Рішення
від 22.11.2022 по справі 420/4802/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4802/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області у формі листа про повернення стягувачу ОСОБА_1 виконавчого листа від 09.11.2021 року у справі №420/12670/21, виданого Одеським окружним адміністративним судом, зобов`язання Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області прийняти виконавчий лист від 09.11.2021 року у справі №420/12670/21, до виконання та здійснити дії направлені на виконання такого виконавчого листа з урахуванням висновків, яку будуть надані судом.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що на виконання рішення у справі №420/12670/21 Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист від 09.11.2021 року щодо стягнення судових витрат, який був направлений до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області, однак його було повернуто у зв`язку з тим, що боржник не обслуговується органами казначейства. Оскільки з пояснень наданих органу казначейства Подільська міська рада не обслуговується в казначействі, а значить не має відкритих рахунків, то виходячи з вимог Порядку № 845 орган казначейства повинен надіслати боржнику вимогу із зобов`язання здійснити дії, спрямовані на виконання рішення суду та пошук відкритих асигнувань, а також направити запити для встановлення відповідних даних із зазначенням строку надання відповіді.

З відзиву на позовну заяву вбачається, що відповідач позов не визнає, зазначає, що після попереднього розгляду виконавчого листа від 09.11.2021 року у справі №420/12670/21 було встановлено, що рахунки такої установи як Подільська міська рада Подільського району Одеської області з яких можливо було б здійснити безспірне списання органами казначейства відсутні. При цьому, пп. 3 п. 9 Порядку № 845 передбачено, що орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень». У зв`язку із чим, казначейство на власний розсуд позбавлено можливості визначати належного боржника та вживати заходи передбачені Порядком № 845 відносно Виконавчого комітету Подільської міської ради Подільського району Одеської області.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов ОСОБА_1 не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2021 року по справі №420/12670/21 визнано протиправною відмову Подільської міської ради Подільського району Одеської області, викладену у листі від 06.07.2021 року №1941/4/1477, 1778 м, у наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність загальною (орієнтовною) площею 2,00 та за рахунок земель сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту Ліпецьке на території Подільської міської ради Подільського району Одеської області; зобов`язано Подільську міську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 06.06.2021 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки орієнтовною площею 2 га. у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України, за рахунок сформованих земельних ділянок комунальної власності Подільської міської ради Подільською району Одеської області, кадастровий номер: 5122984200:01:002:0567 - 40.6659 га., або земельних ділянок кадастровий номер 5122984200:01:002:0763 - 20.9804 га., чи земельної ділянки кадастровий номер 5122984200:01:002:0789 - 13,7304 га., за межами с. Ліпецькє, Подільського району Одеської області. Стягнуто з Подільської міської ради Подільського району Одеської області на користь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 1000 грн.

09 листопада 2021 року на виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 вересня 2021 року по справі №420/12670/21 видано виконавчий лист в частині стягнення з Подільської міської ради Подільського району Одеської області на користь позивача судові витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1000 грн.

06 грудня 2021 року позивач звернувся до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області із заявою щодо стягнення коштів за рішенням суду, до якої додав виконавчий лист від 09.11.2021 року у справі №420/12670/21 (аркуш справи 5).

Управлінням Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області повернуто позивачу оригінал виконавчого листа від 09.11.2021 року у справі №420/12670/21 без виконання, оскільки боржником визначено Подільську міську раду Подільського району Одеської області, яка не обслуговується органами казначейства, що і стало підставою для звернення позивача до суду із цим позовом.

Відповідно до ст. 1, 6 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення визначає «Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845.

Відповідно до п. 2, 3, 6, 8 «Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845, безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів; боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в органах Казначейства, крім рахунків із спеціальним режимом використання.

Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

У разі прийняття рішення про стягнення коштів стягувач подає органові Казначейства в установлений зазначеним органом спосіб: заяву про виконання такого рішення із зазначенням реквізитів банківського рахунка (у разі наявності - довідку банку), назви банку, його МФО та коду ЄДРПОУ, номера рахунка (поточний, транзитний, картковий), прізвища, імені, по батькові (повне найменування - для юридичної особи) власника рахунка, на який слід перерахувати кошти, або даних для пересилання коштів через підприємства поштового зв`язку, що здійснюється за рахунок стягувача (прізвище, ім`я, по батькові адресата, його поштова адреса (найменування вулиці, номер будинку, квартири, найменування населеного пункту, поштовий індекс), реквізити банківського рахунка поштового відділення); оригінал виконавчого документа; судові рішення про стягнення коштів (у разі наявності); оригінал або копію розрахункового документа (платіжного доручення, квитанції тощо), який підтверджує перерахування коштів до відповідного бюджету (у судових рішеннях про стягнення коштів з відповідного бюджету). До заяви можуть додаватися інші документи, які містять відомості, що сприятимуть виконанню рішення про стягнення коштів (довідки та листи органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, або органів місцевого самоврядування, рішення органів досудового розслідування та прокуратури тощо).

Органи Казначейства після надходження документів, зазначених у пунктах 6 і 7 цього Порядку: 1) приймають їх до розгляду та реєструють відповідно до вимог організації діловодства. На заяві стягувача про виконання рішення про стягнення коштів (супровідному листі керівника відповідного органу державної виконавчої служби) зазначається дата надходження і вхідний номер; 2) здійснюють попередній розгляд документів, за результатами якого визначають необхідність отримання від стягувача інших відомостей для виконання рішення про стягнення коштів; 3) повідомляють стягувачеві (представникові стягувача) на його письмову вимогу про прийняття, реєстрацію та результати попереднього розгляду документів.

При цьому, згідно пп. 3 п. 9 «Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли, зокрема, боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.

Таким чином, за умови відсутності у боржника відкритих рахунків в органі Казначейства останнє зобов`язане в силу наведених вимог пп. 3 п. 9 «Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845 повернути виконавчий документ стягувачеві.

Суд зазначає, що повертаючи за результатами попереднього розгляду позивачу, без виконання виконавчий лист від 09.11.2021 року по справі №420/12670/21, оскільки боржник, Подільська міська рада Подільського району Одеської області, не обслуговується органами казначейства, відповідач діяв у відповідності до вимог чинного законодавства.

При цьому, посилання позивача на приписи п. 28, 29, 31 «Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 серпня 2011 року № 845, суд вважає необґрунтованими, оскільки вказаними пунктами врегульовано порядок безспірного списання коштів боржника органом Казначейства, у якому обслуговується боржник у якого відкриті відповідні рахунки в такому органі Казначейства.

Таким чином, за відсутності у Подільської міської ради Подільського району Одеської області відкритих рахунків в Управлінні Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області, відповідач позбавлений можливості забезпечити виконання вимог виконавчого листа від 09.11.2021 року по справі №420/12670/21, а тому правомірно повернув заяву ОСОБА_1 та виконавчий лист від 09.11.2021 року по справі № 420/12670/21.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на постанови Верховного Суду від 25.11.2019 року по справі № 200/4120/19-а, від 16.04.2020 року по справі № 804/5950/17, від 08.12.2020 року по справі № 0940/2071/18, оскільки у вказаних постановах надано правову оцінку спірним правовідносинам, які не є тотожними спірним правовідносинам по даній справі, зокрема у вказаних постановах зроблені висновки щодо дій органу Казначейства у разі відсутності необхідного обсягу асигнувань на рахунках, при цьому, у даній справі у боржника відсутні відкриті відповідні рахунки в органі Казначейства.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 не обґрунтовані, не відповідають вимогам законодавства та не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 90, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області (пров. Незалежності, 1, м. Подільськ, Одеська область, 66302, код ЄДРПОУ 37984302) про визнання протиправним та скасування рішення Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області у формі листа про повернення стягувачу ОСОБА_1 виконавчого листа від 09.11.2021 року у справі №420/12670/21, виданого Одеським окружним адміністративним судом, зобов`язання Управління Державної казначейської служби України у Подільському районі Одеської області прийняти виконавчий лист від 09.11.2021 року у справі №420/12670/21, до виконання та здійснити дії направлені на виконання такого виконавчого листа з урахуванням висновків, яку будуть надані судом - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2022
Оприлюднено24.11.2022
Номер документу107451454
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —420/4802/22

Постанова від 28.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.12.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 22.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 27.03.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні