Постанова
від 20.07.2010 по справі 2а-7188/10/7/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 липня 2010 р. Справа №2а-7188/10/7/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:

головуючого судді Маргарі това М.В. , при секретарі Силан тьєвої О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ка пітал-інвест-Груп"

до Республіканського ком ітета по земельних ресурсах АРК

про визнання протиправною відмову та спонукання до вик онання певних дій

за участю:

від позивача - представник з а довіреністю Логазова М.В.

від відповідача - представн ик за довіреністю Петрова О .Ф.

Обставини справи: Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Капітал-Інвест-Груп» зв ернувся до суду з адміністра тивним позовом та, з урахуван ням письмових уточнень (а.с.73- 74 ), просить визнати протиправ ними дії Республіканського к омітету по земельних ресурса х Автоном ної Республіки Кри м щодо відмови у погодженні П роекту землеустрою з відведе ння земельної ділянки Товари ству з обмеженою відповідаль ністю «Капітал-Інвест-Груп» для будівництва громадськог о центру водного спорту та ат ракціонів за адресою: смт. Мик ола ївка, вул. Морська, Миколаї вської селищної ради Сімферо польського району Автономно ї Республіки Крим (Висновок № 5403-з/12 від 10 грудня 2009 р.), а також зо бов'язати від повідача розгл янути питання відносно надан ня позивачу висновку щодо по годження проекту землеустро ю щодо відведення земельної ділянки Товариству з обмежен ою відповідальністю «Капіта л-Інвест-Груп» для будівницт ва громадського центру водно го спорту та атракціонів за а дресою: смт. Микола ївка, вул. М орська, Миколаївської селищн ої ради Сімферопольського ра йону Автономної Республіки К рим - без вимоги про проведенн я земельного аукціону.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на положення Закону України «Пр о землеустрій», Закону Украї ни «Про оренду землі», а також п. 3 розділу II «Прикінцеві поло женні» Закону України від 16 ве ресня 2008 р. № 509-УІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спри яння будівництву», на підставі як их вважає, що відповідач необ ґрунтовано, у порушення вище зазначених норм права відмов ив йому у погодженні проекту землеустрою з причин непров едення земельних торгів (аук ціону).

Відповідач проти позовних вимог заперечує, просить у за доволенні позову відмовити, вважає що відмова у погоджен і проекту землеустрою з підс тав непроведення земельних т оргів (аукціону) не суперечит ь вимогам чинного законодавс тва.

Правова позиція відповіда ча викладена у письмових зап ереченнях на адміністративн ий позов (а.с.78-79).

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши представникі в сторін, дослідивши на явні д окази, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням 21 сесії 5 склика ння Миколаївської селищної р ади Сімферопольського район у Автономної Республіки Крим б/н від 27 грудня 2007р. (а.с.21) «Про за твердження результату конку рсу продажу права оренди зем ельної ділянки та дозволу на розробку проекту землеустро ю щодо відведення та передач і в оренду земельної ділянки в смт.Миколаївка по вул. Морсь кій Миколаївської селищної р ади Сімферопольського район у» було затвер джено результ ати конкурсної комісії щодо продажу права оренди земельн ої ділянки (про токол конкурс ної комісії від 21 жовтня 2007 р. № 6 ), а також договор на набуття п рава оренди земельної ділянк и.

Пунктом 3 вказаного рішення позивачу до зволено розробл ення проекту землеустрою з в ідведення земельної ділянки площею 0,232 га в смт. Миколаївка по вул. Морській з земель запа су жилої та громадської забу до ви для будівництва громад ського центру водного спорту та атракціонів в межах смт. Ми колаївка з подальшої переда чею в оренду строком на 5 років .

Розроблений Проект землеу строю з відведення земельної ділянки ТОВ «Капі тал-Інвест -Груп» для будівництва грома дського центру водного спорт у та атракціонів, було погодж ено з санітарно-епідеміологі чною службою (Висновок Сімфе ропольської рай СЕС № 300 від 07 ж овтня 2009р.), природоохоронним о рганом (висновок Державної А зово-Чорноморської екологіч ної інспекції № 11/2926 від 28 жовтня 2009р.) та органом охорони культу рної спадщини (Висновок Респ ублікансько го комітету з ох орони культурної спадщини № 9704 від 01 жовтня 2009р.).

Відповідачем був розгляну тий проект землеустрою з від ведення земельної ділянки.

Згідно висновку Республік анського комітету по земельн их ресурсах АР Крим №5403-з/12 від 10 .12.09р. (а.с.10-11) позивачу було відмо влено в узгодженні проекту з емлеустрою з відведення вказ аної земельної ділянки з тих причин, що проектом, в порушен ня вимог ст. 124, 134 Земельного код ексу України, ст. 6 Закону Укра їни «Про оренду землі», перед бачений відвід в оренду земе льної ділянки державної влас ності, без проведення торгів (аукціону).

Позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з на ступних підстав.

Завданням адміністративно го судочинства, відповідно д о ч. 1 ст. 2 КАС України, є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Згідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи кер ується принципом законності , відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Статтею 14 Конституції Украї ни встановлено, що земля є осн овним національним багатств ом, що знаходиться під особли вою охороною держави. Право н а землю набувається і реаліз ується громадянами і суб'єкт ами господарської діяльност і (юридичними і фізичними осо бами) виключно відповідно до закону.

Згідно до положень ч. 1,2 ст. 6 За кону України «Про оренду зем лі» орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передб ачених Земельним кодексом Ук раїни, Цивільним кодексом Ук раїни, цим та іншими законами України і договором оренди з емлі. У разі набуття права оре нди земельної ділянки на кон курентних засадах підставою для укладення договору орен ди є результати аукціону.

Відповідно до ч.1 ст.3 Земельн ого Кодексу України (далі - З К України) земельні відносин и регулюються Конституцією У країни, цим Кодексом, а також п рийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами .

Право оренди земельної діл янки - це застосоване на дог оворі строкове платне володі ння і користування земельною ділянкою, необхідною оренда реві для провадження підприє мницької та іншої діяльності (ст.93 ЗК України).

Відповідно до положень абз . 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу У країни, громадяни та юридичн і особи набувають права влас ності та права користування земельними ділянками із земе ль державної або комунальної власності за рішенням орган ів виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуванн я в межах їх повноважень, визн ачених цим Кодексом, або за ре зультатами аукціону.

Право оренди земельної діл янки - це застосоване на дог оворі строкове платне володі ння і користування земельною ділянкою, необхідною оренда реві для провадження підприє мницької та іншої діяльності (ст.93 ЗК України).

Відповідно до положень абз . 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу У країни, громадяни та юридичн і особи набувають права влас ності та права користування земельними ділянками із земе ль державної або комунальної власності за рішенням орган ів виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуванн я в межах їх повноважень, визн ачених цим Кодексом, або за ре зультатами аукціону.

Відповідно до положень час тин 1, 2, 3 ст. 124 Земельного кодекс у України, передача в оренду з емельних ділянок, що перебув ають у державній або комунал ьній власності, здійснюється на підставі рішення відпові дного органу виконавчої влад и або органу місцевого самов рядування чи договору купівл і-продажу права оренди земел ьної ділянки (у разі продажу п рава оренди) шляхом укладенн я договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється за резул ьтатами проведення земельни х торгів, крім випадків, встан овлених частинами другою, тр етьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинам и другою, третьою статті 134 цьо го Кодексу, здійснюється в по рядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

З положень частин 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 ст . 123 ЗК України (в редакції, що ді яла на час надання відповіда чем висновку №5403-з/12 від 10.12.09р.) вб ачається, що надання земельн их ділянок державної або ком унальної власності у користу вання здійснюється на підста ві рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органі в приймається на підставі пр оектів землеустрою щодо відв едення земельних ділянок у р азі:

зміни цільового призначен ня земельних ділянок;

надання в користування зем ельних ділянок, межі яких не в становлені в натурі (на місце вості).

Надання у користування зем ельної ділянки, межі якої вст ановлені в натурі (на місцево сті), без зміни її цільового пр изначення, здійснюється на п ідставі технічної документа ції із землеустрою щодо скла дання документа, що посвідчу є право користування земельн ою ділянкою.

Особа, зацікавлена в одержа нні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом її відведення, зве ртається з клопотанням про в ибір місця розташування земе льної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської , районної, обласної ради, Кабі нету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Респуб ліки Крим, місцевої державно ї адміністрації.

До клопотання додаються ма теріали, передбачені частино ю п'ятою статті 151 цього Кодекс у.

Вибір місця розташування з емельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблен ня проекту її відведення зді йснюються у порядку, встанов леному статтею 151 цього Кодекс у.

Умови і строки розроблення проектів відведення земельн их ділянок визначаються дого вором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відпо відно до типового договору. Т иповий договір на розробку п роекту відведення земельної ділянки затверджується Кабі нетом Міністрів України.

Розроблений проект відвед ення земельної ділянки погод жується з територіальним орг аном виконавчої влади з пита нь земельних ресурсів, орган ом містобудування і архітект ури та охорони культурної сп адщини, природоохоронним і с анітарно-епідеміологічним о рганами, а також з відповідни м територіальним органом вик онавчої влади з питань лісов ого або водного господарства (у разі вилучення (викупу), над ання, зміни цільового призна чення земельних ділянок лісо господарського призначення чи водного фонду).

Погоджений проект відведе ння земельної ділянки після одержання позитивного висно вку державної землевпорядно ї експертизи у випадках, пере дбачених законом, подається разом з клопотанням про нада ння земельної ділянки до від повідної державної адмініст рації, Ради міністрів Автоно мної Республіки Крим або сіл ьської, селищної, міської, рай онної, обласної ради, які розг лядають його в місячний стро к і в межах своїх повноважень , визначених цим Кодексом, при ймають рішення про надання з емельної ділянки у користува ння.

Рішенням про надання земел ьної ділянки у користування за проектом її відведення зд ійснюється:

затвердження проекту відв едення земельної ділянки;

вилучення (викуп) земельних ділянок у землекористувачів (землевласників) із затвердж енням умов вилучення (викупу ) земельних ділянок (у разі нео бхідності);

надання земельної ділянки особі у користування з визна ченням категорії земель та ї ї використання і затвердженн ям умов надання, у тому числі ( у разі необхідності) вимог що до відшкодування втрат сільс ькогосподарського та лісого сподарського виробництва, вс тановлення обґрунтованих гр аничних термінів забудови зе мельної ділянки.

Статтями 135,136 ЗК України вста новлені положення щодо земел ьних торгів та підготовки ло тів для продажу на земельних торгах.

Відповідно до положень ч. 1,2 с т. 136 ЗК України, органи державн ої влади або органи місцевог о самоврядування, уповноваже ні приймати рішення про відч уження земельних ділянок дер жавної чи комунальної власно сті, у тому числі разом з розта шованими на них об'єктами нер ухомого майна (будівлями, спо рудами) державної або комуна льної власності, або прав на н их (оренди, суперфіцію, емфіте взису), визначають перелік та ких земельних ділянок для пр одажу на земельних торгах ок ремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного пере ліку призначені під забудову земельні ділянки без урахув ання у випадках, передбачени х законом, результатів грома дського обговорення містобу дівного обґрунтування розмі щення об'єкта.

Добір земельних ділянок де ржавної або комунальної влас ності для формування перелік у, зазначеного в частині перш ій цієї статті, здійснюється на підставі затверджених мі стобудівної документації та документації із землеустрою , регіональних або місцевих п равил забудови. При доборі зе мельних ділянок враховуютьс я маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість , звернення громадян та юриди чних осіб щодо намірів забуд ови.

Як було вказано вище відпов ідно до положень ч. 2 ст. 6 Закону України «Про оренду землі», у разі набуття права оренди зе мельної ділянки на конкурент них засадах підставою для ук ладення договору оренди є ре зультати аукціону.

З аналізу вказаних норм вба чається, що вирішення питанн я про надання в оренду земель ної ділянки законодавець пов ' язує з прийняттям уповнова женим органом відповідного р ішення про надання земельної ділянки в оренду конкретній особі та укладенні на його пі дставі договору оренди.

Як вбачається з положень ч.2 ст. 124 ЗК України таке рішення м ає прийматися уповноваженим органом за результатом пров едення земельних торгів.

При цьому, з положень ЗК Укр аїни, якими встановлений пор ядок проведення земельних то ргів вбачається, що таки торг и проводяться, у тому числі, на підставі документації із зе млеустрою.

Земельний кодекс України в загалі не містить положень щ одо проведення земельних тор гів при вирішенні повноважни м органом питання про наданн я згоди на складання проекту відводу земельної ділянки.

Надання повноважним орган ом дозволу на розробку проек ту відводу земельної ділянки не надає особі права на оренд у такої ділянки, а є лише дозво лом для виготовлення докумен тації, на підставі якої орган приймає рішення про надання земельної ділянки в оренду.

Таким чином, прийняття повн оважним органом рішення про надання особі, яка зацікавле на в отриманні в оренду земел ьної ділянки, дозволу на скла дання проекту відводу земель ної ділянки неможна розуміт и, як рішення про надання тако ї ділянки в оренду.

За таких підстав суд приход ить до висновку, що для прийня ття рішення про надання особ і дозволу на складання проек ту відводу земельної ділянки , проведення земельних торгі в не потрібно.

Враховуючи викладене, відм ова відповідача в узгодженні позивачу проекту землеустро ю, з підстав надання дозволу н а його виготовлення без пров едення земельних торгів, не ґ рунтується на вимогах діючог о законодавства.

За таких підстав, відмова ві дповідача в непогодженні про екту землеустрою з відведенн я земельної ділянки площею п озивачу для будівництва гром адського центру водного спор ту та атракціонів за адресою : смт. Микола ївка, вул. Морська , Миколаївської селищної рад и Сімферопольського району А втономної Республіки Крим, щ о викладена у розділі «V» Висн овку Республіканського комі тету по земельних ресурсах А Р Крим від № 5403-з/12 від 10 грудня 2009р . є протиправною, в зв' язку з чим позовні вимоги у частині визнання протиправними дій підлягають задоволенню.

Позовні вимоги щодо зобов'я зання від повідача розглянут и питання відносно надання п озивачу висновку щодо погодж ення проекту землеустрою щод о відведення земельної ділян ки Товариству з обмеженою ві дповідальністю «Капітал-Інв ест-Груп» для будівництва гр омадського центру водного сп орту та атракціонів за адрес ою: смт. Микола ївка, вул. Морсь ка, Миколаївської селищної р ади Сімферопольського район у Автономної Республіки Крим - без вимоги про проведення зе мельного аукціону, не підляг ають задоволенню з наступних підстав.

10.12.09р. набрав чинності Закон У країни "Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни щодо спрощення порядку набуття прав на землю" від 05.11.2009 , № 1702-VI.

Відповідно до положень п. 4 с т. 123 ЗК України (із змінами внес еними Законом України «Про в несення змін до деяких закон одавчих актів України щодо с прощення порядку набуття пра в на землю» від 05.11.2009, № 1702-VI), розроб лений проект землеустрою щод о відведення земельної ділян ки подається Комісії з розгл яду питань, пов'язаних з погод женням документації із земле устрою. Дана норма чинна на ча с розгляду справи.

Виходячи з положень зазнач ених норм вбачається, що пого дження документації з землеу строю віднесено до компетенц ії Комісії з розгляду питань , пов'язаних з погодженням док ументації із землеустрою.

Вказане свідчить, що з 10.12.09р. в становлений іншій порядок уз годження проектів землеустр ою та відповідач з даного час у не має повноважень щодо пог одження документації із земл еустрою, а отже не може бути зо бов' язаний до вчинення дій що, відповідно до закону, не ві дносяться до його компетенці ї.

Таким чином, відсутні право ві підстави для зобов' язанн я відповідача вчинити дії з р озгляду питання відносно над ання позивачу висновку щодо погодження проекту землеуст рою щодо відведення земельно ї ділянки без вимоги про пров едення земельного аукціону.

На підставі викладеного по зовні вимоги підлягають част ковому задоволенню.

Під час судового засідання оголошені вступна та резолю тивна частини постанови. Пос танову складено 26.06.2010р.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відм ову Республіканського коміт ету по земельних ресурсах Ав тономної Республіки Крим у п огодженні Проекту землеустр ою з відведення земельної ді лянки Товариству з обмеженою відповідальністю «Капітал-І нвест-Груп» для будівництва громадського центру водного спорту та атракціонів за адр есою: смт. Миколаївка, вул. Мор ська, Миколаївської селищної ради Сімферопольського райо ну Автономної Республіки Кри м (Висновок № 5403-з/12 від 10 грудня 20 09р.) з підстав необхідності пр оведення аукціону.

3. В іншій частині позову від мовити.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Капітал-Інвест-Груп » (ЄДРПОУ 35458601, місцезнаходженн я: 95018, Автономна Республіка Кри м, м. Сімферополь, вул. Салгирн а, б. 18) 3,40 грн. судового збору.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення постанови у повному обс язі у разі неподання заяви пр о апеляційне оскарження (апе ляційної скарги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана,поста нова набуває законної сили ч ерез 20 днів після подачі заяви про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може буті подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Суддя Ма ргарітов М.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення20.07.2010
Оприлюднено17.08.2010
Номер документу10741712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7188/10/7/0170

Ухвала від 25.01.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 20.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні