Ухвала
від 11.11.2022 по справі 761/24405/22
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/24405/22

Провадження № 1-кс/761/13559/2022

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2022 року м. Київ

Слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_22, за участю секретаря ОСОБА_23, детектива ОСОБА_24, розглянувши клопотання старшого детектива першого відділу детективів Підрозділу детективів із захисту фінансів у бюджетній сфері та міжнародної технічної допомоги Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України ОСОБА_24, погоджене прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Офісу Генерального прокурора ОСОБА_25, про передачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022000000000463 від 14.04.2022,

В С Т А Н О В И Л А :

08 листопада 2022 року старший детектив першого відділу детективів Підрозділу детективів із захисту фінансів у бюджетній сфері та міжнародної технічної допомоги Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України ОСОБА_21 звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Офісу Генерального прокурора ОСОБА_25, про передачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022000000000463 від 14.04.2022.

Клопотання мотивоване тим, що Головним підрозділом детективів Бюро економічної безпеки України здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за № 42022000000000463 від 14.04.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 209, ч. 1 ст. 111, ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 200, ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 205 1, ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 28 ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 200, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 200, ч. 2 ст. 212 КК України.

Зі змісту клопотання вбачається, що досудовим розслідуванням кримінального провадження встановлено, що власники АТ «Альфа-Банк» разом із його службовими особами, з метою уникнення негативних наслідків у вигляді накладення санкцій, або уникнення заходів щодо примусового вилучення прав власності, передбачених Законом України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» з рахунків пов`язаних із ними кіпрських компаній ABH Ukraine Limited», «Greatford Limited», «ABHU Finance PLC», шляхом використання фіктивних правочинів, вчинених без наміру створення правових наслідків, які обумовлюються цим правочином здійснили легалізацію (відмивання) майна, одержаного злочинним шляхом в особливо великих розмірах.

Крім того встановлено, що громадяни росіи?ськоі? федераціі? ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , а також довірені особи - громадяни Украі?ни ОСОБА_4 та ОСОБА_5 та особи, задіяні у злочинніи? схемі у тому числі - ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та за участі підконтрольних підприємств у тому числі ТОВ "Консалтингова Компанія "Бі.Еф.Сі." на територіі? Украі?ни та іноземних держав за період з 19.08.2011 по 18.02.2022 вчинили діі?, пов`язані із проведенням фінансових операціи? через власні банківські рахунки, відкриті в банківських установах росіи?ськоі? федераціі?, а також АТ «Альфа- Банк» (Украі?на) та вчинили правочини з доходами, одержаними злочинним шляхом, тим самим здіи?снили легалізацію (відмивання) маи?на, одержаного злочинним шляхом в особливо великих розмірах, на загальну суму 161,28 млн грн.

Досудовим розслідуванням також встановлено, що службові особи та кінцеві бенефіціарні власники АТ «Альфа Банк», здіи?снюючи допомогу іноземніи? державі у проведенні підривноі? діяльності проти Украі?ни на шкоди і?і? економічніи? безпеці, за відсутності реальноі? потреби у кредитуванні, 28.01.22, 18.02.22 та 25.02.22 одержали від держави рефінансування на загальну суму 5 млрд.885 млн.грн., чим створили загрозу належного функціонування банківськоі? системи держави як складовоі? економіки Украі?ни.

Детектив вказує, що фінансові операції з перерахування компаніями «ABH Ukraine Limited» (Кіпр) та «Greatford Limited» (Кіпр) (що підконтрольні ОСОБА_12 ), за період з 01.02.2022 по 22.02.2022, коштів на загальні суми 24,84 млн дол США та 0,46 млн Євро (загальний еквівалент 714,34 млн грн) з власних рахунків, відкритих в АТ "Альфа Банк" (код 23494714) (Україна), на власні рахунки відкриті в «Alfa-Bank» (Російська Федерація), а також виведення та приховування активів кіпрськими компаніями «ABH Ukraine Limited», «Greatford Limited», «ABHU Finance PLC» шляхом перерахування з рахунків відкритих в АТ "Альфа-Банк" (код 23494714) (Україна) 03.03.2022 (під час військових дій Російської Федерації на території України), коштів на загальні суми 13,64 млн дол США та 1,93 млн Євро (загальний еквівалент 462,91 млн грн) на рахунки, відкриті «Fostar Limited» (Кіпр) та «Masline Holdings LTD» (Кіпр), на підставі договорів (від 21.02.2022 №21-01, від 22.02.2022 №АВ(USD)/AB02 (EUR), від 21.02.2022 №GRF07), що містять ознаки фіктивних правочинів, вчинених без наміру створення правових наслідків, які обумовлюються цим правочином, з метою легалізації (відмиванню) доходів, а також приховування чи маскування незаконного походження таких коштів та у подальшому можливому використанню таких коштів Російською Федерацією фінансуванню тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення на загальну суму 38,48 млн дол США, загальний еквівалент 1 177,25 млн грн., що є особливо великим розміром.

Вищевказані порушення, відповідно до клопотання, підтверджуються висновком аналітичного дослідження Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності АТ «Альфа-Банк» (код 23494714) щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, та/або інших правопорушень за період з 01.01.2017 по 18.04.2022 № 16/99-00-08-01-04-20/23494714 від 21.04.2022, аналітичною довідкою «Про результати дослідження фінансово-господарських операцій АТ «Альфабанк» та пов`язаних із ним компаній нерезидентів» від 19.04.2022, протоколом огляду узагальненого матеріалу Державної служби фінансового моніторингу України № 0140/2022/ДСК «ABH Ukraine Limited», «Greatford Limited», «Sifum Group Limited», Fostar Limited», «ABHU Finance PLC», «Masline Holdings Limited» від 05.04.2022 №375/440-04-1/ДСК та іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

Рішенням Державної служби фінансового моніторингу прийнято рішення про зупинення активів, що контролюються громадянами російської федерації ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 та знаходяться на рахунках компаній-нерезидентів відкритих в АТ «Альфа-Банк» (мфо 300346), а саме:

?«ABH Ukraine Limited» № НОМЕР_1 , № НОМЕР_2 ;

?«Greatford Limited» № НОМЕР_3 , № НОМЕР_4 , рахунок в цінних паперах № НОМЕР_5 - НОМЕР_6

?«Masline Holdings Limited» № НОМЕР_7 ;

?«Fostar Limited» № НОМЕР_8 ;

?«ABHU Finance PLC» № НОМЕР_9 .

Крім того, в клопотання детектива зазначено, що власники АТ «Альфа?Банк», яке входить до «Альфа-Груп» та фактично контролюється громадянами Російської Федерації ОСОБА_1 і ОСОБА_18 , без наміру створення правових наслідків розробили злочинний план для фіктивного виведення за удаваними угодами зі своєї власності активів, які знаходиться на території України, а саме структури, які займаються виробництвом і реалізацією питної води та входять до структури «IDS Borjomi International».

Встановлено, що «Альфа-Груп» - це сукупність незалежних один від одного бізнесів, які здійснюють свою діяльність переважно на ринках Росії та СНД. Бізнеси компаній групи включають комерційну та інвестиційну банківську діяльність, управління активами, страхування, роздрібну торгівлю, водопостачання і водовідведення, виробництво і реалізацію мінеральної води, а також спеціальні інвестиційні ситуації. В межах групи НБУ виділяє банківську групу «Альфа-банк». З 28.02.2022 р. ОСОБА_1 входить до «Переліку фізичних та юридичних осіб, які підривають територіальну цілісність, суверенітет і незалежність України та до яких застосовуються санкції ЕС».

До переліку активів, які контролюються та фактично належать «Альфа-Груп» на території України і входять до структури «IDS Borjomi International», належать такі підприємства: ПрАТ «Моршинський завод мінеральних вод «Оскар» (код ЄДРПОУ 22415322), ПП «ІВА» (код ЄДРПОУ 22411181), ТОВ «Потужність» (код ЄДРПОУ 30203858), ТОВ «ІДС Аква сервіс» (код ЄДРПОУ 42201052), ПАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528), ПрАТ «Миргородський завод мінеральних вод» (код ЄДРПОУ 00382651), ДП «Нова.ком» (код ЄДРПОУ 35074707).

Проведеними оглядами встановлено, що без урахування вартості майна та основних засобів, «Альфа- Груп» в особі російських мільярдерів ОСОБА_1 та ОСОБА_18 , через підконтрольну офшорну кіпрську компанію «International distribution systems limited» володіють та контролюють українські підприємства, вартість корпоративних прав яких загалом складає понад 53 млн. грн., а також 24 об`єкти нерухомого майна, 106 земельних ділянок, 269 торгівельних марок, 21 автомобіль.

Детектив наголошує, що власники «Альфа-Груп» в особі громадян Російської Федерації ОСОБА_19 та ОСОБА_20 , діючи згідно із заздалегідь розробленим планом, вчиняють дії, спрямовані на приховування та маскування фактичного володіння належними їм активами на території України, зокрема, на підставі фіктивних правочинів легалізувати шляхом фіктивного виведення зі своєї власності активів з виробництва та реалізації питної води, які знаходяться на території України, а саме підприємства: ПрАТ «Моршинський завод мінеральних вод «Оскар» (код ЄДРПОУ 22415322), ПП «ІВА» (код ЄДРПОУ 22411181), ТОВ «Потужність» (код ЄДРПОУ 30203858), ТОВ «ІДС Аква сервіс» (код ЄДРПОУ 42201052), ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528), ПрАТ «Миргородський завод мінеральних вод» (код ЄДРПОУ 00382651), ДП «Нова.ком» (код ЄДРПОУ 35074707), якими останні фактично володіють через підконтрольну їм офшорну кіпрську компанію-нерезидента «International distribution systems limited», сукупна вартість яких перевищує вісімнадцять тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що є особливо великим розміром, з метою уникнення від націоналізації таких активів Україною внаслідок повномасштабної війни, розпочатої Російською Федерацією проти України та Українського народу, унеможливлення фінансових та правових наслідків у вигляді накладення санкцій та/або застосування заходів примусового вилучення прав власності, передбачених Законом України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».

Вартість загального бізнесу структури «IDS Borjomi International» в Росії, Україні та Грузії, згідно інформації у мережі «Інтернет», складає 1,5 млрд дол. США.

Проведеними оглядами встановлено, що: 100 % частки статутного капіталу ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528), у вигляді акцій простих бездокументарних іменних у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн., загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн., належить «International distribution systems limited».

02.06.2022 слідчим суддею Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_26, за результатами розгляду клопотання сторони обвинувачення, ухвалено рішення про накладення арешту на вищевказане рухоме майно, вартість якого перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, що належить нерезиденту «International distribution systems limited», та заборонено службовим особам вказаного підприємства відчужувати та розпоряджатись вказаним майном.

Детектив зазначає, що з метою належного зберігання речових доказів та в подальшому розгляду питання про його конфіскацію в дохід держави, а також враховуючи, що майно є речовим доказом у справі, його вартість перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, чинне законодавство України передбачає лише один шлях визначення порядку зберігання речових доказів - це передача майна Національному агентству в управління ним для реалізації або передачі в управління за договором, виникла необхідність у отриманні рішення слідчого судді про передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Детектив ОСОБА_21 в судовому засіданні клопотання підтримав з мотивів наведених у ньому та просив його задовольнити. Стверджував, що така передача не матиме негативних наслідків і потрібна виключно задля управління та належного зберігання речових доказів. Крім того, зазначив, що законність ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 02 червня 2022 року про арешт майна було перевірено Київським апеляційним судом та залишено без змін, рішення якого слідчий також надав для долучення до матеріалів справи. Крім того, в судовому засіданні просив проводити розгляд клопотання без виклику власників майна, оскільки останні протидіють накладеному на майно арешту і намагаються переоформити підприємство на інших осіб.

Надаючи оцінку доводам детектива, слідчий суддя вважає, що детективом доведено, що розгляд справи без власника майна є необхідним з метою забезпечення можливості передачі арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, в разі ухвалення слідчим суддею відповідного рішення за результатами розгляду даного клопотання, а тому слідчий суддя приходить до висновку про необхідність розгляду вищевказаного клопотання без повідомлення про його розгляд представника власника майна.

Вивчивши клопотання про передачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, вислухавши пояснення детектива, вважаю, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

Так, встановлено, що Головним підрозділом детективів Бюро економічної безпеки України здійснюється досудове розслідування кримінального провадження за № 42022000000000463 від 14.04.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 209, ч. 1 ст. 111, ч. 5 ст. 27 ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 200, ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 205-1, ч. 3 ст. 358, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 205-1, ч. 2 ст. 205 1, ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 28 ч. 4 ст. 358, ч. 3 ст. 209, ч. 2 ст. 200, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 209, ч. 3 ст. 358, ч. 2 ст. 200, ч. 2 ст. 212 КК України.

17.06.2022 року детективом БЕБ винесено постанову про визнання речовими доказами та приєднання до матеріалів кримінального провадження корпоративних прав кіпрської компанії «International distribution systems limited» у вигляді акцій простих бездокументарних іменних ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528) у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн., загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн.

02.06.2022 слідчим суддею Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_26, за результатами розгляду клопотання сторони обвинувачення, ухвалено рішення про накладення арешту на вищевказане рухоме майно, вартість якого перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, що належить нерезиденту «International distribution systems limited», та заборонено службовим особам вказаного підприємства відчужувати та розпоряджатись вказаним майном.

Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Статтею 100 КПК України, передбачено, що речовий доказ, який був наданий стороні кримінального провадження або нею вилучений, повинен бути якнайшвидше повернутий володільцю, крім випадків, передбачених статтями 160-166, 170-174 цього Кодексу. Речовий доказ або документ, наданий добровільно або на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий. Сторона кримінального провадження, якій наданий речовий доказ або документ, зобов`язана зберігати їх у стані, придатному для використання у кримінальному провадженні. Речові докази, які отримані або вилучені слідчим, прокурором, оглядаються, фотографуються та докладно описуються в протоколі огляду. Зберігання речових доказів стороною обвинувачення здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Частина 5 ст. 100 КПК України, передбачає, що речові докази та документи, надані суду, зберігаються в суді, за винятком випадків, передбачених частиною шостою цієї статті, а також речових доказів у вигляді громіздких або інших предметів, що вимагають спеціальних умов зберігання, які можуть знаходитися в іншому місці зберігання.

Крім того, згідно ч. 6 ст. 100 КПК України визначено, що речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

Відповідно до ч. 7 ст. 100 КПК України, у випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Крім того, відповідно до п. 5 Порядку зберігання речових доказів, стороною обвинувачення, їх реалізації, технологічної переробки, знищення, здійснення витрат, пов`язаних з їх зберіганням і пересиланням, схоронності тимчасово вилученого майна під час кримінального провадження, затвердженого Постановою КМУ від 19.11.2012 року № 1104 (зі змінами та доповненнями, станом на день розгляду), умовою зберігання речових доказів повинне бути забезпечення збереження їх істотних ознак та властивостей. Забороняється зберігання речових доказів в умовах, що можуть призвести до їх знищення чи псування. У разі потреби необхідне вжиття невідкладних заходів для приведення таких речових доказів до стану, що дає змогу забезпечити їх подальше зберігання.

Пунктом 10 вказаного положення передбачено, що взяття на облік речових доказів проводиться не пізніше наступного дня після їх вилучення (отримання) шляхом внесення відповідного запису до книги обліку. У разі коли облік речових доказів у книзі обліку не може бути проведений своєчасно з об`єктивних причин (значна віддаленість місця вилучення (отримання) речових доказів від місцезнаходження органу, у складі якого функціонує слідчий підрозділ тощо), такий облік повинен проводитися в день їх фактичної доставки. Якщо день, в який повинен бути проведений облік речових доказів, припадає на святковий або інший неробочий день, їх облік проводиться у перший після нього робочий день.

При цьому, в п.11 Положення зазначено, що після передачі речових доказів до іншого місця зберігання, визначеного у цьому Порядку, слідчий у строки, зазначені в пункті 10 цього Порядку, зобов`язаний надати відповідальній особі копії документів, які підтверджують факт передачі речових доказів.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон) передбачено, що Національне агентство є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, та/або з управління активами, на які накладено арешт або які конфісковано у кримінальному провадженні.

У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведенням оцінки, ведення обліку та управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Абзацом четвертим частини першої статті 1 Закону визначено, що управління активами - діяльність із володіння, користування та розпорядження активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави і вирішено питання про їх передачу Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, тобто забезпечення збереження активів, збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості, передача їх в управління або реалізація активів у випадках та порядку, передбачених цим Законом, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні чи стягнених за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості.

Абзацом першим частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 19 Закону, активи, визначені абзацом першим цієї статті, приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів.

Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України.

Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Вимогами абзацу другого частини другої статті 21 Закону передбачено, що управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, між Національним агентством та управителем визначеним за результатами конкурсу відповідно до абзацу першого частини другої зазначеної статті Закону.

Згідно з частиною сьомою статті 21 Закону, у разі здійснення управління активами у вигляді частки у статутному (складеному) капіталі чи акцій, паїв управитель під час здійснення повноважень власника таких активів у вищих органах управління відповідної юридичної особи зобов`язаний погоджувати свої дії з власником таких активів.

Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення, за фактом вчинення якого розслідується кримінальне провадження та в межах якого подано дане клопотання, те, що вартість арештованого майна перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, слідчий суддя приходить до висновку, що наявні достатні підстави для передачі Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління корпоративні права кіпрської компанії «International distribution systems limited» у вигляді акцій простих бездокументарних іменних ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528) у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн., загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн., на які накладено арешт, з метою досягнення цілей накладення арешту на майно та забезпечення досягнення завдань кримінального провадження.

Керуючись ст. 98, 100 КПК України, ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя

У Х В А Л И Л А:

Клопотання старшого детектива першого відділу детективів Підрозділу детективів із захисту фінансів у бюджетній сфері та міжнародної технічної допомоги Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України ОСОБА_24, погоджене прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Офісу Генерального прокурора ОСОБА_25, про передачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022000000000463 від 14.04.2022, - задовольнити.

Визначити порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні 42022000000000463 від 14.04.2022, шляхом передачі в порядку та на умовах ст.ст. 19 та 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління речові докази, на які накладено арешт, а саме:

- корпоративні права кіпрської компанії «International distribution systems limited» у вигляді акцій простих бездокументарних іменних ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528) у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн., загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_22

Дата ухвалення рішення11.11.2022
Оприлюднено18.11.2022
Номер документу107347221
СудочинствоКримінальне
Сутьпередачу арештованого майна (речових доказів) в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022000000000463 від 14.04.2022

Судовий реєстр по справі —761/24405/22

Ухвала від 23.05.2023

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Антонюк М. С.

Ухвала від 18.04.2023

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Антонюк М. С.

Ухвала від 11.11.2022

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Антонюк М. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні