Постанова
від 09.11.2022 по справі 380/5591/22
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 листопада 2022 рокуЛьвівСправа № 380/5591/22 пров. № А/857/12923/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Курильця А.Р.,

суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,

з участю секретаря Михальської М.Р.,

представника позивача, третьої особи Янклевича Я.Є.,

представника відповідача Мужаєвої Н.В.

представника третьої особи Самар О.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 року у справі за позовом Відділу культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради до Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору: Комунальний заклад "Жидачівська міська публічна бібліотека" Жидачівської міської ради Львівської області, Львівський обласний центр зайнятості про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити дії, -

суддя в 1-й інстанції Кедик М.В.,

час ухвалення рішення 20.07.2022 року,

місце ухвалення рішення м. Львів,

дата складання повного тексту рішення 01.08.2022 року,

в с т а н о в и в :

Відділ культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради звернувся в суд з позовом до Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області, треті особи Комунальний заклад "Жидачівська міська публічна бібліотека" Жидачівської міської ради Львівської області, Львівський обласний центр зайнятості про визнання дій неправомірними, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 року позов задоволено. Визнано протиправними дії Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області щодо прийняття до виконання виконавчого листа Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2012 по справі № 2а-6059/12/1370, про стягнення на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафу у сумі 29 570,00 грн з Жидачівської централізованої бібліотечної системи. Зобов`язано Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області, керуючись підпунктом 1 пункту 9 «Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 повернути Львівському обласному центру зайнятості виконавчий лист Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2012 по справі № 2а-6059/12/1370 без виконання.

Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позову, обґрунтовуючи тим, що 01.08.2012 Львівським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист про стягнення штрафних санкцій в сумі 29 570,90 грн строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 30.07.2013. Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконується органами, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Проте, виконавчий документ по справі № 2а-6059/12/1370 пред`являвся стягувачем до примусового виконання у період 2012-2021 років до органу ДВС. У той же час, орган ДВС впродовж зазначеного періоду виносив постанови про відкриття виконавчого провадження на підставі ст.ст. 17, 19, 20, 25 Закону України «Про виконавче провадження» та постанови про повернення виконавчого документа стягувачеві на підставі п. 2 ч. 1 ст. 47, ст. 50 Закону України «Про виконавче провадження». Дана обставила свідчить про переривання строків пред`явлення виконавчого документа до виконання на підставі ст. 12 Закону України «Про виконавче провадження». 02.11.2021 до Управління Державної казначейської служби УкраїниуЖидачівському районі Львівської області надійшла заява про виконання рішення суду по справі № 2а-6059/12/1370. До заяви додано оригінал виконавчого листа, копію ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 06.07.2021 про заміну сторони у виконавчому провадженні, якою замінено боржника Жидачівську районну централізовану бібліотечну систему Жидачівської районної ради Львівської області на правонаступника Комунальний заклад «Жидачівська міська публічна бібліотека». Відповідно до п. 24 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845із змінами), Управлінням Державної казначейської служби УкраїниуЖидачівському районі Львівської області визначено боржником Відділ культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради, як установу, з ракунків якої здійснюється утримання Комунального закладу «Жидачівська міська публічна бібліотека». Зауважує, що постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 № 154 внесено зміни до п. 24 Порядку № 845, якою визначено, що стягувач звертається до органу Казначейства у випадку, якщо боржник обслуговується централізованою бухгалтерією. Разом з тим, в серпні 2021 року із заявою до органів Казначейства про виконання виконавчого листа звернувся орган ДВС. Відтак, виконавчий документ було повернуто органу ДВС 30.08.2021 на підставі п. 9 Порядку 845, як такий що подано не уповноваженою особою, про що на виконавчому документі здійснено відповідну відмітку. Вказує, що після переривання строку пред`явлення виконавчого документа до виконання у зв`язку з його пред`явленням до виконання перебіг строку починається спочатку з наступного дня після його повернення. Час, що минув до переривання строку, до нового строку не зараховується. Таким чином повернення виконавчого документа без виконання не позбавляє стягувача права на повторне пред`явлення виконавчого документа до виконання в межах строку, встановленого статтею 12 Закону № 1404-8.

Представник Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримала, просить рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 року скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

Представник Львівського обласного центру зайнятості в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримала, просить рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 року скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

Представник Відділу культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради, Комунального закладу "Жидачівська міська публічна бібліотека" Жидачівської міської ради Львівської області в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, просить рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 року залишити без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити з таких підстав.

Постановляючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що звернення стягувача із заявою до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції не переривало строку пред`явлення виконавчого документа до виконання, оскільки таке звернення до виконання відбувалось до неналежного стягувача, а отже всупереч вимогам ч. 2 ст. 6 Закону України "Про виконавче провадження".

Проте, колегія суддів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, вважає їх помилковими з огляду на наступне.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 30.07.2012 по справі № 2а-6059/12/1370 адміністративний позов задоволено; стягнуто з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи на користь Львівського обласного центру зайнятості штраф в сумі 29570,90 грн на рахунок Жидачівського районного центру зайнятості № 37175975900157, банк одержувача Головне управління Державного казначейства у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 37942901, надходження від застосування штрафних санкцій, код платежу 50040500.

Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист № 2а-6059/12/1370 від 01.08.2012.

Виконавчий лист по справі № 2а-6059/12/1370, виданий 01.08.2012 Львівським окружним адміністративним судом стосовно стягнення з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафу в сумі 29570,90 грн неодноразово перебував на виконанні у Жидачівському відділі державної виконавчої служби у Стрийському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів).

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 06.07.2021 задоволено заяву представника Львівського обласного центру зайнятості про заміну сторони у виконавчому провадженні та замінено боржника - Жидачівську районну централізовану бібліотечну систему Жидачівської районної ради Львівської області (код ЄДРПОУ 22353696, 81700, Львівська обл., Жидачівський район, м.Жидачів, вул. Шашкевича,15) на правонаступника Комунальний заклад Жидачівська міська публічна бібліотека Жидачівської міської ради Львівської області (код ЄДРПОУ 22353696, 81700, Львівська обл., Жидачівський район, м.Жидачів, вул. Шашкевича,15) у виконавчому провадженні № 65600478.

Львівським обласним центром зайнятості 18.10.2021 отримано повідомлення старшого державного виконавця Жидачівського відділу державної виконавчої служби у Стрийському районіЛьвівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) від 07.10.2021 про повернення виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання згідно з частиною 2 статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» - рішення про стягнення коштів з бюджетних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Львівський обласний центр зайнятості 25.10.2021 надіслав до Управління Державної казначейської служби України у Львівській області заяву № 17-5450/21 про виконання рішення суду.

На адресу Львівського обласного центру зайнятості 28.12.2021 надійшов лист Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області від 22.12.2021 № 2.02-11-10/1259 «Про повернення виконавчого листа», у зв`язку з пропущенням установленого строку пред`явлення до виконання.

Львівський обласний центр зайнятості 05.01.2022 повторно надіслав до Управління Державної казначейської служби України у Львівській області заяву № 17-80/22 про виконання рішення суду.

Управління Державної казначейської служби України у Львівській області звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з заявою про роз`яснення рішення про стягнення коштів.

Ухвалою від 07.02.2022 суд відмовив у задоволенні заяви управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області про роз`яснення судового рішення в адміністративній справі № 2а-6059/12/1370 за позовом Львівського обласного центру зайнятості до Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи про стягнення штрафу.

Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області 23.02.2022 надіслало до Львівського обласного центру зайнятості лист № 2.02-11-06/180 про прийняття до виконання заяви від 05.01.2022 № 14-80/22 про виконання рішення суду та виконавчого листа Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2012 по справі № 2а-6059/12/1370 про стягнення на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафу у сумі 29570,00 грн з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи (правонаступник - Комунальний заклад «Жидачівська міська публічна бібліотека» Жидачівської міської ради Львівської області.

Вважаючи протиправними дії відповідача щодо прийняття виконавчого листа Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2012 по справі № 2а-6059/12/1370, направленого Львівським обласним центром зайнятості до виконання, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону України "Про виконавче провадження", рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з частинами першою та другою статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", із заявою про виконання рішення суду.

Також, пунктом 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845 від передбачено, що рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Згідно з пунктами 1.8, 5.1, 5,2, 5.13 Статуту Комунального закладу «Жидачівська міська публічна бібліотека» Жидачівської міської ради Львівської області, затвердженого рішенням Жидачівської міської ради від 05.01.2021 № 68 «Про зміну засновника та перейменування Комунального закладу «Жидачівська районна централізована бібліотечна система» Жидачівської районної ради Львівської області» утримання правонаступника боржника - комунального закладу «Жидачівська міська публічна бібліотека» Жидачівської міської ради Львівської області здійснюється з рахунків Відділу культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради.

Відповідно до витягу є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Відділу культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради є органом місцевого самоврядування.

Положенням про Відділ культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради, затвердженим рішенням Жидачівської міської ради від 24.12.2021 № 44, визначено, що Відділ культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради є виконавчим органом місцевого самоврядування Жидачівської міської ради. Згідно з п. 4.1 Положення Відділ фінансується за рахунок коштів міського бюджету.

Згідно з реєстраційною картою розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) Відділ культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради є розпорядником бюджетних коштів та обслуговується в Управлінні державної казначейської служби України у Жидачівського району Львівської області.

Таким чином, судове рішення про стягнення коштів з Відділу культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради, який є розпорядком коштів місцевого бюджету, мають виконуватися Державною казначейською службою.

5 жовтня 2016 року набрав чинності Закон України "Про виконавче провадження" у редакції Закону України № 1404-VIII від 2 червня 2016 року. У свою чергу, 5 жовтня 2016 року Закон України "Про виконавче провадження" у попередній редакції № 606-ХІV від 21 квітня 1999 року втратив свою чинність.

Відповідно до пункту 7 Розділу ХІІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1404-VІІІ виконавчі дії, здійснення яких розпочато до набрання чинності цим Законом, завершуються у порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом. Після набрання чинності цим Законом виконавчі дії здійснюються відповідно до цього Закону.

Згідно із частиною першою та другою статті 12 Закону № 1404-VІІІ виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців. Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Згідно з частиною 4 статті 12 Закону № 1404-VIII строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення

Відповідно до частини 5 статті 12 Закону № 1404-VIII у разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.

Отже, вказана норма, встановлюючи з якого саме моменту починається перебіг строку пред`явлення виконавчого документа до виконання, наводить лише два випадки такого повернення, а саме: 1) неможливість в повному обсязі або частково виконати рішення; 2) встановлення законом заборони щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника.

Підстави повернення виконавчого документа стягувачеві передбачено частинами першою, четвертою, п`ятою статті 37 Закону № 1404-VIII. Так, виконавчий документ повертається стягувачу, якщо:

1) стягувач подав письмову заяву про повернення виконавчого документа;

2) у боржника відсутнє майно, на яке може бути звернено стягнення, а здійснені виконавцем відповідно до цього Закону заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними;

3) стягувач відмовився залишити за собою майно боржника, нереалізоване під час виконання рішення, за відсутності іншого майна, на яке можливо звернути стягнення;

4) стягувач перешкоджає проведенню виконавчих дій або не здійснив авансування витрат виконавчого провадження, передбачене статтею 43 цього Закону, незважаючи на попередження виконавця про повернення йому виконавчого документа;

5) у результаті вжитих виконавцем заходів неможливо встановити особу боржника, з`ясувати місцезнаходження боржника - юридичної особи, місце проживання, перебування боржника - фізичної особи (крім випадків, коли виконанню підлягають виконавчі документи про стягнення аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом чи іншим ушкодженням здоров`я, у зв`язку з втратою годувальника, про відібрання дитини, а також виконавчі документи, за якими мають бути стягнуті кошти чи інше майно, та інші виконавчі документи, що можуть бути виконані без участі боржника);

6) у боржника відсутнє визначене виконавчим документом майно, яке він за виконавчим документом повинен передати стягувачу в натурі;

7) боржник - фізична особа (крім випадків, коли виконанню підлягають виконавчі документи про стягнення аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом чи іншим ушкодженням здоров`я, у зв`язку із втратою годувальника, а також виконавчі документи про відібрання дитини) чи транспортні засоби боржника, розшук яких здійснювався поліцією, не виявлені протягом року з дня оголошення розшуку;

8) відстрочка виконання рішення, надана судом, яким постановлено рішення, не закінчилася;

9) законом встановлено заборону щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, якщо в нього відсутнє інше майно чи кошти, на які можливо звернути стягнення, а також щодо проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, що виключає можливість виконання відповідного рішення;

10) відсутня його згода на заміщення приватного виконавця у випадках, передбачених Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів";

11) запроваджено тимчасову адміністрацію банку-боржника, крім рішень немайнового характеру.

Про повернення стягувачу виконавчого документа та авансового внеску виконавець виносить постанову.

Повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред`явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 12 цього Закону, крім випадків, коли виконавчий документ не підлягає виконанню або покладені виконавчим документом на боржника зобов`язання підлягають припиненню відповідно до умов угоди про врегулювання спору (мирової угоди), укладеної між іноземним суб`єктом та державою Україна на будь-якій стадії урегулювання спору або розгляду справи, включаючи стадію визнання та виконання рішення, незалежно від дати укладення такої угоди.

Разом з тим, пунктом десятим частини четвертої статті 4 Закону № 1404-VIII передбачено, що виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо виконавчий документ пред`явлено не за місцем виконання або не за підвідомчістю.

Колегією суддів встановлено, що 30 липня 2012 року постановою Львівського окружного адміністративного суду адміністративний позов Львівського обласного центру зайнятості, щодо стягнення з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафу в сумі 29570,90 грн, задоволено.

01 серпня 2012 року Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист №2а-6059/2012 в адміністративній справі №2а-6059/12/1370 щодо стягнення з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафу в сумі 29570,90 грн.

23.08.2012 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції надіслано заяву № 19-2956/0-12 про примусове виконання рішення суду.

19.09.2012 року на адресу Львівського обласного центру зайнятості надійшов супровідний лист відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції від 14.09.2012 № 09-20/2005 та постанова про відкриття виконавчого провадження №34293659 від 14.09.2012.

01.11.2012 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції надіслано запит №19-3761/0-12 щодо виконавчого провадження.

17.09.2013 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції надіслано запит №19-2924/0-13 щодо виконавчого провадження.

05.12.2013 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції надіслано скаргу №19-4036/0-13 щодо бездіяльності державного виконавця.

21.01.2014 року на адресу Львівського обласного центру зайнятості надійшов лист відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції від 17.01.2014 № 09-20/63, в якому зазначено про те, що за боржником на праві власності транспортні засоби не зареєстровані, боржник не являється власником земельної ділянки. Згідно відповіді з Державної податкової служби України про номери рахунків, відкритих у банках та інших фінансових установах, державним виконавцем винесено постанову про арешт коштів боржника та копію даної постанови направлено для виконання в ГУДКСУ у Жидачівському районі. 11.12.2012 року державним виконавцем зроблено запит до ГУДКСУ у Жидачівському районі про залишок коштів на арештованих рахунках. Згідно отриманої відповіді з ГУДКСУ у Жидачівському районі Львівської області рух коштів на арештованих рахунках не проводиться. Державним виконавцем викликано боржника, який у відділ з`явився та представив документи, згідно яких Жидачівська районна централізована бібліотечна система входить до складу відділу культури Жидачівської РДА та фінансується з районного бюджету, також повідомив, що питання про виплату коштів у сумі 29570,90 грн на користь Жидачівського районного центру зайнятості буде вирішуватися на рівні Жидачівської РДА та дані кошти будуть виплачені в разі наявності їх у районному бюджеті.

19.05.2014 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції надіслано запит №19-1812/0-14 щодо виконавчого провадження.

06.08.2014 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції надіслано скаргу №19-2857/0-14 щодо бездіяльності державного виконавця.

23.09.2014 року на адресу Львівського обласного центру зайнятості надійшов лист відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції від 23.09.2014 № 09-20/2776, в якому зазначено про те, що за боржником на праві власності транспортні засоби не зареєстровані, боржник не являється власником земельної ділянки. Державним виконавцем зроблено запит до ДПС України про наявність відкритих за боржником рахунків у відділеннях банків. Згідно отриманої відповіді боржник має відкритий рахунок у ГУДКСУ у Львівській області. Державним виконавцем винесено постанову про арешт коштів боржника та дану постанову надіслано для виконання у УДКСУ у Жидачівському районі для виконання. 16.09.2014 року у відділ надійшов лист з ГУДКСУ у Жидачівському районі про те, що Жидачівська районна централізована бібліотечна система на розрахунково - касовому обслуговуванні в управлінні не знаходиться. До мережі розпорядників та одержувачів коштів бюджету не включена, відкритих рахунків в управлінні немає. Жидачівська районна централізована бібліотечна система фінансується відділом культури і туризму Жидачівської районної державної адміністрації. Запропоновано звернутись до Львівського окружного адміністративного суду з позовними вимогами щодо зміни сторони у виконавчому документі з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи на відділ культури і туризму Жидачівської районної державної адміністрації або звернутись до відділу ДВС Жидачівського РУЮ із заявою про скерування подання на заміну сторони у виконавчому провадженні.

14.10.2014 року Львівським обласним центром зайнятості до Львівського окружного адміністративного суду подано заяву про зміну способу виконання судового рішення.

26.01.2015 року Львівським окружним адміністративним судом винесено ухвалу з питань зміни способу виконання судового рішення, якою в задоволенні заяви Львівського обласного центру зайнятості про зміну способу виконання рішення по справі №2а-6059/12/1370 за позовом Львівського обласного центру зайнятості до Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи про стягнення штрафу - відмовлено повністю.

28.05.2015 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції надіслано заяву №19-1835/0-15 та ухвалу Вищого адміністративного суду України від 14.05.2015 відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Львівського обласного центру зайнятості на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 26.01.2015 та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.04.2015 за позовом Львівського обласного центру зайнятості до Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи про стягнення коштів.

14.07.2015 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції Львівської області надіслано лист в якому просить державного виконавця ВДВС Жидачівського РУЮ Львівської області звернутися до адміністративного суду першої інстанції із поданням про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення, зміну сторони виконавчого провадження у справі щодо виконання виконавчого листа №2а-6059/2012, виданого Львівським окружним адміністративним судом 01.08.2012 стосовно стягнення з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафу в сумі 29570,90 грн.

31.07.2015 року виконавчою службою Жидачівського районного управління юстиції надіслано постанову про повернення виконавчого документа стягувану, на підставі п.2 ч.1 ст.47, статті 50 Закону України Про виконавче провадження. В результаті проведення виконавчих дій встановлено що за боржником на праві власності майна на яке можна було б описати та реалізувати в рахунок погашення боргу не виявлено, однак згідно відповіді ДПС України боржник має відкритий рахунок в ГУ ДКСУ у Львівській області та 15.09.2014 року державним виконавцем накладено арешт на даний рахунок. 22.09.2014 згідно відповіді УДКСУ у Жидачівському районі встановлено, що до мережі розпорядників та одержувачів коштів бюджету не включено, відкритих рахунків в управлінні немає. Відповідно до п.1.7. Статуту Жидачівська районна централізована бібліотечна система підпорядкована та підзвітна відділу культури і туризму Жидачівської РДА, який здійснює керівництво всіма бібліотечними системами через центральну бібліотеку.

07.08.2015 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції Львівської області надіслано заяву № 19-2685/0-15 про примусове виконання рішення суду.

21.10.2015 року виконавчою службою Жидачівського районного управління юстиції надіслано постанову про повернення виконавчого документа стягувану на підставі п.2 ч.1 ст.47, статті 50 Закону України Про виконавче провадження. У ході проведення виконавчих дій встановлено, що за боржником на праві власності майна на яке можна було б описати та реалізувати в рахунок погашення боргу не виявлено. Відповідно до п.1.7. Статуту Жидачівська районна централізована бібліотечна система підпорядкована та підзвітна відділу культури і туризму Жидачівської РДА, який здійснює керівництво всіма бібліотечними системами через центральну бібліотеку.

11.04.2016 року Львівським обласним центром зайнятості до відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції Львівської області надіслано заяву № 17-1626/0-16 про примусове виконання рішення суду.

18.04.2016 року заступником начальника відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 50868605.

10.05.2016 року Львівським обласним центром зайнятості до Департаменту з питань культури, національностей та релігії Львівської обласної державної адміністрації надіслано лист з проханням вжити заходів щодо сплати на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафних санкцій у розмірі 29570,910 грн.

10.06.2016 року надійшов лист Департаменту з питань культури, національностей та релігії Львівської обласної державної адміністрації про те, що відділ з питань культури райдержадміністрації не входить до складу департаменту, а є структурними підрозділами районних державних адміністрацій. Жидачівська районна централізована бібліотечна система підпорядкована відділу культури місцевої державної адміністрації і фінансується з районного бюджету в межах асигнувань, передбачених на утримання бібліотечної мережі району. Департамент звернувся до відділу культури і туризму Жидачівської райдержадміністрації стосовно вжиття вичерпних заходів із виплати на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафних санкцій у розмірі 29570,90 грн за неподання районною централізованою бібліотечною системою до Жидачівського районного центру зайнятості письмового повідомлення про наступне вивільнення працівників, як це передбачено постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30.07.2012 у справі №2а-6059/12/1370 та п.5 ст.20 Закону України Про зайнятість населення.

10.08.2016 року до Жидачівської районної державної адміністрації надіслано лист № 17-3040/0-16 про вжиті заходи на виконання вищезазначеного листа Департаменту з питань культури, національностей та релігії від 25.05.2016 вих. № 07/1055.

07.09.2016 року на адресу Львівського обласного центру зайнятості надійшов лист відділу культури і туризму Жидачівської районної державної адміністрації про те, що Жидачівська районна централізована бібліотечна система є юридичною особою і входить до складу відділу культури та туризму Жидачівської районної державної адміністрації не входить. Жидачівська районна централізована бібліотечна система до мережі розпорядників та одержувачів коштів бюджету не включена, відкритих рахунків в управлінні Державної казначейської служби України у Жидачівському районі немає, а також немає у власності наявного рухомого та нерухомого майна. Фінансування Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи здійснюється бухгалтерією Відділу культури і туризму Жидачівської районної державної адміністрації.

19.09.2016 року до Жидачівської районної державної адміністрації надіслано лист № 17-3476/0-16 про вжитті заходів на виконання вищезазначеного листа Департаменту з питань культури, національностей та релігії від 25.05.2016 вих. №07/1055.

27.06.2017 року заступником начальника відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувану на підставі п.2 частини першої статті 37 Закону України Про виконавче провадження. В ході проведення виконавчих дій встановлено, що за боржником майна яке можна було б описати та реалізувати в рахунок погашення боргу не виявлено.

17.11.2017 року до Жидачівської районної державної адміністрації надіслано лист № 18-3968/0-17 про вжиті заходи на виконання вищезазначеного листа Департаменту з питань культури, національностей та релігії Львівської обласної державної адміністрації від 25.05.2016 вих. № 07/1055 (повторно).

10.12.2018 року до Жидачівської районної державної адміністрації надіслано лист № 18-4422/0-18 про сприяння у вирішенні питання сплати Жидачівською районною централізованою бібліотечною системою на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафних санкцій у розмірі 29570,90 грн.

23.09.2019 року до Жидачівської районної державної адміністрації надіслано лист № 18-3174/0-19 про сприяння у вирішенні питання сплати Жидачівською районною централізованою бібліотечною системою на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафних санкцій у розмірі 29570,90 грн.

26.03.2020 року державний виконавець Жидачівського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувану на підставі п.2 частини першої статті 37 Закону України Про виконавче провадження. Згідно відповідей з УПФУ боржник пенсію не отримує, за цивільно- правовим договором не працює, згідно відповідей з Державної фіскальної служби України боржник відкритих рахунків у банках та інших фінансових установ немає, доходу не отримує, згідно витягу з реєстру нерухомого майна відомості про об`єкти нерухомості відсутні, згідно відповідей з Територіального сервісного центру 4645 рухоме майно за боржником не зареєстроване, згідно акту державного виконавця відсутнє майно, яке можна реалізувати в рахунок погашення боргу відсутнє.

16.04.2020 року державним виконавцем відділу державної виконавчої служби Жидачівського районного управління юстиції винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 61851132.

18.06.2020 року Львівським обласним центром зайнятості до Жидачівського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) надіслано запит №18-2084/20 про хід виконавчого провадження.

16.09.2020 року Львівським обласним центром зайнятості до Жидачівського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) надіслано запит (повторно) №18- 3243/20 про хід виконавчого провадження.

Згідно відповіді від 21.09.2020 Жидачівського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) за боржником відсутні зареєстровані транспортні засоби, відсутні будь - які відкриті рахунки, але є відкритий рахунок в ГУ ДКСУ у Львівській області на який заборонено згідно законодавства накладати арешт, винесено постанову про накладення арешту на все рухоме та нерухоме майно, згідно з Інформаційною довідкою з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, майно відсутнє.

17.03.2021 року державний виконавець Жидачівського районного відділу державної виконавчої служби Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувану на підставі п.2 частини першої статті 37 Закону України Про виконавче провадження. Згідно відповідей з УПФУ боржник пенсію не отримує, за цивільно- правовим договором не працює, згідно відповідей з Державної фіскальної служби України боржник відкритих рахунків у банках та інших фінансових установ нема, доходу не отримує, згідно витягу з реєстру нерухомого майна відомості про об`єкти нерухомості відсутні, згідно відповідей з Територіального сервісного центру 4645 рухоме майно за боржником не зареєстроване, згідно акту державного виконавця відсутнє майно, яке можна реалізувати в рахунок погашення боргу відсутнє.

07.04.2021 року Львівським обласним центром зайнятості до Жидачівського районного відділу державної -виконавчої служби Західного міжрегіонального управління юстиції (м.Львів) надіслано заяву № 17-2204/0-21 про примусове виконання рішення суду.

28.05.2021 року старшим державним виконавцем Жидачівського відділу державної виконавчої служби у Стрийському районі Львівської області Західного міжрегіонального управління юстиції (м.Львів) винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 65600478.

Рішенням Жидачівської міської ради Львівської області (3 сесія VIII скликання 2020 - 2025 рр.) від 05.01.2021 № 68 Про зміну засновника та перейменування Комунального закладу Жидачівська районна централізована бібліотечна система Жидачівської районної ради Львівської області: змінено засновника Комунального закладу Жидачівська районна централізована бібліотечна система Жидачівської районної ради Львівської області шляхом виключення засновника Жидачівську районну раду та включення засновником Жидачівську міську раду; змінено найменування Комунального закладу Жидачівська районна централізована бібліотечна система Жидачівської районної ради Львівської області на Комунальний заклад Жидачівська міська публічна бібліотека Жидачівської міської ради Львівської області (КЗ Жидачівська МПБ - скорочена назва).

Згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань (Безкоштовний запит Міністерство юстиції) змінено найменування юридичної особи та перелік засновників (учасників) юридичних осіб на Комунальний заклад Жидачівська міська публічна бібліотека Жидачівської міської ради Львівської області (КЗ Жидачівська МПБ), засновником якої є Жидачівська міська рада, код ЄДРПОУ 04056167, країна президентства: Україна, місцезнаходження: Україна, 81700, Львівська область, Жидачівський район, місто Жидачів, вул. Шашкевича, буд. 2 (копія Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Безкоштовний запит Міністерство юстиції) додається).

На підставі вищевикладеного, Львівський обласний центр зайнятості звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони стягувана у виконавчому проваджені №65600478 щодо виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 30.07.2012 по справі №2а-6059/12/1370, Жидачівську районну централізовану бібліотечну систему на правонаступника Комунальний заклад Жидачівська міська публічна бібліотека Жидачівської міської ради Львівської області.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 06.07.2021 заяву Львівського обласного центру зайнятості про заміну сторони у виконавчому провадженні задоволено, замінено боржника - Жидачівську районну централізовану бібліотечну систему на правонаступника Комунальний заклад Жидачівська міська публічна бібліотека Жидачівської міської ради Львівської області.

07.10.2021 року головним державним виконавцем Жидачівського відділу державної виконавчої служби у Стрийському районні Львівської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів) повернуто виконавчий документ стягувану без прийняття до виконання, на підставі частини 2 статті 6 Закону України «Про виконавче провадження» (далі - Закон) рішення про стягнення коштів з бюджетних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів. Згідно частини 3 статті 15 Закону за рішеннями про стягнення в дохід держави коштів або вчинення інших дій на користь чи в інтересах держави, що приймаються судами у справах, які розглядаються в порядку цивільного, адміністративного та господарського судочинства, стягувачем виступає державний орган, за позовом якого судом прийнято відповідне рішення. Відповідно до пункту 6 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 р. № 845 (із змінами), у разі прийняття рішення про стягнення коштів стягував подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб заяву про виконання такого рішення, оригінал виконавчого документа та інші документи. Виконавчий лист № 2а-6059/2012 Львівського окружного адміністративного суду, виданий 01.08.2012р. визначає стягувачем - Львівський обласний центр зайнятості. Таким чином, даний виконавчий документ не може бути прийнятий до виконання.

25.10.2021 року Львівським обласним центром зайнятості до Головного управління Державної казначейської служби України у Львівській області надіслано заяву № 17-5450/21 про виконання рішення суду.

28.12.2021 року на адресу Львівського обласного центру зайнятості надійшов лист Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області від 22.12.2021 № 2.02-11-10/1259 «Про повернення виконавчого листа». За результатами розгляду даного листа встановлено, що Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області повернуло без виконання виконавчий лист Львівського окружного адміністративного суду від 01.08.2012 по справі № 2а-6059/12/1370 про стягнення на користь Львівського обласного центру зайнятості штрафу у сумі 29570,00 грн. з Жидачівської районної централізованої бібліотечної системи (правонаступник - Комунальний заклад «Жидачівська міська публічна бібліотека «Жидачівської міської ради Львівської області, код ЄДРПОУ 22353696) у зв`язку з пропущенням установленого строку пред`явлення до виконання.

05.01.2022 року Львівський обласний центр зайнятості до Управління Державної казначейської служби України у Львівській області надіслано заяву від 05.01.2022 №17-80/22 про виконання рішення суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Законом України "Про виконавче провадження" виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років.

Відповідно до ч. 5 ст. 12 Законом України "Про виконавче провадження" у разі повернення виконавчого документа стягувану у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення такого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення, а в разі повернення виконавчого документа у зв`язку із встановленою законом забороною щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, а також проведення інших виконавчих дій стосовно боржника - з дня закінчення строку дії відповідної заборони.

Відповідно до правової позиції, висловленої Верховним Судом у постанові від 22.09.2021 у справі № 240/10258/19, частиною четвертою статті 12 Закону № 1404-VIII передбачено, що строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі: 1) пред`явлення виконавчого документа до виконання; 2) надання судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, відстрочки або розстрочки виконання рішення. Суть переривання строку полягає у тому, що при настанні зазначених обставин (юридичних фактів) перебіг строку починається спочатку, а час, який минув до перерви, до нового строку не зараховується. Норми щодо переривання строку пред`явлення виконавчого документа до виконання перебувають у системному зв`язку із застосуванням норм, що регулюють завершення виконавчого провадження шляхом повернення виконавчого документа стягувану.

Отже, з аналізу частини четвертої та п`ятої статті 12 Закону № 1404-VIII висновується, що після переривання строку пред`явлення виконавчого документа до виконання у зв`язку з його пред`явленням до виконання перебіг строку починається заново з наступного дня після його повернення. Час, що минув до переривання строку, до нового строку не зараховується.

Таким чином, повернення виконавчого документа без виконання не позбавляє стягувача права на повторне пред`явлення виконавчого документа до виконання в межах строку, встановленого статтею 12 Закону № 1404-VIII.

Така позиція Верховного суду узгоджується з подібними правовими висновками, висловленими у постанові Верховного Суду у складі судової палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 29 жовтня 2020 року у справі № 916/922/16 та у постанові Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду від 27 травня 2021 року у справі № 303/2642/20.

Відтак, у даному адміністративному спорі, відповідач діяв у спосіб, визначений законодавством України, а тому підстави для задоволення позову відсутні.

Решта доводів та заперечень учасників справи, висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

З огляду на вищевикладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, через що рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям постанови про відмову в задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст.308,315,317,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Управління Державної казначейської служби України у Жидачівському районі Львівської області задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 20 липня 2022 року у справі № 380/5591/22 скасувати та прийняти постанову, якою у задоволенні позову Відділу культури та охорони культурної спадщини Жидачівської міської ради відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя А. Р. Курилець судді М. П. Кушнерик О. І. Мікула Повне судове рішення складено 18 листопада 2022 року.

Дата ухвалення рішення09.11.2022
Оприлюднено21.11.2022
Номер документу107400046
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/5591/22

Постанова від 09.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Постанова від 09.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Рішення від 19.07.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 19.04.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 24.03.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні