Постанова
від 01.11.2022 по справі 380/16810/21
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2022 рокуЛьвівСправа № 380/16810/21 пров. № А/857/10021/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Святецького В.В.,

суддів Довгополова О.М., Гудима Л.Я.,

з участю секретаря судового засідання Приступи Р.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційні скарги Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, ОСОБА_1 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2022 року у справі № 380/16810/21 (головуюча суддя Лунь З.І., м. Львів, час ухвалення 10:14 год., повний текст рішення складений 31 травня 2022 року) за адміністративним позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради Самбірського району Львівської області про визнання протиправними та скасування рішень,-

В С Т А Н О В И В :

01 жовтня 2021 року ОСОБА_2 та ОСОБА_3 звернулись до суду з адміністративним позовом до Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, в якому просили: а) визнати протиправним та скасувати пункт 1 (перший) рішення 15-ої сесії 8-го скликання Турківської міської ради Самбірського району Львівської області від 24.06.2021 №615 ,,Про затвердження складу конкурсної комісії з конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантних посад директорів Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2, Лімнянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. ім. Р. Мотичака, Мельничненської гімназії, Хащівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст. Турківської міської ради Львівської області";

б) визнати протиправним та скасувати рішення конкурсної комісії з конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантних посад директорів Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2, що оформлене Протоколом №2 від 03.08.2021 року засідання конкурсної комісії з конкурсного відбору на заміщення вакантної посади директора Жукотинського ЗЗСО І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії № 2 Турківської міської ради.

Рішенням від 30 травня 2022 року Львівський окружний адміністративний суд позовні вимоги задовольнив повністю, а також стягнув з Турківської міської ради Самбірського району Львівської області та Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради Самбірського району Львівської області за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_2 , ОСОБА_3 судовий збір на суму по 908 грн 00 коп. з кожного відповідача.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Турківська міська рада Самбірського району Львівської області, Відділ освіти, культури і туризму Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, а також ОСОБА_1 , яка вважає, що суд вирішив питання про її права та інтереси, подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

В апеляційних скаргах відповідачі зазначають, що ОСОБА_4 входив до складу конкурсної комісії як представник громадської організації ,,Агенція регіонального розвитку Турківщини". Відповідно до протоколу №1 від 08.06.2021 кандидатура ОСОБА_4 була запропонована згаданою організацією для включення у конкурсну комісію по призначенню директорів закладів середньої освіти Турківської міської ради.

Склад конкурсної комісії був затверджений рішенням Турківської міської ради № 615 від 24.06.2021. Першим днем подачі документів для участі у конкурсі відповідно до наказу Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради від 15.06.2021 № 124 була визначена дата - 01.07.2021.

За таких обставин відповідачі вважають, що на час ухвалення Турківською міською радою оскарженого рішення права позивачів не могли бути порушені, оскільки вони подали документи після прийняття вказаного рішення міської ради.

Відділ освіти, культури і туризму Турківської міської ради не делегував і не уповноважував ОСОБА_4 бути членом комісії з конкурсного відбору як представника засновника. Сам факт перебування ОСОБА_4 на посаді т.в.о. начальника Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради не тягне автоматичного визнання його як члена конкурсної комісії - представника засновника.

Окрім цього, при прийнятті рішення про затвердження конкурсної комісії кандидатура ОСОБА_4 сприймалась депутатами як представника громадської організації, а не як представника засновника.

Свою апеляційну скаргу ОСОБА_1 мотивує тим, що вона прийняла участь у конкурсі на заміщення вакантної посади директора Турківської гімназії № 2. Застережень щодо складу конкурсної комісії у неї не було, тим більше, що серед членів комісії були також представники Державної служби оцінювання якості освіти у Львівській області.

За результатами конкурсу вона набрала 30 балів на першому етапі, 2,5 балів - на другому та 4,7 бали - на третьому, а загалом 37,2 бали.

Позивач ОСОБА_2 за результатами конкурсу набрала 22 бали на першому етапі, 1,8 балів - на другому та 4,2 бали - на третьому, а загалом 28 балів.

Вона не погоджується з рішенням суду першої інстанції, оскільки під час конкурсу 03.08.2021 вона, а також позивачі ОСОБА_2 та ОСОБА_3 виконували конкурсні завдання, давали відповіді та запитання членів комісії, жодних зауважень до перебування у складі комісії ОСОБА_4 ні від неї, ні від позивачів не надходило.

Згідно зведених відомостей середніх балів, а також відомостей про результати конкурсного відбору, за виконання ситуаційного завдання ОСОБА_4 поставив їй 2 бали з 3-х, за презентацію перспективного плану - 4 з 5-ти, а ОСОБА_2 відповідно 3 бали з 3-х та 4 з 5-ти.

Таким чином, дані факти свідчать про відсутність упередженого ставлення з боку ОСОБА_4 до позивача ОСОБА_2 , а тому його участь у роботі конкурсної комісії жодним чином не вплинула на результати конкурсу.

Представник позивачів - адвокат Жиравецький Т.М. подав відзиви на апеляційні скарги відповідачів та ОСОБА_1 , в яких спростовує їх доводи про невідповідність рішення суду першої інстанції нормам матеріального та процесуального права.

Представники Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради, ОСОБА_1 та її представник в судовому засіданні апеляційного суду підтримали вимоги своїх апеляційних скарг та просять задовольнити їх в повному обсязі.

Позивачі та їх представник в судовому засіданні апеляційного суду заперечили вимоги апеляційних скарг та просять їх відхилити.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційних скарг, дослідивши матеріали справи та доводи скарг, апеляційний суд вважає, що скарги належать до задоволення з таких підстав.

Суд першої інстанції встановив та підтверджується матеріалами справи, що позивачка ОСОБА_2 брала участь у конкурсі на заміщення вакантних посад керівників Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2 Турківської міської ради Львівської області.

Відповідно до записів у трудовій книжці ОСОБА_2 з 22.03.2022 призначена на посаду методиста 0,5 ставки у Відділі освіти, культури і туризму Турківської міської ради.

Позивач ОСОБА_3 брав участь у конкурсі на заміщення вакантних посад керівників Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2 Турківської міської ради Львівської області.

Відповідно до записів у трудовій книжці ОСОБА_3 з 24.06.2020 переведений з безстрокового трудового договору на строковий трудовий договір на посаді директора Жукотинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Турківської міської ради Самбірського району Львівської області.

28.04.2021 Турківська міська рада Самбірського району Львівської області прийняла рішення №444 ,,Про затвердження Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, засновником якого є Турківська міська рада", яким затвердила Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, засновником якого є Турківська міська рада, яке визначає порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, засновником якого є Турківська міська рада Самбірського району Львівської області.

Пунктом 3.3. цього Положення визначено, що уповноваженим органом, зазначеним в Положенні про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Турківської міської ради Львівської області є Відділ освіти, культури і туризму Турківської міської ради.

На виконання рішення Турківської міської ради №444 Відділ освіти, культури і туризму Турківської міської ради видав наказ від 15.06.2021 №124 ,,Про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад керівників Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2 Турківської міської ради Львівської області".

Цим наказом визначено провести конкурс на заміщення вакантних посад директорів Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2 Турківської міської ради Львівської області.

Згідно з оголошенням про проведення конкурсу: конкурс на заміщення вакантних посад керівників Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Турківської гімназії №2, відбудеться: 03.08.2021року о 10.00 год.;

- документи приймаються з 01.07.2021р. по 23.07.2021р. за адресою: 82500, Львівська обл., Симбірський р-н, м.Турка, вул. С.Стрільців, 23, Відділ освіти, культури і туризму Турківської міської ради.

24.06.2021 Турківська міська рада Самбірського району Львівської області прийняла рішення № 615 ,,Про затвердження складу конкурсної комісії з конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантних посад директорів Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2, Лімнянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. ім. Р. Мотичака, Мельничненської гімназії, Хащівського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст. Турківської міської ради Львівської області". Пунктом п. 1 цього рішення затверджений персональний склад конкурсної комісії з конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантних посад директорів Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2, у наступному складі:

- ОСОБА_5 - депутат Турківської міської ради;

- ОСОБА_6 - депутат Турківської міської ради;

- ОСОБА_7 - заступник начальника відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Львівській області;

- Гишко Наталія Ігорівна - головний спеціаліст відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Львівській області;

- ОСОБА_4 - член громадської організації ,,Агенція регіонального розвитку Турківщини";

- ОСОБА_8 - член Турківської громадської організації ,,Українська спілка ветеранів Афганістану".

21.07.2021 ОСОБА_2 як кандидат в учасники конкурсу на посаду директора Турківської гімназії №2 звернулася із заявою до голови Турківської міської ради про внесення змін щодо члена конкурсної комісії ОСОБА_8 , оскільки дана особа є членом педагогічного колективу Турківської гімназії №2 і ОСОБА_2 має з ОСОБА_8 конфлікт інтересів відповідно до п.4 ст.39 Закону України ,,Про освіту".

Листом від 28.07.2021 Турківська міська рада надала ОСОБА_2 відповідь на її заяву від 21.07.2021, у якій проінформувала позивача про відсутність конфлікту інтересів між нею та ОСОБА_8 , оскільки такий з 06.06.2021 не працює у Турківській гімназії №2.

03.08.2021 відбувся конкурсний відбір на заміщення вакантних посад керівників, зокрема, Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст. та Турківської гімназії №2.

За результатами конкурсного відбору визначено переможцями конкурсу на заміщення вакантної посади: директора Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст. Турківської міської ради - ОСОБА_9 ; директора Турківської гімназії №2 Турківської міської ради - ОСОБА_1 .

Дане рішення оформлене Протоколом №2 засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного відбору на посади директора Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2 Турківської міської ради від 03.08.2021р.

10.08.2021 позивачі подали заперечення на результати проведення конкурсу.

Листами від 25.08.2021 Відділ освіти, культури і туризму Турківської міської ради надав відповідь на заперечення позивачів, у якій зазначив, що формування персонального складу конкурсної комісії не є компетенцією Відділу; згідно з посадовою інструкцією ОСОБА_2 підпорядковується керівнику Відділу, а не провідному спеціалісту ОСОБА_8 ; ОСОБА_9 ніколи не був працівником Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради, а на момент проведення конкурсу займав посаду заступника голови Турківської міської ради.

Вважаючи, що при формуванні конкурсної комісії були допущені порушення законодавства, оскільки членами конкурсної комісії призначені ОСОБА_4 , котрий є т.в.о. начальника Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради та ОСОБА_8 , котрий є провідним спеціалістом Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради, позивачі звернулись з даним позовом до суду.

При цьому позивачі також заперечували членство згаданих осіб у зазначених громадських організаціях, а пропозиції їхніх кандидатур до конкурсної комісії вважають формальними.

Суд першої інстанції встановив, що ОСОБА_4 входив до складу конкурсної комісії як представник громадської організації ,,Агенція регіонального розвитку Турківщини". Відповідно до протоколу №1 від 08.06.2021 кандидатура ОСОБА_4 була запропонована згаданою організацією для включення у конкурсну комісію по призначенню директорів закладів загальної середньої освіти Турківської міської ради.

Також суд встановив, що ОСОБА_8 входив до складу конкурсної комісії як представник Турківської громадської організації ,,Українська спілка ветеранів Афганістану". Відповідно до протоколу засідання спілки ветеранів УСВА від 07.06.2021 кандидатура ОСОБА_8 була запропонована згаданою організацією для включення у конкурсну комісію по призначенню директорів закладів загальної середньої освіти Турківської міської ради.

Проаналізувавши норми ч. 1 ст. 36 Конституції України, якою визначено, що громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей, а також приписи ч.1 ст.1 Закону України ,,Про громадські об`єднання" якою визначено, що громадське об`єднання - це добровільне об`єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів, суд першої інстанції дійшов мотивованого висновку, що законодавство України не передбачає жодних обмежень чи спеціальних критеріїв щодо реалізації права громадян на свободу об`єднання у громадські організації та членства у них за винятком встановлених законом обмежень за наявності визначеної Конституцією України легітимної мети.

За таких обставин слушними є доводи суду першої інстанції про те, що ОСОБА_4 та ОСОБА_8 мали право бути учасниками згаданих вище громадських організацій.

При цьому, суд першої інстанції також визнав правомірною участь ОСОБА_8 у конкурсній комісії, оскільки станом на день проведення конкурсу останній не знаходився у відносинах підпорядкування з позивачкою ОСОБА_2 та не здійснював управлінських функцій.

Рішення суду першої інстанції в цій частині позовних вимог сторони не оскаржили, а тому в силу приписів ч.1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно яких суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів не переглядає рішення суду першої інстанції в частині правомірності участі ОСОБА_8 в конкурсній комісії.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що т.в.о. начальника Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради ОСОБА_4 не міг бути членом комісії з конкурсного відбору в іншому статусі, ніж представник засновника.

У зв`язку з викладеним, суд встановив, що представниками засновника та органу управління у конкурсній комісії були три особи.

Зазначене, на думку суду першої інстанції, свідчить про формування персонального складу конкурсної комісії з порушеннями вимог чинного законодавства, без дотримання базових принципів рівності та паритетності, суть яких полягає у забезпеченні рівної кількості представників кожної із сторін, визначених у ч. 4 ст. 39 Закону України ,,Про повну загальну середню освіту" та пункті 7 Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, засновником якого є Турківська міська рада.

За таких обставин, суд першої інстанції вважає, що конкурсна комісія була утворена без урахування вимог ст. 39 Закону України ,,Про повну загальну середню освіту", а саме за участю у ній представників засновника в кількості, що не відповідає засадам рівності представництва та паритетності, у зв`язку з чим будь-які рішення, прийняті такою комісію, сформованою без дотримання вимог чинного законодавства, є протиправними і не можуть породжувати відповідні правові наслідки, навіть за умови наявності підстав для їх прийняття та дотримання визначеної у законі або іншому нормативно-правовому акті, процедури.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов висновку, що рішення конкурсної комісії з конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантних посад директорів Жукотинського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії №2, що оформлене Протоколом №2 від 03.08.2021 року засідання конкурсної комісії з конкурсного відбору на заміщення вакантної посади директора Жукотинського ЗЗСО І-ІІ ст., Ісаївської гімназії, Турківської гімназії № 2 Турківської міської ради, як таке, що прийнято протиправно сформованою конкурсною комісією, є відповідно протиправним та підлягає скасуванню.

Дослідивши мотиви та підстави для задоволення позову, колегія суддів апеляційного суду встановила, що такою єдиною підставою суд першої інстанції визнав протиправну участь ОСОБА_4 у складі комісії з конкурсного відбору від громадської організації, в той час як, на переконання суду першої інстанції, він міг бути членом комісії виключно як представник засновника.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та оскарженому рішенню суду першої інстанції в межах апеляційних скарг, колегія суддів зазначає наступне

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Аналіз даної норми дає змогу дійти висновку, що діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, який побудовано на основі принципу ,,заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом". Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.

Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

У Рішенні Конституційного Суду України від 14 грудня 2011 року № 19-рп/2011 зазначено, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, установлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист. Право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб порушення, про яке стверджує позивач, було обґрунтованим. Таке порушення прав має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав або інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Відповідно до частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Таким чином, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Таким чином, у порядку адміністративного судочинства може бути оскаржене лише таке рішення суб`єкта владних повноважень, яке безпосередньо порушує права, свободи чи законні інтереси позивача.

При цьому, колегія суддів зазначає, що безпосереднє порушення прав, свобод чи законних інтересів позивача має бути наявним на час ухвалення чи прийняття такого рішення суб`єктом владних повноважень.

Таким чином, умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду.

Згідно з абз.3 ч.2 ст.25 Закону України ,,Про освіту" засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа) укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України ,,Про повну загальну середню освіту" від 16 січня 2020 року № 463-IX (далі - Закон № 463-IX) керівником закладу загальної середньої освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років (крім керівників приватних, корпоративних закладів освіти), організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров`я, що не перешкоджає виконанню професійних обов`язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до цього Закону.

Статтею 39 Закону № 463-IX визначено, що керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог цього Закону та положення про конкурс, затвердженого засновником або уповноваженим ним органом (посадовою особою) (частина 1).

Рішення про проведення конкурсу приймається засновником державного чи комунального закладу загальної середньої освіти або уповноваженим ним органом (посадовою особою): одночасно з прийняттям рішення про утворення нового закладу загальної середньої освіти; не менше ніж за два місяці до завершення строкового трудового договору, укладеного з керівником закладу загальної середньої освіти; не пізніше десяти робочих днів з дня дострокового припинення договору, укладеного з керівником відповідного закладу загальної середньої освіти, чи визнання попереднього конкурсу таким, що не відбувся (частина 2).

Оголошення про проведення конкурсу оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника та на офіційному вебсайті закладу освіти (за наявності) наступного робочого дня після прийняття рішення про проведення конкурсу та повинне містити: найменування і місцезнаходження закладу освіти; найменування посади та умови оплати праці; кваліфікаційні вимоги до керівника закладу освіти відповідно до цього Закону; вичерпний перелік, кінцевий строк і місце подання документів для участі в конкурсі; дату та місце початку конкурсного відбору, етапи його проведення та тривалість; прізвище та ім`я, номер телефону та адресу електронної пошти особи, уповноваженої надавати інформацію про конкурс та приймати документи для участі в конкурсі (частина 3).

За змістом ч. 4 ст. 39 Закону № 463- IX для проведення конкурсу засновник формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, до складу якої на паритетних засадах входять представники: засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи); відповідної місцевої державної адміністрації чи територіального органу центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти (державні службовці); інститутів громадянського суспільства (громадських об`єднань керівників закладів освіти, професійних об`єднань педагогічних працівників, районної (міської) профспілкової організації та інших громадських формувань, а також експертів, фахівців у сфері загальної середньої освіти тощо).

Вимоги до членів конкурсної комісії та порядок її формування визначаються положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.

До складу конкурсної комісії не може бути включена особа, яка: визнана в установленому законом порядку недієздатною або цивільна дієздатність якої обмежена; має судимість або на яку протягом останнього року накладалося адміністративне стягнення за вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення; відповідно до Закону України ,,Про запобігання корупції" є близькою особою учасника конкурсу або особою, яка може мати конфлікт інтересів.

У роботі конкурсної комісії з правом дорадчого голосу можуть брати участь представники органів громадського самоврядування закладу освіти, на посаду керівника якого оголошено конкурс.

Члени конкурсної комісії зобов`язані: брати участь у роботі конкурсної комісії та голосувати з питань порядку денного; заявляти самовідвід у разі наявності чи настання підстав, передбачених цією статтею, що унеможливлюють їх участь у складі конкурсної комісії.

Конкурсна комісія є повноважною за умови присутності на засіданні не менше двох третин її затвердженого складу. Конкурсна комісія приймає рішення більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується всіма присутніми членами конкурсної комісії та оприлюднюється на офіційному вебсайті засновника протягом наступного робочого дня з дня проведення засідання конкурсної комісії.

Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об`єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості, доброчесності. Не допускаються будь-які втручання в діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу.

Частиною 1 статті 1 Закону України ,,Про запобігання корупції" визначено, що близькі особи - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у частині першій статті 3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта.

Виходячи з системного аналізу наведених нормативно-правових актів, колегія суддів дійшла висновку, що засновник формує та затверджує конкурсну комісію чисельністю від 6 до 15 осіб, порядок формування якої та персональний склад визначений статтею 39 Закону № 463- IX.

Матеріали справи свідчать, що навчальні заклади, а саме: Жукотинський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст., Ісаївська гімназія, Турківська гімназія №2, Лімнянський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. ім. Р. Мотичака, Мельничненська гімназія, Хащівський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст. Турківської міської ради Львівської області перебувають у власності Турківської міської ради та їй підпорядковані.

Таким чином, формування конкурсної комісії відноситься до компетенції Турківської міської ради, рішенням 15 сесії 8 скликання якої і було прийняти спірне рішення № 615 від 24.06.2021 ,Про затвердження складу конкурсної комісії з конкурсного відбору претендентів на заміщення вакантних посад директорів наведених закладів загальної середньої освіти.

Як правильно встановив суд першої інстанції ОСОБА_4 входив до складу конкурсної комісії як представник громадської організації ,,Агенція регіонального розвитку Турківщини". Відповідно до протоколу №1 від 08.06.2021 кандидатура ОСОБА_4 була запропонована згаданою організацією для включення у конкурсну комісію по призначенню директорів закладів загальної середньої освіти Турківської міської ради.

При цьому, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що ОСОБА_4 , який на час проведення конкурсу обіймав посаду т.в.о. начальника Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради, мав право бути учасником згаданої громадської організації.

Враховуючи наведені обставини, колегія суддів дійшла переконання, що ОСОБА_4 мав право бути членом конкурсної комісії як представник громадської організації ,,Агенція регіонального розвитку Турківщини" у відповідності до приписів ч.4 ст. 39 Закону № 463- IX.

Цією ж нормою визначено, що до складу конкурсної комісії на паритетних засадах входять представники засновника (посадові особи органу державної влади чи депутати відповідного представницького органу місцевого самоврядування (не більше однієї особи від однієї фракції чи групи).

Тобто, до складу конкурсної комісії могли входити представники засновника - Турківської міської ради, а саме виключно депутати міської ради. Оскарженим рішенням міської ради затверджений персональний склад конкурсної комісії, а саме: два депутати Турківської міської ради (представники засновника), два представники управління Державної служби якості освіти у Львівській області (державні службовці) та два представники громадських організацій, що свідчить про паритетність представників.

Згідно матеріалів справи ОСОБА_4 на час підготовки та проведення конкурсу не був депутатом Турківської міської ради, а тому відповідно не міг бути членом конкурсної комісії як представник засновника.

Як правильно встановив суд першої інстанції, ОСОБА_4 входив до складу конкурсної комісії як представник громадської організації ,,Агенція регіонального розвитку Турківщини". Відповідно до протоколу №1 від 08.06.2021 кандидатура ОСОБА_4 була запропонована згаданою організацією для включення у конкурсну комісію по призначенню директорів закладів загальної середньої освіти Турківської міської ради.

При цьому, суд першої інстанції дослідив обставини, що виключали можливість участі певної особи у конкурсній комісії та дійшов обґрунтованого висновку, що ОСОБА_4 , який на час проведення конкурсу обіймав посаду т.в.о. начальника Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради, мав право бути учасником згаданої громадської організації.

Враховуючи наведені обставини, колегія суддів дійшла переконання, що під час формування та затвердження персонального складу конкурсної комісії Турківська міська рада не допустила будь-яких порушень приписів законодавства, яке регулює спірні правовідносини, а тому відсутні правові підстави для скасування оскарженого рішення Турківської міської ради.

Суд першої інстанції, а також апеляційний суд під час апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції не встановили порушень вимог законодавства членами конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантних посад директорів закладів загальної середньої освіти, засновником яких є Турківська міська рада.

За таких обставин, колегія суддів дійшла переконання щодо безпідставності позовних вимог та відповідно наявності правових підстав для відмови у їх задоволенні.

Суд першої інстанції на вказані обставини не звернув належної уваги, не дав їм відповідної правової оцінки, а тому дійшов помилкового висновку щодо наявності підстав для задоволення позову.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до ч.1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, неповно з`ясував обставини, що мають значення для справи, допустився помилки в частині застосування норм матеріального та процесуального права, а тому дійшов помилкового висновку щодо наявності правових підстав для задоволення позову.

За таких обставин колегія суддів вважає правильним скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ч.3 ст. 243, ст. 310, п. 2 ч. 1 ст.315, ст. ст. 317, 321, 322 , 325, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ :

апеляційні скарги Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, ОСОБА_1 - задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30 травня 2022 року у справі № 380/16810/21 - скасувати та ухвалити постанову.

В задоволенні позову ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Турківської міської ради Самбірського району Львівської області, Відділу освіти, культури і туризму Турківської міської ради Самбірського району Львівської області про визнання протиправними та скасування рішень - відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції лише у випадках, передбачених частиною 4 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя В. В. Святецький судді Л. Я. Гудим О. М. Довгополов Повне судове рішення складено 10.11.2022.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.11.2022
Оприлюднено15.11.2022
Номер документу107248914
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них

Судовий реєстр по справі —380/16810/21

Постанова від 21.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 29.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 01.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 21.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 21.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 07.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні