РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2022 року справа № 580/4205/22
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючої судді Бабич А.М., розглянувши в залі суду в спрощеному письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Фермерського господарства «Богданове» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним і скасування рішення,
УСТАНОВИВ:
15.09.2022 Фермерського господарства «Богданове» (20013 (Христинівська ТГ), Черкаська обл., Уманський р-н., с.Ліщинівка, вул.Жовтнева, буд.31; код ЄДРПОУ 30146554) (далі - позивач) подало у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ 44131663) (далі - відповідач) про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення (далі - ППР) від 08.06.2022 №2708/23-00-09-01, яким до нього застосовано штрафну санкцію в розмірі 500000,00грн.
Додатково просило стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір у розмірі 7500,00грн.
Обґрунтовуючи зазначено, що акт перевірки є не обґрунтованим та містить у собі висновки, які не відповідають дійсним обставинам та суперечать вимогам діючого законодавства. В акті перевірки безпідставно вказано про зберігання пального без наявності відповідної ліцензії. Наявність первинних документів, які підтверджують придбання 16.09.2020 у постачальника ТОВ «ОЙЛТРАНС - ГРУП» пального в кількості 4935,32 кг, не є беззаперечним доказом його зберігання в розумінні ст.1 Закону України №481/95-ВР.
Ухвалою суду від 16 вересня 2022 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати на виконання ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження. Встановлено відповідачу строк тривалістю п`ятнадцять днів з дня отримання копії ухвали для надання відзиву на позовну заяву. Вказану ухвалу відповідач отримав 16.09.2022, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа, а позовну заяву з додатками 20.09.2022, що підтверджується розпискою.
06.10.2022 від відповідача до суду надійшов відзив на адміністративний позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити повністю. Обґрунтовуючи зазначив, що під час перевірки, складання актів та прийняття оскаржуваного ППР діяв з дотриманням вимог закону. Позивач допустив податкові порушення, а саме зберігання пального та використання його у власних потребах без відповідної дозвільної ліцензії на право зберігання. У зв`язку з відсутністю підтвердження вручення акта про результати фактичної перевірки позивача відповідач неодноразово направляв листи до Черкаської дирекції ПАТ «Укрпошта» про надання інформації щодо дати вручення рекомендованого листа. Отримавши відповідь 01.06.2022 №100012001-428-22 (вх. від 03.06.2022) прийняв оскаржуване ППР. Тому доводи позивача щодо недотримання строків при винесенні спірного рішення не обґрунтовані.
25.10.2022 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, в якій просив позов задовольнити повністю. Стверджує, що дизельне паливо придбав у ТОВ «ОЙЛТРАНС ГРУП» виключно для потреб власного споживання та одразу використав його у господарській діяльності, розливши у баки сільськогосподарської техніки. Вважає, що відповідач пропустив строк для прийняття оскаржуваного рішення.
03.11.2022 на адресу суду від відповідача надійшли заперечення до відповіді на відзив, в яких просив відмовити повністю у задоволенні позовної заяви зауваживши, що факт зберігання пального упродовж з 16.09.2020 до 21.09.2020 без отримання дозвільної ліцензії підтверджується відомостями бухгалтерського обліку за рахунком 203.
Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на таке.
Відповідно до даних ЄДРПОУ позивач (код ЄДРПОУ 30146554) зареєстрований 07.12.1999 як юридична особа. Основний вид діяльності - « 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур».
Зведені відомості Державної податкової служби України у листі від 08.10.2021 №22971/7/99-00-09-02-03-07 щодо запобігання випадкам легалізації контрафактного пального, згідно з додатком 1 до якого позивач увійшов до переліку суб`єктів господарювання, що отримали від постачальників пальне для власних потреб, та які не отримали в органах ДПС ліцензії на право його зберігання, стали приводом організаційних дій для проведення фактичної податкової перевірки його діяльності.
Відповідач видав наказ від 02.11.2021 №2299-п про проведення фактичної його перевірки тривалістю 10 діб за період діяльності з 12.11.2018 до 11.11.2021 за місцем фактичного провадження діяльності: Черкаська обл., Христинівський р-н, с.Ліщинівка, вул. Стадіонна, буд.12,- з питань дотримання вимог законодавства щодо обліку, ліцензування, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, цільового використання пального та спирту етилового платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального та рідин, що використовуються в електронних сигаретах за місцем фактичного провадження діяльності. В обґрунтування зазначено про виконання вимог підпунктів 20.1.2, 20.1.4, 20.1.8-20.1.11 п.20.1 ст.20, підп.75.1.3 п.75.1 ст.75, підп.80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України, ст.16 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
На його підставі виданих направлень від 02.11.2021 №2653/23-00-09-0119 та №2659/23-00-09-0119 головний державний ревізор-інспектор Святослав КОНОПАТСЬКИЙ та заступник начальника відділу Максим ГАНОЛЬ здійснили фактичну перевірку позивача, про що склали акт від 12.11.2021 №8692/23-00-09-0122/30146554 (далі - Акт).
В Акті зафіксовано, що позивач на виконання пьсьмового звернення відповідача 09.11.2021 надав в електронному вигляді запитувані підтверджуючі (скановані) копії документів та перевіркою з підсистеми «ЄРАН 2019» ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності» (акцизна накладна №9235450051) та товарно-транспортної накладної від 16.09.2020 №655 щодо 5964,13л установив, що в період з 16.09.2020 до 21.09.2020 позивач не мав відповідної дозвільної ліцензії на право зберігання пального, що є порушенням вимог ч.1, ч.8 ст.15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями). Відповідальність передбачена ч.2 ст.17 зазначеного вище Закону. У прикінцевих положеннях Акту зазначено, що до нього додані письмове звернення (1 арк.), копії документів позивача.
14.12.2021 за факт зберігання пального без відповідної ліцензії працівники ВПД №3 Уманського РУП ГУНП в Черкаській області склали відносно керівника позивача протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст.164 Кодексу про адміністративні правопорушення (далі - КупАП).
Постановою Христинівського районного суду Черкаської області від 28.12.2021 у справі №706/1394/21 провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 - керівника позивача про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.164 КупАП закрито у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
На підставі Акту прийнято спірне ППРвід 08.06.2022 №2708/23-00-09-01 про застосування до позивача штрафу в розмірі 500000,00грн за зберігання та використання у власних потребах з 16.09.2020 до 21.09.2020 пального без дозвільної ліцензії на право зберігання пального.
У письмових поясненнях позивач серед іншого зазначив, що 16.09.2020 придбав дизельне паливо в кількості 6000 літрів. У вересні 2020 року проводив збирання урожаю пізніх культур. У зазначеному періоді кожного дня заправляв 5 одиниць техніки на загальну кількість 1300 літрів. Куплене дизельне паливо 16.09.2020 використане протягом 5 днів. Просив врахувати, що закуповує дизельне паливо в період посівних та збиральних робіт і відразу використовує його згідно з договором про спільну діяльність та не залишає на зберігання.
У висновку від 20.07.2022 №75/23-00-09-01-17 відповідач щодо скарги позивача на спірне ППР зазначив, що інформація, викладена у ній, не може слугувати підставою для скасування ППР.
29.07.2022 позивач подав скаргу на спірне ППР до Державної податкової служби України. У результаті розгляду Державна податкова служба України прийняла рішення від 29.08.2022 №9869/6/99-00-06-03-01-06, яким залишила без змін спірне ППР, а скаргу позивача - без задоволення.
Тому позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи оцінку спірному рішенню, суд урахував.
Абзацом другим статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
Відповідно до п.61.1 ст.61 ПК України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з підп.19-1.1.16 п.19-1.1 ст.19-1 ПК України контролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального. Крім того відповідно до підп.20.1.10 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право здійснювати контроль за додержанням законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків), порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів.
Ліцензування діяльності суб`єктів господарювання з виробництва пального, з оптової, роздрібної торгівлі та зберігання пального і контроль за таким виробництвом згідно з підп.27 п.4 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №227, здійснює ДПС відповідно до покладених на неї завдань. ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи.
Підпунктом 75.1 ст.75 ПК України передбачено право контролюючих органів проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Фактичною відповідно до підп.75.1.3. п. 75.1. ст.75 ПК України вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) (п.80.1. ст.80 ПК України).
Відповідно до підп.80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Встановлені судом обставини спору свідчать про обґрунтованість приводів і підстав провести перевірку за адресою, що використовує позивач.
Згідно з п.81.1 ст.81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.
Наказ, на підставі якого проведено фактичну перевірку, містять всі відомості, передбачені законом. Акт відмови в отриманні платником наказу та направлень суду не надано.
Фактична перевірка відповідно до п.80.7. ст.80 ПК України проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлений у ст.86 ПК України.
Результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) відповідно до п.86.1. ст.86 ПК України оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності). У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.
Згідно з п.86.8. ст.86 ПК України ППР приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Акт перевірки складено 12.11.2021, а оскаржуване ППР відповідач прийняв 08.06.2022, тобто через 6 місяців. Така тривалість обгрунтована відсутністю підтвердження вручення Акта перевірки позивачу, що підтверджується зверненнями до Черкаської дирекції ПАТ «Укрпошта» листами від 16.12.2021 №24920/6/23-00-09-0110, від 14.01.2022 №632/6/23-00-09-01-06, від 16.02.2022 №2631/6/23-00-09-01-06 та від 25.05.2022 №4920/6/23-00-09-01-06 щодо надання інформації про дату вручення позивачу рекомендованого листа за номером відправлення 1800107125590. Після отримання 03.06.2022 листа Черкаської дирекції ПАТ «Укрпошта» від 01.06.2022 №100012001-428 відповідач прийняв оскаржуване ППР. Отже, відсутні підстави вважати, що відповідач не дотримався вимог п.86.8. ст.86 ПК України. Твердження позивача щодо протиправності ППР в цій частині безпідставні та не обґрунтовані.
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон №481/95) контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Частиною 1 ст.15 Закону №481/95 встановлено, що імпорт, експорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності без наявності ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) відповідно до ч.8 ст.15 Закону №481/95 отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Згідно з ч.25 ст.15 Закону №481/95 суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.
Ліцензію на зберігання пального позивач не отримував.
Єдиний порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів врегульований Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 №281/171/578/155 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 2 вересня 2008 року за №805/15496.
У підп.7.5.8 вказаної Інструкції відпуск нафти або нафтопродуктів здійснюється в день оформлення ТТН за наявності усіх її примірників.
Згідно з підп.7.5.4 п.7 Інструкції нафтопродукти відпускаються у технічно справну та чисту тару відповідно до вимог ДСТУ 4454 після пред`явлення представником вантажоодержувача доручення і свідоцтва про повірку автоцистерни. Приймання та здавання нафтопродуктів здійснюються у резервуарах вантажоодержувача або вузлах обліку (якщо інше не передбачено умовами постачання нафтопродуктів за договором) (підп.8.1). Відповідно до підп.8.9 п.8 Інструкції приймання-здавання нафтопродуктів здійснюється шляхом закачування їх із магістрального нафтопродуктопроводу через відведення до резервуарів підприємства нафтопродуктозабезпечення з подальшим здаванням цих нафтопродуктів.
На підставі п.19-1.1.14. ст.19 ПК України однією із функцій контролюючого органу є здійснення контролю у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, контроль за їх цільовим використанням.
Отже, на відповідача покладені повноваження контролю у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів і застосування штрафних санкцій за наявності факту порушення суб`єктами господарювання вимог Закону №481/95.
Відповідно до п.85.2. ст.85 ПК України платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При цьому великий платник податків на запит контролюючого органу зобов`язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.
Для платників податків, які відповідно до цього пункту зобов`язані надавати інформацію в електронному вигляді, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У разі невстановлення електронного формату та порядку надання такої інформації платник податків звільняється від обов`язку подання її в електронній формі.
Отже, для платників податків установлений обов`язок, а не право щодо надання посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки.
У письмовому поясненні відповідачу для податкової перевірки позивач вказує, що 16.09.2020 придбав дизельне паливо у ТОВ «Ойлтранс-Груп» та використав його протягом 5 днів. Тобто позивач визнає встановлені в Акті перевірки факти щодо придбання у зазначеному періоді згідно з ТТН від 16.09.2022 №622 на 5964,13л дизельного палива, та мету його використання - для власних потреб (використання у господарській діяльності). Визнає його зберігання у визначеному проміжку дат, про що встановлено податковою перевіркою з картки бухгалтерського рахунку 203.
Ані для податкової перевірки, ані суду не підтверджено доказами наявність у позивача транспортних засобів, що за їх кількістю, технічними характеристиками могли бути відразу заправлені дизельним пальним на повну кількість придбаного товару згідно зі вказаною ТТН в день його прийняття на склад позивача відразу з автомобіля автоперевізника. Крім того, його письмове пояснення щодо заправлення баків транспортних засобів (трактора МТЗ-80 - 100 літрів, трактора Беларус-892 - 100 літрів, трактора Т150 - 400 літрів, трактора Т150 - 300 літрів, комбайна CASE-400 - 400 літрів) стосувалося 1300 літрів палива без пояснень щодо решти.
Отже, висновок відповідача про зберігання позивачем пального без наявності ліцензії обгрунтованим. Вказані дії позивача є податковим порушенням і ППР прийнято правомірно.
Абзац 8 ч.2 ст.17 Закону №481/95, на виконання якого прийняте спірне ППР, передбачає, що до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.
Розмір застосованої спірним ППР санкції відповідає закону.
Отже, спірне ППР правомірне та скасуванню не підлягає.
Позовні вимоги не обґрунтовані, не підлягають задоволенню, а понесені позивачем судові витрати - поверненню відповідно до ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
1. Відмовити повністю у задоволенні адміністративного позову Фермерського господарства «Богданове» (20013 (Христинівська ТГ), Черкаська обл., Уманський р-н., с.Ліщинівка, вул.Жовтнева, буд.31; код ЄДРПОУ 30146554) до Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ 44131663) про визнання протиправним і скасування податкового повідомлення-рішення від 08.06.2022 №2708/23-00-09-01, яким до нього застосовано штрафну санкцію в розмірі 500000,00грн.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
3. Копію рішення направити учасникам справи.
4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.
Суддя Анжеліка БАБИЧ
Рішення в повному обсязі виготовлене та підписане 15.11.2022.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2022 |
Оприлюднено | 18.11.2022 |
Номер документу | 107337752 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Анжеліка БАБИЧ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні