ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 липня 2010 року < Текст > Справа № 2а-3330/10/0870
за позовною заявою Товар иства з обмежено відповідаль ністю «АКСІ-ТРЕЙД», м. Запоріжжя
до Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м. Запоріжжя
про скасування акту та зобо в' язання вчинити дії
У складі головуючого с удді Нечипуренко О.М.
при секретарі суд ового засідання Бриль А.В.
за участі представників ст орін:
від позивача - Коршун В. В.(довіреність 09.06.2010)
від відповідача - Дячен ко Ю.Т. (довіреність № 10266/10/10-010 ві д 21.06.2010)
Товариство з обмежено в ідповідальністю «АКСІ-ТРЕЙД » (далі - ТОВ «АКСІ-ТРЕЙД» або п озивач) звернулось до Запорі зького окружного адміністра тивного суду із позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Ленінському районі м. Запо ріжжя (далі - ДПІ у Ленінсько му районі м. Запоріжжя або ві дповідач), у якому просить:
визнати протиправним та ск асувати акт ДПІ у Ленінськом у районі м. Запоріжжя від 25.05.2010 № 207 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість (далі - ПДВ) ТОВ «АКСІ-Т РЕЙД»;
зобов' язати ДПІ у Ленінсь кому районі м. Запоріжжя відн овити реєстрацію платника ПД В ТОВ «АКСІ-ТРЕЙД», з моменту п роведення анулювання свідоц тва (з 25.05.2010) та направити постан ову суду, яка набрала законно ї сили до ДПА України для внес ення відповідних змін до Реє стру платників ПДВ.
Ухвалою суду від 11.06.2010 відкри то провадження у адміністрат ивній справі №2а-3330/10/0870, та призна чений судовий розгляд на 14.07.2010. У розгляді справи оголошувал ась перерва до 22.07.2010.
У судовому засіданні 22.07.2010 су дом, відповідно до ст.160 КАС Укр аїни, сторонам проголошено в ступну та резолютивну частин и постанови, разом з тим оголо шено про час виготовлення по станови у повному обсязі.
Відповідно до ст. 41 Кодексу а дміністративного судочинст ва, у судовому засіданні здій снюється повне фіксування су дового засідання за допомого ю технічних засобів, а саме: ко мплексу «Камертон».
Позивача підтримав заявле ні позовні вимоги і просить з адовольнити їх у повному обс язі. Зокрема вказав, що підста ва зазначена відповідачем в Акті про анулювання реєс трації платника ПДВ, а саме: пл атник податків виписав подат кові накладні, згідно з якими - постачальник товарів (роб іт, послуг) не задекларував по даткові зобов'язання, не є пра вовою підставою для анулюван ня реєстрації платника ПДВ в розумінні п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість».
За наведених обставин, вваж ає акт про анулювання реєстр ації платника ПДВ неправомір ним та таким, що підлягає скас уванню.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечив з підстав, вик ладених у запереченнях та за значив, що відповідно до п. 3 ро зпорядження Кабінету Мініст рів України від 09.09.2009 № 1120-р "Деякі питання адміністрування под атку на додану вартість" у раз і виявлення органами державн ої податкової служби факту в иписки податкових накладних , згідно з якими не задекларов ано (не сплачено) податкові зо бов'язання, реєстрація платн иків податку на додану варті сть анулюється.
Пояснює, що фахівцями ДПІ у Ленінському районі м. За поріжжя, на виконання вимог н аказу ДПА України від 18.04.2008 № 266 „ Про організацію взаємодії ор ганів державної податкової с лужби при опрацюванні розшиф ровок податкових зобов'язань та податкового кредиту з под атку на додану вартість у роз різі контрагентів", при звірц і показників податкової звіт ності по ТОВ"АКСІ-ТРЕЙД" за рез ультатами автоматизованого співставлення встановлено ф акти декларування податкови х зобов'язань менше, ніж подат кового кредиту за період: бер езень 2010, квітень 2010 на загальну суму 1033713,88 грн. по контрагентам :
ТОВ "ЗЗКС";
ТОВ "ПРОЛІС";
ТОВ "НВО ПЕРСПЕКТИВА".
З урахуванням викладеного вважає, що це є підставою для анулювання реєстрації платн ика ПДВ позивача та просить у задоволені позову відмовити повністю.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавш и пояснення представників ст орін, суд,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «АКСІ-ТРЕЙД» в установл еному законом порядку зареєс трований як платник ПДВ, про щ о видано свідоцтво про реєст рацію платника податку на до дану вартість №11711076 від 11.07.2003.
25.05.2010 комісією ДПІ У Ленінськ ому районі м. Запоріжжя відно сно позивача складений акт № 207 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість ТОВ «АКСІ-ТРЕЙД», від повідно до якого комісією пр ийнято рішення про анулюванн я реєстрації вказаного платн ика податку.
Вказаний Акт був відпові дно до наказу ДПІ у Ленінсько му районі м. Запоріжжя № 677 від 1 9.09.2008, за наслідками встановлен ня факту виписування позивач ем податкових накладних, згі дно з якими платник податку н а додану вартість - постача льник товарів (робіт, послуг) н е задекларував податкові зоб ов'язання, що є підставою для а нулювання реєстрації платни ка ПДВ відповідно до пп. «в» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про под аток на додану вартість» та р озпорядження Кабінету Мініс трів України від 09.09.2009 № 1120-р «Дея кі питання адміністрування п одатку на додану вартість».
Не погоджуючись із прийнят им рішенням про анулювання реєстрації платника податк у на додану вартість позивач звернувся до суду.
Розглянувши матеріали спр ави та документи, надані стор онами додатково, заслухавши представників сторін, суд вв ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню, зважаючи на н аступне:
Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їх ні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів України, а також міжнародни х договорів, згода на обов'яз ковість яких надана Верховно ю Радою України.
Суд застосовує інші норма тивно-правові акти, прийнят і відповідним органом на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Підставами для визнання не законними (нечинними) актів в судовому порядку є невідпов ідність їх вимогам чинного з аконодавства та/або визначен ій законом компетенції орган у, який видав цей акт. Обов' яз ковою умовою визнання акта н едійсним є також порушення у зв' язку з прийняттям відпо відного акта прав та охороню ваних законом інтересів підп риємства чи організації - поз ивача у справі.
Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.
Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбуваєт ься у випадках, якщо:
а)платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями пп.2.3.1 п.2.3 ст.2 цього За кону більше двадцяти чотирьо х календарних місяців, включ аючи місяць реєстрації, та ма є за останні дванадцять пото чних календарних місяців обс яги оподатковуваних операці й, менші за визначені зазначе ним підпунктом;
б)ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);
в)особа, зареєстрована як пл атник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;
г)зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у ст.6 та ст.8-1 цього Закону;
ґ)особа, зареєстрована як пл атник податку, не надає подат ковому органу декларації з ц ього податку протягом дванад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий розрахунок ), яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання;
ТОВ «АКСІ-ТРЕЙД» не є суб'єк том спрощеної системи оподат кування або платником єдиног о податку та не звільнений ві д сплати ПДВ за рішенням суду або з будь-яких інших підстав , є платником податку на додан у вартість на загальних підс тавах, а тому застосування до нього, в якості підстави скас ування реєстрації платника П ДВ абзацу «в» п. 9.8 ст. 9 Закону Ук раїни «Про податок на додану вартість» є незаконним.
Крім того, порядок анулюван ня свідоцтва платника податк у на додану вартість також за кріплено у Положенні про реє страцію платників податку на додану вартість, затверджен ого наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 01.03.2000 №79 (далі - Положення).
Так, п.25 Положення також пере дбачено, що реєстрація діє до дати її анулювання, яке відбу вається у випадках, визначен их п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, якщо зо крема особа, зареєстрована я к платник податку, реєструєт ься як платник єдиного подат ку або стає суб'єктом інших сп рощених систем оподаткуванн я, які визначають особливий п орядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, в ідмінний від тих, що встановл ені Законом № 168/97-ВР, чи звільня ють таку особу від сплати цьо го податку за рішенням суду а бо з будь-яких інших причин (пп . «в» п.25 Положення). Анулювання реєстрації здійснюється шля хом анулювання Свідоцтва та виключення платника податку на додану вартість з Реєстру .
Зокрема, пп.25.2 Положення зобо в' язує податковий орган при йняти самостійне рішення про анулювання реєстрації на пі дставах, визначених у пп. «в» ц ього пункту.
Так, пп.25.2.1 п.25 Положення встан овлено, що органи державної п одаткової служби здійснюють постійний моніторинг платни ків податку на додану вартіс ть, які включені до Реєстру, та приймають рішення про анулю вання реєстрації відповідни х платників податку на додан у вартість у разі існування п ідстав, зокрема, визначених у пп. «в» п.25 цього Положення. Так е рішення може бути прийнято за наявності відповідних пі дтвердних документів (відомо стей):
Свідоцтва або корінця Свід оцтва про право сплати єдино го податку суб'єктом малого п ідприємництва - юридичною ос обою за ставкою єдиного пода тку 10 відсотків чи документа п ро застосування інших спроще них систем оподаткування, як і визначають особливий поряд ок нарахування чи сплати под атку на додану вартість, відм інний від тих, що встановлені Законом №168/97-ВР (підстава - пп . «в» п.9.8 ст. 9 Закону);
судового рішення про анулю вання податкової реєстрації чи Свідоцтва, про звільнення від сплати податку на додану вартість (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР );
документа, який свідчить, що згідно з відповідним законо давчим актом особа, яка зареє стрована як платник податку на додану вартість, звільняє ться від сплати цього податк у, не є платником податку або н е має права на збереження ста тусу платника податку (підст ава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97 -ВР );
інформації органів реєстр ації актів цивільного стану, повідомлення державного реє стратора або відомостей з Єд иного державного реєстру щод о смерті фізичної особи - підп риємця (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;
судового рішення про оголо шення фізичної особи - підпри ємця померлою, про визнання ф ізичної особи - підприємця бе звісно відсутньою, про визна ння фізичної особи - підприєм ця недієздатною або обмеженн я її цивільної дієздатності, або інформації щодо такого р ішення органів реєстрації ак тів цивільного стану, повідо млення державного реєстрато ра або відомостей з Єдиного д ержавного реєстру (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;
Свідоцтва або корінця Свід оцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії Свідо цтва (підстава - пп. «в» п.9.8 ст .9 Закону № 168/97-ВР );
документа, який підтверджу є закінчення строку, на який б уло створено платника податк у, укладено договір про спіль ну діяльність, угоду про розп оділ продукції (підстава - п п. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР ).
Крім того, Положенням перед бачений перелік доказів (док ументів, відомостей), на підст аві яких проводиться анулюва ння платника податку на дода ну вартість на підставі пп. «в » п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, у якому д екларація з податку на додан у вартість та додатки до неї д аним переліком не передбачен і.
Отже, пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/ 97-ВР не ставить в залежність а нулювання реєстрації платни ка ПДВ у зв' язку із декларув анням податкових зобов' яза нь менше, ніж податкового кре диту за відповідний період т а по відповідному контрагент у, а тому відповідач не мав зак онних підстав для анулювання реєстрації позивача платник ом ПДВ.
Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що Акт про анулювання реєстра ції платника ПДВ № 207 від 25.05.2010 ДП І у Ленінському районі м. Запо ріжжя є неправомірним, таким , що не ґрунтується на нормах ч инного законодавства та пору шує права і законні інтереси платника податків Товарист ва з обмежено відповідальніс тю «АКСІ-ТРЕЙД».
Відповідно до ст. 2 КАС Укра їни, завданням адміністрати вного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.
З урахуванням наведе ного, суд вважає, що відповіда чем не доведено правомірніст ь прийнятого ним рішення, а то му воно є протиправним та під лягає скасуванню, а позовні в имоги Товариства з обмежено відповідальністю «АКСІ-ТРЕЙ Д» є обґрунтованими та довед еними.
Відповідно до ст.162 КАС Украї ни у разі задоволення адміні стративного позову суд може прийняти постанову про визна ння протиправним рішення суб 'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасува ння або визнання нечинним рі шення чи окремих його положе нь...
Відповідності до п. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони , яка не є суб'єктом владних по вноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету Україн и (або відповідного місцевог о бюджету, якщо іншою стороно ю був орган мі сцевого самовр ядування, його посадова чи сл ужбова особа).
З урахуванням викладеного , на користь позивача з держав ного бюджету підлягають до с тягнення судові витрати спла чені ним при подачі позовної заяви.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов товариства з о бмеженою відповідальністю “ АКСІ-ТРЕЙД”, м. Запоріжжя до Де ржавної податкової інспекці ї у Ленінському районі міста Запоріжжя, м. Запоріжжя про ви знання протиправним та скасу вання Акту про анулюванн я реєстрації платника ПДВ та зобов' язання відповідача в чинити певні дії - задоволь нити.
2. Визнати протиправни м та скасувати Акт Держав ної податкової інспекції у Л енінському районі міста Запо ріжжя про анулювання реєстра ції платника ПДВ № 207 від 25.05.2010.
3. Зобов' язати Держав ну податкову інспекцію у Лен інському районі м. Запоріжжя відновити реєстрацію платни ка ПДВ товариства з обмежено ю відповідальністю “АКСІ-ТРЕ ЙД” (69032, м. Запоріжжя, вул. Півден не шосе, 57, код ЄДРПОУ 32551228) з моме нту проведення анулювання св ідоцтва - з 25.05.2010.
4. Стягнути з Державног о бюджету України на користь товариства з обмеженою відп овідальністю “АКСІ-ТРЕЙД” (6903 2, м. Запоріжжя, вул. Південне шо се, 57, код ЄДРПОУ 32551228) 3,40 грн. (три гр н. 40 коп.) судового збору. Видати виконавчий лист.
5. Після набрання закон ної сили, постанову суду напр авити до Державної податково ї адміністрації України для внесення відповідних змін до Реєстру платників податку н а додану вартість.
Постанова суду першої інс танції, якщо інше не встановл ено КАС України, набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення по станови у повному обсязі в ідповідно до статті 160 цього К одексу - з дня складення в п овному обсязі. Якщо постанов у було проголошено у відсутн ості особи, яка бере участь у с праві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження о бчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апе ляційне оскарження.
Заява про апеляційне оска рження чи апеляційна скарга , подані після закінчення ст років, встановлених цією ст аттею, залишаються без розгл яду, якщо суд апеляційної інс танції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що пос тановляється ухвала
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 12.08.2010.
Суддя О.М. Нечипуренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2010 |
Оприлюднено | 17.08.2010 |
Номер документу | 10745009 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Нечипуренко Олександр Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні