Ухвала
від 09.11.2022 по справі 910/968/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

09.11.2022Справа № 910/968/16

Господарський суд міста Києва у складі: головуючого - судді Лиськова М.О.,

при секретарі судового засідання Петрук Б.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали заяви

Приватного акціонерного товариства "ДТЕК Київські електромережі" про заміну сторони її правонаступником у справі

За позовом Публічного акціонерного товариства "Київенерго"

до Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-103 Голосіївського району"

про стягнення 406 380,86 грн.

За участі представників учасників справи згідно протоколу судового засідання

ВСТАНОВИВ:

На розгляді Господарського суду м. Києва перебували позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-103 Голосіївського району" про стягнення 406 380,86 грн.

Рішенням Господарського суду м. Києва від 02.03.2016 року позов задоволено повністю, стягнуто з Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-103 Голосіївського району" (03040, м. Київ, вулиця Деміївська, будинок 33; ідентифікаційний код 26385316) на користь Публічного акціонерного товариства "Київенерго" (01001, м. Київ, пл. І.Франка, 5; ідентифікаційний код 00131305) 267 160 грн. 73 коп. - борг за активну електричну енергію, 55 666 грн. 42 коп. - борг за актами порушень, 72 310 грн. 64 коп. - пені, 6 193 грн. 68 коп. - 3% річних, 5 049 грн. 39 коп. - інфляційні втрати та 6 095 грн. 71 коп.

01.04.2016 року, на виконання рішення Господарського суду міста Києва від 02.03.2016 року, видано накази.

05.10.2022 року через відділ діловодства суду надійшла заява Приватного акціонерного товариства "ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ" про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником, у відповідності до якої заявник просить замінити боржника (Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація-103 Голосіївського району") щодо виконання рішення Господарського суду міста Києва від 02.03.2016 у справі №910/968/16 на правонаступника - Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району".

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 21.10.2022 розгляд заяви Приватного акціонерного товариства "ДТЕК Київські електромережі" надійшла заява про заміну сторони її правонаступником призначено на 09.11.2022.

27.10.2022 через відділ діловодства суду від КП "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" надійшов відзив на заяву про зміну сторони її правонаступником.

08.11.2022 через відділ діловодства суду від ПрАТ "ДТЕК Київські електромережі" надійшла відповідь на відзив.

У судове засідання 09.11.2022 представник боржника не з`явився.

Представник ПрАТ "ДТЕК Київські електромережі" у судовому засіданні надав пояснення щодо заяви, просив суд її задовольнити.

Представник КП "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" проти заяви про заміну сторони її правонаступником заперечив.

Відповідно до ч.3 ст.334 Господарського процесуального кодексу України, неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

Розглянувши заяву Приватного акціонерного товариства "ДТЕК Київські електромережі" про заміну сторони її правонаступником, суд дійшов висновку про відмову у її задоволенні, з огляду на наступне.

Приватне акціонерне товариство "ДТЕК Київські електромережі" в обґрунтування своєї заяви зазначає, що у п.1 рішення № 838/4902 від 23.05.2018 "Про реорганізацію комунальних підприємств шляхом приєднання" Київська міська рада вирішила реорганізувати Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" шляхом приєднання до Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" (код ЄДРПОУ 31731838).

Відповідно до п.2. рішення Київської міської ради № 838/4902 встановлено, що Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" є правонаступником усіх прав та обов`язків КП "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району".

Пунктом 3 рішення Київської міської ради № 838/4902 Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" було перейменовано на Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів".

Відповідно до п.4 рішення Київської міської ради № 838/4902 виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) доручено:

здійснити організаційно-правові заходи, пов`язані з виконанням цього рішення (п.4.1.);

утворити комісії з реорганізації та затвердити їх склад (п.4.2.);

затвердити передавальні акти в установленому порядку (п.4.3.);

затвердити нову редакцію статуту Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів" код ЄДРПОУ 31731838 (п.4.4.);

закріпити за Комунальним підприємством "Центр обслуговування споживачів" код ЄДРПОУ 31731838, на праві господарського відання майно реорганізованих комунальних підприємств (п.4.5.);

привести власні розпорядження у відповідність до цього рішення (п.4.6.).

У зв`язку з прийнятим Київською міською радою рішенням №838/4902 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.08.2018 внесено запис про перебування в стані припинення Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району".

Заявник зазначає, що оскільки Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" є правонаступником всіх прав та обов`язків Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району", а рішення у справі № 910/968/16 залишається невиконаним, стягувач змушений звернутися до суду з заявою про заміну сторони боржника правонаступником з метою забезпечення можливості виконання рішення від 02.03.2016, затвердженої ухвалою Господарського суду міста Києва від 27.03.2017 по справі № 910/968/16.

Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" проти зміни боржника правонаступником заперечує, посилаючись на те, що знаходження Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" в стані припинення, не є підставою вважати, що виконання рішення є неможливим. Також Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" вказує, що станом на теперішній час передавальні акти, якими визначити всі права та обов`язки, а також майно КП "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району", що переходять до КП "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" не сформовані та не затверджені власником. Окрім того, власник (Київська міська рада) не обмежена у прийнятті рішення щодо зміни правонаступника боржника.

Відповідно до ч.1 ст.334 Господарського процесуального кодексу України, в разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

Згідно із ч.5 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження" у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Згідно із ч.5 ст.334 ГПК України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Згідно із ч.1, ч.2 ст.52 Господарського процесуального кодексу України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Суд зазначає, процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні.

У кожному конкретному випадку, для вирішення питань можливості правонаступництва, господарському суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.

Вирішуючи питання про правонаступництво, потрібно мати на увазі, що істотне значення у справі має як запис в установчих документах про правонаступництво, так і фактично здійснені організаційно-економічні перетворення, з якими чинне законодавство пов`язує перехід майнових прав та обов`язків, а саме: рішення власника (власників), підписання розподільчого балансу тощо (у випадку виділу). Отже, у вирішенні питань, пов`язаних з правонаступництвом, слід здійснювати аналіз документів, що стосуються переходу прав і обов`язків на майно (майнові права).

За приписами ч.ч.1,5 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно із ч.1 ст.106 Цивільного кодексу України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Відповідно до ч.3, 4, 6 статті 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

У відповідності до ст.9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців повинні міститися дані про юридичних осіб правонаступників.

Частиною 8 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що у разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Як встановлено судом, рішенням Київської міської ради від 23.05.2018 №838/40902 вирішено реорганізувати Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" шляхом приєднання до Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району"; встановлено, що Комунальне підприємство "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" є правонаступником всіх прав та обов`язків, в тому числі, Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району".

Пунктом 4.3 рішення Київської міської ради від 23.05.2018 №838/40902 вирішено затвердити передавальні акти в установленому порядку.

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27.08.2018 №1555 утворено комісію з реорганізації Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" шляхом приєднання до Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району".

Пунктом 58.1 розпорядження встановлено провести інвентаризацію майна комунальних підприємств, у тому числі КП "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району", а пунктом 58.2 передбачено за результатами інвентаризації скласти передавальні акти, якими визначити всі права та обов`язки, а також майно Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" та передати передавальний акт на затвердження до виконавчого органу Київської міської ради 9Київської міської державної адміністрації).

Частиною 2 статті 107 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.

Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом (ч.3 ст.107 Цивільного кодексу України).

Як встановлено судом, станом на час розгляду заяви передавальний акт, за яким права та обов`язки особи, яка приєднується, переходять до особи, до якої приєднуються, не сформований та не затверджений.

Судом також встановлено, що розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 02.09.2021 № 1893 дату завершення заходів з реорганізації комунальних підприємств, у тому числі КП "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району", було змінено на 01 вересня 2022 року та у подальшому згідно із розпорядженням Київської міської військової адміністрації від 24.10.2022 № 706 - на 31 грудня 2025 року.

За відсутності сформованого та затвердженого передавального акту, яким визначаються всі права та обов`язки, а також майно Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району", приймаючи до уваги дату завершення заходів з реорганізації КП "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району", суд дійшов висновку, що станом на час розгляду цієї заяви, правонаступництво не відбулося.

Окрім того, судом враховано, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців, станом на момент подачі заяви про заміну сторони виконавчого провадження, запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" не внесено, зазначено статус юридичної особи - в стані припинення. Відомості щодо правонаступників юридичної особи - Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" у державному реєстрі також відсутні.

З приводу посилань заявника на правову позицію Великої Палати Верховного Суду у справі № 910/5953/17, то суд зазначає, що у вказаній справі ВП Верховного Суду дійшла висновків, що процес реорганізації AT "Укрзалізниця" відбувався за спеціальною процедурою, визначеною законом та постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 "Про утворення Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" та акт приймання-передачі майна був підписаний до дати реєстрації AT "Укрзалізниця" як юридичної особи.

Також у справах № 296/443/16-ц та №296/2193/16-ц, на які посилається заявник, розглядалось питання щодо універсального правонаступництва та було встановлено, що комісією з реорганізації складено інвентаризаційний опис і звіряльну відомість необоротних активів, згідно яких відбувся процес передачі майна боржника.

У той же час, як встановлено судом вище у цій справі передавальний акт, яким визначаються всі права та обов`язки, а також майно Комунального підприємства "Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району", наразі, не складено та не затверджено.

Отже, правові висновки у постановах Верховного Суду у справах № 296/443/16-ц та №296/2193/16-ц та правова позиція Великої Палати Верховного Суду у справі №910/5953/17 щодо застосування норм права у наведених заявником постановах викладені не у подібних правовідносинах.

Ураховуючи наведені обставини, суд дійшов висновку, що правонаступництво Комунального підприємства Житлово-експлуатаційна організація-107 Голосіївського району" шляхом приєднання до Комунального підприємства "Центр обслуговування споживачів Шевченківського району" не відбулося, у зв`язку з чим відмовляє у задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства "ДТЕК Київські електромережі" про заміну сторони її правонаступником.

Керуючись ст.52, 334, ст.233-235 Господарського процесуального кодексу України, суд -

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні заяви Приватного акціонерного товариства "ДТЕК Київські електромережі" про заміну сторони її правонаступником - відмовити.

2. Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення - 09.11.2022 та може бути оскаржена у порядку і строк, встановлені ст.256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено та підписано: 14.11.2022.

Суддя М.О. Лиськов

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.11.2022
Оприлюднено18.11.2022
Номер документу107350456
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/968/16

Постанова від 19.07.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кропивна Л.В.

Ухвала від 12.06.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кропивна Л.В.

Ухвала від 24.05.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кропивна Л.В.

Ухвала від 29.03.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Кропивна Л.В.

Ухвала від 09.11.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

Ухвала від 09.11.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

Ухвала від 21.10.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

Ухвала від 21.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 11.06.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ярмак О.М.

Ухвала від 31.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Лиськов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні