Рішення
від 14.11.2022 по справі 520/7255/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2022 р. № 520/7255/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Волошина Д.А., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Фермерського господарства «ЛІЛІТКО» до Головного управління ДПС у Харківській області, Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В :

Фермерське господарство «ЛІЛІТКО» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 25.07.2022 №7104631/41733276 комісії ГУ ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.01.2022 №1;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства «ЛІЛІТКО» від 13.01.2022 №1;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 25.07.2022 №7104632/41733276 комісії ГУ ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову у реєстрації податкової накладної від 09.02.2022 №1;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства «ЛІЛІТКО» від 09.02.2022 №1.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішеннями Головного управління ДПС у Харківській області від 25.07.2022 №7104631/41733276, №7104632/41733276 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким ФГ «ЛІЛІТКО» відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних по операціям з контрагентом ТОВ «Оптімусагро Трейд». Позивач вважає, що відповідачем неправомірно відмовлено в реєстрації податкових накладних, оскільки ним надано всі необхідні документи для розблокування податкових накладних, реєстрація яких відповідачем була зупинена. Таким чином, позивач вважає, що оскаржувані рішення є неправомірними, необґрунтованими, безпідставними через відсутність доказів порушення товариством податкового законодавства, у зв`язку з чим, просить зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 12.09.2022 відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачам надати відзив на позов. Запропоновано позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачам - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачам до електронного кабінету через систему "Електронний суд", що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

До суду 20.09.2022 від представника Головного управління ДПС у Харківській області надійшов відзив, в якому зазначено, що моніторинг фінансово - господарських платників податків на наявність податкових ризиків та організації роботи з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в період з 28.03.2022 по 08.06.2022 закріплено за Головним управлінням ДПС у Полтавській області, з 09.06.2022 і по теперішній час за Головним управлінням ДПС у Рівненській області. Отже, оскаржувані рішення від 25.07.2022 №7104631/41733276 та від 25.07.2022 №7104632/41733276 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 13.01.2022 та №1 від 09.02.2022 було прийнято комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області, яке здійснювало відповідні повноваження Головного управління ДПС у Харківській області в період з 09.06.2022 і по теперішній час.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 20.09.2022 залучено як співвідповідача Головне управління ДПС у Рівненській області до участі у розгляді адміністративної справи за позовом Фермерського господарства «ЛІЛІТКО» до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.

Копія ухвали про залучення надіслана відповідачу до електронного кабінету через систему "Електронний суд", що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

Представник Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Рівненській області відзив на позов не надали, причин неможливості подання не повідомили.

Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.

Судом встановлено, що ФГ «ЛІЛІТКО» пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 41733276.

Головним управлінням ДПС у Рівненській області були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7104631/41733276, №7104632/41733276 від 25.07.2022.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Із матеріалів справи вбачається, що ФГ «ЛІЛІТКО» було виписано податкову накладну за правилами першої події (отримання передплати) №1 від 13.01.2022 на суму 2 578 947,00 грн, в т.ч. ПДВ 316 712,79 грн, та у подальшому на різницю між відвантаженою та оплаченою продукції виписано накладну №1 від 09.02.2022 на суму 337 336,57 грн, в т.ч. ПДВ 41427,30 грн та які було внесено до Єдиного реєстру податкових накладних для їх подальшої реєстрації та сплати ПДВ.

Проте, позивачем було отримано від Головного управління ДПС у Харківській області квитанції від 02.02.2022 та від 22.02.2022 про зупинення реєстрації податкових накладних №1 від 13.01.202 та №1 від 09.02.2022 з посиланнями на вимоги п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Зазначено, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

При цьому, суд зауважує, що в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Так, судом встановлено, що контролюючим органом реєстрація податкових накладних №1 від 13.01.2022 та №1 від 09.02.2022 була зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу було надіслано повідомлення щодо надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.07.2022 №2, якими надано пояснення щодо здійснення господарських операцій з ТОВ «Оптімусагро Трейд» та всі копії наявних документів на підтвердження реальності господарських операцій.

Вказані пояснення та повідомлення було отримано відповідачем та прийнято до розгляду, що не заперечується сторонами по справі.

Комісією Головного управління ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення №7104631/41733276 та №7104632/41733276 від 25.07.2022 про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 13.01.2022, №1 від 09.02.2022.

Не погодившись із вказаними рішеннями, ФГ «ЛІЛІТКО» було надіслано до Державної податкової служби України скарги на рішення комісії регіонального рівня, в яких обґрунтовано правомірність складення податкових накладних №1 від 13.01.2022, №1 від 09.02.2022.

Рішеннями комісії Державної податкової служби України від 18.08.2022 №33796/41733276/2 та №33794/41733276/2 скарги залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних без змін. Підставою для залишення рішення без змін зазначено: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків».

У відповідності до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що ФГ «ЛІЛІТКО» зареєстровано як юридична особа з 02.03.2021, про що до реєстру внесено відповідний реєстраційний запис №1004781070003000981.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності ФГ «ЛІЛІТКО» є: код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний).

ФГ «ЛІЛІТКО» є платником єдиного податку 4 групи, що підтверджується довідкою ГУ ДПС у Харківській області про підтвердження статусу платника єдиного податку 4 групи від 30.04.2021 №16592/6/20-40-18-12-19.

Адресою місцезнаходження ФГ «ЛІЛІТКО» є Харківська область, м. Первомайський, вул. Польова, 1. За вказаною адресою платник податків орендує у ПП «МАСТЕРОК 2009» (код 31679553, платник єдиного податку за ставкою 5%) нежитлові приміщення: адміністративну будівлю, площею 76,7 кв.м. (Договір оренди нерухомого майна від 01.02.2021 №01-02/2021); нежитлову будівлю матеріального складу, гараж, загальною площею 406,0 кв.м. (Договір оренди нерухомого майна від 01.02.2021 №02-02/2021); будівлю складу, площею 137,2 кв.м. (Договір оренди нерухомого майна від 01.06.2021 №03-06/2021).

Для провадження господарської діяльності з вирощування зернових культур, оптової торгівлі зерном ФГ «ЛІЛІТКО» використовує належні на праві користування та праві власності основні засоби, відомості про які були відображені в Повідомленнях про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (20-ОПП), а саме: складські будівлі для зберігання зернових та олійних культур, загальною площею 543,2 кв. м., гараж для стоянки техніки, які розташовані за адресою: 64107, Харківська область, м. Первомайський, вулиця Польова, 1.

Належна на праві власності ФГ «ЛІЛІТКО» сільськогосподарська техніка та вантажні автомобілі: трактор колісний «Беларус-892» - 2 од., трактор ХТЗ-17221 (двигун № НОМЕР_1 ), комбайн зернозбиральний марки JOHN DEERE 9500, автомобіль вантажний бортовий КАМАЗ 5320 (держ. номер НОМЕР_2 ), автомобіль вантажний самоскид КАМАЗ 5511 (держ. номер НОМЕР_3 ), наданий по договору позики від засновника вантажний бортовий малотонажний автомобіль ГАЗ 330202-414 (держ. номер НОМЕР_4 ).

ФГ «ЛІЛІТКО», як сільськогосподарський товаровиробник, для провадження господарської діяльності використовує орендовані земельні ділянки із земель сільськогосподарського призначення загальною площею - 561,4773 га. Оренда земельних ділянок знайшла своє відображення у податкових деклараціях з єдиного податку 4 групи, зокрема у додатку 1 до декларації «Відомості про наявність земельних ділянок» за 2022 рік.

Оброблення земельних ділянок ФГ «ЛІЛІТКО» здійснює власною сільськогосподарською технікою та сільськогосподарським обладнанням (сівалка зернова у кількості 1 шт.; обприскувачі у кількості 1 шт., плуг, культиватори у кількості 2 шт., агрегат ґрунтообробний дисковий АГД-2,5, зерноочисна машина ОВМ-25ц, метальник зерна самопересувний МЗС-120 «Давид» та інше), які були відображені в Повідомленні про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (20-ОПП).

13 січня 2022 року між ТОВ «Оптімусагро Трейд», як Покупцем, та ФГ «ЛІЛІТКО», як Постачальником, був укладений Договір поставки № 39АН. За умовами Договору Постачальник зобов`язується поставити у власність Покупця соняшник (надалі - Товар), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити Товар, на умовах, передбачених Договором (п. 1.1 Договору).

Загальна кількість Товару складає 150,0 тон +-5% (п. 3.1 Договору).

Ціна Товару складає: 17 192,98 грн. за 1 т., ПДВ - 2 407,02 грн. за 1 т. Всього з ПДВ -19 600 грн. за одну метричну тону, за умови відповідності якісним показникам зазначеним в п. 2.1. Договору (п. 3.2 Договору).

Загальна сума Договору на момент його укладення складає: 2 939 999,58 грн. +/- 5%, у тому числі ПДВ - 361 052,58 грн. +/- 5 % (п. 3.5 Договору).

Постачальник зобов`язаний забезпечити навантаження Товару в надані Покупцем транспортні засоби на умовах FCA - «франко-перевізник»: склад Постачальника, що розташований за адресою: м. Первомайський, Первомайський р-н, Харківська обл., згідно правил Інкотермс в редакції 2020 року (ICC Publication: 723UK) з урахуванням особливостей передбачених в цьому Договорі (п. 4.1 Договору).

Оплата за Договором проводилась на умовах 100% попередньої оплати (п. 5.2 Договору).

Строк поставки Товару - 10 лютого 2022 року (включно).

Право власності на Товар і всі ризики, пов`язані з цим, переходять від однієї Сторони до іншої з моменту навантаження Товару в транспортні засоби на складі Постачальника на виконання чого Сторони укладають акт прийому-передачі, в якому зазначається номер транспортного засобу в який навантажено Товар та номер товарно-транспортної накладної за якою навантажено Товар (п. 4.4 Договору).

Оплата товару за Договором була проведена на підставі рахунку на оплату послуг від 13.01.2022 № 1 платіжним дорученням від 13.01.2022 № 010781 на суму 2 578 947,00 грн.

Фактична поставка товару підтверджується: видатковою накладною № 1 від 17.01.2022 на відвантаження 24,42 тон соняшника, загальною вартістю 478 631,93 грн. (у т.ч. ПДВ - 58 779,36 грн.), актом приймання-передачі товару від 17.01.2022 № ОТ-АН-00004, товарно-транспортною накладною від 17.01.2022 № 731417 на перевезення 24,42 тони соняшника; видатковою накладною № 2 від 20.01.2022 на відвантаження 25,24 тон соняшника, загальною вартістю 494 703,93 грн. (у т.ч. ПДВ - 60 753,11 грн.), актом приймання-передачі товару від 20.01.2022 № ОТ-АН-00019, товарно-транспортною накладною від 20.01.2022 № 731419 на перевезення 25,24 тони соняшника; видатковою накладною № 3 від 26.01.2022 на відвантаження 25,78 тон соняшника, загальною вартістю 505 287,92 грн. (у т.ч. ПДВ - 62 052,90 грн.). актом приймання-передачі товару від 26.01.2022 № ОТ-АН-00035, товарно-транспортною накладною від 26.01.2022 № 731420 на перевезення 25,78 тони соняшника; видатковою накладною № 4 від 31.01.2022 на відвантаження 26,39 тон соняшника, загальною вартістю 517 243,92 грн. (у т.ч. ПДВ - 63 521,18 грн.), актом приймання-передачі товару від 31.01.2022 № ОТ-АН-00051, товарно-транспортною накладною від 31.01.2022 № 731421 на перевезення 26,39 тони соняшника; видатковою накладною №5 від 04.02.2022 на відвантаження 23,63 тон соняшника, загальною вартістю 463 147,94 грн. (у т.ч. ПДВ - 56 877,82 грн.), актом приймання-передачі товару від 31.01.2022 № ОТ-АН-00053, товарно-транспортною накладною від 04.02.2022 № 731422 на перевезення 23,63 тони соняшника; видатковою накладною №4 від 31.01.2022 на відвантаження 26,39 тон соняшника, загальною вартістю 517 243,92 грн. (у т.ч. ПДВ - 63 521,18 грн.), актом приймання-передачі товару від 31.01.2022 № ОТ-АН-00051, товарно-транспортною накладною від 31.01.2022 № 731421 на перевезення 26,39 тони соняшника; видатковою накладною№6 від 09.02.2022 на відвантаження 23,33 тон соняшника, загальною вартістю 457 267,93 грн. (у т.ч. ПДВ - 56,155,71 грн.), актом приймання-передачі товару від 09.02.2022 № ОТ-АН-00064, товарно-транспортною накладною від 09.02.2022 № 731423 на перевезення 23,33 тони соняшника.

Товар був прийнятий уповноваженою особою покупця (менеджером з постачання О.Л. Вітренко) за довіреностями від 17.01.2022 АН-Д №0001, від 31.01.2022 № АН-Д0013.

Позивач у позовній заяві зазначив, що насіння соняшнику, яке було поставлене за Договором поставки від 13.01.2022 №39АН є власно вирощеною ФГ «ЛІЛІТКО» сільськогосподарською продукцією урожаю 2021 року.

Судом з матеріалів справи встановлено, що у 2021 році загальна площа сільськогосподарських угідь, які перебували у користуванні ФГ «ЛІЛІТКО», складала 301,59 га. Площа посівів соняшника у 2021 році складала 171,06 га, з яких було зібрано 2569,0 центнерів соняшника, що дорівнює 256,9 тон соняшника, тобто, обсяг власно вирощеного соняшнику не перевищує обсягу її поставки на адресу ТОВ «Оптімусагро Трейд». Вказані обставини підтверджуються Звітом про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (форма №4-сг) та Звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду за 2021 рік (форма №29-сг).

Окрім того матеріалами справи підтверджується, що на момент прийняття оскаржуваних рішень, рішенням про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 1233 від 13.07.2022 року прийнято рішення про невідповідність ФГ «Лілітко» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Суд зазначає, що вказані первинні документи та пояснення стосовно здійсненої господарської операції позивачем було надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі.

Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарських операцій та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкових накладних позивачем.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7104631/41733276 та №7104632/41733276 від 25.07.2022, якими ФГ «ЛІЛІТКО» відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних по операціям з контрагентом ТОВ «Оптімусагро Трейд» є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено, а тому є такими, що підлягають скасуванню, а вимога зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 13.01.2022 та №1 від 09.02.2022, складені ФГ «ЛІЛІТКО», є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Суд вказує, що відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

А згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Всупереч наведеним вимогам, відповідачі, як суб`єкти владних повноважень не довели правомірності прийнятих ними рішень.

Оскільки Головне управління ДПС у Харківській області не приймало оскаржувані рішення з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до положень частини 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" судовий збір підлягав сплаті у розмірі 3969,60 грн, проте позивачем було сплачено 4962,00 грн.

Суми судового збору, зайво сплачені позивачем при поданні позовної заяви, можуть бути повернуті за заявою позивача.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Фермерського господарства «ЛІЛІТКО» (вул. Польова, буд.1, м. Первомайський, Харківська область, 64107, ЄДРПОУ 41733276) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ ВП 43983495), Головного управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ЄДРПОУ ВП 44070166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправними і скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 25.07.2022 №7104631/41733276 та №7104632/41733276 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 13.01.2022 та №1 від 09.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 13.01.2022 та №1 від 09.02.2022, складені Фермерським господарством «ЛІЛІТКО».

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Фермерського господарства «ЛІЛІТКО» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області суму сплаченого судового збору у розмірі 992,40 грн (дев`ятсот дев`яносто дві гривні 40 копійок).

Стягнути на користь Фермерського господарства «ЛІЛІТКО» за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму сплаченого судового збору у розмірі 992,40 грн (дев`ятсот дев`яносто дві гривні 40 копійок).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Д.А.Волошин

Дата ухвалення рішення14.11.2022
Оприлюднено16.11.2022
Номер документу107287766
СудочинствоАдміністративне
Сутьінше. Дослідивши матеріали справи

Судовий реєстр по справі —520/7255/22

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні