СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-7188/10/7/0170
25.01.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Дад інської Т.В.,
суддів Єланської О.Е. ,
Санакоєвої М.А.
секретар судового засід ання Божко О.О.
за участю сторін:
представник позивача, То вариства з обмеженою відпові дальністю "Капітал - Інвест - Г руп"- не з' явився, про час та м ісце розгляду справи повідом лений належним чином та своє часно, про причину неявки суд не повідомив,
представник відповідача, Республіканського комітет у по земельних ресурсах АР Кр им- не з' явився, про час та мі сце розгляду справи повідомл ений належним чином та своєч асно, про причину неявки суд н е повідомив,
розглянувши апеляційні ск арги Товариства з обмежен ою відповідальністю "Капітал - Інвест - Груп" та Республікан ського комітету по земельних ресурсах АР Крим на постанов у Окружного адміністративно го суду Автономної Республі ки Крим (суддя Маргарітов М.В . ) від 20.07.10 у справі № 2а-7188/10/7/0170
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Капітал - Інвест - Груп" (вул. Са лгірна, 18, м. Сімферополь, Автон омна Республіка Крим,95018)
до Республіканськ ого комітету по земельних ре сурсах АР Крим (вул. Кечкеметс ька 114, м. Сімферополь, Автономн а Республіка Крим,95022)
про визнання протиправним висновку та спонукання до ви конання певних дій
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим від 20.07.2010 року позовні вимоги Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Капітал - Інвест - Груп " до Республіканського коміт ету по земельних ресурсах АР Крим про визнання протиправ ним висновку та спонукання д о виконання певних дій задов олено частково.
Визнано протиправною відм ову Республіканського коміт ету по земельних ресурсах АР Крим у погодженні Проекту з емлеустрою з відведення зем ельної ділянки Товариству з обмеженою відповідальністю "Капітал - Інвест - Груп" для бу дівництва громадського цент ру водного спорту та атракц іонів за адресою: смт. Микола ївка, вул. Морська, Миколаївсь кої селищної ради Сімферопол ьського району Автономної р еспубліки Крим (Висновок № 5403-з /12 від 10 грудня 2009р.) з підстав не обхідності проведення аукці ону. В задоволенні решти позо вних вимог позивачу відмовле но. Також, судом вирішено пита ння щодо розподілу судових в итрат.
Не погодившись із зазначен ою постановою суду, позивач з вернувся з апеляційною скарг ою, в якій просить скасувати п останову Окружного адмініст ративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 20.07.2010 року та прийняту нову постанову, яко ю задовольнити позовні вимо ги в повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивов ана невідповідністю судовог о рішення нормам матеріально го права. Так, заявник апеляці йної скарги посилається на т е, що відповідач є повноважни м органом щодо погодження зе млеустрою, а тому, в разі скасу вання відмови відповідача у погодженні даного проекту, с уд був зобов' язаний зобов' язати відповідача узгодити д аний проект землеустрою.
Не погодившись із зазначен ою постановою суду, відповід ач звернувся з апеляційною с каргою, в якій просить скасув ати постанову Окружного адмі ністративного суду Автоном ної Республіки Крим від 20.07.2010 ро ку, та прийняту нове рішення яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга мотивов ана невідповідністю судовог о рішення нормам матеріально го права. Заявник апеляційно ї скарги посилається на поло ження статей 123, 124 та 134 Земельно го кодексу України, а саме, що передача земельної ділянки в оренду для будівництва та об слуговування комерційних об ' єктів планувалася без пров едення земельних торгів (аук ціонів).
Представники позивача та в ідповідача у судове засіданн я не з' явились. Про дату, час і місце апеляційного розгляд у справи були сповіщені нале жним чином.
Відповідно до частини 4 стат ті 196 Кодексу адміністративно го судочинства України непри буття у судове засідання сто рін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чин ом повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгля ду, не перешкоджає судовому р озгляду справи.
Судова колегія, обговоривш и у відкритому судовому засі данні доводи апеляційних ска рг, перевіривши юридичну оці нку обставин справи та повно ту їх встановлення, дослідив ши правильність застосуванн я Окружним адміністративним судом АР Крим норм матеріаль ного та процесуального права , вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачає ться, що Рішенням 21 сесії 5 скли кання Миколаївської селищно ї ради Сімферопольського рай ону Автономної Республіки Кр им від 27 грудня 2007р. “Про затвер дження результату конкурсу п родажу права оренди земельно ї ділянки та дозволу на розро бку проекту землеустрою щодо відведення та передачі в оре нду земельної ділянки в смт.М иколаївка по вул.Морській Ми колаївської селищної Ради Сі мферопольського району” бул о затвер джено результати ко нкурсної комісії щодо продаж у права оренди земельної діл янки (про токол конкурсної ко місії від 21 жовтня 2007 р. № 6), а тако ж договір про набуття права о ренди земельної ділянки.
Пунктом 3 вказаного рішення позивачу до зволено розробл ення проекту землеустрою з в ідведення земельної ділянки площею 0,232 га в смт. Миколаївка по вул. Морській з земель запа су жилої та громадської забу до ви для будівництва громад ського центру водного спорту та атракціонів в межах смт. Ми колаївка з подальшої переда чею в оренду строком на 5 років .
Розроблений Проект землеу строю з відведення земельної ділянки ТОВ “Капі тал-Інвест -Груп” для будівництва грома дського центру водного спорт у та атракціонів, було погодж ено з санітарно-епідеміологі чною службою (Висновок Сімфе ропольської рай СЕС № 300 від 07 ж овтня 2009р.), природоохоронним о рганом (висновок Державної А зово-Чорноморської екологіч ної інспекції № 11/2926 від 28 жовтня 2009р.) та органом охорони культу рної спадщини (Висновок Респ ублікансько го комітету з ох орони культурної спадщини № 9704 від 01 жовтня 2009р.).
Відповідачем був розгляну тий проект землеустрою з від ведення земельної ділянки та згідно із висновком Республ іканського комітету по земел ьних ресурсах АР Крим №5403-з/12 ві д 10.12.09р. (а.с.10-11) позивачу було відм овлено в узгодженні проекту землеустрою з відведення вка заної земельної ділянки з ти х причин, що проектом, в поруше ння вимог ст.124, 134 Земельного ко дексу України, ст. 6 Закону Укр аїни “Про оренду землі”, пере дбачений відвід в оренду зем ельної ділянки державної вла сності, без проведення торгі в (аукціону).
Статтею 14 Конституції Украї ни встановлено, що земля є осн овним національним багатств ом, що знаходиться під особли вою охороною держави. Право н а землю набувається і реаліз ується громадянами і суб'єкт ами господарської діяльност і (юридичними і фізичними осо бами) виключно відповідно до закону.
Згідно із положеннями част ини 1, 2 статті 6 Закону України “ Про оренду землі” орендарі н абувають право оренди земель ної ділянки на підставах і в п орядку, передбачених Земельн им кодексом України, Цивільн им кодексом України, цим та ін шими законами України і дого вором оренди землі. У разі наб уття права оренди земельної ділянки на конкурентних заса дах підставою для укладення договору оренди є результати аукціону.
Відповідно до частини 1 стат ті 3 Земельного Кодексу Украї ни земельні відносини регулю ються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнят ими відповідно до них нормат ивно-правовими актами.
Положеннями статті 93 Земель ного кодексу України передба чено, що право оренди земельн ої ділянки - це застосоване на договорі строкове платне володіння і користування зем ельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження п ідприємницької та іншої діял ьності.
Відповідно до положень абз ацу 1 частини 1 статті 116 Земельн ого кодексу України, громадя ни та юридичні особи набуваю ть права власності та права к ористування земельними діля нками із земель державної аб о комунальної власності за р ішенням органів виконавчої в лади або органів місцевого с амоврядування в межах їх пов новажень, визначених цим Код ексом, або за результатами ау кціону.
Право оренди земельної діл янки - це застосоване на дог оворі строкове платне володі ння і користування земельною ділянкою, необхідною оренда реві для провадження підприє мницької та іншої діяльності (ст.93 ЗК України).
Відповідно до положень абз . 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу У країни, громадяни та юридичн і особи набувають права влас ності та права користування земельними ділянками із земе ль державної або комунальної власності за рішенням орган ів виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуванн я в межах їх повноважень, визн ачених цим Кодексом, або за ре зультатами аукціону.
Відповідно до положень час тин 1, 2, 3 ст. 124 Земельного кодекс у України, передача в оренду з емельних ділянок, що перебув ають у державній або комунал ьній власності, здійснюється на підставі рішення відпові дного органу виконавчої влад и або органу місцевого самов рядування чи договору купівл і-продажу права оренди земел ьної ділянки (у разі продажу п рава оренди) шляхом укладенн я договору оренди земельної ділянки.
Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється за резул ьтатами проведення земельни х торгів, крім випадків, встан овлених частинами другою, тр етьою статті 134 цього Кодексу.
Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинам и другою, третьою статті 134 цьо го Кодексу, здійснюється в по рядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.
Згідно з положеннями статт і 123 Земельного кодексу Україн и вбачається, що надання земе льних ділянок державної або комунальної власності у кори стування здійснюється на під ставі рішень органів виконав чої влади або органів місцев ого самоврядування.
Рішення зазначених органі в приймається на підставі пр оектів землеустрою щодо відв едення земельних ділянок у р азі:
зміни цільового призначен ня земельних ділянок;
надання в користування зем ельних ділянок, межі яких не в становлені в натурі (на місце вості).
Надання у користування зем ельної ділянки, межі якої вст ановлені в натурі (на місцево сті), без зміни її цільового пр изначення, здійснюється на п ідставі технічної документа ції із землеустрою щодо скла дання документа, що посвідчу є право користування земельн ою ділянкою.
Особа, зацікавлена в одержа нні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом її відведення, зве ртається з клопотанням про в ибір місця розташування земе льної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської , районної, обласної ради, Кабі нету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Респуб ліки Крим, місцевої державно ї адміністрації.
До клопотання додаються ма теріали, передбачені частино ю п'ятою статті 151 цього Кодекс у.
Вибір місця розташування з емельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблен ня проекту її відведення зді йснюються у порядку, встанов леному статтею 151 цього Кодекс у.
Умови і строки розроблення проектів відведення земельн их ділянок визначаються дого вором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відпо відно до типового договору. Т иповий договір на розробку п роекту відведення земельної ділянки затверджується Кабі нетом Міністрів України.
Розроблений проект відвед ення земельної ділянки погод жується з територіальним орг аном виконавчої влади з пита нь земельних ресурсів, орган ом містобудування і архітект ури та охорони культурної сп адщини, природоохоронним і с анітарно-епідеміологічним о рганами, а також з відповідни м територіальним органом вик онавчої влади з питань лісов ого або водного господарства (у разі вилучення (викупу), над ання, зміни цільового призна чення земельних ділянок лісо господарського призначення чи водного фонду).
Погоджений проект відведе ння земельної ділянки після одержання позитивного висно вку державної землевпорядно ї експертизи у випадках, пере дбачених законом, подається разом з клопотанням про нада ння земельної ділянки до від повідної державної адмініст рації, Ради міністрів Автоно мної Республіки Крим або сіл ьської, селищної, міської, рай онної, обласної ради, які розг лядають його в місячний стро к і в межах своїх повноважень , визначених цим Кодексом, при ймають рішення про надання з емельної ділянки у користува ння.
Рішенням про надання земел ьної ділянки у користування за проектом її відведення зд ійснюється:
затвердження проекту відв едення земельної ділянки;
вилучення (викуп) земельних ділянок у землекористувачів (землевласників) із затвердж енням умов вилучення (викупу ) земельних ділянок (у разі нео бхідності);
надання земельної ділянки особі у користування з визна ченням категорії земель та ї ї використання і затвердженн ям умов надання, у тому числі ( у разі необхідності) вимог що до відшкодування втрат сільс ькогосподарського та лісого сподарського виробництва, вс тановлення обґрунтованих гр аничних термінів забудови зе мельної ділянки.
Статтями 135 та136 Земельного к одексу України встановлені п оложення щодо земельних торг ів та підготовки лотів для пр одажу на земельних торгах.
Відповідно до положень час тини 1, 2 статті 136 Земельного ко дексу України, органи держав ної влади або органи місцево го самоврядування, уповноваж ені приймати рішення про від чуження земельних ділянок де ржавної чи комунальної власн ості, у тому числі разом з розт ашованими на них об'єктами не рухомого майна (будівлями, сп орудами) державної або комун альної власності, або прав на них (оренди, суперфіцію, емфіт евзису), визначають перелік т аких земельних ділянок для п родажу на земельних торгах о кремими лотами. Забороняєтьс я вносити до зазначеного пер еліку призначені під забудов у земельні ділянки без ураху вання у випадках, передбачен их законом, результатів гром адського обговорення містоб удівного обґрунтування розм іщення об'єкта.
Добір земельних ділянок де ржавної або комунальної влас ності для формування перелік у, зазначеного в частині перш ій цієї статті, здійснюється на підставі затверджених мі стобудівної документації та документації із землеустрою , регіональних або місцевих п равил забудови. При доборі зе мельних ділянок враховуютьс я маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість , звернення громадян та юриди чних осіб щодо намірів забуд ови.
Як було вказано вище відпов ідно до положень частини 2 ста тті 6 Закону України “Про орен ду землі”, у разі набуття прав а оренди земельної ділянки н а конкурентних засадах підст авою для укладення договору оренди є результати аукціону .
З аналізу вказаних норм вба чається, що вирішення питанн я про надання в оренду земель ної ділянки законодавець пов ' язує з прийняттям уповнова женим органом відповідного р ішення про надання земельної ділянки в оренду конкретній особі та укладенні на його пі дставі договору оренди.
Як вбачається з положень ч.2 ст. 124 Земельного кодексу Укра їни таке рішення має приймат ися уповноваженим органом за результатом проведення земе льних торгів.
При цьому, з положень Земель ного кодексу України, якими в становлений порядок проведе ння земельних торгів вбачаєт ься, що таки торги проводятьс я, у тому числі, на підставі до кументації із землеустрою.
Земельний кодекс України в загалі не містить положень щ одо проведення земельних тор гів при вирішенні повноважни м органом питання про наданн я згоди на складання проекту відводу земельної ділянки.
Надання повноважним орган ом дозволу на розробку проек ту відводу земельної ділянки не надає особі права на оренд у такої ділянки, а є лише дозво лом для виготовлення докумен тації, на підставі якої орган приймає рішення про надання земельної ділянки в оренду.
Таким чином, прийняття повн оважним органом рішення про надання особі, яка зацікавле на в отриманні в оренду земел ьної ділянки, дозволу на скла дання проекту відводу земель ної ділянки неможна розуміт и, як рішення про надання тако ї ділянки в оренду.
За таких підстав суд приход ить до висновку, що для прийня ття рішення про надання особ і дозволу на складання проек ту відводу земельної ділянки , проведення земельних торгі в не потрібно.
Враховуючи викладене, відм ова відповідача в узгодженні позивачу проекту землеустро ю, з підстав надання дозволу н а його виготовлення без пров едення земельних торгів, не ґ рунтується на вимогах діючог о законодавства.
За таких підстав, відмова ві дповідача в непогодженні про екту землеустрою з відведенн я земельної ділянки площею п озивачу для будівництва гром адського центру водного спор ту та атракціонів за адресою : смт. Микола ївка, вул. Морська , Миколаївської селищної рад и Сімферопольського району А втономної Республіки Крим, щ о викладена у розділі ”Висно вку Республіканського коміт ету по земельних ресурсах АР Крим від № 5403-з/12 від 10 грудня 2009р. є протиправною.
Апеляційна скарга позивач а не підлягає задоволенню, ос кільки відсутні правові підс тави для зобов' язання відпо відача вчинити дії з розгляд у питання відносно надання п озивачу висновку щодо погодж ення проекту землеустрою щод о відведення земельної ділян ки без вимоги про проведення земельного аукціону.
Доводи відповідача, виклад ені в апеляційній скарзі суд ова колегія вважає помилкови ми та такими, що суперечать ді ючому законодавству України , а отже, апеляційна скарга зад оволенню не підлягає.
Таким чином, судом першої ін станції правильно з' ясован і обставини справи, що маю ть значення для справи, висно вки суду, викладені в судовом у рішенні, відповідають обст авинам справи, судове рішенн я ухвалено з дотриманням нор м матеріального та процесуал ьного права, тому підстави дл я його скасування відсутні.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Капітал - Інвест - Груп" з алишити без задоволення.
Апеляційну скаргу Республ іканського комітету по земел ьних ресурсах АР Крим залиши ти без задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду Автономн ої Республіки Крим від 20.07.2010 рок у у справі №2а-7188/10/7/0170 залишити бе з змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 31 січ ня 2011 р.
Головуючий суддя Т.В. Дадін ська
Судді О.Е.Єланська
М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2011 |
Оприлюднено | 08.07.2011 |
Номер документу | 16586389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Маргарітов М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні