Ухвала
від 17.11.2022 по справі 420/49/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/49/21

УХВАЛА

17 листопада 2022 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПотоцької Н.В.

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) заяву Управління Державної казначейської служби України у Великомихайлівському районі Одеської області від 07.11.2022 року за вхід. №34532/22 про встановлення способу виконання судового рішення по справі №420/49/21,

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява про встановлення способу виконання судового рішення по справі №420/49/21, в якій заявник просить:

встановити спосіб виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20.07.2021 по справі № 420/49/21, та визначити з якого саме боржника (Новоборисівська сільська рада Роздільнянського району Одеської області, Новоборисівська територіальна виборча комісія Роздільнянського району Одеської області) та в якій частині слід здійснювати стягнення 2102,00 (дві тисячі сто дві грн) на користь Одеської Обласної організації Політичної Партії «СЛУГА НАРОДУ».

Заява обґрунтована наступним.

Новоборисівська сільська територіальна виборча комісія Роздільнянського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43798508) в мережі установ та організацій, що отримують фінансування з державного та місцевих бюджетів у 2022 році, не значиться та рахунки цієї установи, з яких можливо було б здійснити безспірне списання, в Управлінні відсутні.

Поряд з цим, Одеським окружним адміністративним судом було зазначено, що обов`язок чи право стягнення є солідарним, проте, не було визначено, з якого саме боржника підлягає до стягнення сума за вищевказаним виконавчим листом.

Управління не наділено повноваженнями самостійно визначати належного боржника за солідарним стягненням, при здійсненні заходів щодо виконання виконавчого документу.

Таким чином, на теперішній час склалися обставини, котрі істотно ускладнюють виконання виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду від 23.03.2022 по справі .№420/49/21, оскільки для Управління є незрозумілим з якого саме боржника належить здійснити солідарне стягнення, а стягувач відмовляться в своїй заяві зазначити з кого саме та в якій частині необхідно здійснити безспірне списання грошових коштів у розмірі 2102,00 грн, згідно вищевказаного виконавчого листа.

Суд, розглянувши заяву за вхід. №34532/22 по справі №420/49/21, виходить з наступного.

07.06.2021 року Одеським окружним адміністративним судом винесено додаткове рішення по справі №420/49/21, яким стягнуто солідарно з Новоборисівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області та Новоборисівської сільської територіальної виборчої комісії Роздільнянського району Одеської області на користь Одеської обласної організації політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» суму судового збору за подання адміністративного позову, сплачену за платіжним дорученням №338 від 30.12.2020 року у сумі 2102, 00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).

Рішення набрало законної сили 20.07.2021 року.

12.07.2022 року Одеською обласною організацією політичної партії «СЛУГА НАРОДУ» отримано виконавчий лист.

06.09.2022 року до Управління Державної казначейської служби України у Великомихайлівському районі Одеської області надійшла заява про примусове стягнення.

Відповідно до ч. 2 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до ст. 4 КАС України письмове провадження розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч.3 ст.33 Закону України "Про виконавче провадження" за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Згідно із частинами 1, 3 ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Отже, під зміною способу і порядку виконання рішення необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у встановленому раніше порядку і способом. При цьому, змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Так, саме поняття "спосіб" і "порядок" виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем. Під зміною способу виконання рішення суду необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення передбачено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 за № 845 зі змінами та доповненнями (далі - Порядок № 845).

Відповідно до пп. 2 п. 4 Порядку № 845, Управлінням вживаються заходи до виконання виконавчих документів.

Керуючись пп. 2 п. 8 Порядку, яким визначено що органи Казначейства після надходження документів, зазначених у п. 6 цього Порядку, здійснюють попередній розгляд документів, за результатами якого визначають необхідність отримання від стягувана інших відомостей для виконання рішення пре стягнення коштів, листом від 06.09.2022 №01-34-06/434 звернулось з проханням надати до Управління уточнену заяву, де визначити з якого саме боржника (Новоборисівська сільська рада Роздільнянського району Одеської області, Новоборисівська територіальна виборча комісія Роздільнянського району Одеської області) необхідно здійснити безспірне списання коштів у сумі 2102,00 грн.

Також, вищевказаним листом було звернуто увагу на те, що Новоборисівська територіальна виборча комісія Роздільнянського району Одеської області (код ЄДРПОУ 43798508) в мережі установ та організацій, що отримують фінансування з державного та місцевих бюджетів у 2022 році, не значиться та рахунки цієї установи, з яких можливо було б здійснити безспірне списання, в Управлінні відсутні.

З огляду на вищезазначене, виконавчий документ про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників неможливо виконати у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання.

Згідно з пп. 1 п. 5 Порядку № 845, під час виконання виконавчих документів органи Державної казначейської служби України мають право повідомляти органу, який видав виконавчий документ, про наявність обставин, що ускладнюють чи унеможливлюють його виконання, у спосіб і порядку, які визначені таким документом.

Водночас, пп. 2 п. 5 Порядку № 845 передбачено, що під час виконання виконавчих документів органи Державної казначейської служби України мають право звертатися до органу (посадової особи), який видав виконавчий документ, із заявою про роз`яснення рішення про стягнення коштів, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання такого рішення, а також відстрочку та/або розстрочку його виконання.

Як було зазначено вище, Управління не наділено повноваженнями визначати конкретного боржника при солідарному стягненні за виконавчим документом, отже, існують обставини, що ускладнюють виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20.07.2021 по справі № 420/49/21.

Відповідно до частин першої та третьої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Зміна способу і порядку виконання рішення суду - це прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне заяву Управління Державної казначейської служби України у Великомихайлівському районі Одеської області задовольнити.

Керуючись ст.ст. 241, 248, 378 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Заяву Управління Державної казначейської служби України у Великомихайлівському районі Одеської області від 07.11.2022 року за вхід. №34532/22 про встановлення способу виконання судового рішення по справі №420/49/21 задовольнити.

Встановити спосіб та порядок виконання додаткового рішення Одеського окружного адміністративного суду №420/49/21 від 07.06.2021 року шляхом стягнення з Новоборисівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області (адреса: 67121, Одеська область, Великомихайлівський район, село Новоборисівка, вул. Лермонтова, будинок 3, код ЄДРПОУ 04378304) на користь Одеської Обласної організації ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» (адреса: 65045, Одеська область, м. Одеса, вул. Буніна, будинок 29, 15, код ЄДРПОУ 43676765) суми судового збору за подання адміністративного позову за:

платіжним дорученням № 338 від 30.12.2020 року у сумі 2102, 00 грн. (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).

Ухвала набирає законної сили відповідно до вимог ст. 256 КАС України та може бути оскаржена у порядку та строки визначені статтею 295, 297 КАС України.

Головуючий суддяПотоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2022
Оприлюднено21.11.2022
Номер документу107395752
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —420/49/21

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Рішення від 07.06.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Рішення від 11.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні