Справа № 183/961/22
№ 1-кс/183/1874/22
У Х В А Л А
22 листопада 2022 року слідчий суддя Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали клопотання слідчого СВ Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Новомосковської окружної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 12 липня 2021 року за № 42021042110000034, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
у провадження слідчого судді Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області, у порядку глави 15 КПК України, надійшло клопотання слідчого СВ Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Новомосковської окружної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів у кримінальному провадженні, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 12 липня 2021 року за № 42021042110000034, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчий зазначила про встановлення досудовим розслідуванням, що на підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 21 червня 2013 року №440-19/V «Про створення об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення» на території Новомосковського району Дніпропетровської області створено ландшафтний заказник місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 », загальною площею 1653,42 га.
Крім того, встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 в період з січня 2017 року внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них здійснили безпідставну зміну виду цільового призначення «земель природно-заповідного фонду», які відносяться до земель ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на «землі сільськогосподарського виробництва» та передали їх у приватну власність, що спричинило тяжкі наслідки.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» та ст. 44 Земельного Кодексу України такого роду заказники, як ландшафтний заказник « ІНФОРМАЦІЯ_2 » віднесено до природно-заповідного фонду України. А земельні ділянки природно-заповідного фонду України, згідно зі ст. 150 Земельного Кодексу України, являються особливо цінними землями.
А відповідно до ч. 2 ст. 150 Земельного кодексу України припинення права постійного користування земельними ділянками особливо цінних земель, визначених у пункті «г» частини першої цієї статті, з підстави добровільної відмови від користування ними або шляхом їх вилучення здійснюється за погодженням з Верховною Радою України.
Крім цього, згідно з вимогами ст. 19 Земельного Кодексу України визначено, що Землі України за основним цільовим призначенням поділяються на категорії, серед яких є окремо землі сільськогосподарського призначення та землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення. Відповідно до ч. 7 ст. 20 Земельного Кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, історико-культурного, лісогосподарського призначення, що перебувають у державній чи комунальній власності, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
А також, згідно з ч. 3 ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.
ІНФОРМАЦІЯ_3 як центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин відповідно до ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України має право передавати у власність або у користування для всіх потреб лише земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті.
Сільські, селищні, міські ради відповідно до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Районні державні адміністрації на їхній території відповідно до ч. 3 ст. 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об`єктів, пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті;в) індивідуального дачного будівництва.
Відповідно до п. в ч. 4 ст. 83 Земельного Кодексу України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: в) землі під об`єктами природно-заповідного фонду, історико-культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом. Тобто, земельні ділянки під об`єктами природно-заповідного фонду не можуть передаватись до приватної власності.
Згідно з ч. 3 ст. 93 Земельного кодексу України не підлягають передачі в оренду земельні ділянки, штучно створені у межах прибережної захисної смуги чи смуги відведення, на землях лісогосподарського призначення та природно-заповідного фонду, розташованих у прибережній захисній смузі водних об`єктів, крім випадків, передбачених законом. Однак, серед вказаних земельних ділянок, частина їх розташована в межах прибережних захисних смуг річки, озер та інших водойм, смуг відведення дренажних каналів та на ділянках боліт і пересихаючих водойм. Тобто частина цих земельних ділянок розташована на землях водного фонду, і ця частина не може бути віднесена до земель сільськогосподарського призначення. Крім цього, проекти землеустрою щодо організації та встановлення меж земель водного фонду (прибережних захисних смуг, смуг відведення, боліт) та водоохоронних зон водних об`єктів в районі частини вказаних земельних ділянок на розгляд до ІНФОРМАЦІЯ_7 не надавалися.
Таким чином, слідчий вказує, що в діях службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 вбачається склад кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
20 жовтня 2022 року слідчим СВ Новомосковського РВП ГУНП в Дніпропетровській області, в рамках кримінального провадження, направлено вимогу до ІНФОРМАЦІЯ_8 з метою отримання інформації та завірених належним чином копій наступних документів:
- положення про ландшафтний заказник місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- проекту створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- документів, у яких міститься інформація про межі ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- охоронних зобов`язань щодо ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
У відповіді на вищевказану вимогу ІНФОРМАЦІЯ_8 було зазначено, що ознайомлення з зазначеними документами, а також отримання завірених їх копій можливе лише на підставі ухвали слідчого судді та у порядку, передбаченому главою 15 КПК України.
Крім того, згідно з ч. 5 ст. 52 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» проекти створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду передаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища у встановленому порядку уповноваженим приймати рішення про створення чи оголошення територій та об`єктів природно-заповідного фонду.
Частиною 4 статті 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» встановлено, що межі територій та об`єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. До встановлення меж територій та об`єктів природно-заповідного фонду в натурі їх меж визначаються відповідно до проектів створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду.
Також, у відповіді на вимогу ІНФОРМАЦІЯ_8 зазначено, що з врахуванням територіальних змін, на підставі постанови Верховної Ради України від 17 липня 2022 року №807-IX «Про утворення та ліквідацію районів» та розпорядження КМУ від 20 травня 2020 року №601-Р «Про затвердження перспективного плану формування територій та громад Дніпропетровської області», Департаментом вживаються заходи щодо затвердження положень для об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення, у відповідності до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про природно-заповідний фонд України».
У свою чергу, згідно з п.2.5.2 Методичних рекомендацій щодо розробки положень про території та об`єкти природно-заповідного фонду України, затверджених наказом ІНФОРМАЦІЯ_9 від 12 липня 2013 року №309, положення про території та об`єкти ПЗФ місцевого значення погоджують землекористувачі (землевласники) земельних ділянок, у межах яких розташовані території та об`єкти природно-заповідного фонду.
З огляду на вищезазначене, Департаментом направлено відповідні листи до ІНФОРМАЦІЯ_5 та ІНФОРМАЦІЯ_10 стосовно розгляду та погодження положення про ландшафтний заказник місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Слідчий зазначає, що для повного і всебічного розгляду кримінального провадження, для підтвердження чи спростування відношення службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 до вчинення зазначеного кримінального правопорушення та інших в сукупності, з метою встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення й можливого отримання у подальшому доказів у кримінальному провадженні, виникла необхідність в проведенні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до завірених належним чином копій документів.
У судове засідання слідчий не з`явилась, Відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України слідчий суддя вважає, що неприбуття слідчого не перешкоджає розгляду клопотання.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_11 у судове засідання не з`явився, хоча належним чином повідомлений про розгляд клопотання, що відповідно до ч. 4 ст. 163 КПК України не є перешкодою для розгляду вказаного клопотання.
Згідно з ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалось у зв`язку з неприбуттям у судове засідання осіб, які беруть участь у судовому провадженні.
Слідчий суддя, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали дійшов такого висновку.
12 липня 2021 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021042110000034 внесено відомості за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Так, за відомостями ЄРДР, службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 в період з січня 2017 року, внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, здійснили безпідставну зміну виду цільового призначення «земель природно-заповідного фонду», які відносяться до земель ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 », на «землі сільськогосподарського виробництва» та передали їх у приватну власність, що спричинило тяжкі наслідки.
20 жовтня 2022 року слідчим ІНФОРМАЦІЯ_12 , в межах кримінального провадження, направлено вимогу до ІНФОРМАЦІЯ_8 з метою отримання інформації та завірених належним чином копій наступних документів:
- положення про ландшафтний заказник місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- проекту створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- документів, у яких міститься інформація про межі ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- охоронних зобов`язань щодо ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
27 жовтня 2022 року у відповіді №2-3375/0/261-22 на вищевказану вимогу ІНФОРМАЦІЯ_13 зазначено, що ознайомлення з зазначеними документами, а також отримання завірених їх копій можливе лише на підставі ухвали слідчого судді та у порядку, передбаченому главою 15 КПК України.
Відповідно до ст. 91 КПК України сама подія кримінального правопорушення підлягає доказування, яке полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Разом із тим, згідно зі ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, процесуальними джерелами яких можуть бути показання, речових докази, документи, висновки експертів.
Одним з таких порядків є саме тимчасовий доступ до речей і документів, як захід забезпечення кримінального провадження, який полягає у наданні можливості ознайомлення з речами та документами, виготовленні їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, їх вилученні.
У відповідності до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Як вбачається із клопотання слідчого, остання довела слідчому судді підстави вважати, що інформація, про доступ до якої просить надати слідчий, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 , не становлять собою охоронювану законом таємницю.
Так слідчий довела слідчому судді наданими доказами, що неотримання доступу до документів, які містять в собі докази, які в подальшому можуть бути використані у кримінальному провадженні, призведе до неможливості іншим способом отримати докази, що мають суттєве значення у кримінальному провадженні. Також, доступ до доказів необхідний для підтвердження чи спростування відношення службових чи посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 до вчинення зазначеного кримінального правопорушення та інших в сукупності, з метою встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення й можливого отримання у подальшому доказів у кримінальному провадженні.
Таким чином слідчий суддя вважає, що слідчим виконані вимоги ст. 163 КПК України, подане клопотання обґрунтоване та підлягає задоволенню, а тому є всі підстави для надання слідчому доступу до цих документів у копіях.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 161-163 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
надати дозвіл слідчим слідчого відділу Новомосковського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області: ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та прокурорам Новомосковської окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 на тимчасовий доступ та можливість вилучення копій документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_11 (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до завірених належним чином копій наступних документів:
- проекту створення територій та об`єктів природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- документів, у паперовому варіанті, а також електронних копій документів, у яких міститься інформація про межі ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- охоронних зобов`язань щодо ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 »;
- листів до ІНФОРМАЦІЯ_5 та ІНФОРМАЦІЯ_10 стосовно розгляду та погодження положення про ландшафтний заказник місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 », а також відповідей на зазначені листи та рішень, що були прийняті за результатами їх розгляду;
- карт з чітким визначенням меж земельних ділянок, які входять до ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у паперовому варіанті, а також їх електронних копій;
- інших документів щодо ландшафтного заказника місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Строк дії ухвали до 22 січня 2023 року включно.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2022 |
Оприлюднено | 13.05.2024 |
Номер документу | 107429409 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Парфьонов Д. О.
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Парфьонов Д. О.
Кримінальне
Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Парфьонов Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні