Рішення
від 30.08.2022 по справі 925/1829/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 серпня 2022 року

м. Черкаси справа № 925/1829/21

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Довганя К.І., із секретарем судового засідання Дяченко Т.В. за участю представників: позивача не з`явився, відповідачів - не з`явились, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «ЛОРРІ» до Фізичної особи - підприємця Харченко Сергія Вікторовича та до Приватного підприємства «АнДеМа» про стягнення 71166,70 грн,

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про стягнення з Фізичної особи підприємця Харченко Сергія Вікторовича 18363,71 грн. збитків та з Приватного підприємства АнДеМа збитків 71166,70 грн. в тому числі з відповідачів:

- Фізичної особи підприємця Харченко Сергія Вікторовича 18 363,71 грн.

- Приватного підприємства АнДеМа 50 505,99 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач послався на те, що рішенням Господарського суду Черкаської області від 01.09.2021 р. по справі №925/449/21 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Альянс Україна» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі» про стягнення 68869,70 грн. матеріальних збитків задоволені позовні вимоги позивача в повному обсязі. Суд постановив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна агенція Лоррі» (код ЄДРПОУ: 37798128; пров. Менделєєва,36, с. Білозір`я, Черкаський район, Черкаська область, 19635) на користь Товариства з додатковою відповідальністю Альянс Україна (код ЄДРПОУ: 32253696; вул. Дегтярівська, 21-Г, м. Київ, 04119) - 68869,70 грн. (шістдесят вісім тисяч вісімсот шістдесят дев`ять грн. 70 коп.) матеріальних збитків та 2270 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн..) витрат по сплаті судового збору.

01.10.2021 р. Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна агенція «Лоррі» виконало своє зобов`язання встановлене рішенням суду шляхом перерахування ТДВ «Альянс Україна» грошових коштів на загальну суму 71 166,70 (Сімдесят одна тисяча сто шістдесят шість грн. 70 коп.) з яких:

- 68869,70 грн. відшкодування збитків (платіжне доручення № 294 від 01.10.2021 р.);

- 2 270,00 грн. - відшкодування витрат по сплаті судового збору (платіжне доручення № 295 від 01.10.2021 р.).

Листом від 06.10.2021 р. № 2021 -2.2 63/151 ТДВ «Альянс Україна» підтвердило про відсутність до ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі» матеріальних претензій по справі №925/449/21 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Альянс Україна» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі».

Позивач просить суд стягнути з відповідачів в порядку регресу сплачені позивачем кошти в рахунок відшкодування збитків.

Ухвалою суду від 18.01.2022 суд прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі та ухвалив проводити її розгляд у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

10.02 2022 р. відповідач ПП «АнДеМа» спрямував на адресу суду відзив на позов в якому не визнав позовні вимоги та вказав на хибність обраної позивачем юридичної підстави для позову та визначення моменту порушення права та заявлено про застосування строку позовної давності до вимог позивача.

24.03.2022 р. відповідач також надав суду додаткові пояснення в яких зазначив, що Рішенням Господарського суду Черкаської області від 01.09.2021 р. по справі №925/449/21 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Альянс Україна» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі» про стягнення 68869,70 грн. матеріальних збитків не є обов`язковим для виконання відповідачем по даній справі, оскільки ПП «АнДеМа» не є стороною даної справи.

Ухвалою суду від 05.05.2022 справа №925/1829/22 призначена до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження в судовому засіданні.

30.08.2022 р. позивач надав до суду пояснення на заперечення та спростування доводів відповідача ПП «АнДеМа». Позивач зауважив, що в позовній заяві було допущено описку, а саме в даті замовлення на транспорт № 6387 від 05.06.2020 помилково зазначено 05.04.2020. В зв`язку з цим позивач просив суд вважати вірним дату замовлення на транспорт № 6387 від 05.06.2020.

Також в підтвердження виконання ПП «АнДеМа» замовлення на транспорт № 6387 від 05.06.2020 позивач надав суду товаро транспортну накладну № Р1224 від 08.06.2020 р.; товаро транспортну накладну № Р1218 від 08.06.2020 р.; акт здачі приймання робіт (надання послуг) № 91 від 10.06.2020 р.; рахунок на оплату № 91 від 10.06.2020 р.

Ухвалою суду призначено справу до судового розгляду по суті у засіданні суду на 11 год. 30 хв. 30 серпня 2022 року.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи без його участі через неможливість бути присутнім в судовому засіданні, заявлені вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити повністю.

Представник відповідача - ПП «АнДеМа`в судове засідання не з`явився, з поданих суду відзиву на позовну заяву та пояснення вбачається, що заявлені вимоги не визнає та просив суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Суд вважає можливим розглянути справу за відсутністю представників позивача та відповідачів за наявними матеріалами в порядку ст. 202 ГПК України.

Суд, оцінивши наявні у справі докази встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що між ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі» та ФОП Харченко Сергієм Вікторовичем (ІПН НОМЕР_1 ) існували договірні відносини на підставі договору-заявки на перевезення вантажу № 3103 від 31.03.2020 р. ( виконавцем перевезення є водій ОСОБА_1 ,транспортний засіб ДАФ державний номер тягача НОМЕР_2 , державний номер причіпа НОМЕР_3 .)

Між ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі» та ПП «АнДеМа» (Код ЄДРПОУ 41883554) існували договірні відносини на підставі Договору № 2019 08/18 на надання транспортно експедиційних послуг від 18.08.2019р.

В межах виконання Договору транспортно експедиційного обслуговування №ТР/20/05/19 від 20.05.2019 р., укладеного між ТОВ «ФЕС УКР» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі», відповідачів по даній справі було залучено позивачем в якості перевізників для виконання замовлення ТОВ «ФЕС УКР» .

А саме, для виконання заявки Замовника № 6098 від 30.03.2020 р. укладено Договір-заявку на перевезення вантажу № 3103 від 31.03.2020 р. між ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі» та ФОП Харченко Сергієм Вікторовичем (ІПН НОМЕР_1 ) транспортний засіб ДАФ державний номер тягача НОМЕР_2 , державний номер причіпа НОМЕР_3 , водій ОСОБА_1 по замовленню на транспорт № 6387 від 05.04.2020 та ТТН від 08.06.2020 № Р1218.

На виконання замовлення ТОВ «ФЕС УКР» на транспорт № 6387 від 05.06.2020 у відповідності до Договору № 2019 08/18 на надання транспортно експедиційних послуг від 18.08.2019 р. укладеного між ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі» та ПП «АнДеМа» (Код ЄДРПОУ 41883554), для перевезення вантажу залучено відповідача - ПП «АнДеМа» транспортний засіб МАН державний номер тягача НОМЕР_4 , державний номер причіпа НОМЕР_5 , водій Грібов Ігор Борисович, що підтверджується товаро транспортною накладною № Р1224 від 08.06.2020 р., товаро транспортною накладною № Р1218 від 08.06.2020 р, актом здачі приймання робіт (надання послуг) № 91 від 10.06.2020 р., рахунок на оплату № 91 від 10.06.2020 р.

Відповідачем, в межах виконання договору транспортного експедирування, під час перевезення вантажу була допущена часткова втрата вантажів Страхувальника, а саме: втрата вантажу у кількості 25 коробів «Напій кавовий розчинний 3-в 1 «Петровська слобода» з ароматом карамелі (18г.*25*20)», що були прийняті до перевезення ТОВ «ТА Лоррі» на підставі замовлення на транспорт №6098 від 30.03.2020 та товарно-транспортна накладна (далі - ТТН) №Р723 від 31.03.2020.

Також, при доставці вантажу, прийнятого відповідачем ПП «АнДеМа» (Код ЄДРПОУ 41883554) на підставі замовлення на транспорт № 6387 від 05.06.2020 та товарно-транспортної накладної від 08.06.2020 №Р1218, було втрачено товару на суму 55710 грн. без ПДВ, а саме: 36 коробів «МАК 3-в 1 Амаретто (18г.*20*25), МАК 3-в 1 Арабіка (16г.*20*20) карт/уп, МАК 3-в 1 Макс Міцний (16г.*20*20) карт/уп, МАК 3-в 1 Оригінал (20г.*50*12), МАК 3-в 1 Оригінал (20г.*50*20), Мак Капучіно ді Торіно з корицею (25г*50*20), Чай Хілвей Ексклюзів Голден Цейлон (2г.*25*12), Мак Капучіно ді Торіно (25г*50*20)».

По замовленню на транспорт № 6387 від 05.06.2020 та ТТН від 08.06.2020 № Р1218 вартість втраченого вантажу становила 55 710,00 грн.

Факт втрати частини вантажу був встановлений та зафіксований у Акті виявлених невідповідностей за № 02/06 від 09.06.2020, який був складений комісією вантажоодержувача та представника відповідача (водія Грібова І.Б.).

Згідно відомостей, кількість втраченого вантажу становила: 36 коробів «МАК 3-в І Амаретто (18г.*20*25), МАК 3-в 1 Арабіка (16г.*20*20) карт/уп, МАК 3-в 1 Макс. Міцний (16г.*20*20) карт/уп, МАК 3-в 1 Оригінал (20г.*50*12), МАК 3-в 1 Оригінал (20г.*50*20), Мак Капучіно ді Торіно з корицею (25г*50*20), Чай Хілвей Ексклюзів Голден Цейлон (2г.*25*12) Мак Капучіно ді Торіно (25г*50*20)».

Рішенням Господарського суду Черкаської області від 01.09.2021 р. по справі №925/449/21 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Альянс Україна» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі» про стягнення 68869,70 грн. матеріальних збитків задоволені позовні вимоги позивача в повному обсязі. Суд постановив стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна агенція Лоррі» (код ЄДРПОУ: 37798128; пров. Менделєєва,36, с. Білозір`я, Черкаський район, Черкаська область, 19635) на користь Товариства з додатковою відповідальністю Альянс Україна (код ЄДРПОУ: 32253696; вул. Дегтярівська, 21-Г, м. Київ, 04119) - 68869,70 грн. (шістдесят вісім тисяч вісімсот шістдесят дев`ять грн. 70 коп.) матеріальних збитків та 2270 грн. (дві тисячі двісті сімдесят грн..) витрат по сплаті судового збору.

01.10.2021 р. Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна агенція Лоррі» виконало своє зобов`язання встановлене рішенням суду шляхом перерахування ТДВ «Альянс Україна» грошових коштів на загальну суму 71 166,70 (Сімдесят одна тисяча сто шістдесят шість грн. 70 коп.) з яких:

- 68869,70 грн. відшкодування збитків (платіжне доручення № 294 від 01.10.2021 р.);

- 2 270,00 грн. - відшкодування витрат по сплаті судового збору (платіжне доручення № 295 від 01.10.2021 р.).

Листом від 06.10.2021 р. № 2021 -2.2 63/151 ТДВ «Альянс Україна» підтвердило про відсутність до ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі» матеріальних претензій по справі №925/449/21 за позовом Товариства з додатковою відповідальністю «Альянс Україна» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі».

Відповідно ст. 228 ГК України, учасник господарських відносин, який відшкодував збитки, має право стягнути збитки з третіх осіб у порядку регресу. Державні (комунальні) підприємства за наявності підстав зобов`язані вжити заходів щодо стягнення в порядку регресу збитків з інших суб`єктів господарювання або стягнути збитки з винних працівників підприємства відповідно до вимог законодавства про працю.

Особа, яка відшкодувала шкоду, завдану іншою особою, має право зворотної вимоги (регресу) до винної особи у розмірі виплаченого відшкодування, якщо інший розмір не встановлений законом (Постанова Верховного суду України від 16.11.2016 у справі № 761/6313/14-ц, Постанова Верховного суду України від 14.12.2016 у справі № 206/837/15-ц).

Право регресу - право особи, що відшкодувала шкоду, звернутися з вимогою про повернення виплаченого до боржника, з вини якого завдано шкоди. Зазначена стаття застосовується у випадках, коли фігура завдавала шкоди та фігура особи, яка несе відповідальність за завдану шкоду, не співпадають (ст. ст. 1172 - 1176, 1178, 1179 ЦК України.

Відповідно ст.929 ЦК України, за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу.

Договором транспортного експедирування може бути встановлено обов`язок експедитора організувати перевезення вантажу транспортом і за маршрутом, вибраним експедитором або клієнтом, зобов`язання експедитора укласти від свого імені або від імені клієнта договір перевезення вантажу, забезпечити відправку і одержання вантажу, а також інші зобов`язання, пов`язані з перевезенням.

Договором транспортного експедирування може бути передбачено надання додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу (перевірка кількості та стану вантажу, його завантаження та вивантаження, сплата мита, зборів і витрат, покладених на клієнта, зберігання вантажу до його одержання у пункті призначення, одержання необхідних для експорту та імпорту документів, виконання митних формальностей тощо).

Положення цієї глави поширюються також на випадки, коли обов`язки експедитора виконуються перевізником.

Умови договору транспортного експедирування визначаються за домовленістю сторін, якщо інше на встановлено законом, іншими нормативно-правовими актами.

Згідно ст. 932 ЦК України, експедитор має право залучити до виконання своїх обов`язків інших осіб.

У разі залучення експедитором до виконання своїх обов`язків за договором транспортного експедирування інших осіб експедитор відповідає перед клієнтом за порушення договору.

Відповідно ст. 934 ЦК України, за порушення обов`язків за договором транспортного експедирування експедитор відповідає перед клієнтом відповідно до глави 51 цього Кодексу.

За загальним правилом відповідальність експедитора перед клієнтом визначається правилами гл. 51 ЦК і складається з обов`язку відшкодувати заподіяні збитки (ст. 611 ЦК). Однак розмір збитків, що відшкодовуються, може бути обмежений як законодавством, так і договором.

За невиконання або неналежне виконання обов`язків за договором про транспортно-експедиційне обслуговування сторони несуть майнову відповідальність. Вона визначається як загальними положеннями про зобов`язання, так і нормами транспортних статутів (кодексів), договорами між експедиторами та клієнтами, які укладаються на основі типових договорів (наприклад, типовий договір про централізоване завезення (вивезення) вантажів на станції залізниць, у порти (на пристані), аеропорти, виконання міжміських перевезень вантажів і транспортно-експедиційне обслуговування автотранспортними підприємствами та організаціями автомобільного транспорту загального користування).

Якщо порушення зобов`язання експедитора викликано діями перевізника, відповідальність експедитора підлягає правилам про відповідальність самого перевізника, це може вести до обмеження відповідальності експедитора.

Відповідно ч. 1 ст. 614 ЦК України, особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом.

За змістом ч. 1 та 2 ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Для застосування такої міри відповідальності як стягнення збитків необхідною є наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, а саме: протиправної поведінки, збитків, причинного зв`язку між протиправною поведінкою боржника та збитками, вини.

В даному випадку відсутня протиправна, винна дія Позивача та причинний взаємозв`язок між протиправною поведінкою Позивача та збитками. Взагалі відсутня вина ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі».

Шкода завдана джерелом підвищеної небезпеки, відшкодовується особою, яка на відповідній правовій підставі (право власності, інше речове право, договір підряду, оренди тощо) володіє транспортним засобом, механізмом, іншим об`єктом, використання, зберігання або утримання якого створює підвищену небезпеку (ч. 2 ст. 1187 Цивільного кодексу України).

Згідно з ч. 5 ст. 1187 Цивільного кодексу України особа, яка здійснює діяльність, що є джерелом підвищеної небезпеки, відповідає за завдану шкоду, якщо вона не доведе, що шкоди було завдано внаслідок непереборної сили або умислу потерпілого.

За вимогами ч. 1 ст. 1188 Цивільного кодексу України шкода, завдана внаслідок взаємодії кількох джерел підвищеної небезпеки, відшкодовується на загальних підставах, а саме: шкода, завдана одній особі з вини іншої особи, відшкодовується винною особою; за наявності вини лише особи, якій завдано шкоди, вона їй не відшкодовується; за наявності вини всіх осіб, діяльністю яких було завдано шкоди, розмір відшкодування визначається у відповідній частці залежно від обставин, що мають істотне значення.

Разом з тим, необхідно зазначити, що відповідно до ч. 1 ст. 1172 Цивільного кодексу України юридична або фізична особа відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час виконання ним своїх трудових (службових) обов`язків, тобто не вважається особою, яка здійснює діяльність, що є джерелом підвищеної небезпеки, і не несе відповідальності за шкоду перед потерпілим особа, яка керує транспортним засобом у зв`язку з виконанням своїх трудових (службових) обов`язків на підставі трудового договору (контракту) із особою, яка на відповідній правовій підставі (право власності, інше речове право, договір підряду, оренди тощо) володіє транспортним засобом.

Згідно ст. 67 Господарського кодексу України відносини підприємств з іншими підприємствами, організаціями в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів. Підприємства вільні у виборі предмета договору, визначенні зобов`язань, інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України.

Частиною 4 ст. 179 ГК України встановлено також, що при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.

Статтею 627 Цивільного кодексу України встановлюється свобода договору та зазначається, що сторони є вільними в укладенні договорів, виборі контрагента та визначенні умов договору.

Згідно ст. 629 ЦК України та, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно ст. 934 ЦК України, за порушення обов`язків за договором транспортного експедирування експедитор відповідає перед клієнтом відповідно до глави 51 цього Кодексу.

За загальним правилом відповідальність експедитора перед клієнтом визначається правилами гл. 51 ЦК і складається з обов`язку відшкодувати заподіяні збитки (ст. 611 ЦК). Однак розмір збитків, що відшкодовуються, може бути обмежений як законодавством, так і договором.

За невиконання або неналежне виконання обов`язків за договором про транспортно-експедиційне обслуговування сторони несуть майнову відповідальність. Вона визначається як загальними положеннями про зобов`язання, так і нормами транспортних статутів (кодексів), договорами між експедиторами та клієнтами, які укладаються на основі типових договорів (наприклад, типовий договір про централізоване завезення (вивезення) вантажів на станції залізниць, у порти (на пристані), аеропорти, виконання міжміських перевезень вантажів і транспортно-експедиційне обслуговування автотранспортними підприємствами та організаціями автомобільного транспорту загального користування).

Якщо порушення зобов`язання експедитора викликано діями перевізника, відповідальність експедитора підлягає правилам про відповідальність самого перевізника, це може вести до обмеження відповідальності експедитора.

Відповідно ч. 1 ст. 614 ЦК України, особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом.

За змістом ч. 1 та 2 ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Зокрема, відносини між автомобільними перевізниками та замовниками транспортних послуг регулюються серед іншого також положеннями Закону України «Про автомобільний транспорт» та «Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні», затвердженими наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.1997.

Так, за змістом статті 1 цього Закону під внутрішніми перевезеннями розуміються перевезення вантажів територією України без перетину державного кордону України, а послугою з перевезення вантажів є перевезення вантажів транспортними засобами на договірних умовах із замовником послуги за плату.

У відповідності до статті 50 названого Закону договір про перевезення вантажу автомобільним транспортом укладається відповідно до цивільного законодавства між замовником та виконавцем у письмовій формі (договір, накладна, квитанція тощо); істотними умовами договору є: найменування та місцезнаходження сторін; найменування та кількість вантажу, його пакування; умови та термін перевезення; місце та час навантаження і розвантаження; вартість перевезення; інші умови, узгоджені сторонами.

За пунктом 1 названих Правил договором про перевезення вантажів є двостороння угода між перевізником, вантажовідправником чи вантажоодержувачем, що є юридичним документом, яким регламентуються обсяг, термін та умови перевезення вантажів, права, обов`язки та відповідальність сторін щодо їх додержання.

Відповідно до пунктів 3.1 - 3.3. Правил договори про перевезення вантажів автомобільним транспортом укладаються між фізичними та юридичними особами, які здійснюють автомобільні перевезення вантажів на комерційній основі, та вантажовідправниками або вантажоодержувачами (пункт 3.1.); договір про перевезення вантажів може укладатися перевізником з посередницьким підприємством, яке користується правами та несе обов`язки і відповідальність, що передбачені для вантажовідправників і вантажоодержувачів (пункт 3.2.); ініціативу про встановлення договірних стосунків для перевезення вантажів автомобільним транспортом може виявити як перевізник, так і вантажовідправник (вантажоодержувач) - майбутній замовник (пункт 3.3.).

Відповідно до пункту 17.21. Правил, за невідповідність наявності вантажу документам на перевезення, недостачу, зіпсуття або ушкодження вантажу, який прибув у несправному контейнері або за несправною пломбою вантажовідправника, відповідальність перед вантажоодержувачем несе Перевізник, який доставив цей вантаж, якщо не доведе, що недостача, зіпсуття, ушкодження вантажу або невідповідність вантажу документам на перевезення сталися з вини вантажовідправника.

Відповідно п.5.1. Договору 3, укладеного між ТОВ «Транспортна агенція «Лоррі» та ПП «АнДеМа», з моменту передачі вантажу перевізнику і до моменту передачі вантажу Вантажоотримувачеві, Перевізник несе повну матеріальну відповідальність за збереження вантажу, а у разі втрати, псування вантажу Виконавець відшкодовує експедитору вартість зіпсованого вантажу, виходячи з його оголошеної вартості при наявності акта прийому передачі вантажу.

На підставі наведених норм чинного законодавства та положень договірних відносин чітко вбачається, що відповідальність за втрату товару несуть перевізники ФОП Харченко С.В. (ІПН НОМЕР_1 ) та ПП «АнДеМа» (Код ЄДРПОУ 41883554).

Також суд приймає до уваги, що перевізниками проведені часткові оплати в рахунок відшкодування збитків кошти:

-ФОП Харченко С.В. - в сумі 4 886, 89 грн. згідно платіжного доручення від 28.04.2020 р. ;

-ПП «АнДеМа» - в сумі 5204, 01 згідно платіжного доручення від 09.07.2020 р.

За приписами ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.

За таких обставин позов підлягає до задоволення.

Відповідно до ст.129 ГПК України з відповідача на користь позивача підлягають до стягнення витрати на оплату судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 129, ст.ст.233, 236-241 ГПК України суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Фізичної особи - підприємця Харченко Сергія Вікторовича (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі» (провул. Менделєєва, 36А, с. Білозір`я, Черкаський район, Черкаська область, 19635, код 37798128) - 18 363,71 грн. (вісімнадцять тисяч триста шістдесят гри гривні сімдесят одна копійка) збитків.

Стягнути з Приватного підприємства «АнДеМа» (код 41883554, 19700, Черкаська область, м. Золотоноша, вул, Шевченка, 247 А, кв. 41) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі» (провул. Менделєєва, 36А, с. Білозір`я, Черкаський район, Черкаська область, 19635, код 37798128) - 50505,99 грн. (п`ятдесят тисяч п`ятсот п`ять гривень дев`яносто дев`ять копійок) збитків.

Стягнути солідарно з Фізичної особи - підприємця Харченко Сергія Вікторовича (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) та Приватного підприємства «АнДеМа» (код 41883554, 19700, Черкаська область, м. Золотоноша, вул, Шевченка, 247 А, кв. 41) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Транспортна агенція «Лоррі» (провул. Менделєєва, 36А, с. Білозір`я, Черкаський район, Черкаська область, 19635, код 37798128) - 2 270,00 грн. (дві тисячі двісті сімдесят гривень) відшкодування витрат по сплаті судового збору.

Рішення може бути оскаржене до Північного апеляційного господарського суду.

Повне рішення складено 11.11.2022.

Суддя К.І. Довгань

Дата ухвалення рішення30.08.2022
Оприлюднено18.11.2022
Номер документу107352553
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1829/21

Ухвала від 16.01.2024

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Бакуліна С. В.

Ухвала від 23.08.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Бакуліна С. В.

Судовий наказ від 17.07.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 11.07.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 30.06.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Судовий наказ від 09.06.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Постанова від 13.04.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Ухвала від 13.02.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Ухвала від 19.01.2023

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Ходаківська І.П.

Судовий наказ від 14.12.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні