Рішення
від 11.11.2022 по справі 440/7509/22
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/7509/22

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Фермерського господарства "ОСОБА_1" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

Фермерське господарство "ОСОБА_1" (далі - ФГ "ОСОБА_1."/позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Полтавській області (далі - ГУ ДПС у Полтавській області/відповідач-1) (далі - ДПС України/відповідач-2), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2022 № 7053527/21051875;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 19 від 13.06.2022, складену Фермерським господарством «ОСОБА_1.» (ідентифікаційний код 21051875) датою подання її на реєстрацію, а саме 12.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2022 № 7053528/21051875;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 20 від 14.06.2022, складену Фермерським господарством «ОСОБА_1.» (ідентифікаційний код 21051875) датою подання її на реєстрацію, а саме 12.07.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2022 № 7053526/21051875;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 21 від 15.06.2022, складену Фермерським господарством «ОСОБА_1.» (ідентифікаційний код 21051875) датою подання її на реєстрацію, а саме 12.07.2022.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірні рішення не відповідають вимогам податкового законодавства з огляду на те, що на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкової накладної надано усі наявні документи на підтвердження підстав складання податкових накладних та реальності здійснення господарських операцій, проте відповідні документи не взято відповідачем до уваги та ухвалено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

2. Стислий зміст заперечень відповідачів

Представником відповідачів до суду подано відзив на позовну заяву /а.с. 108 - 111/, в якому останній проти позовних вимог заперечував, зазначивши, що відповідно до квитанцій Автоматизованої системи "Єдине вікно подання електронних документів" від 12.07.2022 реєстрація податкових накладних ФГ "ОСОБА_1." від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 зупинена у зв`язку з відповідністю операцій п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. За результатами розгляду наданих позивачем документів та пояснень до податкових накладних прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 з підстав ненадання платником податку копій товарно-транспортних накладних, які підтверджують факт перевезення товару до постачальника та до покупця, та платіжних доручень або банківських виписок з особового рахунку на перерахування коштів за соняшник, а також відсутності у видатковій накладній як зі сторони постачальника так і зі сторони покупця даних, що дають змогу ідентифікувати особу.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 12.09.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

26.09.2022 від представника ГУ ДПС у Полтавській області надійшли заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного провадження.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28.09.2022 заперечення представника ГУ ДПС у Полтавській області проти розгляду справи за правилами спрощеного провадження залишено без задоволення.

30.09.2022 до суду надійшла відповідь на відзив /а.с.140-145/, в якій позивач заперечував щодо доводів відповідача у відзиві, наполягаючи на обґрунтованості позовних вимог.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини справи та відповідні правовідносини.

ФГ "ОСОБА_1." зареєстроване як юридична особа, ідентифікаційний код 21051875, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 19-20/, основний вид економічної діяльності 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

07.06.2022 ФГ "ОСОБА_1." (Постачальник) та ТОВ «УКРОЛІЯ» (Покупець) було укладено Договір поставки № 10326 /а.с. 22-25/, за умовами якого Позивач зобов`язувався з метою отримання прибутку поставити і передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити соняшник для виробництва олеїнової кислоти з метою його подальшого використання у власному виробництві олії соняшникової високоолеїнової, на умовах DDР: Полтавська обл., Зіньківський р-н, с. Тарасівка, вул. Молодіжна, 74.

Згідно із п. 2.1 Договору № 10326 загальна кількість товару в заліковій вазі складає 150,000 тон +/-10%. Код одиниці виміру (тон) згідно КСПВО 0306.

У п. 3.1. Договору № 10326 Сторони погодили, що ціна товару становить 14500,00 грн. за тону, з врахуванням ПДВ. Ціна товару становить 12719,30 грн. за 1 тону, без урахування ПДВ. Бухгалтерські розрахунки проводяться по ціні без ПДВ.

Відповідно до п. 3.2 Договору № 10326 загальна вартість поставленого за Договором товару на дату укладання Договору складає 1 907 895,00 грн +/-10% без врахування ПДВ.

Пунктом 3.3 Договору № 10326 передбачено, що розрахунок за товар здійснюється Покупцем по факту приймання товару протягом 3 (трьох) банківських днів після надання Постачальником оригіналу рахунку, узгодженого з Покупцем, або на умовах, обумовлених Сторонами в письмовій додатковій угоді. При оплаті за товар Покупець сплачує у визначений строк суму вартості товару зменшену на суму вартості ПДВ. Доплата в розмірі суми вартості ПДВ здійснюється по факту надання Постачальником квитанції про реєстрацію податкової накладної (накладних) на дану поставку та реєстрації її у державному реєстрі податкових накладних. В разі відсутності податкової накладної належним чином зареєстрованої в реєстрі Покупець не оплачує суму вартості ПДВ до моменту реєстрації.

У п. 4.1 Договору № 10326 Сторони визначили, що поставка товару в кількості, зазначеній у п. 2.1, буде здійснена партіями, але не пізніше 16.06.2022 включно.

Позивачем було виставлено ТОВ «УКРОЛІЯ» рахунок на оплату № 17 від 07.06.2022 на суму в 2175000,30 грн, у тому числі сума ПДВ 267105,30 грн /а.с. 29/.

За видатковою накладною № 9 від 08.06.2022 позивач поставив і передав у власність ТОВ «УКРОЛІЯ» соняшник для виробництва олеїнової кислоти (надалі по тексту - Товар) у кількості 24,18 т на суму 347198,31 грн, з яких 42638,39 грн сума податку на додану вартість /а.с. 30/.

За видатковою накладною № 10 від 10.06.2022 позивач поставив і передав у власність ТОВ «УКРОЛІЯ» товар у кількості 24,92 т на суму 357824,75 грн, з яких 43943,39 грн сума податку на додану вартість /а.с. 31/.

Відповідно до видаткової накладної № 11 від 11.06.2022 /а.с. 32/ позивач поставив і передав у власність ТОВ «УКРОЛІЯ» товар у кількості 24,64 т на суму 354231,21 грн, з яких 43502,08 грн сума податку на додану вартість.

За видатковою накладною № 12 від 13.06.2022 /а.с. 33/ позивач поставив і передав у власність ТОВ «УКРОЛІЯ» товар у кількості 24,54 т на суму 353631,17 грн, з яких 43428,39 грн сума податку на додану вартість.

Також, згідно із видатковою накладною № 13 від 14.06.2022 /а.с. 35/ позивач поставив і передав у власність ТОВ «УКРОЛІЯ» товар у кількості 24,46 т на суму 351639,29 грн, з яких 43183,77 грн сума податку на додану вартість.

Відповідно до видаткової накладної № 14 від 15.06.2022 /а.с. 37/ позивач поставив і передав у власність ТОВ «УКРОЛІЯ» товар у кількості 29,92 т на суму 433840,06 грн, з яких 53278,60 грн сума податку на додану вартість.

Таким чином, у період з 08.06.2022 по 15.06.2022 позивач за Договором № 10326 здійснив поставку ТОВ «УКРОЛІЯ» товару у загальній кількості 152,66 т на загальну суму 2 198 364,79 грн.

Перевезення товару здійснено відповідно до товарно-транспортних накладних № 1 від 08.06.2022 /а.с. 39-40/, № 2 від 10.06.2022 /а.с. 41-42/, № 3 від 11.06.2022 /а.с. 43-44/, № 4 від 13.06.2022 /а.с. 45-46/, № 5 від 14.06.2022 /а.с. 47-48/, № 6 від 15.06.2022 /а.с. 49-50/, № 7 від 15.06.2022 /а.с. 51-52/.

ТОВ «УКРОЛІЯ» 09.06.2022, 13.06.2022, 14.06.2022, 16.06.2022, 20.06.2022 та 22.06.2022 на підставі виставленого рахунку на оплату № 17 від 07.06.2022 шістьма рівними платежами, по 300000,00 грн кожний, перерахувало кошти на банківський рахунок позивача /а.с. 53-58/.

24.06.2022 на виконання вимог п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на підставі видаткової накладної № 9 від 08.06.2022 Позивачем було подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 16 від 08.06.2022 /а.с. 59/.

30.06.2022 на виконання вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України, на підставі видаткової накладної № 10 від 10.06.2022 позивачем було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 17 від 10.06.2022 /а.с. 60/.

Відповідно до квитанції від 01.07.2022 /а.с. 61/ реєстрація ПН/РК від 10.06.2022 № 17 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник "D"=4.6886%, "P"=42638.39.

30.06.2022 на виконання вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України, на підставі видаткової накладної № 11 від 11.06.2022 позивачем було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 18 від 11.06.2022 /а.с. 62/.

Відповідно до квитанції від 01.07.2022 /а.с. 63/ реєстрація ПН/РК від 11.06.2022 № 18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник "D"=4.6886%, "P"=42638.39.

12.07.2022 на виконання вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України, на підставі видаткової накладної № 12 від 13.06.2022 позивачем було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 19 від 13.06.2022 /а.с. 64/.

Відповідно до квитанції від 12.07.2022 /а.с. 65/ реєстрація ПН/РК від 13.06.2022 № 19 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник "D"=4.6886%, "P"=42638.39.

12.07.2022 на виконання вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України, на підставі видаткової накладної № 13 від 14.06.2022 позивачем було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 20 від 14.06.2022 /а.с. 66/.

Відповідно до квитанції від 12.07.2022 /а.с. 67/ реєстрація ПН/РК від 14.06.2022 № 20 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник "D"=4.6886%, "P"=42638.39.

12.07.2022 на виконання вимог п. 201.1 ст. 201 ПК України, на підставі видаткової накладної № 14 від 15.06.2022 позивачем було подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 21 від 15.06.2022 /а.с. 68/.

Відповідно до квитанції від 12.07.2022 /а.с. 69/ реєстрація ПН/РК від 15.06.2022 № 21 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено показник "D"=4.6886%, "P"=42638.39.

01.07.2022 позивачем подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 від 01.07.2022 /а.с. 71/, № 2 від 01.07.2022 /а.с. 72/, № 3 від 12.07.2022 /а.с. 73/, № 4 від 12.07.2022 /а.с. 74/, № 5 від 12.07.2022 /а.с. 75/.

Комісією Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 6999363/21051875 від 05.07.2022 про реєстрацію податкової накладної № 18 від 11.06.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних /а.с. 76/.

Також, комісією Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 6999364/21051875 від 05.07.2022 про реєстрацію податкової накладної № 17 від 10.06.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних /а.с. 77/.

Водночас Комісією Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення № 7053527/21051875 від 14.07.2022 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 13.06.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних /а.с. 78/ у зв`язку з ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено, що не надано товарно-транспортні накладні, які підтверджують факт перевезень товару до постачальника та до покупця та платіжні доручення, або банківські виписки з особового рахунку на перерахування коштів за соняшник. Також вказано, що у видатковій накладній, яка брала участь у господарській операції зі сторони як покупця так і постачальника встановлено порушення згідно ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а саме відсутні дані, що дають змогу ідентифікувати особу.

Крім того, рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7053528/21051875 від 14.07.2022 /а.с. 79/ відмовлено в реєстрації податкової накладної № 20 від 14.06.2022 у зв`язку з ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено, що не надано товарно-транспортні накладні, які підтверджують факт перевезень товару до постачальника та до покупця та платіжні доручення, або банківські виписки з особового рахунку на перерахування коштів за соняшник. Також вказано, що у видатковій накладній, яка брала участь у господарській операції зі сторони як покупця так і постачальника встановлено порушення згідно ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а саме відсутні дані, що дають змогу ідентифікувати особу.

Також, рішенням комісії Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7053526/21051875 від 14.07.2022 /а.с. 80/ відмовлено в реєстрації податкової накладної № 21 від 15.06.2022 у зв`язку з ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Додатково зазначено, що не надано товарно-транспортні накладні, які підтверджують факт перевезень товару до постачальника та до покупця та платіжні доручення, або банківські виписки з особового рахунку на перерахування коштів за соняшник. Також вказано, що у видатковій накладній, яка брала участь у господарській операції зі сторони як покупця так і постачальника встановлено порушення згідно ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а саме відсутні дані, що дають змогу ідентифікувати особу.

Відповідно до витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.07.2022 № 71 /а.с. 132/ вирішено ухвалити рішення щодо відмови реєстрації податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21, з огляду на те, що за результатами аналізу первинних документів, наданих платником до повідомлення, встановлено, що платником не надано товарно-транспортні накладні, які підтверджують факт перевезень товару до постачальника та до покупця, платіжні доручення, або банківські виписки з особового рахунку на перерахування коштів за соняшник. Встановлено порушення ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а саме відсутні дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у господарській операції зі сторони як покупця так і постачальника в оформленні видаткової накладної (у видатковій накладній не розшифровані підписи).

ФГ "ОСОБА_1." подано скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.07.2022 № 7053528/21051875 /а.с. 81/, від 14.07.2022 № 7053527/21051875 /а.с. 82/, від 14.07.2022 № 7053526/21051875 /а.с. 83/.

Рішеннями за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 28433/21051875/2 від 01.08.2022 /а.с. 85/, № 28407/21051875/2 від 01.08.2022 /а.с. 86/, № 28396/21051875/2 від 01.08.2022 /а.с. 87/ скарги ФГ "ОСОБА_1." залишено без задоволення, а рішення про відмову в реєстрації податкових накладних - без змін.

Позивач, не погодившись із рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7053527/21051875 від 14.07.2022, № 7053528/21051875 від 14.07.2022, № 7053526/21051875 від 14.07.2022, звернувся до суду з цим позовом.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (у редакції, чинній на час спірних правовідносин) об`єктом оподаткування є постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінетом Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі-Порядок №1165, в редакції, чинній на час спірних правовідносин).

Пунктом 2 Порядку №1165 передбачено, що автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Пунктом 7 Порядку №1165 визначено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Пунктами 10 та 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій.

До критеріїв ризиковості здійснення операцій пунктом 1 віднесено: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, регламентований Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 (далі-Порядок №520).

Пунктами 2-4 Порядку №520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня). Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

За змістом пункту 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування /пункт 6 Порядку № 520/.

Відповідно до пунктів 9 - 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Аналіз наведених вище положень Порядку №1165 свідчить, що контролюючий орган, після надходження податкової накладної / розрахунку коригування до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій.

Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156).

У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної зупиняється.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Зі змісту залучених до матеріалів справи квитанцій суд встановив, що податковим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 пункту 1 Критеріям ризиковості здійснення операцій.

Мотивуючи цей висновок податковий орган зазначив, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та на цій підставі зупинив реєстрацію податкової накладної у ЄРПН.

Надаючи правову оцінку підставам для зупинення реєстрації складених ФГ "ОСОБА_1." податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 в ЄРПН, суд звертає увагу на те, що Порядок №1165 не містить вимоги про прийняття контролюючим органом окремого рішення з питання зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Водночас, виходячи з наведених вище положень пунктів 10, 11 Порядку №1165, зміст такого рішення наводиться податковим органом у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

При цьому, пунктом 11 Порядку №11 передбачено вимоги до змісту такої квитанції, а саме - у ній обов`язково мають бути зазначені:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Дослідивши залучені до матеріалів справи копії квитанцій від 12.07.2022, суд встановив, що у них не зазначено вимог до платника податків в частині надання конкретних пояснень та документів з метою реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Наведене, на переконання суду, унеможливлює визначення платником порядку своїх дій, які він має вчинити з метою прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН.

При цьому, суд виходить з того, що Порядок №1165 не передбачає можливості проведення контролюючим органом консультацій, листування з платником податку на етапі прийняття рішення про реєстрацію / відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН чи залучення платника податку до процесу прийняття цього рішення в інший спосіб. Тобто, у такому випадку платник податку фактично позбавлений можливості на участь у процесі прийняття суб`єктом владних повноважень відповідного рішення. Як наслідок, визначальне значення для дотримання законності цієї процедури і забезпечення прав платника податку під час її проведення має конкретизація контролюючим органом підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН та зазначення у квитанції про зупинення чітких і зрозумілих вказівок такому платнику щодо того, які саме пояснення та копії документів має надати цей платник задля розгляду питання про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

У контексті вищенаведеного суд також зауважує, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. При цьому здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема, у постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18, від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18, від 18.06.2020 у справі №824/245/19-а.

Однак, у цій справі надіслані позивачу квитанції містили лише загальне посилання на наявність у нього права подати пояснення та копії документів без зазначення їх конкретного переліку.

До того ж, у ході розгляду справи відповідачами не надано пояснень разом з їх документальним підтвердженням щодо підстав встановлення відповідності надісланих ФГ "ОСОБА_1." податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 положенням пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Посилання контролюючого органу у квитанціях від 12.07.2022 на те, що обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання товару/послуги та обсягу його постачання, лише дублює положення пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, жодним чином не вказуючи на конкретну підставу для зупинення реєстрації податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 у ЄРПН.

Також суд зазначає, що зупинення реєстрації податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 в квитанціях від 12.07.2022 контролюючий орган пов`язує з відсутністю коду УКТЗЕД 1206 в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються).

Судом встановлено, що позивачем, який має право, а не обов`язок подавати таблицю даних платника податку на додану вартість, таку таблицю даних до контролюючого органу подано /а.с. 135/.

Відповідно до рішення комісії ГУ ДПС у Полтавській області від 10.04.2020 №1521532/21051875 /а.с. 131/ така таблиця даних була врахована, однак у подальшому, комісією ГУ ДПС у Полтавській області було прийнято рішення від 13.04.2020 №1522167/21051875 /а.с. 133/ про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Отже, в даному випадку 12.07.2022, тобто після прийняття 13.04.2020 рішення №1522167/21051875 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ФГ "ОСОБА_1.", контролюючий орган зупинив реєстрацію податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 з підстав відсутності в цій же таблиці даних платника податку на додану вартість коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206, яка станом на дату зупинення реєстрації податкової накладної є неприйнятою відповідачем.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено наявність визначених законом підстав для зупинення реєстрації податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 у ЄРПН.

Оцінюючи спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, суд виходить з такого.

Згідно із додатковою інформацією до рішень підставою відмови у реєстрації податкових накладних послугувало те, що платником не надано товарно-транспортні накладні, які підтверджують факт перевезень товару до постачальника та до покупця та платіжні доручення, або банківські виписки з особового рахунку на перерахування коштів за соняшник. Також вказано, що у видатковій накладній, яка брала участь у господарській операції зі сторони як покупця так і постачальника встановлено порушення згідно ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а саме відсутні дані, що дають змогу ідентифікувати особу.

Суд стосовно посилань відповідача про ненадання позивачем товарно-транспортних накладних при реєстрації податкових накладних зазначає, що податкові накладні № 19 від 13.06.2022, № 20 від 14.06.2022, № 21 від 15.06.2022 складено за першою подією - відвантаження соняшника за видатковими накладними № 12 від 13.06.2022, № 13 від 14.06.2022, № 14 від 15.06.2022, які були надані контролюючому органу разом з повідомленням про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а тому не надання товарно-транспортних накладних та платіжних доручень не є безумовною підставою для сумніву у здійсненні господарських операцій та відмови у реєстрації податкових накладних .

Крім того суд враховує, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних такі документи не зазначалися як обов`язкові для прийняття рішення про реєстрацію податких накладних. При цьому товарно-транспортні накладні та банківська виписка наявні у позивача, яким надано їх до суду.

Щодо тверджень відповідача про невідповідність видаткових накладних вимогам статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", у зв`язку з тим, що відсутні дані, що дають змогу ідентифікувати особу, суд зауважує наступне.

Видаткові накладні № 12 від 13.06.2022 /а.с. 33/, № 13 від 14.06.2022 /а.с. 35/, № 14 від 15.06.2022 /а.с. 37/ складені в електронній формі та підписані від постачальника - головою Фермерського господарства ОСОБА_1 та від покупця - заступником директора виконавчого з постачання сировини Максимом Турком. Підписи здійснені за допомогою електронного підпису, що підтверджується електронними звітами /а.с. 34, 36, 38/.

Відповідно до інформаційного оголошення, розміщеного на офіційному веб-сайті ДПС України за посиланням - https://www.tax.gov.ua/baneryi/zupinennya-reestratsii-pn/print-303277.html, повідомлення (J(F)1312601) формується по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 мГб). Разом з тим, файли складені в електронній формі з накладеними електронними підписами (накладення підписів здійснювалося через програмне забезпечення М.Е.Doc, як зазначає позивач) видаткових накладних № 12 від 13.06.2022, № 13 від 14.06.2022, № 14 від 15.06.2022, які мають формат ХМL /а.с. 34, 36, 38/, що технічно унеможливлювало їх подачу разом з повідомленнями про надання пояснень та копій документів щодо зупинених податкових накладних.

Таким чином, позивач у ході розгляду справи спростував доводи комісії податкового органу про наявність підстав для відмови у реєстрації податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 у ЄРПН.

За вищевикладених обставин, суд дійшов висновку, що контролюючий орган безпідставно застосував до позивача процедуру зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачену Порядком №1165, за відсутності об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операції з постачання товару та ймовірності уникнення виконання свого податкового обов`язку. Зупинивши реєстрацію податкових накладних у ЄРПН, контролюючий орган не довів відповідність господарської операції критеріям ризиковості та не вказав на необхідний перелік документів на підтвердження правомірності складення цієї податкової накладної, які позивач мав надати на пропозицію податкового органу, натомість прийняв рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, не надавши належну оцінку достатності документів, поданим позивачем разом із повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Враховуючи вищенаведене у своїй сукупності, суд дійшов висновку про протиправність рішень Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації в ЄРПН від 14.07.2022 № 7053527/21051875, від 14.07.2022 № 7053528/21051875, від 14.07.2022 № 7053526/21051875 про відмову у реєстрації податкових накладних від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21, складених позивачем, та як наслідок правомірність позовних вимог платника податку в цій частині.

Окрім того, зважаючи на те, що суд дійшов висновку про протиправність рішень про відмову в реєстрації податкових накладних тому з метою надання позивачу ефективного способу захисту порушеного права у спірних відносинах слід зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні від 13.06.2022 № 19, від 14.06.2022 № 20, від 15.06.2022 № 21 у ЄРПН датою їх подання на реєстрацію.

Отже, позов підлягає задоволенню.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Відповідно до частини першої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із сплати судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у розмірі 7443,00 грн /а.с. 89/.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Зважаючи на те, що передумовою для виникнення цього спору є прийняття Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області протиправного рішень про відмову у реєстрації податкових накладних у ЄРПН, суд дійшов висновку, що понесені позивачем судові витрати у розмірі 7443,00 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області.

На підставі викладеного та керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Фермерського господарства "ОСОБА_1." (с. Степове, Миргородський район, Полтавська область, 37334, код ЄДРПОУ 21051875) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, буд. 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, код ЄДРПОУ ВП 44057192), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2022 № 7053527/21051875.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 19 від 13.06.2022, складену Фермерським господарством «ОСОБА_1.», датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2022 № 7053528/21051875.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 20 від 14.06.2022, складену Фермерським господарством «ОСОБА_1.», датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 14.07.2022 № 7053526/21051875.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 21 від 15.06.2022, складену Фермерським господарством «ОСОБА_1.», датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Фермерського господарства "ОСОБА_1." судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 7443,00 грн (сім тисяч чотириста сорок три гривні 00 копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2022
Оприлюднено16.11.2022
Номер документу107272083
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/7509/22

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 24.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 26.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Рішення від 11.11.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні