ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
07.11.2022Справа № 6/20-37/27
Господарський суд міста Києва у складі судді Ковтуна С.А., дослідивши матеріали заяви приватного акціонерного товариства «ДТЕК Київські електромережі»
у справі за позовом публічного акціонерного товариства «Київенерго»
про стягнення заборгованості,
Представники:
від заявника Кирищук В.П.
від комунального підприємства «Центр
обслуговування споживачів Шевченківського району» Горупаха В.А.
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду міста Києва звернулася з позовом акціонерна енергопостачальна компанія «Київенерго» до комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві про стягнення з останнього заборгованості за договором № 3410 від 10.12.1991.
24.02.2009 суд ухвалив рішення про часткове задоволення позову.
01.06.2009 суд видано наказ.
16.03.2017 суд затвердив мирову угоду у процесі виконання судового рішення.
Публічне акціонерне товариство «Київенерго» та приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» подали до суду спільну заяву про заміну стягувача - публічного акціонерного товариства «Київенерго», на правонаступника - приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» (код 41946011).
Суд своєю ухвалою від 11.06.2018 задовольнив спільну заяву публічного акціонерного товариства «Київенерго» та приватного акціонерного товариства «ДТЕК Київські електромережі», замінив стягувача - публічне акціонерне товариство «Київенерго», на правонаступника - приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» (код ЄДРПОУ 41946011).
Приватне акціонерне товариство «ДТЕК Київські електромережі» звернулося до суду з заявою про заміну боржника - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві (05757498), на правонаступника - комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» (код 31731838).
Комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» заперечило проти задоволення заяви, оскільки наразі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не внесено записи про припинення комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві та про правонаступників останнього.
Вирішуючи питання про правонаступництво суд виходить з такого.
Відповідно до статті 334 Господарського процесуального кодексу України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
Відповідно до статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Аналогічна норма встановлена Законом України «Про виконавче провадження». Так, у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов`язкові тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
За приписами частин 1,5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи зі складу спірного матеріального правовідношення.
Отже, процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміна сторони матеріального правовідношення її правонаступником), тому у кожному конкретному випадку для вирішення питань можливості процесуального правонаступництва господарському суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.
Відповідно до статті 105 Цивільного кодексу України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.
Київська міська рада прийняла рішення від 23.05.2018 № 838/4902 про реорганізацію комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві шляхом приєднання його до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району», яке є правонаступником цього підприємства, та перейменувати комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» у комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів».
У розділі 4 рішення доручила виконавчому органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити організаційно-правові заходи, пов`язані з виконанням цього рішення; утворити комісію з реорганізації комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві шляхом приєднання його до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів» та затвердити її склад; затвердити передавальні акти в установленому порядку; затвердити нову редакції статуту комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів» (код 31731838).
На підставі розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.08.2018 № 1556 було утворено комісію з реорганізації комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві (п. 12) шляхом приєднання до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району». Ця комісія повинна провести інвентаризацію майна комунального підприємства; за результатами інвентаризації скласти передавальні акти, якими визначити всі права та обов`язки, а також майно комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві, що переходить до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів»; та передати передавальні акти на затвердження до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Згідно з розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації» від 02.09.2021 № 1893 реорганізацію продовжено до 01.09.2022.
Відповідно до розпорядження Київської міської військової адміністрації № 706 від 24.10.2022 реорганізацію продовжено до 31.12.2025.
Згідно із статтею 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців вносяться відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення, зокрема про дату реєстрації рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; дату публікації у виданні спеціально уповноваженого органу з питань державної реєстрації повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи; персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову, дату обрання (призначення) або дату обрання (призначення) ліквідатора; реєстраційні номери облікових карток платників податків всіх членів такої комісії (або відомості про серію та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта).
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повинні міститися дані про юридичних осіб правонаступників.
Частиною 7 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» передбачено, що у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.
Відповідно до ч. 1,2 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення
Згідно з ч. 2 ст. 107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.
Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом (ч. 3 ст. 107 Цивільного кодексу України).
Суд встановив, що, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців, станом на момент подачі заяви про заміну сторони виконавчого провадження, запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві не внесено, зазначено статус юридичної особи - в стані припинення. Так само, як і відсутні відомості щодо правонаступників юридичної особи - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві.
Таким чином, наразі боржник - комунальне підприємство «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві, як юридична особа не припинений.
Крім того, в матеріалах справи відсутній передавальний акт (сформований та затверджений), за яким права та обов`язки особи, яка приєднується, переходять до особи, до якої приєднуються.
Зважаючи на викладені обставини, суд дійшов висновку, що реорганізація комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві шляхом приєднання до комунального підприємства «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» не відбулась, комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» не є правонаступником комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві.
Керуючись статтями 233, 234, 334 Господарського процесуального кодексу України суд
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити приватному акціонерному товариству «ДТЕК Київські електромережі» у задоволенні заяви про заміну боржника - комунального підприємства «Служба замовника житлово-комунальних послуг» Оболонського району у м. Києві (05757498), на правонаступника - комунальне підприємство «Центр обслуговування споживачів Шевченківського району» (код 31731838).
Згідно з ч. 1 ст. 235 Господарського процесуального кодексу України ця ухвала набирала законної сили 07.11.2022 та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду протягом 10 днів з дня її проголошення.
Повний текст ухвали складено та підписано 11.11.2022.
Суддя С. А. Ковтун
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2022 |
Оприлюднено | 14.11.2022 |
Номер документу | 107264010 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Ковтун С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні