УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
11 листопада 2022 року справа № 580/5435/22
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової перевірив матеріали позовної заяви у справі № 580/5435/22 за позовом Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663) до відокремленого структурного підрозділу «Умань-Південь» (вул. Петропавлівська 19-А, с. Дмитрушки, Уманський район, Черкаська область, 20332, код ЄДРПОУ 42743824) про стягнення податкового боргу, постановив ухвалу.
10.11.2022 вх. № 34747/22 Головне управління ДПС у Черкаській області, звернувшись до суду з позовом до відокремленого структурного підрозділу «Умань-Південь», просить: стягнути з відокремленого структурного підрозділу «Умань-Південь» (код ЄДРПОУ 42743824) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, кошти на користь бюджету через Головне управління ДПС у Черкаській області (код ЄДРПОУ 44131663) податковий борг у сумі 75038,28 грн.
Згідно із п.3 ч.1 ст.171 КАС України після одержання позовної заяви з`ясовується чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161 цього Кодексу. Ознайомившись з матеріалами, суд встановив, що позов не відповідає вимогам ст. 160, 161 КАС України.
Відповідно до частини 2 статті 160 КАС України позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб. Згідно з п.8 ч.1 ст.4 КАС України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, або адміністратор за випуском облігацій, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду. Відповідно до частини 1 статті 55 КАС України сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника, крім випадку, встановленого частиною дев`ятою статті 266 цього Кодексу.
Варто розмежувати відносини із суміщення професій та посад на тимчасовій основі в межах установи, відносини із сумісництва на тимчасовій основі в межах організації, відносини із заступництва на тимчасовій основі (за умови призначення заступника тимчасово виконуючим обов`язки, ця особа має бути звільнена від виконання своїх обов`язків за основною посадою та на цей час має виконувати обов`язки керівника), відносини із виконання обов`язків за вакантною посадою (може бути тільки на тимчасовій основі) до обрання за конкурсом чи призначення на посаду (призначення в.о. за вакантною посадою є видом строкового трудового договору, укладеного на строк до призначення особи безстроково чи за контрактом).
Відповідно до Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII з метою безперебійного функціонування державного органу одночасно з прийняттям рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби до призначення особи на таку посаду суб`єкт призначення може прийняти рішення про тимчасове покладення виконання обов`язків за вакантною посадою державної служби на одного із заступників або на одного з керівників самостійних структурних підрозділів цього державного органу; на одного із державних службовців, які працюють у відповідному структурному підрозділі державного органу. При цьому строк тимчасового виконання обов`язків за вакантною посадою державної служби не може перевищувати три місяці.
Наявність або відсутність у ЄДР даних про працівника, який поряд із керівником має право вчиняти дії від імені юридичної особи, не впливає на обов`язок останньої підтвердити повноваження цього працівника діяти у судовому процесі на підставі закону, статуту, положення, трудового договору (контракту), зокрема обсяг цих повноважень (ВПВС у справі №303/4297/20).
Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. «На підставі» означає, що суб`єкт владних повноважень:1)повинен бути утвореним у порядку, визначеному Конституцією та законами України; 2) зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним. «У межах повноважень» означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх. «У спосіб» означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.
На підтвердження повноважень на представництво позивача - виконуючим обов`язки керівника - надана фотокопія наказу ДПС України від 16.05.2022 №472-о, що не засвідчена в установленому порядку.
Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Розділу ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України № 1000/5 від 18.06.2015 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22.06.2015 за № 736/27181 (далі - Правила), право на створення, підписання, погодження, затвердження документів визначається актами законодавства, положеннями (статутами) установ, положеннями про структурні підрозділи і посадовими інструкціями. Згідно з підпунктом 7 пункту 3 Розділу ІІ Правил у посадових інструкціях визначаються повноваження щодо засвідчення документів та їх копій. Згідно з пунктом 10 Розділу ІІ Правил передбачено, що порядок виготовлення, засвідчення та видавання копій документів визначається інструкцією з діловодства установи. Установа має право засвідчувати копії документів, що створюються в ній, за винятком копій документів, які відповідно до законодавства потребують засвідчення в нотаріальному порядку.
Верховний Суд у справі №620/2755/19 з аналізу приписів статті 59 КАС України встановив, що дія вказаної норми не поширюється на випадки самопредставництва юридичної особи. Інші норми КАС України також не вимагають додавання документів, що підтверджують повноваження відповідного керівника у випадку самопредставництва юридичної особи.
Документами, що можуть підтвердити повноваження на самопредставницто (закон, статут, положення, трудовий договір) та відомості в ЄДР щодо керівників державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб та осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи (висновки ВПВС від 04.12.2019 у справі №826/5500/18, ВС від 03.02.2020 у справі №160/6823/19).
Передбачене ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод право особи на справедливий і публічний розгляд справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (пункт 35 рішення Європейського суду з прав людини у справі Alimentaria Sanders S.A. проти Іспанії від 07.07.1989). Заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосереднього його, утримуватися від використання прийомів, що пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.
ЄСПЛ встановлював, що заявники не продемонстрували належної сумлінності у захисті своїх власних інтересів. Сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки (вмсновки ВС ЄДРСР 74329994, рішення Європейського суду прав людини у справі Karakutsya проти України, заява № 18986/06).
Відповідно до частини 3 статті 55 КАС України юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Представником у суді може бути адвокат або законний представник (ч.1 ст.57 КАС України). Законний представник самостійно здійснює процесуальні права та обов`язки сторони чи третьої особи, яку він представляє, діючи в її інтересах (ч.5 ст.56 КАС України). Повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені довіреністю юридичної особи (п.1 ч.1 ст.59 КАС України).
Згідно із ч.2 ст.94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Виписки з ЄДР на підтвердження повноважень керівника суб`єкта владних повноважень до позову не надано.
Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суд, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 2, 5-16, 19, 55-59, 94, 160, 161, 169, 241-243, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Черкаській області про стягнення боргу залишити без руху.
Надати позивачеві для усунення недоліків позовної заяви п`ять днів з дати отримання копії даної ухвали.
Позивачем недоліки можуть бути усунуті шляхом надання: доказів на підтвердження повноважень самопредставництва; копії наказу ДПС України від 16.05.2022 №472-о засвідченої в установленому порядку; виписки з ЄДР щодо повноважень керівника позивача.
У разі невиконання вимог ухвали позовна заява буде повернута позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з дати підписання та не оскаржується.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2022 |
Оприлюднено | 16.11.2022 |
Номер документу | 107287984 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні