Постанова
від 29.07.2010 по справі 2а-5476/10/15/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

29.07.10 Справа №2а-5476/10/15/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючої с удді Тоскіної Г.Л., при секрета рі Налбандян Р.В., за участю

представник позивача - Ду шенчук Т.Б.,

представник відповідача, Могила Д.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції в Сімферопо льському районі АР Крим

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримнафта постачання"

про стягнення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністрати вного суду Автономної Респуб ліки Крим надійшов адміністр ативний позов Державної пода ткової інспекції в Сімферопо льському районі АР Крим Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Кримнафтапостачан ня" про стягнення заборгован ості з податку на прибуток у с умі 929933,44 гривень.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 23.04.2010 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 23.04.2010 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і з підстав, зазначених в позо ві, та пояснив, що за даними ка рток особових рахунків та за даними виїзної планової пер евірки, у відповідача, станом на день розгляду справи є под аткова заборгованість у розм ірі 929933,44 гривень, з яких 547538,25 грив ень - податок на прибуток, 382398 ,2 гривень - штрафні санкції, крім того у позивача малась п ереплата у сумі 3,01 гривень. Пре дставник позивача також зазн ачив, що постановою Господар ського суду АРК від 04.03.2009 р. по сп раві № 2-30/12021-2007А, яка набрала зако нної сили, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримнафта постачання" до Державної под аткової інспекції в Сімфероп ольському районі АР Крим про визнання протиправним та ск асування податкового повідо млення-рішення №0000792302/0 від 17.08.2007 ро ку, стягнення заборгованості по якому є предметом розгляд у даної справи, задоволено ча стково. Податкове повідомлен ня-рішення №0000792302/0 від 17.08.2007 року в изнано протиправним та скас овано частково на суму 11522,75 грн . основного платежу та 4147,10 грн. ш трафних санкцій, усього на су му 15669,85 грн. В інший частині позо ву відмовлено.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позовн их вимог з підстав, викладени х у запереченнях. Представни к відповідача у судовому зас іданні зазначив, що позиваче м не з' ясований факт права в ласності на майно відповідач а, тому підстав для стягнення заборгованості, яка складає предмет позову, відповідно д о п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні» за рахунок майна в ідповідача не має.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача та відпові дача, дослідивши матеріали с прави та оцінивши доказі по с праві в їх сукупності, суд вва жає, що позовні вимоги позива ча підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Частиною 1,3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”від 04.12.1990 ро ку № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є цен тральним органом виконавчої влади. Державні податкові ін спекції у районах, містах (крі м міст Києва та Севастополя), р айонах у містах, міжрайонні т а об'єднані державні податко ві інспекції підпорядковуют ься відповідним державним по датковим адміністраціям в Ав тономній Республіці Крим, об ластях, містах Києві та Севас тополі.

Відповідно до підпункту 2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами”№ 2191-ІІІ ві д 21.12.2000 року податкові органи ви знані контролюючими органам и стосовно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. О тже, вони наділені компетенц ією, визначеною підпунктом 2.2. 1 пункту 2.2. статті 2 Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.

Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, яв ляються суб' єктами владних повноважень.

Таким чином, судом вст ановлено, що Державна податк ова інспекція в Сімферопольс ькому районі АР Крим є орга ном виконавчої влади та суб' єктом владних повноважень.

Відповідно до ст.2 Зако ну України “Про державну под аткову службу в Україні” № 3813 в ід 24.12.1993 року головним завдання м державних податкових інспе кцій є здійснення контролю з а дотриманням податкового за конодавства, правильністю об числення, повнотою і своєчас ністю сплати до бюджетів под атків, зборів та інших платеж ів і неподаткових доходів (да лі - податків, інших платежів) і внесків до державних цільо вих фондів, встановлених зак онодавством України.

Пунктом 11 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про державну подат кову службу в Україні”від 4 гр удня 1990 року N 509-XII визначено, що п одаткові органи мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні ) санкції, стягувати до бюдже тів та державних цільових фо ндів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку та розміра х, встановлених законами Ук раїни.

Таким чином, судом вст ановлено, що Державна податк ова інспекція в Сімферопольс ькому районі АР Крим уповнов ажена здійснювати контроль з а додержанням податкового за конодавства.

Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу У країни суб' єктом господарю вання визнаються учасники го сподарських відносин, які зд ійснюють господарську діяль ність, реалізуючи господарсь ку компетенцію (сукупність г осподарських прав та обов' я зків), мають відокремлене май но і несуть відповідальність за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випад ків встановлених законом. Зг ідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК У країни юридичні особи, створ ені відповідно до Цивільного кодексу України, підприємст ва, створені відповідно до Го сподарського кодексу Україн и та зареєстровані в установ леному законом порядку визна ються суб' єктами господарю вання.

Товариство з обмеженою від повідальністю "Кримнафтапос тачання" (ЄДРПОУ 31883762) зареєстро ване як юридична особа Саксь кою районною державною адмін істрацією Автономної Респуб ліки Крим 31.01.2002 року, що підтвер джується свідоцтвом про дер жавну реєстрацію юридичної о соби Серії А00 № 623806.

Судом встановлено, що відпо відно до Довідки з Єдиного де ржавного реєстру підприємст в та організацій України Гол овного управління статистик и в Автономній Республіці Кр им № 05/3-6-06/2351 ТОВ "Кримнафтапоста чання" є юридичною особою, ор ганізаційно-правовою формою за КОПФГ: товариство з обмеже ною відповідальністю, видами діяльності за КВЕД є оптова торгівля паливом, роздрібна торгівля пальним, діяльність автомобільного вантажного т ранспорту, інші автомобільні пасажирські перевезення, ск ладування, посередницькі пос луги під час купівлі, продажу , здавання в оренду та оцінюва ння земельних ділянок.

Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ "Кримнафтапостача ння" являється суб' єктом го сподарювання, юридичною особ ою, зобов' язане виконувати обов' язки, покладені на ньо го законами у зв' язку зі зді йсненням господарської діял ьності.

Суд зазначає, що ТОВ "Кримна фтапостачання" є платником п одатку на прибуток.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.

Відповідно до п.2,3 ч.1 ст.9 Закон у України “Про систему опода ткування” від 25 червня 1991 року N 1251-XII платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в' язані подавати до державн их податкових органів та інш их державних органів відпові дно до законів декларації, бу хгалтерську звітність та інш і документи і відомості, пов'я зані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язков их платежів); сплачувати нале жні суми податків і зборів (об ов'язкових платежів) у встано влені законами терміни.

Відповідно до п. 4.1.1. статті 4 З акону України “Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами”платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ”встановлено, що податкові д екларації подаються за базов ий податковий (звітний) періо д, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплат і місячних авансових внесків ), - протягом 20 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця, б) календарному кварталу або календарному п івріччю (у тому числі при спла ті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) квар талу (півріччя).

Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, н адання податкової звітності встановлений Законом Україн и “Про оподаткування прибутк у підприємств”від 28.12.1994 року N 333/ 94.

Відповідно до п.п. 11.1 Закону У країни "Про оподаткування пр ибутку підприємств" N 283/97-ВР, 22.05.1997 р передбачені такі податкові періоди: календарні квартал , півріччя, три квартали, рік.

Відповідно до п. 5.1. статті 5 За кону України “Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації.

Відповідно до п. п. 5.3.1 п.5 .3 статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами”платник подат ків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зо бов'язання, зазначену у подан ій ним податковій декларації , протягом десяти календарни х днів, наступних за останнім днем відповідного граничног о строку, передбаченого підп унктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цьог о Закону для подання податко вої декларації.

Судом встановлено, що 06.08.2007р. б ула проведена виїзна планова перевірка з питань дотриман ня ТОВ "Кримнафтапостачання " вимог податкового , валютног о та іншого законодавства за період 01.04.2006 р. по 31.03.2007 р. за резуль татами якої було складено Ак т № 641/23-2/31883762 від 06.08.2007р.

Згідно до Акту перевірки вс тановлено заниження податку на прибуток, внаслідок:

заниження валового доходу за перший квартал 2007 року на су му 2180173,63 грн.-безповоротна фінан сова допомога у вигляді кред иторської заборгованості з м инувшим строком позовної дав ності (в першому кварталі 2007 ро ку минув строк позовної давн ості з кредитної заборговано сті ТОВ "Кримнафтапостачання " перед ПП «Агроінвест») в пору шення підпункту 4.1.6 Закону Укр аїни "Про оподаткування приб утку підприємств" N 283/97-ВР, 22.05.1997р.;

- заниження валового д оходу за весь період перевір ки на 8268,00 грн. безповоротна фін ансова допомога у виді безоп латно наданих послуг з оренд итранспортних засобів;

- завищення валових ви трат, повїязаних з поліпшенн ям основних фондів на 46093,00 грн. з а весь період перевірки;

- завищення в Декларац ії з податку на прибуток за пе рший квартал 2007 року фактично ї суми нарахування амортизац ії на 1710,00 грн.

Порушення п.п. 4.1.6 п.4.1 ст.4, п.п. 7.4.1 п .7.4 ст. 7, п.п.8.7.1 п. 8.7 ст. 8 Закону Украї ни "Про оподаткування прибут ку підприємств" N 283/97-ВР, 22.05.1997р. ста ло підставою для донарахуван ня позивачу податку на прибу ток: 559061 грн. - основний платіж , 386545,30 грн. - фінансові санкції , а всього 945606,30 грн.

Судом встановлено, що на під ставі Акту прийнято податков е повідомлення-рішення № 0000792302/0 від 18.08.2007р. про донарахування в ідповідачу податку на прибут ок за основним платежем 559061,00 гр н. та застосовані штрафні сан кції в сумі 386545,30 грн., всього на с уму 945606,30 грн.

Судом встановлено, що відпо відачем було оскаржено подат кове повідомлення-рішення № 0000792302/0 від 18.08.2007р., направлений адм іністративний позов до Госпо дарського суду АРК про визна ння протиправним та скасуван ня податкових повідомлень-рі шень 0000792302/0 та №000802302/0 від 17.08.2007 року. П остановою Господарського су ду АРК від 04.03.2009 р. по справі № 2-30/1202 1-2007А адміністративний позов з адоволено частково. Податков е повідомлення-рішення 0000792302/0 в ід 17.08.2007 року визнано протиправ ним та скасовано частково на суму 11522,75 грн. основного платеж у та 4147,10 грн. штрафних санкцій, у сього на суму 15669,85 грн. В інший ч астині позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням Г осподарського суду АРК відпо відачем подана апеляційна ск арга на постанову суду 04.03.2009 р. п о справі № 2-30/12021-2007А до Севастопо льського апеляційного адмін істративного суду.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 07.10.2009 р. апеляційн а скарга ТОВ "Кримнафтапоста чання" залишена без задоволе ння, постанова Господарськог о суду АРК від 04.03.2009 р. по справі № 2-30/12021-2007А залишена без змін.

Відповідно до статті 72 КАС У країни обставини, встановлен і судовим рішенням в адмініс тративній, цивільній або гос подарській справі, що набрал о законної сили, не доказують ся при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі ос оби або особа, щодо якої встан овлено ці обставини.

Таким чином, встановлений судовими рішеннями, що набра ли чинності, факт, безпідстав ності в частині нарахування 11522,75 грн. основного платежу та 41 47,10 грн. штрафних санкцій, усьог о на суму 15669,85 грн. за податковим повідомленням № 0000792302/0 від 18.08.2007р. , а також наявність заборгова ності у сумі 929933,44 гривень, з яки х 547538,25 гривень - податок на при буток, 382398,2 гривень- штрафні с анкції , не потребує повторно го доказування .

Відповідно до підпункту 6.2.1. пункту 6.2 ст. 6 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21 грудн я 2000 року № 2181-III у разі коли плат ник податків не сплачує узго джену суму податкового зобов 'язання в установлені строки , податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги.

Відповідно до підпункту 6.2.3. пункту 6.2 ст.6 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21 грудн я 2000 року № 2181-III Податкові вимог и надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Отже, судом встановле но, що відповідно до Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» ві д 21 грудня 2000 року № 2181-III інформац ія про виникнення права пода ткової застави на активи пла тника податків, обов'язок пог асити суму податкового боргу та можливі наслідки непогаш ення його у строк зазначаєть ся у першій податковій вимоз і, у другій податковій вимозі може значиться повідомленн я про дату та час проведення о пису активів платника податк ів, що перебувають у податков ій заставі, а також про дату та час проведення публічних то ргів з їх продажу.

Згідно з підпунктом 6.2.4. пунк ту 6.2. статті 6 Закону України «П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III встановлено, що у р азі, коли податковий орган а бо пошта не може вручити пл атнику податків податкове повідомлення або податкові в имоги у зв'язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відм овою прийняти податкове по відомлення або податкову в имогу, незнаходженням факти чного місця розташування (місцезнаходження) платник а податків, податковий орга н розміщує податкове повідо млення або податкові вимоги на дошці податкових оголоше нь, встановленій на вільном у для огляду місці біля вхо ду до приміщення податкового органу. При цьому день розм іщення такої податкової в имоги або повідомлення вважа ється днем її вручення.

Судом встановлено, що на су му боргу 929933,44 гривень була вис тавлена перша податкова вимо га № 1/500 від 08.12.2009 року, яка була на діслана на адресу ТОВ "Кримна фтапостачання", але поштова к ореспонденція повернулась і з зазначенням, що за зазначен ою адресою не товариство зна ходиться.

ДПІ в Сімферопольському ра йоні АР Крим складено акт ві д 12.01.2010 року про неможливість вр учення відповідачеві податк ової вимоги у зв' язку з пове рненням поштової кореспонде нції за відсутністю підприєм ства за юридичною адресою, то му податкова вимога була роз міщена на дошці оголошень.

16.02.2010 року посадовими особами податкових органів на адрес у ТОВ "Кримнафтапостачання" б ула надіслана друга податков а вимога № 2/209 із зазначення су ми податкового боргу 929933,44 грив ень.

ДПІ в Сімферопольському ра йоні АР Крим складено акт ві д 17.02.2010 року про неможливість вр учення відповідачеві податк ової вимоги у зв' язку з пове рненням поштової кореспонде нції за відсутністю підприєм ства за юридичною адресою, то му податкова вимога була роз міщена на дошці оголошень.

Посилання представника ві дповідача на ту обставину, що позивачем не з' ясований фа кт права власності на майно в ідповідача, тому підстав для стягнення заборгованості, я ка складає предмет позову, ві дповідно до п. 11 ч. 1 ст. 10 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» за рахун ок майна відповідача не має, с уд вважає необґрунтованим, в иходячи з того, що наявність ч и відсутність майна у відпов ідача не звільняє останнього від сплати податків відпові дно до статті 67 Конституції Ук раїни.

Крім того, ця обставина тако ж не лишає позивача права на з вернення до суду відповідно до статті 104 КАС України. Суд зв ертає увагу представника від повідача, що позивачем не зая влена вимога про звернення с тягнення на активи відповіда ча. Суд також зазначає що поря док виконання рішення за рах унок грошових коштів, коштів від реалізації майна встано влюється державним виконавц ем під час примусового викон ання рішення суду у відповід ності до вимог Закону Україн и «Про виконавче провадження ».

Приймаючи до уваги, що забор гованість у розмірі 929933,44 гриве нь станом на день розгляду сп рави відповідачем не сплачен а, тому позовні вимоги ДПІ в Сі мферопольському районі АР Кр им підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, і відповіда чем фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.

Судом 29.07.2010 року оголошена вс тупна та резолютивна частина постанови, а 02.08.2010 року постано ва складена у повному обсязі .

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158, 159, 160, 163 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Кримнафтапостачання" (ЄДР ПОУ 31883762) заборгованість з пода тку на прибуток у сумі 929933,44 грив ні в доход Державного бюджет у.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Тоскіна Г.Л.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено17.08.2010
Номер документу10741788
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5476/10/15/0170

Ухвала від 12.04.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Тоскіна Г.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні