ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
10 листопада 2022 року м. Дніпросправа № 160/25096/21
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Суховарова А.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження в місті Дніпро апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2022 року в справі №160/25096/21 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
в с т а н о в и в:
09.12.2021 року ОСОБА_1 (далі по тексту позивач) звернулась до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі по тексту відповідач або ГУ ДПС у Дніпропетровській області), в якому просила визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 01.09.2021 року № 1036449-1-2407-0408.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.02.2022 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати рішення та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 2208.2022 року відкрито апеляційне провадження у справі.
Матеріалами справи встановлено, що відповідно до Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-121515292021 від 18.01.2021 року ОСОБА_1 є власником земельної ділянки площею 1,2650 га кадастровий номер 1211900000:02:018:0032 розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .
Встановлено, що ОСОБА_1 було самостійно обраховано розмір земельного податку за 2017 рік у розмірі 49813,09 грн. Подала до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 31.01.2017 року податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) де визначила суму земельного податку у розмірі 49813,09 грн. або 4151,09 грн. помісячно (грудень 4151,10 грн.). Відповідно до платіжних банківських документів земельний податок за 2017 рік сплатила.
Встановлено, що ОСОБА_1 було самостійно обраховано розмір земельного податку за 2018 рік у розмірі 49813,09 грн. Подала до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 09.02.2018 року податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) де визначила суму земельного податку у розмірі 49813,09 грн. або 4151,09 грн. помісячно (грудень 4151,10 грн.). Відповідно до платіжних банківських документів земельний податок за 2018 рік сплатила.
ОСОБА_1 було самостійно обраховано розмір земельного податку за 2019 рік у розмірі 49813,09 грн. Подала до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 17.01.2019 року податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) де визначила суму земельного податку у розмірі 49813,09 грн. або 4151,09 грн. помісячно (грудень 4151,10 грн.). Відповідно до платіжних банківських документів земельний податок за 2019 рік сплатила.
Також ОСОБА_1 було самостійно обраховано розмір земельного податку за 2020 рік у розмірі 49813,09 грн. Подала до Новомосковської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 31.01.2020 року податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) де визначила суму земельного податку у розмірі 49813,09 грн. або 4151,09 грн. помісячно (грудень 4151,10 грн.). Відповідно до платіжних банківських документів земельний податок за 2020 рік сплатила.
В матеріалах справи відсутня інформація, на підставі чого ОСОБА_1 визначала розмір земельного податку на рік у розмірі 49813,09 грн.
Згідно п. 286.5 ст. 286 ПК України нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку. Нарахування фізичним особам сум земельного податку з підстав, визначених підпунктами в, г, д пункту 286.1 цієї статті, проводиться контролюючими органами виключно у разі надання зазначених даних такими фізичними особами.
Встановлено, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 01.09.2021 року № 1036449-1-2407-0408, яким ОСОБА_1 визначено грошове зобов`язання зі земельного податку з фізичних осіб на загальну суму 615834,93 грн., за період 2017-2020 роки. ГУ ДПС у Дніпропетровській області донараховано податкове зобов`язання з земельного податку з фізичних осіб за 2017 2020 роки та вказано, що ОСОБА_1 сплачувала земельний податок у меншому розмірі, ніж було необхідно. Земельний податок донараховано на підставі інформації отриманої від Новомосковської міської ради та витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2017 2019 роки.
З огляду на вищевказане, слід зобов`язати ОСОБА_1 надати до суду інформацію щодо отримання нею податкових повідомлень-рішень про нарахування земельного податку на 2017 2020 роки, у разі отримання податкових повідомлень-рішень надати їх копії. Також слід зобов`язати надати до суду інформацію на підставі чого обраховано земельний податок за 2017 2020 роки (витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2017 2020 роки).
Згідно ч. 3 ст. 77, ч. 3 ст. 80 КАС України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом. Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Згідно ст. 5, ч. 4 ст. 9 КАС України захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Керуючись ст.ст. 5, 8, 9, 72-80, 205, 311, 321 КАС України, суд, -
у х в а л и в:
Зобов`язати ОСОБА_1 надати до Третього апеляційного адміністративного суду до 22 грудня 2022 року:
- інформацію щодо отримання податкових повідомлень-рішень про нарахування земельного податку на 2017 2020 роки, у разі отримання податкових повідомлень-рішень надати їх копії;
- інформацію, дані, на підставі чого самостійно обраховано земельний податок за 2017 2020 роки (витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на 2017 2020 роки).
У зв`язку з витребування додаткових доказів, подовжити строк розгляду апеляційної скарги та відкласти розгляд на 22 грудня 2022 року у порядку письмового провадження, про що належним чином повідомити сторони по справі.
Попередити про заходи процесуального примусу відповідно до ст. 144, ст. 147 КАС України у разі не виконання ухвали. У разі неподання без поважних причин письмових, речових чи електронних доказів, що витребувані судом, або неповідомлення причин їх неподання суд може постановити ухвалу про тимчасове вилучення цих доказів державним виконавцем для дослідження судом.
Ухвала Третього апеляційного адміністративного суду оскарженню не підлягає.
Головуючий - суддяО.М. Лукманова
суддяЛ.А. Божко
суддяА.В. Суховаров
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2022 |
Оприлюднено | 14.11.2022 |
Номер документу | 107274845 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні