П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/12689/21-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Мультян М.Б.
Суддя-доповідач - Смілянець Е. С.
14 листопада 2022 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Смілянця Е. С.
суддів: Драчук Т. О. Полотнянка Ю.П. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10 червня 2022 року у справі за адміністративним позовом Державної служби геології та надр України до товариства з обмеженою відповідальністю "Чарнокіт-К" про анулювання спеціального дозволу на користування надрами,
В С Т А Н О В И В :
в жовтні 2021 року позивач, Державна служба геології та надр України, звернулась в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К (відповідача), у якому просила припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4539 від 13.12.2007, наданий Товариству з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К (ЄДРПОУ - 34826843).
Вінницький окружний адміністративний суд рішенням від 10.06.2022 в задоволенні позову відмовив. Судове рішення мотивоване тим, що що у даній справі відсутня така передумова для анулювання спеціального дозволу на користування надрами як зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами з підстав порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.
Не погоджуючись з рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
Аргументами на підтвердження вимог скарги зазначає, що за результатами перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Чарнокіт-К", якому надано спеціальний дозвіл на користування надрами №4539 від 13.12.2007, складено відповідний Акт від 14.06.2019 № 06-06/26/2019-19/п (144) та винесено відповідний Припис від 14.06.2019 № 1120-14/06 в якому зазначено ряд порушень у сфері надрокористування, які у встановлений строк не усунуто, зокрема відсутнє погодження з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр Корегування робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Білоусівського родовища чарнокітів, розроблено ДП Гірник РЕМО ЛТД, 2020.
У відзиві на апеляційну скаргу представник відповідача зазначає, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, тому апеляційна скарга підлягає відхиленню
Згідно з положеннями ч. 3 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі-КАС України), суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї.
Виходячи з приписів ст.ст. 311, 263 КАС України, вищезазначена апеляційна скарга розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Товариству з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4539 від 13.12.2007 року, з метою видобування незмінених та порушених вивітрюванням кристалічних порід придатних для виробництва щебеню будівельного і каменю бутового та планування; відсіви, отримані під час подрібнення кристалічних порід на щебінь придатні для дорожнього будівництва, рекультивації, планування та благоустрою.
Державною службою геології та надр України затверджено наказ від 28.11.2018 №450 Про затвердження Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держгеонадр на 2019 рік.
Держгеонадрами затверджено наказ від 03.05.2019 №136 Про проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України у червні 2019 року.
Державна служба геології та надр України направила Товариству з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К повідомлення про проведення планової перевірки від 08.05.2019 №8537/03/14-19, яке отримано 15.05.2019.
Центральний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр направив Товариству з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К направлення на проведення перевірки від 31.05.2019 №1010-14/06.
Після здійснення відповідної перевірки Центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України було складено відповідний Акт від 14.06.2019 № 06-06/26/2019-19/п (144) та винесено відповідний Припис від 14.06.2019 № 1120-14/06 яким виявлені порушення у сфері надрокористування, а саме: Суб`єкт господарювання не допустив посадових осіб Державної служби геології та надр України до здійснення заходів державного нагляду (контролю) за умови дотримання порядку здійснення державного нагляду (контролю), встановленого законодавством. Надрокористувач цим приписом зобов`язується у строк до 15.07.2019 усунути вищезазначені порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Центрального міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України матеріали згідно з додатком №1, які підтверджують факт усунення порушень.
Проте, у зв`язку із не усуненням порушень та не повідомленням Держгеонадр стосовно стадій усунення правопорушень Центральним міжрегіональним відділом Департаменту геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготовлено подання від 13.09.2019 № 1822-14/06 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №4539 від 13.12.2007.
Відповідно до наказу Держгеонадр від 16.12.2019 № 485 Про поновлення, зупинення дії, анулювання спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів - Товариству з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К - надано строк у 30 днів на усунення порушень. Відповідача було повідомлено відповідним листом № 35/01/07-20, який отримано 14.01.2020.
У зв`язку із не усуненням порушень встановлених приписом, Центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготовлено подання від 07.02.2020 №173-14/06 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4539 від 13.12.2007.
Держгеонадра видала наказ від 10.03.2020 №82 Про продовження термінів для усунення порушень, чим продовжили до 01.05.2020 термін усунення порушень, про що Відповідача було повідомлено листом від 23.03.2020 №4791/01/07-20, який отримано 31.03.2020.
Центральним міжрегіональним відділ Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготовлено подання від 14.05.2020 №600-14/06 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв`язку із не усуненням порушень.
Державна служба геології та надр України видала наказ №201 від 03.06.2020 Про продовження термінів для усунення порушень, чим продовжено до 01.08.2020 термін усунення порушень, про що відповідача було повідомлено листом від 15.06.2020 №8792/01/07-20, який отримано 23.06.2020.
У зв`язку із не усуненням порушень встановлених приписом, Центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготовлено подання від 03.08.2020 №800-14/06 на анулювання спецдозволу на користування надрами.
Держгеонадра видала наказ №348 від 14.08.2020 Про продовження термінів для усунення порушень чим продовжили до 01.11.2020 термін усунення порушень, про що відповідача було повідомлено листом від 20.08.2020 №12706/01/07-20, який отримано 10.09.2020.
В подальшому, Державна служба геології та надр України видала наказ №394 від 09.09.2020 Про проведення позапланових перевірок.
Після здійснення відповідної перевірки Центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України було складено відповідний Акт від 25.09.2020 №06-03/26/2020-07/у (69) та винесено відповідний Припис від 02.10.2020 №943-14/06 яким були виявлені порушення вимог законодавства у сфері надрокористування Товариством з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К, а саме: Корегування робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Білоусівського родовища чарнокітів, розроблено ДП Гірник РЕМО ЛТД, 2020р., не погоджено в установленому порядку, а саме відсутнє погодження з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр. Надрокористувач цим приписом зобов`язується у строк до 06.11.2020 усунути вищезазначені порушення вимог законодавства у сфері надрокористування та подати в письмовій формі до Центрального міжрегіонального відділу Департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр України матеріали згідно з додатком №1, які підтверджують факт усунення порушень.
Центральний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготовлено подання від 03.11.2020 №1115- 14/06 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами.
Державна служба геології та надр України видала наказ №501 від 11.11.2020 Про продовження термінів для усунення порушень чим продовжили до 01.03.2021 термін усунення порушень, про що було повідомлено відповідача листом від 20.11.2020 №17426/01-2/07, який отримано 03.12.2020.
Центральний міжрегіональний відділ Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготував подання від 01.03.2021 №251-14/06 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №4539 від 13.12.2007 року.
Держгеонадра видала наказ №237 від 31.03.2021 Про продовження термінів для усунення порушень чим продовжили до 01.07.2021 термін усунення порушень, про що товариство було повідомлено відповідним листом від 15.04.2021 № 5826/01/07-21, який отримано 27.04.2021.
У зв`язку із не усуненням порушень, Центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України підготовлено подання від 12.07.2021 №940-14/06 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №4539 від 13.12.2007 року, та направлено лист Про надання згоди/незгоди на припинення права користування надрами Державної служби геології та надр України від 23.07.2021 №12190/01/02-21, який отримано 21.08.2021.
Також встановлено, що на лист Держгеонадр №12190/01/02-21 від 23.07.2021, Товариство з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К надав незгоду на припинення права користування надрами листом №8 від 06.08.2021 року.
Згідно інформації викладеної в листі Державної служби геології та надр України від 12.11.2021 №20140/01/05-21 Товариство з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К повідомлено, про погодження Корегування робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Білоусівського родовища чарнокітів у Тульчинському районі Вінницької області, розроблено ДП Гірник малого проєктно-виробничого підприємства Гірник-РЕМО ЛТД.
Позивач вважаючи не обґрунтованими позиції відповідача щодо припинення права користування надрами та наявністю підстав для анулювання спеціального дозволу на користування надрами, звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів враховує наступне.
Критерії, за якими адміністративний суд перевіряє рішення суб`єктів владних повноважень, визначені у ч. 2ст. 2 КАС України.
Згідно частин першої, другої та третьоїстатті 242 КАС Українисудове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того, ст. 2 та ч. 4 ст. 242 КАС Українивстановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною другоюстатті 19 Конституції Українипередбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Так, відповідно до частини 1 статті 4 Кодексу України про надра (зі змінами та доповненнями, далі - КУпН) надра є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними. Український народ здійснює право власності на надра через Верховну Раду України, Верховну Раду Автономної Республіки Крим і місцеві ради.
Згідно із частиною 1 статті 13 КУпН користувачами надр можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Приписами статті 14 КУпН визначено, що надра надаються у користування для: геологічного вивчення, в тому числі дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення; видобування корисних копалин; будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, у тому числі споруд для підземного зберігання нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захоронення шкідливих речовин і відходів виробництва, скидання стічних вод; створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам`ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади та ін.); виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції; геологічного вивчення бурштиноносних надр, у тому числі дослідно-промислової розробки родовищ з подальшим видобуванням бурштину (промисловою розробкою родовищ); задоволення інших потреб.
Відповідно до статті 15 КУпН надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено. Перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше, а в разі укладення угоди про розподіл продукції - з дня, зазначеного в такій угоді.
Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 24 КУпН користувачі надр мають право здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції.
У частині другій статті 24 КУпН закріплено, що користувачі надр зобов`язані: використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Відповідно до частин 3-4 вказаної статті 24 КУпН права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою. Користувач надр (інвестор), який отримав спеціальний дозвіл на користування надрами та гірничий відвід (у разі його необхідності) або уклав угоду про розподіл продукції, має виключне право здійснювати в його межах користування надрами відповідно до цього спеціального дозволу та угоди про розподіл продукції. Будь-яка діяльність, пов`язана з користуванням надрами в межах гірничого відводу, може здійснюватися тільки за згодою користувача надр (інвестора), якому він наданий. Така згода або відмова в її наданні має бути надана протягом двадцяти календарних днів після отримання відповідного письмового запиту. У разі ненадання жодної відповіді протягом зазначеного часу така згода вважається наданою.
Разом з тим, питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а процедура продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Порядок №615).
Згідно з пунктом 21 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Мінекоенерго, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі:
1) порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр;
2) виникнення внаслідок проведення робіт, пов`язаних з користуванням ділянкою надр, безпосередньої загрози життю чи здоров`ю працівників або населення;
3) невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища;
4) наявності підстав, передбачених Законом України «Про санкції»;
5) невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи;
6) відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.
Дія дозволу також може бути зупинена органом з питань надання дозволу за поданням Мінекоенерго за зверненням до Мінекоенерго Держекоінспекції та/або її територіальних органів щодо невиконання умов висновків з оцінки впливу на довкілля та/або висновків державної екологічної експертизи, відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин.
Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов`язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом.
Зупинення дії дозволу не звільняє надрокористувача від обов`язку проводити на ділянці надр роботи, пов`язані із запобіганням виникненню надзвичайної ситуації або усуненням її наслідків.
Зупинення дії дозволу не є підставою для переривання строку його дії.
Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії.
У разі визнання за рішенням суду, що набрало законної сили, незаконним (безпідставним) зупинення дії та/або анулювання дозволу строк дії дозволу та відповідно строк користування надрами продовжується органом з питань надання дозволу на строк такого зупинення та/або анулювання.
Зі змісту наведених правових норм слідує, що однією з підстав зупинення дії дозволу на спеціальне використання надр є порушення надрокористувачем умов та порядку користування надрами, невиконання обов`язків, визначенихстаттею 24 Кодексу України про надра або невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища. При цьому право тимчасово зупиняти дію спеціального дозволу надано органу, який видав спеціальний дозвіл.
За змістом частини 1 статті 25 Кодексу України про надра, права користувачів надр охороняються законом і можуть бути обмежені лише у випадках, передбачених законодавством України.
Вичерпний перелік підстав припинення права користування надрами визначенний статтею 26 Кодексу «Про надра».
Право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
При цьому слід враховувати, що відповідно до висновків Верховного Суду у постанові від 17 вересня 2020 року у справі №813/2443/16 та постанові від 12 листопада 2020 року у справі №260/943/19 орган, який від імені держави надав дозвіл на користування надрами, повноважний припинити право користування надрами у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.
Крім того, Верховним Судом у постановах від 03 травня 2018 року у справі №812/1074/17, від 18 жовтня 2018 року у справі №812/1735/17, від 22 січня 2019 року у справі №810/3865/17, від 12 серпня 2020 року у справі № 813/2441/16 вже висловлювалась правова позиція з приводу застосування положень частини першої статті 26 Кодексу України про надра, яка полягає в тому, що суд може припинити право користування надрами лише у разі незгоди користувачів в указаних вище випадках.
Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом обмеження суб`єкта владних повноважень, у визначених законом випадках, приймати рішення про припинення права користування надрами в межах адміністративної процедури. Таким чином, законом встановлюється судовий порядок позбавлення права користування надрами, як додаткова гарантія захисту прав надрокористувачів, яка реалізується під час звернення суб`єкта владних повноважень із позовом до суду.
Отже, орган, який надав надра у користування, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра, лише за наявності згоди на це користувача надрами.
Як встановлено судом першої інстанції, що позивачем надіслано відповідачу запит стосовно припинення права користування надрами, а відповідач висловив заперечення проти припинення такого права.
Зокрема, в ході перевірки Держгеонадрами виявлено порушення вимог законодавства у сфері надрокористування Товариства з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К, а саме: Корегування робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Білоусівського родовища чарнокітів, розроблено ДП Гірник РЕМО ЛТД, 2020р., не погоджено в установленому порядку, а саме відсутнє погодження з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
Разом із тим, у матеріалах справи наявні листи ТОВ Чарнокіт-К від 09.04.2020 №21 та від 12.05.2021 №17, відповідно яких, товариство просило Державну службу геології та надр України розглянути матеріали Корегування робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Білоусівського родовища чарнокітів у Тульчинському районі Вінницької області, розроблено ДП Гірник малого проєктно-виробничого підприємства Гірник-РЕМО ЛТД та згідно із статтею 51 Кодексу України «Про надра» погодити його.
При цьому, дані матеріали Корегування робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Білоусівського родовища чарнокітів, товариство направляло на погодження до Державної служби геології та надр України в межах строку наданого для усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування, а саме до 06.11.2020 та до 01.07.2021.
Крім того, листом Державної служби геології та надр України від 12.11.2021 №20140/01/05-21 остання повідомила Товариство з обмеженою відповідальністю Чарнокіт-К про погодження Корегування робочого проекту розробки та гірничотехнічної рекультивації Білоусівського родовища чарнокітів у Тульчинському районі Вінницької області, розроблено ДП Гірник малого проєктно-виробничого підприємства Гірник-РЕМО ЛТД.
Тобто, станом на момент розгляду справи, порушення, яке слугувало підставою для анулювання спеціального дозволу на користування усунуте.
Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції, що у даній справі відсутня така передумова для анулювання спеціального дозволу на користування надрами як зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами з підстав порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що анулювання спеціального дозволу на користування надрами є найсуворішим заходом впливу на порушника законодавства у сфері надрокористування, відтак необхідність вжиття такого заходу слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.
Натомість, у позові позивач взагалі не посилається на будь-яку оцінку пропорційності між будь-якими несприятливими наслідками і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи, тому позовні вимоги Державної служби геології та надр України про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами є необґрунтованими, відтак не підлягали задоволенню.
Підсумовуючи викладене, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції при вирішенні даного публічно-правового спору правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, а доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують та не дають правових підстав для скасування оскаржуваного судового рішення.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.315,316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 10 червня 2022 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з моменту прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків передбачених пп. "а"-"г" п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.
Головуючий Смілянець Е. С. Судді Драчук Т. О. Полотнянко Ю.П.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2022 |
Оприлюднено | 17.11.2022 |
Номер документу | 107320222 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Смілянець Е. С.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні