Рішення
від 16.11.2022 по справі 400/4100/22
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 листопада 2022 р. № 400/4100/22 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю «МИК ТРЕВЕЛ», пров. Зозулі, буд. 6,м. Миколаїв,54036, до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна,6,Миколаїв,54001, Державної податкової служби України, Львівська площа, 8,Київ 53,04053, про:визнання протиправним та скасування рішення від 09.02.2022 року № 3776791/37031364,ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3776791/37031364 від 09.02.2022р. та зобов`язання ДПС України здійснити реєстрацію податкової накладної №1 від 10.01.2022 р. датою її подання.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що спірне рішення є необґрунтованим, як нормативно, так і документально, оскільки платником надано відповідні документи, що підтверджують здійснення операції по зупиненій податковій накладній №1 від 10.01.2022 р.

Від відповідачів у встановлений в ухвалі про відкриття провадження строк до суду відзиви не надходили, хоча ухвала про відкриття провадження отримана відповідачами через електронний кабінет підсистеми «Електронний суд» 13.09.2022 о 16:44.

Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

ТОВ «МИК ТРЕВЕЛ» було складено податкову накладну № 1 від 10.01.2022, яка направлена для реєстрації в ЄРПН.

Згідно отриманої квитанції від 31.01.2022 податкова накладна № 1 доставлена до центрального органу ДПС, але реєстрацію зупинено з наступних підстав: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН ТК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК».

Позивач 04.02.2022 подав до контролюючого органу повідомлення № 3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по зупиненій податковій накладній та первинні документи, які підтверджують інформацію викладену в податковій накладній.

ТОВ «МИК ТРЕВЕЛ» отримано від Комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області в електронному сервісі ДПС Електронний кабінет платника податків рішення № 3776791/37031364 від 09.02.2022 р. про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: податкової накладної № 1 від 10.01.2022р. на суму 1 100 000 грн., в якому вказано, що платник податків не подав копії документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання, зберіганя і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі розрахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). У додатковій інформації допис відсутній.

Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).

Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.

Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку № 520 передбачено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;

3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання п. 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.

Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що позивач відповідає п.8 Критеріям ризиковості здійснення операції, якою передбачено, що наявність інформації, що свідчить про ризиковість здійснення господарської операції.

Запропоновано позивачу було надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК.

Позивач у позові зазначає, що 15.12.2021 року між ним та ТОВ «ТРАНСЮКРЕЙН» укладено Договір на виконання робіт №1512 від 15 грудня 2021 року, за яким Позивач приймає на себе зобов`язання за адресою: м. Миколаїв, вул. Айвазовського 31, 31/1, виконувати роботи Об`єкту будівництва: Будівництво Залізничної ділянки відбору проб зернових вантажів, а ТОВ «ТРАНСЮКРЕЙН» зобов`язується їх прийняти та оплатити.

Для виконання робіт по Договору на виконання робіт №1512 від 15 грудня 2021 року Позивачем було укладено низку Договорів підряду цивільно-правового характеру із різними фізичними особами, зокрема: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 )., що підтверджуються Договором підряду №13/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №13/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), що підтверджуються Договором підряду №11/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №11/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ), що підтверджуються Договором підряду №1/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №1/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_4 ), що підтверджуються Договором підряду №2/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №2/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_5 ), що підтверджується Договором підряду №3/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №3/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_6 ), що підтверджується Договором підряду №4/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №4/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_7 ), що підтверджується Договором підряду №5/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №5/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_8 ), що підтверджується Договором підряду №6/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору підряду №6/1 від 10 січня 2022 року; ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_9 ), що підтверджується Договором підряду №7/1 від 10 січня 2022 року, Актом №1 до Договору №7/1 від 10 січня 2022 року.

Оплата за роботи вищевказаним особам з урахуванням усіх обов`язкових податків і зборів була здійснена Позивачем у повному обсязі, що підтверджується Платіжними дорученнями №35 від 29 грудня 2021 року, №37 від 29 грудня 2021 року, №36 від 29 грудня 2021 року, №3 від 21 лютого 2022 року, №51 від 16 лютого 2022 року, №3 від 21 лютого 2022 року, №53 від 16 лютого 2022 року, №52 від 16 лютого 2022 року.

Також, для виконання робіт за Договором на виконання робіт №1512 від 15 грудня 2021 року позивачем укладено договори із різними суб`єктами господарювання щодо товарів та послуг, зокрема, ТОВ «МІНФРОСТ ОПТ» (код ЄДРПОУ 43548998), у якого придбано товари для будівництва, що підтверджується Договором купівлі-продажу №20/12-21 від 20 грудня 2021 року, видатковими накладними № 5 від 19 січня 2022 року, №6 від 12 січня 2022 року, №7 від 20 січня 2022 року, №8 від 13 січня 2022 року, №9 від 12 січня 2022 року, платіжним дорученням №14 від 20 грудня 2021 року; ПП «ТЕХСТРОЙ-99» (код ЄДРПОУ 24054153), у якого придбано послуги із виготовлення будівельних матеріалів та будівельні роботи, що підтверджується Договором підряду №21/12-2021 від 21 грудня 2021 року із додатком, Платіжними дорученням №22 від 24 грудня 2021 року, №19 від 22 грудня 2021 року; ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП» (код ЄДРПОУ 36441934). У ТОВ «АВ МЕТАЛ ГРУП», у якого придбано металопродукцію/металопрокат, що підтверджується Договором поставки №Н-180/21 від 15 грудня 2021 року, Актами здачі-прийняття робіт (надання послуг) №5006963 від 11 січня 2022 року, №5020993 від 20 січня 2022 року, №5646711 від 20 грудня 2021 року, №5658886 від 28 грудня 2021 року, Видатковими накладними №5033656 від 28 січня 2022 року, №5655252 від 23 грудня 2021 року, №5652382 від 22 грудня 2021 року, №5646115 від 20 грудня 2021 року, №5645181 від 18 грудня 2021 року, №5656031 від 23 грудня 2021 року, №5643806 від 17 грудня 2021 року, №5643821 від 17 грудня 2021 року, Товарно- транспортними накладними №АВ05171221-0379 від 17 грудня 2021 року, №АВ05171221-0371 від 17 грудня 2021 року, №АВ05181221-0028 від 18 грудня 2021 року, №АВ05221221-0509 від 22 грудня 2021 року, №АВ05201221-0257 від 20 грудня 2021 року, №АВ05231221-0673 від 23 грудня 2021 року, Платіжними дорученнями №31 від 24 січня 2022 року, №6 від 17 грудня 2021 року, №7 від 17 грудня 2021 року, №9 від 17 грудня 2021 року, №17 від 22 грудня 2021 року, №29 від 28 грудня 2021 року, №1 від 16 грудня 2021 року, №2 від 16 грудня 2021 року, №4 від 16 грудня 2021 року, Довіреністю №130 від 17 грудня 2021 року; ТОВ «ДИА-НИКА» (код ЄДРПОУ 36622391). У ТОВ «ДИА-НИКА» Позивачем було придбано будівельні матеріали, що підтверджується Платіжними дорученнями №1 від 05 січня 2022 року, №35 від 26 січня 2022 року; ТОВ «ДАС-ІНСТРУМЕНТ» (код ЄДРПОУ 38976711), у якого придбано будівельні матеріали, що підтверджується Платіжними дорученнями №12 від 14 січня 2022 року, №33 від 28 грудня 2021 року, №3 від 17 грудня 2021 року, №17 від 19 січня 2022 року, №18 від 19 січня 2022 року, №26 від 21 січня 2022 року. Державне підприємство «МИКОЛАЇВСЬКИЙ СУДНОБУДІВНИЙ ЗАВОД» (код ЄДРПОУ 14313240), у якого придбано послуги із забезпечення виготовлення металевих конструкцій, що підтверджується Договором №61/1977 від 15 грудня 2021 року із додатком, Листами №21/12/1 від 21 грудня 2021 року, №16/12/1 від 16 грудня 2021 року, №15/12 від 21 грудня 2018 року, №16/12/4 від 16 грудня 2021 року, №17/12 від 17 грудня 2021 року, №20/12/4 від 20 грудня 2021 року, №20/12/2 від 20 грудня 2021 року, №20/12/2 від 20 грудня 2021 року, №20/12/1 від 20 грудня 2021 року, №20/12/5 від 20 грудня 2021 року, №17/12/3 від 17 грудня 2021 року, №15/12/2 від 15 грудня 2021 року, Платіжним дорученням №23 від 24 грудня 2021 року. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТПК УКРПРОМТОРГ» (код ЄДРПОУ 42275260), у якого придбано будівельні матеріали, що підтверджується Видатковою накладною №126 від 31 січня 2022 року, Платіжним дорученням №40 від 31 січня 2022 року.

ТОВ «ТРАНСЮКРЕЙН» за виконані позивачем роботи було перераховано на розрахунковий рахунок позивача грошові кошти в сумі 5 200 000,00 грн. із ПДВ, в сумі 1 100 000,00 грн. із ПДВ, в сумі 700 000,00 грн. із ПДВ, що підтверджується платіжними дорученнями №257662 від 16 грудня 2021 року, №257676 від 23 грудня 2021 року, №25767 від 10 січня 2022 року.

Господарська операція щодо виконання робіт на користь ТОВ «ТРАНСЮКРЕЙН» стала об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Як зазначалось судом вище, позивач додатково подав відповідачу повідомлення з документами на підтвердження правомірності складення податкової накладної, а саме договори, укладені між ними та його контрагентами, протоколи, накази, товарно - транспортні накладні, платіжні доручення, листи, довіреності, фотографії, акти здачі - прийняття робіт, видаткові накладні згідно переліку, зазначеному в реєстрі доданих документів, який також надіслано відповідачу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії має наслідком визнання його протиправним.

Аналогічна правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21.05.2019 по справі № 0940/1240/18, від 10.04.2020 у справі № 819/330/18 та від 18.06.2020 у справі № 824/245/19-а.

При цьому, Верховний Суд у постанові від 05 січня 2021 року у справі № 640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком № 1165 форма рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 КАС України.

На підставі викладеного, суд зазначає, що спірне рішення містить лише загальне твердження без зазначення, яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, у спірному рішенні відсутня інформація і в графі «додаткова інформація».

Таким чином, суд дійшов висновку, що посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення ( Аналогічна позиція висловлена ВС у постанові від 27.10.2022 по справі № 360/3253/20).

Згідно з ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем 1 не доведено правомірність свого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної.

Спірне рішення контролюючого органу ГУ ДПС у Миколаївській області щодо відмови у реєстрації податкової накладної не відповідає критеріям ч.2 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованими, тому його слід скасувати.

Позивач просить суд зобов`язати відповідача 2 зареєструвати податкову накладну № 1 від 10.01.2022 днем її подання.

Відповідно до п.п.19,20 постанови КМУ № 1246 від 29.12.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Зобов`язання відповідача-ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну датою її фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

За таких обставин, суд вважає за можливе позовні вимоги задовольнити в цій частині та зобов`язати відповідача зареєструвати податкову накладну № 1 від 10.01.2022 днем її подання до Реєстру 31.01.2022 р.

Обраний позивачем спосіб захисту має бути спрямований на відновлення порушених прав, захист законних інтересів і, у випадку задоволення судом його вимог, рішення повинно мати наслідком реальне відновлення тих прав, за захистом яких позивач звернувся до суду, тому позовні вимоги належить задовольнити.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «МИК ТРЕВЕЛ» (пров. Зозулі, буд. 6,м. Миколаїв,54036 37031364) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна,6,Миколаїв,54001 44104027) Державної податкової служби України (Львівська площа, 8,Київ 53,04053 43005393) задовольнити.

2.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3776791/37031364 від 09.02.2022р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 10.01.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3.Зобов`язати Державну податкову службу України (м. Київ, Львівська пл,8, код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкову накладну №1 від 10.01.2022, Товариства з обмеженою відповідальністю "МИК ТРЕВЕЛ" (пров. Зозулі, буд. 6, м. Миколаїв, 54036, код ЄДРПОУ 37031364) днем її подання 31.01.2022.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ідентифікаційний код 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "МИК ТРЕВЕЛ" (пров. Зозулі, буд. 6, м. Миколаїв,54036, код ЄДРПОУ 37031364) судовий збір у сумі 1240,50 грн. (одна тисяча двісті сорок грн. 50 коп.) сплачений платіжним дорученням № 146 від 05.09.2022.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна,6,Миколаїв,54001 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МИК ТРЕВЕЛ» (пров. Зозулі, буд. 6,м. Миколаїв,54036 37031364) судовий збір у сумі 1240,50 грн. (одна тисяча двісті сорок грн. 50 коп.) сплачений платіжним дорученням № 146 від 05.09.2022.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2022
Оприлюднено21.11.2022
Номер документу107363081
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/4100/22

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 22.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 22.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Рішення від 16.11.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 11.09.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні