податку, що є об`єктом оподаткування, з якого моменту виникає (набувається, переходить) обов`язок сплати цього податку, подію (явище), з якою припиняється його сплата, умови та підстави сплати цього платежу у разі вчинення правочинів із земельною ділянкою чи будівлею (її частиною), які на ній розташовані.
Разом з цим, відповідно до п. 69.14 підрозділу 10, розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб (пункт 3).
У подальшому Указами Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022, 18 квітня 2022 року № 2593/2022, 17 травня 2022 року № 341/2022, 12 серпня 2022 року № 573/2022, 7 листопада 2022 року № 757/2022 строк дії воєнного стану в Україні продовжувався, останній раз з 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VІІІ (далі Закон України №389-VІІІ) воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
У позовній заяві позивач вказує, що оскаржуване рішення контролюючого органу є протиправним у зв`язку із тим, що з початку збройної агресії російської федерації на вказаній земельній ділянці (кадастровий номер 1222655400:01:003:0442) розміщено фортифікаційні захисні споруди, внаслідок чого її використання за цільовим призначенням стало неможливим.
Листом Межівської селищної ради № 843/0/2-22 від 15.08.2022 позивача повідомлено, що до повноважень виконавчого комітету Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області не відносяться функції з фіксації фактів розміщення фортифікаційних споруд. Повноваження щодо визначення земельних ділянок засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, відповідно до Закону України від 05 березня 2022 року № 2120-1Х «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» покладено на обласні військові адміністрації.
Листом Департаменту екології та природних ресурсів Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 21.09.2022 повідомлено позивача, що, відповідно до п.п. 10 п. 1 ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування», здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку встановлених законом належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Згідно п.п. 10 п. 1 ст. 36-1 цього Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження з виконання вимог законодавства щодо визначення потреби, створення, використання, утримання, реконструкції та ведення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту територіальної громади, здійснення контролю за станом утримання таких споруд та готовності їх до використання за призначенням та підтримкою в належному технічному стані.
До того ж, відповідно до наданої Департаментом інформації (а.с. 13 т.1), відомості про дислокацію, систему охорони, оборони, організаційно-штатну структуру, чисельність особового складу військових частин (установ) в особливий період (на воєнний час) становлять державну таємницю, згідно з п. 1.4.3 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом СБУ від 12.08.2005 №440.
Також Департаментом вказано, що інформація щодо наявності фортифікаційних захисних споруд на території Межівської селищної ради від виконавчого органу селищної ради до обласної адміністрації не надходила.
Разом з цим, суд наголошує, що відповідно до п. 1.4.3 Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, затвердженого наказом СБУ від 23.12.2020 № 383, відомості про дислокацію, систему охорони, оборони, організаційно-штатну структуру, чисельність особового складу військових частин (установ) в особливий період (на воєнний час) становлять державну таємницю.
Відповідно до указу Президента України від 24.02.2022 № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», у зв`язку з утворенням військових адміністрацій, обласні, Київська міська державні адміністрації та голови цих адміністрацій набувають статусу відповідних військових адміністрацій та начальників цих військових адміністрацій.
З огляду на викладене, Дніпропетровська обласна державна адміністрація набула статусу обласної військової адміністрації.
На виконання ухвали суду від 09.11.2022 листом Дніпропетровської обласної державної адміністрації № 13-668/0/139-22 надано інформацію, що, відповідно до інформації управління діловодства і контролю апарату обласної військової адміністрації, наданої листом від 14.11.2022 № 33/0/86-22, розпорядження голови облдержадміністрації - начальника обласної військової адміністрації щодо визначення земельних ділянок такими, що засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди, не ідентифіковано.
При цьому, за інформацією департаменту капітального будівництва обласної військової адміністрації, наданою листом від 15.11.2022 № 1851/0/174-22 будівництво фортифікаційних споруд на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області департаментом не здійснювалось.
Разом з тим, військовою державною адміністрацією зазначено, що процедура визначення (належності) фортифікаційних споруд врегульована, зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2022 № 1255 Про деякі питання будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, пунктом першим якої передбачено, що належність об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони визначається начальником обласної військової адміністрації за поданням командування військових формувань.
За інформацією управління взаємодії з правоохоронними органами та оборони Дніпропетровської обласної військової адміністрації, наданою листом від 16.11.2022 № 637/0/97-22, подання командування військових формувань щодо визначення належності об`єктів будівництва з непостійним місцем розташування до військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд для потреб оборони до управління не надходили.
Крім того, Синельниківською районною військовою адміністрацією (у відповідь на запит юридичного департаменту обласної військової адміністрації) у листі від 17.11.2022 № 13-2017/0/114-22 повідомлено про відсутність можливості обстежити земельну ділянку з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442.
У підсумку обласною військовою адміністрацією зазначено, що інформація щодо наявності/відсутності на земельній ділянці з кадастровим номером 1222655400:01:003:0442, яка розташована на території Межівської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області, фортифікаційних споруд в обласній військовій адміністрації наразі відсутня.
Таким чином, суд зазначає, що визначення земель як засмічених вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди належить до повноважень обласних військових адміністрацій, що здійснюється останніми за поданням командування військових формувань.
З огляду на надану обласною військовою адміністрацією інформацію, суд позбавлений можливості встановити наявність/відсутність на вказаній земельній ділянці відповідних споруд. Доводи позивача про розташування на земельній ділянці фортифікаційних споруд не підтверджені жодними доказами, а тому до уваги судом не приймаються.
Щодо доводів позивача про збільшення розміру орендної плати, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПК України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.
Згідно з 288.5, розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
288.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до п. 4 укладеного договору оренди від 26.12.2019, нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладення договору становить 300829,1 грн.
Відповідно до п. 7, 8 орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 8 відсотків від нормативно грошової оцінки землі з урахуванням щорічної індексації, що становить 24066,33 грн за рік.
Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими КМУ формами, що заповнюються під час укладання або зміни договору оренди чи продовження його дії.
Відповідно до п. 12, цільове призначення земельної ділянки - для сінокосіння та випасання худоби.
У подальшому рішенням сьомої сесії восьмого скликання Межівської селищної ради від 13.07.2021 №630-07/VIII позивачу затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (кадастровий номер 1222655400:01:003:0442, площа 65,0000 га) за рахунок земель сільськогосподарського призначення на території Межівської селищної ради (Демуринська селищна рада) Межівського району, Дніпропетровської області із земель комунальної власності та внесено відповідні зміни до договору оренди землі.
Також рішенням тринадцятої сесії сьомого скликання Межівської селищної ради від 25.06.2020 №2331-33/VII «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Межівської селищної територіальної громади» встановлено розмір орендної плати за оренду земельних ділянок комунальної власності у розмірах не менше 8% нормативної грошової оцінки землі за земельні ділянки сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів.
Ставка земельного податку для фізичних осіб за земельну ділянку, нормативно грошову оцінку якої проведено, з видом цільового призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (код 01.01) встановлено 1.
Дане рішення введено в дію з 01 січня 2021 року.
Судом встановлено, що відповідно до Довідника показників нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь в Україні станом на 01.01.2020* (гривень за гектар) за даними офіційного вебсайту Держгеокадастру України (https://land.gov.ua/icat/otsinka-zemel/), розміщеного на офіційному сайті Державної податкової служби України, (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html), у Дніпропетровській області станом на 01.01.2020 нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, а саме рілля, перелоги становить 30 251 грн за гектар.
Враховуючи зміну цільового призначення земельної ділянки розрахунок земельного податку відповідачем здійснено на підставі договору оренди, рішень сесій Межівської селищної ради № 1857-27/VII від 26.12.2019 «Про передачу земельної ділянки в оренду», від 13.07.2021 №630-07/VIII яким позивачу затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, та від 25.06.2020 № 2331-33/VII щодо встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку.
Відповідачем наведений наступний розрахунок суми податку: площа земельної ділянки (га) * НГО (нормативна грошова оцінка) * ставка згідно договору оренди = 65 га * 30251 грн * 8% = 157 305,20 грн.
Перевіривши наведений відповідачем розрахунок, суд зазначає, що він проведений з урахуванням вимог чинного законодавства, умов укладеного договору та нормативної грошової оцінки, яка відповідає офіційним даним та позивачем вказане не спростовано.
Щодо доводів позивача, що відповідач не є суб`єктом цивільно-правових відносин за договором оренди та не може бути стороною такого спору, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п. 10.1 ст. 10 ПК України, до місцевих податків належать: податок на майно, єдиний податок.
Згідно з п.п. 10.2-1 ПК України, місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю, крім земельного податку за лісові землі).
Підпунктами 265.1, 265.1.1, 265.1.2 ст. 265., ПК України встановлено, що податок на майно складається з: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; транспортного податку; плати за землю.
Відповідно п.п. 14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України:
плата за землю - обов`язкові платіж у складі податку на майно, як місцевого податку, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19.3 цього Кодексу:
- здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків;
- контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Відповідно до п.п. 41.1, 41.4 ст. 41 ПК України, контролюючими органами є:
податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
митні органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань митної справи та оподаткування митом, акцизним податком, податком на додану вартість, іншими податками та зборами, які відповідно до податкового, митного та іншого законодавства справляються у зв`язку із ввезенням (пересиланням) товарів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенням (пересиланням) товарів з митної території України або території вільної митної зони.
Інші органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, у тому числі на запит правоохоронних органів.
Відповідно до п.п. 12.4 ст. 12 ПК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад щодо податків та зборів належать:
встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених цим Кодексом;
визначення переліку податкових агентів згідно із статтею 268 цього Кодексу;
прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об`єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов`язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду.
Отже, відповідач є контролюючим органом на який покладено обов`язок щодо своєчасності, повноти нарахування та сплати орендної плати, як складової плати за землю, та з огляду на встановлені обставини умов укладеного договору оренди не змінював.
Разом з цим, суд наголошує, що відповідачем відзив на позов рекомендованим листом направлено позивачу, проте останній правом на надання відповіді на відзив на позов не скористався.
Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що правові підстави для задоволення позову відсутні.
Частиною 2 ст. 2 КАС України, передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем доведено правомірність прийнятого ним рішення.
Відповідно до ст. 139 КАС України судовий збір розподілу не підлягає.
Керуючись ст. 2, 5, 14, 241-246, 255, 263, 295 КАС України суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (ІПН: НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_2 ) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП: 44118658, адреса: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складено 22 грудня 2022 року.
Суддя Н.Є. Калугіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2022 |
Оприлюднено | 01.04.2024 |
Номер документу | 108049768 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні