Ухвала
від 29.07.2010 по справі 2а-9764/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

УХВАЛА

Іменем України

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог   

29.07.10

Справа № 2а-9764/10/8/0170

Суддя Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим  Кушнова А.О.,  розглянувши адміністративний позов   Виробничо-комерційної фірми "Аленка-Грейс"     

до  Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим     

 

про визнання незаконними та скасування розпорядження і свідоцтв про право власності

 

ВСТАНОВИВ:

 Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом, в якому просить визнати незаконним акт прийому-передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність від 12.06.03 (житлові будинки за адресою: вул.Жовтнева, 42, вул.Жовтнева, 43 с.Перевальне Сімферопольський район АР Крим); визнати незаконним розпорядження Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим № 1322-р від 16.07.03 “Про затвердження актів прийому-передачі об'єктів житлового фонду, комунальних споруд і інженерних мереж військових городків №№ 26, 27 с.Перевальне в комунальну власність Добровській сільській раді”; скасовувати розпорядження Сімферопольської райдержадміністрації № 1322-р від 16.07.03; визнати недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане 24.04.06 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 42 по вул.Жовтнева у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим; визнати недійсним свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане 03.03.05 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 43 по вул.Жовтнева у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Визначення поняття “справа адміністративної юрисдикції” наведено у статті 3 КАС України, під якою розуміється переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією з сторін є суб'єкт, що здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Як вбачається із адміністративного позову, однією з вимог позивача є визнання незаконним  акт прийому-передачі  об'єктів соціальної сфери у комунальну власність від 12.06.03, який не є рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта  владних повноважень.

Крім того позивач просить визнати недійсними свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане 24.04.06 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 42 по вул.Жовтневій у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим та  свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане 03.03.05 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 43 по вул.Жовтневій у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим.

Статтею 41 Конституції України визначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право власності складається з права володіння, права користування і права розпорядження. Право власності виникає внаслідок створення майна, одержання плодів і доходів від цього майна, використання природних ресурсів, придбання майна за угодами та на інших підставах не заборонених законом (ст. 317 Цивільного кодексу України). Оформлення права власності на об'єкти  нерухомого майна проводять органи місцевого самоврядування або місцеві державні адміністрації з видачею свідоцтва про право власності.

Тобто свідоцтво про право власності на нерухоме майно є документом, що посвідчує право власності на нерухоме майно, та не є документом, за яким саме набуто право власності на нерухоме майно, тому його не може бути скасовано в порядку адміністративного судочинства.

Суд, звертає увагу позивача на те, що в адміністративному суді оскаржуються виключно рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи, що  свідоцтво про право власності на нерухоме майно не є рішенням суб'єкта владних повноважень, а є документом, який посвідчує право власності на нерухоме майно, тому суд виходить  з того, що свідоцтво про право власності на нерухоме майно не породжує правовідносини, що можуть бути предметом адміністративного спору.

Відповідно до частини другої статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Отже, суди розглядають виключно спори, які виникають між учасниками певних правовідносин. Виходячи з наведеного, відсутність правовідносин виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту.

Відтак, суд не повинен розглядати справу в тому разі, якщо пред'явлені позивачем вимоги не випливають із певних правовідносин, а отже, не підпадають під судову юрисдикцію.

Оскільки з позовних вимог про визнання незаконним акту прийому-передачі  об'єктів соціальної сфери у комунальну власність  та про визнання недійсними свідоцтв про право власності на нерухоме майно не вбачається, що позивач оскаржує будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, дані позивні вимоги не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

З урахуванням викладеного, позовна вимога Виробничо-комерційної фірми "Аленка-Грейс" до Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим про  визнання незаконним акту прийому-передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність від 12.06.03 (житлові будинки за адресою: вул.Жовтнева, 42, вул.Жовтнева, 43 с.Перевальне Сімферопольський район АР Крим); визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно, видане 24.04.06 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 42 по вул.Жовтневій у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим; визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно, видане 03.03.05 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 43 по вул.Жовтневій у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим, не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, а тому у відкритті провадження в адміністративній справі в цій  частині позовних вимог належить відмовити.

Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України,

УХВАЛИВ:

 Відмовити у відкритті провадження у справі № 2а-9764/10/8/0170 у частині позовних вимог  за позовом  Виробничо-комерційної фірми "Аленка-Грейс" до Сімферопольської районної державної адміністрації АР Крим про  визнання незаконним акту прийому-передачі об'єктів соціальної сфери у комунальну власність від 12.06.03 (житлові будинки за адресою: вул.Жовтнева, 42, вул.Жовтнева, 43 с.Перевальне Сімферопольський район АР Крим); визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно, видане 24.04.06 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 42 по вул.Жовтневій у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим; визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно, видане 03.03.05 територіальній громаді Добровської сільської ради Сімферопольською районною державною адміністрацією до будинку № 43 по вул.Жовтневій у с.Перевальне Сімферопольського району АР Крим.

Ухвала набирає законної сили через 5 днів з дня отримання копії ухвали у разі неподання заяви про апеляційне оскарження (апеляційної скарги). Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана, ухвала набирає законної сили через 10 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Протягом 5 днів з дня отримання ухвали до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим може бути подана заява про апеляційне оскарження, після подачі якої протягом 10 днів може бути подана апеляційна скарга. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається в строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                 Кушнова А.О.

 

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.07.2010
Оприлюднено18.08.2010
Номер документу10742010
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9764/10/8/0170

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 14.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

Ухвала від 29.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні