Постанова
від 16.11.2022 по справі 924/218/22
ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2022 року Справа № 924/218/22

Північно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Крейбух О.Г., суддя Саврій В.А. , суддя Тимошенко О.М.

секретар судового засідання Кравчук О.В.

за участю представників сторін:

позивача: протоієрей Подворняк А., Пасічник Я.С. адвокат

відповідача: представник не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Ярмолинецької селищної ради на рішення Господарського суду Хмельницької області, ухвалене 22.08.2022, повне рішення складено 29.08.2022, у справі № 924/218/22

за позовом Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви", с.Шарівка Хмельницького району Хмельницької області

до Ярмолинецької селищної ради, смт.Ярмолинці Хмельницького району Хмельницької області

про скасування рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка" зі змінами, внесеними рішенням № 75 Двадцятої сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 22 лютого 2022 року

В квітні 2022 року Релігійна організація "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви" звернулась до Господарського суду Хмельницької області із позовом до Ярмолинецької селищної ради, смт. Ярмолинці Хмельницького району Хмельницької області про скасування рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка" /т. 1 а.с. 1-7/.

У підготовчому засіданні 21.06.2022 Господарським судом Хмельницької області прийнято до розгляду заяву Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви", с.Шарівка про зміну предмету позову, а саме позивач просив скасувати рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка" зі змінами, внесеними рішенням № 75 Двадцятої сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 22 лютого 2022 року /т. 1 а.с. 110-111/.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22 позов задоволено.

Визнано незаконним та скасовано рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка" зі змінами, внесеними рішенням № 75 Двадцятої сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 22 лютого 2022 року.

Стягнуто з Ярмолинецької селищної ради на користь Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви" 2 481,00 грн витрат по сплаті судового збору /т. 1 а.с. 197-199/.

Відповідач Ярмолинецька селищна рада, не погоджуючись із ухваленим рішенням, звернувся до Північно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22 повністю. Ухвалити постанову, якою відмовити у задоволені позову Релігійної організації «Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви» до Ярмолинецької селищної ради про скасування рішення № 6 восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка" із змінами, внесеними рішенням № 75 Двадцятої сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 22 лютого 2022 року - повністю /т. 2 а.с. 1-6/.

В обґрунтування апеляційної скарги скаржник зазначає:

- у зв`язку з тим, що документи, які підтверджують право власності на нежитлову будівлю - Церква-фортеця ХІV-ХVII за адресою: село Шарівка, вул. Ріни Кравчук, 10, відсутні Ярмолинецькою селищною радою розпочато процедуру взяття на облік безхазяйної речі - нежитлові будівлі на території села Шарівка відповідно до ст. 335 ЦКУ та прийнято рішення № 6 від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі на території села Шарівка" та рішенням № 75 від 22 лютого 2022 року "Про внесення змін до рішення Ярмолинецької селищної ради № 6 від 16.04.2022 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі на території села Шарівка";

- суд першої інстанції помилково посилається на відповідні положення ЗУ "Про свободу совісті та релігійні організації", оскільки зазначені в оскаржуваному рішенні норми закону регулюють відносини щодо культових будівель та майна, які становлять державну власність, та/або історичну, художню або іншу культурну цінність, в той час, як судом першої інстанції не доведено належними доказами, що спірне майно є державною власністю;

- апелянт вважає, що до спірних правовідносин не підлягають застосуванню положення статті 366 адміністративного кодексу Української PCP 1927 року (втратив чинність згідно з Указом Президії Верховної Ради Української PCP від 21 серпня 1985 року № 807-ХІ), відповідно до якої молитовні спеціального типу й культове майно, що є на обліку органів радянської влади, становлять державне майно, оскільки щодо спірного майна, яке визнано Ярмолинецькою селищною радою безхазяйним, відсутні докази перебування цього майна на обліку у відповідних органах. Тобто власник такого майна відсутній та наявні підстави для віднесення такого майна до безхазяйного.

Таким чином суд першої інстанції при розгляді даної справи неправильно застосував норми матеріального права та порушив норми процесуального права, у зв`язку із тим, що відсутні документи які підтверджують право власності на нежитлову будівлю - церква-фортеця ХІV-ХVІІ, за адресою: село Шарівка, вул. Рими Кравчук, 10.

Автоматизованою системою документообігу суду, протокол від 15.09.2022, визначено колегію суддів для розгляду справи № 924/218/22 у складі: Миханюк М.В. головуючий суддя, Коломис В.В., Саврій В.А.

Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 07.10.2022 апеляційну скаргу Ярмолинецької селищної ради на рішення Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22 залишено без руху та зобов`язано апелянта усунути встановлені при поданні апеляційної скарги недоліки /т. 2 а.с. 22/.

12.10.2022 (вх. № 9496/22) на адресу суду від Ярмолинецької селищної ради надійшов лист на виконання ухвали суду від 07.10.2022 /т. 2 а.с. 27/.

На підставі розпорядження керівника апарату суду від 12.10.2022 № 01-05/573 у зв`язку з перебуванням у відпустці головуючого судді (судді-доповідача Миханюк М.В.) у період з 11.10.2022 по 28.10.2022 включно, проведено повторний автоматизований розподіл судової справи № 924/218/22 між суддями, протокол від 12.10.2022, яким визначено для розгляду справи колегію суддів у складі: Крейбух О.Г. головуючий суддя, Коломис В.В., Саврій В.А.

На підставі розпорядження від 18.10.2022 № 01-05/578 керівника апарату суду у зв`язку з перебуванням у відпустці судді-члена колегії по справі № 924/218/22 Коломис В.В. у період з 10.10.2022 по 29.10.2022 включно проведено заміну судді-члена колегії у судовій справі № 918/218/22, протокол від 18.10.2022, яким визначено для розгляду справи колегію суддів у складі: Крейбух О.Г. головуючий суддя, Саврій В.А., Тимошенко О.М.

Ухвалою Північно-західного апеляційного господарського суду від 18.10.2022 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Ярмолинецької селищної ради на рішення Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22, розгляд справи призначено на 16.11.2022 об 11:00 год. /т. 2 а.с. 41-42/.

26.10.2022 (вх. №6848/22) на адресу суду від Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви" надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому позивач заперечує проти апеляційної скарги /т. 2 а.с. 45-51/.

В судовому засіданні 16.11.2022 представники позивача надали заперечення щодо апеляційної скарги відповідача, просили апеляційну скаргу Ярмолинецької селищної ради залишити без задоволення, а рішення Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22 залишити без змін.

Відповідач явку повноважних представників в призначене судове засідання 16.11.2022 не забезпечив, про дату, час і місце судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить довідка про доставку електронного листа /т. 2 а.с. 43/.

Відповідно до ч. 12 ст. 270 ГПК України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Оскільки неявка відповідача не перешкоджає розгляду справи, колегія суддів визнала за можливе здійснювати розгляд даної справи за його відсутності.

Відповідно до част. 1 ст. 269 ГПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній та додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи, апеляційний господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Релігійна організація "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви" (Релігійна громада) (ідентифікаційний код юридичної особи - 33167687) зареєстрована у 1991 році відповідно до ст. 14 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" з ініціативи віруючих громадян - жителів села Шарівка. Дата державної реєстрації: 21.08.1991. Номер запису: 16711200000000049 /т. 1 а.с. 12/.

Рішенням Виконавчого комітету Ярмолинецької районної ради народних депутатів № 835 від 20.04.1989 задоволено заяви віруючих сіл Сутківці та Шарівка про реєстрацію руських православних церков. Постановлено передати культові приміщення віруючим та капітальні ремонти провести за рахунок і силами віруючих /т. 1 а.с. 9/.

Рішенням № 16 Позачергової 28 сесії Шарівської сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області VII скликання від 16.10.2018 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передано її у постійне користування Релігійній організації "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви"/т. 1 а.с. 13/.

Відповідні відомості внесені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно /т. 1 а.с. 14/.

Рішенням № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка", посилаючись на ст. 335 Цивільного кодексу України, ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", розглянувши подання відділу культури, туризму та релігії, селищна рада, вирішила, зокрема: взяти на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі церкви-фортеці XI-XVI сторіччя, що розташовані на території Ярмолинецької селищної ради за адресою: село Шарівка, вул. Рими Кравчук, 10; утворити Комісію по обстеженню зазначених об`єктів; зареєструвати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно нежитлові будівлі церкви-фортеці XIV-XVI сторіччя, як безхазяйне нерухоме майно; оприлюднити відповідне оголошення в засобах масової інформації; після спливу одного року з дня взяття на облік, звернутись до суду про визнання права власності на безхазяйне нерухоме майно; контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, енергозбереження та транспорту та заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради /т. 1 а.с. 15/.

Рішенням Ярмолинецької селищної ради № 75 "Про внесення змін до рішення Ярмолинецької селищної ради № 6 від 16.04.2021 "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі на території села Шарівка", до рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року внесено зміни, а саме пункти 1 і 3 викладено в новій редакції: Взяти на облік безхазяйну річ нежитлову будівлю - Церква - фортеця XIV-XVI ст., за адресою: Україна, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Шарівка, вул. Рими Кравчук, 10; Зареєструвати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно нежитлову будівлю церква-фортеця XIV-XVI ст., як безхазяйне нерухоме майно /т. 1 а.с. 57/.

25.05.2021 Ярмолинецька селищна рада звернулася із запитом (№ 1126) до Регіонального відділення фонду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій області щодо перебування церкви у с. Шарівка у державній власності /т. 1 а.с. 69/.

Згідно з листом Регіонального відділення фонду державного майна України по Вінницькій та Хмельницькій області (№ 05-08-01479 від 07.09.2021) на момент звернення із інформацією про зазначений об`єкт нерухомості в єдиному Реєстрі об`єктів державної власності відсутня, об`єкти у державній власності не перебувають /т.1 а.с. 67/.

Згідно з листом комунального підприємства "Ярмолинецьке бюро технічної інвентаризації" (№ 291 від 29.02.2022) державна реєстрація права власності нерухомого майна в с. Шарівка, вул. Рими Кравчук, 10 не проводилася /т. 1 а.с. 59/.

Згідно з листом Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації № 02-316 від 28.06.2022 церква-фортеця XV-XVII ст. у с. Шарівка є пам`яткою архітектури національного значення (ох. №1711). У Департаменті відсутні відомості щодо прав власності на будівлю, а також будь-які правовстановлюючі документи та користувача пам`ятки /т. 1 а.с. 125/.

22.08.2022 Господарським судом Хмельницької області за наслідками розгляду позовних вимог Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви", с.Шарівка Хмельницького району Хмельницької області про скасування рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка" зі змінами, внесеними рішенням № 75 Двадцятої сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 22 лютого 2022 року ухвалено оскаржуване рішення, яким позов задоволено.

Розглянувши матеріали справи, апеляційну скаргу, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом при винесенні рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити, а оскаржуване рішення залишити без змін, виходячи з наступного.

Перелік основних способів захисту цивільних прав та інтересів визначається частиною 2 статті 16 Цивільного кодексу України, до яких, зокрема, відноситься визнання незаконними рішення органу місцевого самоврядування. Аналогічні положення містить стаття 20 Господарського кодексу України.

Згідно з статтею 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України (ч. 1 ст. 140 Конституції України).

Відповідно до статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно з частинами 1, 10 статті 59 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

Підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов`язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі.

Частиною 1 статті 74 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Судом встановлено, що рішенням Виконавчого комітету Ярмолинецької районної ради народних депутатів №835 від 20.04.1989 задоволено заяви віруючих сіл Сутківці та Шарівка про реєстрацію руських православних церков. Постановлено передати культові приміщення віруючим та капітальні ремонти провести за рахунок і силами віруючих.

Факт передачі церкви у с. Шарівка також підтверджується листом Шарівської сільської ради народних депутатів Ярмолинецького району Хмельницької області від 10.05.1989 №83 за підписом голови виконкому О.С.Грибановського щодо відкриття спеціального рахунку для ремонту культового приміщення.

Факт перебування будівлі церкви-фортеці XIV-XVI ст. (с. Шарівка, вул. Рими Кравчук, 10) у користуванні Релігійної організації "Релігійна громада Свято-Вознесенської парафії села Шарівка Ярмолинецького району Хмельницької єпархії Української Православної Церкви" відповідачем не оспорюється.

Таким чином саме на підставі рішення Виконавчого комітету Ярмолинецької районної ради народних депутатів № 835 від 20.04.1989 у позивача виникли правовідносини, пов`язані з користуванням вказаним приміщенням.

16 квітня 2021року восьмою позачерговою сесією Ярмолинецької селищної ради VIII скликання прийнято рішення № 6 "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі на території села Шарівка".

Рішенням Ярмолинецької селищної ради № 75 від 22.02.2022 до рішення № 6 восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року внесено зміни, а саме пункти 1 і 3 викладено в новій редакції: Взяти на облік безхазяйну річ нежитлову будівлю - церква-фортеця XIV-XVI ст., за адресою: Україна, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Шарівка, вул. Кравчук P.O., 10; Зареєструвати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно нежитлову будівлю Церква - фортеця XIV-XVI ст., як безхазяйне нерухоме майно.

Тобто п. 3 оспорюваного рішення Ярмолинецькою селищною радою вирішено здійснити організаційно-правові заходи щодо взяття на облік та реєстрації як безхазяйної речі нежитлової будівлі - церква-фортеця XIV-XVI ст., за адресою: Україна, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Шарівка, вул. Рими Кравчук, 10.

Колегія суддів зазначає, що правових підстав для вчинення таких дій на час прийняття Ярмолинецькою селищною радою оскаржуваного рішення не існувало, оскільки постановою Ради Міністрів УРСР № 442 від 06.09.1979 "Про доповнення списку пам`яток містобудування і архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави" церкву-фортецю XIV-XVIІ ст. під охоронним номером 1711 включено до списку пам`яток архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави.

Належність церкви-фортеці XIV-XVIІ ст., що має охоронний номер 1711, до пам`яток архітектури національного значення підтверджується листом Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації № 02-316 від 28.06.2022 /т. 1 а.с. 125/.

Відповідно до статті 335 ЦК України, безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення в друкованому ЗМІ. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі, вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду в комунальну власність.

Судом враховується, що до введення в дію 06.06.1991 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" молитовні спеціального типу й культове майно, що є на облікові органів радянської влади, становлять державне майно згідно зі статтею 366 Адміністративного кодексу Української РСР 1927 року, який втратив чинність 21.08.1985.

Зазначене законодавство не було визнано нечинним з дня його прийняття, тобто таким, що не породило правових наслідків.

Тому держава в особі органів, передбачених статтею 17 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації", є належним власником культових будівель і майна. Державні органи мають право володіти, користуватися і розпоряджатися цими будівлями і майном, а також вчиняти щодо цих майнових об`єктів будь-які дії, що не суперечать закону.

Колегія суддів вважає, що втрата Адміністративним кодексом Української РСР 1927 року чинності, на час виникнення спірних правовідносин сторін, не усуває юридичних наслідків виконання приписів цього Кодексу в період його дії, зокрема щодо визнання культових будівель і майна державною власністю (Аналогічні висновки викладені у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 19 лютого 2020року у справі № 910/3044/18).

Зазначена у Постанові Ради Міністрів УРСР № 442 від 06.09.1979 "Про доповнення списку пам`яток містобудування і архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави" церква-фортеця XIV-XVIІ сторіччя під охоронним номером 1711 і рішенні Ярмолинецької селищної ради № 75 від 22.02.2022 "Про внесення змін до рішення Ярмолинецької селищної ради № 6 від 16.04.2021 "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі на території села Шарівка", до рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 нежитлова будівля - церква-фортеця XIV-XVI ст., за адресою: Україна, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Шарівка є одним і тим же об`єктом нерухомості. Сторони у справі цей факт не оспорюють.

З вищевикладеного вбачається, що церква-фортеця XV-XVII ст. у с. Шарівка є пам`яткою архітектури національного значення (ох. № 1711), що підтверджується Постановою Ради Міністрів УРСР № 442 від 06.09.1979 "Про доповнення списку пам`яток містобудування і архітектури Української РСР, що перебувають під охороною держави", листом Департаменту інформаційної діяльності, культури, національностей та релігій Хмельницької обласної державної адміністрації № 02-316 від 28.06.2022 та, відповідно до статті 366 Адміністративного кодексу Української РСР 1927 року, є власністю держави, а тому відсутні будь-які підстави для визнання її безхазяйною річчю.

Наведеним спростовуються доводи апелянта про відсутність власника спірного майна та про наявність підстав для віднесення його до безхазяйного.

Крім того відповідно до частини 11 статті 59 Закону "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Згідно зі статтею 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядники інформації, яким відповідно до ст. 13 вказаного закону є відповідач, зобов`язані оприлюднювати нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності; проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Колегія суддів зазначає, що відповідач ані до суду першої інстанції, ані до суду апеляційної інстанції не надав докази про оприлюднення рішення Ярмолинецької селищної ради № 6 від 16.04.2021, що є порушенням вимог Законів "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про доступ до публічної інформації".

У відповідності до ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

З огляду на вказане вище, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що рішення № 6 Восьмої позачергової сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 16 квітня 2021 року "Про взяття на облік безхазяйну річ - нежитлові будівлі, на території села Шарівка" зі змінами, внесеними рішенням № 75 Двадцятої сесії Ярмолинецької селищної ради VIII скликання від 22 лютого 2022 року належить визнати незаконним та скасувати.

Заперечення апелянта, викладені у апеляційній скарзі, не знайшли свого підтвердження під час її розгляду, адже не спростовують наведених судових висновків, а тому відхиляються як необґрунтовані.

Відповідно до п. 1 част. 1 ст. 275 ГПК України, суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.

Згідно з ст. 276 ГПК України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, доводи апеляційної скарги Ярмолинецької селищної ради не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому правові підстави для скасування рішення Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22 відсутні.

На підставі ст. 129 ГПК України судовий збір за подання апеляційної скарги покладається на відповідача.

Керуючись ст. 269, 270, 273, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Ярмолинецької селищної ради на рішення Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22 - залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Хмельницької області від 22.08.2022 у справі № 924/218/22 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції у строк та в порядку, встановленому статтями 287-289 ГПК України.

Справу № 924/218/22 повернути Господарському суду Хмельницької області.

Повний текст постанови складений "22" листопада 2022 р.

Головуючий суддя Крейбух О.Г.

Суддя Саврій В.А.

Суддя Тимошенко О.М.

СудПівнічно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.11.2022
Оприлюднено25.11.2022
Номер документу107471391
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі)

Судовий реєстр по справі —924/218/22

Постанова від 16.11.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 18.10.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Крейбух О.Г.

Ухвала від 07.10.2022

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Миханюк М.В.

Рішення від 21.08.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

Ухвала від 12.07.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

Ухвала від 05.07.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

Ухвала від 23.05.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

Ухвала від 24.04.2022

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Крамар С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні