Рішення
від 14.11.2022 по справі 620/6340/22
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2022 року м. Чернігів Справа № 620/6340/22

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом керівника Чернігівської окружної прокуратури в інтересах держави до Управління освіти Чернігівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27 Чернігівської міської ради Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Керівник Чернігівської окружної прокуратури в інтересах держави звернувся до суду з позовом до Управління освіти Чернігівської міської ради (далі Управління освіти, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27 Чернігівської міської ради Чернігівської області, в якому просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка знаходиться у користуванні правонаступника Чернігівської загальноосвітньої спеціалізованої школи І ступеня №36 з поглибленим вивченням іноземних мов Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №27 за адресою: вул. Захисників України, 14а, м. Чернігів, зобов`язавши вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка розташована за адресою вул. Захисників України, 14а, м. Чернігів та використовується навчальним закладом.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства, не вжито жодних заходів, спрямованих на належне оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій знаходиться навчальний заклад.

16.09.2022 ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.

Відповідачем подано відзив, в якому останній просить відмовити у задоволенні позовних вимог, заявлених Чернігівською окружною прокуратурою у повному обсязі та зазначає, що ним вживались заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку. Зазначає, що оскільки процедуру державної реєстрації земельної ділянки здійснює уповноважений на те суб`єкт, відповідачем зі свого боку вжито всіх необхідних заходів щодо реєстрації земельної ділянки. Також відповідач зазначає, що предмет позовних вимог стосується неіснуючого об`єкта несформованої земельної ділянки і не є співставним з допустимими засобами судового захисту. Крім того відповідач зазначає, що правовідносини з оформлення правовстановлюючих документів на землю, яка не перебуває в державній власності, а є власністю територіальної громади міста Чернігова, не відносяться до інтересів держави як окремого суб`єкта прав на землю.

Позивачем подана відповідь на відзив, в якій останній зазначає аналогічні обставини, викладені в позові та вказує, що наведені у відзиві заперечення підлягають відхиленню, а позовні вимоги - задоволенню у повному обсязі.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Згідно положення про управління освіти Чернігівської міської ради, затвердженого рішенням Чернігівської міської ради № 4/VII-4 від 28.01.2021 (далі - Положення) (а.с.16-22), Управління є виконавчим органом міської ради. Управління утворюється, реорганізується та ліквідується за рішенням міської ради, є підконтрольним і підзвітним міській раді, підпорядковується її виконавчому комітету та міському голові (п. 1.1., 1.3. Положення).

Згідно п. 2.1. Положення завданнями Управління є: реалізація державної політики у сфері загальної середньої, дошкільної, позашкільної і професійної (професійно-технічної) освіти; аналіз стану освіти у місті, планування та забезпечення розвитку мережі закладів дошкільної, початкової та базової середньої освіти, профільної середньої освіти академічного спрямування, закладів позашкільної освіти; утримання та розвиток закладів освіти комунальної форми власності та закладів професійної (професійно-технічної) освіти, які знаходяться на території міста, забезпечення матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері освіти, вимог чинного трудового законодавства України, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо.

Серед завдань Управління також внесення пропозицій щодо обсягів бюджетного фінансування закладів освіти, які перебувають у комунальній формі власності, аналізує їх використання, є головним розпорядником бюджетних коштів, які виділяються з місцевого бюджету на утримання закладів загальної середньої, дошкільної, позашкільної та професійної (професійно-технічної) освіти; здійснення нагляду за станом і капітальним ремонтом закладів освіти комунальної власності; погодження проектів реконструкцій, будівництва закладів загальної середньої, дошкільної і позашкільної освіти, сприяння їх раціональному розміщенню; сприяння матеріально-технічному забезпеченню закладів освіти; введенню в дію їх нових приміщень, комплектуванню меблями, відповідним обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками тощо. Забезпечення господарського обслуговування комунальних закладів освіти (п.п. 2.2.18. - 2.2.20. Положення).

Загальноосвітня спеціалізована школа І ступеня № 36 з поглибленим вивченням іноземних мов здійснює свою діяльність як початкова школа повного дня на підставі рішення виконкому Деснянської районної Ради народних депутатів від 12.08.1996 за № 183 «Про відкриття початкової школи повного дня з поглибленим вивченням англійської мови» та керуючись листом Міністерства освіти і науки України № 1/9-245 від 27.06.2001 «Про організацію роботи середньої загальноосвітньої школи повного дня і груп продовженого дня», що слідує з п. 4. розділу І Статуту загальноосвітньої спеціалізованої школи І ступеня № 36 з поглибленим вивченням іноземних мов, затвердженим начальником управління освіти Чернігівської міської ради від 16.12.2002 (далі - Статут) (а.с.23-29).

Школа є об`єктом комунальної власності територіальної громади міста Чернігова. Школа перебуває в управлінні міської ради і підпорядковується управлінню освіти міської ради. Міська рада здійснює фінансування школи, ї матеріально-технічне забезпечення, надає будівлі, інженерні комунікації, облаштування, організовую будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів (п. 3. розділу І Статуту).

Школа є юридичною особою, може мати рахунки в установах банків, самостійний баланс, печатку, символіку (п. 8. розділу II Статуту).

Рішенням Чернігівської міської ради № 18/VII1-3 від 30 червня 2022 року «Про реорганізацію Чернігівської загальноосвітньої спеціалізованої школи І ступеня № 36 з поглибленим вивченням іноземних мов» припинено юридичну особу - Чернігівську загальноосвітню спеціалізовану школу І ступеня № 36 з поглибленим вивченням іноземних мов (ідентифікаційний код юридичної особи 26332076, місцезнаходження: 14030, місто Чернігів, вул. Захисників України, 14-а) шляхом реорганізації через приєднання до Чернігівської загальноосвітньої школи І-ПІ ступенів № 27 Чернігівської міської ради Чернігівської області (ідентифікаційний код юридичної особи 25975369, місцезнаходження: 14030, місто Чернігів, вул. Всіхсвятська, 4) (а.с.30-31).

Чернігівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 27 Чернігівської міської ради Чернігівської області визнано правонаступником прав та обов`язків Чернігівської загальноосвітньої спеціалізованої школи І ступеня № 36 з поглибленим вивченням іноземних мов (п. 2 вказаного рішення).

Згідно інформації Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області, правовстановлюючі документи на земельну ділянку навчального закладу Чернігівської загальноосвітньої спеціалізованої школи І ступеня № 36 з поглибленим вивченням іноземних мов відсутні.

Крім того, рішенням Чернігівської міської ради від 28.04.2016 № 7/VII-28 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення: п. 1.40 управлінню освіти Чернігівської міської ради на земельну ділянку орієнтовною площею 0,5006 га по вул. Захисників України, 14-а для обслуговування загальноосвітнього навчального закладу № 36 з подальшим наданням земельної ділянки в постійне користування (а.с.32).

Згідно інформації наданої Управлінням освіти № 245/22/вих/02.09/565/20/2022/вх2-09 від 02.08.2022 рішенням Чернігівської міської ради від 28.04.2016 № 7/VII-28 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення на земельну ділянку, орієнтовною площею 0,5006 га, по вул. Захисників України, 14-а для обслуговування загальноосвітнього навчального закладу № 36 з подальшим наданням земельної ділянки в постійне користування.

У 2020 році Управлінням освіти розроблено «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5006 га, за рахунок земель комунальної власності житлової та громадської забудови Управлінню освіти Чернігівської міської ради для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти (для обслуговування загальноосвітньої спеціалізованої школи № 36) в м. Чернігів, вул. Захисників України, 14-а», однак подальшого оформлення правовстановлюючих документів не відбулося.

Вважаючи, вказану бездіяльність відповідача протиправною, позивач в інтересах держави звернувся до суду з відповідним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.

Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Відповідно до вимог частини 3-5 статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України від 14.10.2014 № 1697-VІІІ Про прокуратуру (далі - Закон), прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

У відповідності до норм вказаного Закону прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави, що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.

У рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі № 1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, що інтереси держави є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Згідно ст. 4 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, яка ратифікована Україною 27.02.1991, держави-учасниці Конвенції вживають всіх необхідних законодавчих, адміністративних та інших заходів для здійснення прав, визнаних у цій Конвенції. Щодо економічних, соціальних і культурних прав Держави-учасниці вживають таких заходів у максимальних рамках наявних у них ресурсів і при необхідності в рамках міжнародного співробітництва.

Статтею 28 Конвенції про права дитини визначено, що держави-учасниці визнають право дитини на освіту, і з метою поступового досягнення здійснення цього права на підставі рівних можливостей вони, поміж іншим, вводять безоплатну й обов`язкову початкову освіту; сприяють розвиткові різних форм середньої освіти, як загальної, так і професійної, забезпечують її доступність для всіх дітей та вживають таких заходів, як введення безоплатної освіти та надання у випадку необхідності фінансової допомоги.

Також, статтею 53 Конституції України гарантовані доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.

Відповідно до ст. 63 Закону України «Про освіту» матеріально-технічна база навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти включає будівлі, споруди, землю тощо. Майно навчальних закладів та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених чинним законодавством. Земельні ділянки державних навчальних закладів, установ та організацій системи освіти передаються їм у постійне користування відповідно до Земельного кодексу України.

Пунктом 3 наказу Генерального прокурора України від 28.05.2015 Про організацію роботи органів прокуратури щодо представництва інтересів громадянина або держави в суді та їх захисту при виконанні судових рішень визначено, що відомості про наявність підстав для застосування представницьких повноважень органи прокуратури можуть отримувати, у тому числі, з інформації, що надходить до прокуратури від органів державної влади, органів місцевого самоврядування і державного нагляду (контролю).

Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, врегульовані Законом України Про освіту.

Статтею 80 Закону України Про освіту визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об`єкти права інтелектуальної власності, зокрема, інформаційні системи, об`єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.

Згідно частини першої статті 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти (абзац другий частини другої статті 19 Закону України Про дошкільну освіту).

Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України до, яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Згідно частини другої статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Відповідно до пункту г частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.

Приписами статей 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

З аналізу викладених норм слідує, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та на будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна дошкільних закладів освіти, з метою нормального їх функціонування.

Як слідує з матеріалів справи площа земельної ділянки, яка закріплена за навчальним закладом становить 0.5006 га. Правовстановлюючий документ на дану земельну ділянку відсутній, на підтвердження розпочатих заходів щодо оформлення права постійного користування на дану земельну ділянку в матеріалах справи наявна копія розробленого проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування .

З витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, сформованих 11.07.2022, випливає відсутність запису про реєстрацію права власності на вищезазначені будівлі у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (а.с.8-9).

Таким чином, Управління освіти, яке здійснює управління навчальними закладами територіальної громади, відповідає за його матеріально-технічне забезпечення, не виконало покладені на нього вищезазначеними нормами повноваження, не вжило необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, на якій розташована Чернігівська ЗСШ І ступеня №36 з поглибленим вивченням іноземних мов.

Згідно ст. 20 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» органи влади, які організовують

або забезпечують навчальний та виховний процеси, зобов`язані забезпечити при цьому умови, які відповідають вимогам санітарних норм.

Положеннями Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально- виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01 (затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України № 63 від 14.08.2001) встановлені основні вимоги щодо утримання приміщень загальноосвітніх навчальних закладів.

Пунктом 2.3 Державних санітарних правил передбачені вимоги щодо дотриманням санітарних норм щодо відстані земельних ділянок під навчальними закладами від джерел викидів шкідливих речовин, шуму, вібрації, електромагнітних та іонізуючих випромінювань. Не допускається їх розміщення в санітарно-захисних зонах промислових підприємств та інших об`єктів, що є джерелами забруднення довкілля небезпечними факторами, тощо. Отже, правилами передбачені вимоги щодо розміщення земельної ділянки, її характеристик, тощо.

Вказані Державні санітарні правила і норми поширюються на загальноосвітні навчальні заклади І, І-ІІ, І-ІП ступенів, спеціалізовані школи I, II, III ступенів, гімназії, ліцеї, колегіуми, які проектуються, будуються, реконструюються та ті, що функціонують незалежно від типу, форм власності та підпорядкованості.

Отже, вищевказані норми вказують на те, що земельні ділянки під навчальними закладами мають бути належним чином оформлені та використовуватися у порядку, встановленому законодавством, в іншому випадку це призведе до негативних наслідків та порушення прав дітей.

У зв`язку із цим, діяльність навчальних закладів підлягає приведенню у відповідність до законодавства.

З наведеного слідує, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону.

Однак, правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується Чернігівською ЗСШ І ступеня № 36 з поглибленим вивченням іноземних мов не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено.

Відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель, що призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористування.

Управління загальноосвітніми навчальними закладами здійснюється Управлінням освіти Чернігівської міської ради, тому саме до його обов`язку належить вжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів, зокрема, на земельні ділянки навчальних закладів.

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права постійного користування земельними ділянками, на яких знаходяться навчальні заклади, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.

Щодо посилань викладених у відзиві, то суд не приймає останні до уваги, оскільки останні свідчать лише про намір вчиняти відповідні дії щодо оформлення правовстановлюючих документів, при цьому суд зазначає, що підстав, які перешкоджали б виконати всі необхідні дії раніше, а саме з 1996 року не було.

Суд зазначає, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель і призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням.

Натомість, Управління освіти Чернігівської міської ради, яке здійснює управління навчальними закладами територіальної громади, відповідає за їх матеріально - технічне забезпечення, не виконало покладені на нього законодавством повноваження, не вжило вже протягом тривалого часу необхідних дій для оформлення права постійного користування земельною ділянкою, якою користується навчальний заклад.

Подання клопотання 14.10.2022 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,5006 га по вул. Захисників України, 14-а для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти (для обслуговування будівлі школи з прибудовою) з подальшим наданням її в постійне користування жодним чином не спростовує факт бездіяльності відповідача щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та не усуває необхідності вжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки.

У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України дійшов висновку, що позов керівника Чернігівської окружної прокуратури підлягає задоволенню повністю.

Керуючись статтями 72-74, 77, 142, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов керівника Чернігівської окружної прокуратури в інтересах держава до Управління освіти Чернігівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27 Чернігівської міської ради Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Управління освіти Чернігівської міської ради щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка знаходиться у користуванні правонаступника Чернігівської загальноосвітньої спеціалізованої школи І ступеня №36 з поглибленим вивченням іноземних мов Чернігівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №27 за адресою: вул. Захисників України, 14а, м. Чернігів.

Зобов`язати Управління освіти Чернігівської міської ради вчинити дії, спрямовані на оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, яка розташована за адресою вул. Захисників України 14-а, м. Чернігів та використовується навчальним закладом.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Керівник Чернігівської окружної прокуратури (вул. Шевченка, 1 м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 02910114).

Відповідач: Управління освіти Чернігівської міської ради (пр-т Перемоги, 141, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 02147598).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №27 Чернігівської міської ради Чернігівської області: (вул. Всіхсвятська, 4, м. Чернігів, 14030, код ЄДРПОУ 25975369)

Повний текст рішення складений 14.11.2022.

Суддя О.М. Тихоненко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2022
Оприлюднено17.11.2022
Номер документу107319015
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —620/6340/22

Постанова від 12.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 14.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

Ухвала від 15.09.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Тихоненко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні