Ухвала
від 07.11.2022 по справі 6/20-37/27
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

07.11.2022Справа № 6/20-37/27

Господарський суд міста Києва у складі судді Ковтуна С.А., дослідивши матеріали заяви приватного акціонерного товариства «ДТЕК Київські електромережі»

у справі за позовом публічного акціонерного товариства «Київенерго»

до комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві

про стягнення заборгованості,

Представники:

від заявника Кирищук В.П.

від комунального підприємства «Центр

обслуговування споживачів Шевченківського району» Горупаха В.А.

ВСТАНОВИВ:

До Господарського суду міста Києва звернулася з позовом акціонерна енергопостачальна компанія «Київенерго» до комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві про стягнення з останнього заборгованості за договором № 3410 від 10.12.1991.

24.02.2009 суд ухвалив рішення про часткове задоволення позову.

01.06.2009 суд видано наказ.

16.03.2017 суд затвердив мирову угоду у процесі виконання судового рішення.

Публічне акціонерне товариство «Київенерго» та приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» подали до суду спільну заяву про заміну стягувача - публічного акціонерного товариства «Київенерго», на правонаступника - приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» (код 41946011).

Суд своєю ухвалою від 11.06.2018 задовольнив спільну заяву публічного акціонерного товариства «Київенерго» та приватного акціонерного товариства «ДТЕК Київські електромережі», замінив стягувача - публічне акціонерне товариство «Київенерго», на правонаступника - приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» (код ЄДРПОУ 41946011).

Приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» звернулося до суду з заявою про заміну боржника - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві (05757498), на правонаступника - комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» (код 31731838).

Комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» заперечило проти задоволення заяви, оскільки наразі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не внесено записи про припинення комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві та про правонаступників останнього.

Вирішуючи питання про правонаступництво суд виходить з такого.

Відповідно до статті 334 Господарського процесуального кодексу України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

Відповідно до статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Аналогічна норма встановлена Законом України «Про виконавче провадження». Так, у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

За приписами частин 1,5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи зі складу спірного матеріального правовідношення.

Отже, процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміна сторони матеріального правовідношення її правонаступником), тому у кожному конкретному випадку для вирішення питань можливості процесуального правонаступництва господарському суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.

Відповідно до статті 105 Цивільного кодексу України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

Київська міська рада прийняла рішення від 23.05.2018 № 838/4902 про реорганізацію комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві шляхом приєднання його до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району», яке є правонаступником цього підприємства, та перейменувати комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» у комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів».

У розділі 4 рішення доручила виконавчому органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити організаційно-правові заходи, пов`язані з виконанням цього рішення; утворити комісію з реорганізації комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві шляхом приєднання його до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів» та затвердити її склад; затвердити передавальні акти в установленому порядку; затвердити нову редакції статуту комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів» (код 31731838).

На підставі розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.08.2018 № 1556 було утворено комісію з реорганізації комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві (п. 12) шляхом приєднання до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району». Ця комісія повинна провести інвентаризацію майна комунального підприємства; за результатами інвентаризації скласти передавальні акти, якими визначити всі права та обов`язки, а також майно комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві, що переходить до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів»; та передати передавальні акти на затвердження до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно з розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації» від 02.09.2021 № 1893 реорганізацію продовжено до 01.09.2022.

Відповідно до розпорядження Київської міської військової адміністрації № 706 від 24.10.2022 реорганізацію продовжено до 31.12.2025.

Згідно із статтею 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців вносяться відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення, зокрема про дату реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; дату публікації у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову, дату обрання (призначення) або дату обрання (призначення) ліквідатора; реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта).

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повинні міститися дані про юридичних осіб правонаступників.

Частиною 7 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» передбачено, що у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення

Згідно з ч. 2 ст. 107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 107 Цивільного кодексу України).

Суд встановив, що, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців, станом на момент подачі заяви про заміну сторони виконавчого провадження, запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві не внесено, зазначено статус юридичної особи - в стані припинення. Так само, як і відсутні відомості щодо правонаступників юридичної особи - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві.

Таким чином, наразі боржник - комунальне підприємство «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві, як юридична особа не припинений.

Крім того, в матеріалах справи відсутній передавальний акт (сформований та затверджений), за яким права та обов`язки особи, яка приєднується, переходять до особи, до якої приєднуються.

Зважаючи на викладені обставини, суд дійшов висновку, що реорганізація комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві шляхом приєднання до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» не відбулась, комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» не є правонаступником комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві.

Керуючись статтями 233, 234, 334 Господарського процесуального кодексу України суд

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити приватному акціонерному товариству «ДТЕК Київські електромережі» у задоволенні заяви про заміну боржника - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві (05757498), на правонаступника - комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» (код 31731838).

Згідно з ч. 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України ця ухвала набирала законної сили 07.11.2022 та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду протягом 10 днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали складено та підписано 11.11.2022.

Суддя С. А. Ковтун

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.11.2022
Оприлюднено14.11.2022
Номер документу107264010
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/20-37/27

Постанова від 11.04.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Чорногуз М.Г.

Ухвала від 29.03.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Чорногуз М.Г.

Ухвала від 08.02.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 19.01.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 07.11.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 07.10.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 11.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 01.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 16.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 03.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні