Справа № 372/3404/22
Провадження 1-кс-870/22
ухвала
Іменем України
14 листопада 2022 року Слідчий суддя Обухівського районного суду Київської області ОСОБА_1 ,
при секретарі судового засідання ОСОБА_2
розглянувши у залі судових засідань Обухівського районного суду Київської області клопотання прокурора Обухівської окружної прокуратури Київської області про надання тимчасового доступу до речей і документів,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Обухівської окружної прокуратури Київської області звернувся до суду із клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів. На обґрунтування клопотання зазначив, що слідчим відділом Обухівського РУП ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12021111230001472 від 26.11.2021 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 366-2 КК України. Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_1 від 27.04.2021 № 181-06-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» припинено право постійного користування земельною ділянкою кадастровий номер 3210600000:00:063:1301 площею 0,8324 га для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти по АДРЕСА_1 на підставі листа від 12.04.2021 № 01-08-01/465.
Крім того, встановлено, що пунктом 2 рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 22.06.2021 № 284-08-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, затвердження документації із землеустрою, надання земельних ділянок в користування, зміну цільового призначення земельних ділянок, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, відмову у затвердженні проекту землеустрою в м. Бровари, с. Княжичі, с. Требухів Броварського району Київської області» затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 3210600000:00:063:1301 площею 0,8324 га, з них 0,0104 га землі обмеженого використання охоронна зона навколо інженерних комунікацій, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з вбудованим дошкільним закладом освіти по АДРЕСА_1 , змінено цільового призначення земельної ділянки та наданов постійне користування ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно встановлено, що державним реєстратором 02.07.2015 зареєстровано право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3210600000:00:063:1301, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , за ІНФОРМАЦІЯ_4 , правокористувач - ІНФОРМАЦІЯ_5 .
Проте, право користування припинено 07.05.2021 на підставі витягу з рішення «Про припинення права користування земельною ділянкою, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою», серія та номер: 181-06-08, виданий 27.04.2021, видавник: ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Відповідно до інформації ІНФОРМАЦІЯ_1 від 16.06.2021 №2-15/2827 встановлено, що підставою припинення права користування земельною ділянкою, кадастровий номер земельної ділянки 3210600000:00:063:1301, став лист ІНФОРМАЦІЯ_7 від 12.04.2021 №01-08-01/465 на ім`я міського голови.
Однак зі змісту вищевказаного листа, вбачається, що ІНФОРМАЦІЯ_7 не добровільно відмовляється від земельної ділянки із кадастровим номером 3210600000:00:063:1301, а виконує рішення протоколу наради міської ради з питань добудови ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на території 5 мікрорайону IV житлового району в м. Бровари Броварського району Київської області від 09.04.2021, що є порушенням вимог законодавства.
Як вбачається із змісту протоколу, пропонується на зазначеній земельній ділянці розмістити в житловому будинку вбудований дошкільний навчальний заклад освіти на 80 місць та додатково розмістити дошкільний навчальний заклад освіти на 140 місць на земельній ділянці з кадастровим номером 3210600000:00:063:2368 площею 0,62 га по АДРЕСА_2 , яка перебуває в постійному користуванні ІНФОРМАЦІЯ_5 із цільовим призначенням «Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти для розміщення дитячого садка».
Таким чином необхідність добудови житлового комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на території 5 мікрорайону IV житлового району в м. Бровари Броварського району Київської області не є суспільною потребою для вилучення спірної земельної ділянки та інших потреб не пов`язаних з освітнім процесом.
Слід зазначити, що відповідно до Проекту внесення змін в «Детальний план території IV житлового району. I Етап. Схема планування території», затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 24.10.2013 № 1061-39-06 планувалося розміщення дитячого дошкільного закладу на 220 місць на земельній ділянці площею 0, 8324 га за адресою: АДРЕСА_1 , .
Натомість наразі планується побудувати вбудований в житловий будинок дитячий дошкільний заклад на 80 місць, що є порушенням вимог Закону України «Про дошкільну освіту» та містобудівного законодавства.
Як вбачається з листа ІНФОРМАЦІЯ_1 від 29.04.2021 № 2-10/2089 на території 5-го житлового району знаходиться один заклад дошкільної освіти, який не проводить свою діяльність. Територія вказаного мікрорайону, як і територія IV житлового району знаходиться на стадії будівництва. Численність населення, що проживає на вказаній території, в тому числі за віковим складом, не вираховувалося.
Крім того, відповідно до інформації ІНФОРМАЦІЯ_7 від 09.02.2022 №06.07-07/6.1/2460 щодо мережі закладів ІНФОРМАЦІЯ_9 , ІНФОРМАЦІЯ_10 (лист від 03.02.2022 № 1748/1.5.1/В) відповідно до Проекту внесення змін в «Детальний план території IV житлового району. І Етап. Схема планування території» затвердженого рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 24.10.2013 № 1061-39-06 передбачає розмістити 9 закладів дошкільної освіти загальною кількістю 1460 місць. Зокрема, в 5-му мікрорайоні два заклади дошкільної освіти на 160 та 220 місць.
Згідно з мережею закладів освіти ІНФОРМАЦІЯ_11 на 2021/2022 навчальний рік затвердженої рішенням ІНФОРМАЦІЯ_12 від 14.09.2021 № 723, на території 5-го мікрорайону IV житлового району м. Бровари здійснює освітню діяльність у сфері дошкільної освіти фізична особа-підприємець ОСОБА_3 , місцезнаходження: АДРЕСА_3 .
Відповідно до інформації, розміщеної на сайті «Опендатабот» ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ОСОБА_3 є власником та директором Приватного закладу освіти « ІНФОРМАЦІЯ_14 ».
На офіційному інтернет сайті Приватного закладу освіти « ІНФОРМАЦІЯ_14 »( ІНФОРМАЦІЯ_15 ) вказано, що вартість навчання на місяць становить 9950 грн.
Права дітей на освіту є одним із основоположних прав, яке регламентується та забезпечується державою. Відповідно до ч. 2 ст. 28 Закону України «Про дошкільну освіту» держава гарантує кожній дитині право на безоплатну дошкільну освіту в державних та комунальних закладах дошкільної освіти.
Таким чином, наявність на території 5-го мікрорайону IV житлового району м. Бровари Приватного закладу освіти « ІНФОРМАЦІЯ_14 », не забезпечує права дитини у сфері дошкільної освіти передбачені в ЗУ «Про дошкільну освіту», «Про освіту», Конституцією України та іншими нормативно правовими документами.
Крім того, як вбачається з інформації ІНФОРМАЦІЯ_7 від 09.02.2022 №06.07-07/6.1/2460 на території 5 го мікрорайону IV житлового району м. Бровари, розташовано заклад дошкільної освіти « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (далі- ЗДО « ІНФОРМАЦІЯ_16 »).
Відповідно до інформації, яка розміщена у відкритому доступі в мережі інтернет, на офіційному сайті ЗДО « ІНФОРМАЦІЯ_16 » ( ІНФОРМАЦІЯ_17 ), потужність закладу - 120 дітей. Станом на 01.09.2021 року заклад відвідує 223 дітей.
Необхідно зазначити, що 5 - й мікрорайон IV житлового району м. Бровари, це багатоквартирна забудова, на території якої проживають молоді сім`ї з дітьми, і наявність на території повноцінного дитячого ІНФОРМАЦІЯ_18 .
Таким, чином, незаконне відчуження земельної ділянки, із цільовим призначенням - для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти, свідчить про зловживання владою або службовим становищем посадовими особами органів місцевої влади.
Крім того, із місцевих інтернет-видань, зокрема в публікації « ІНФОРМАЦІЯ_19 заохотили інвесторів для добудови ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » видання « ІНФОРМАЦІЯ_20 » стало відомо про те, про те, що 05.10.2022 ІНФОРМАЦІЯ_21 затвердив порядок проведення конкурсу середохочихдобудувати ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на АДРЕСА_4 .
Разом із тим, на офіційному сайті ІНФОРМАЦІЯ_2 Порядок проведення інвестиційного конкурсу з відбору суб`єкта господарювання (інвестора/забудовника) для забудови житлового комплексу по АДРЕСА_4 ), не опубліковано.
Броварською окружною прокуратурою 06.10.2022 скеровано запит про отримання Порядку проведення інвестиційного конкурсу з відбору суб`єкта господарювання (інвестора/забудовника) для забудови житлового комплексу по АДРЕСА_4 (ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 »).
Однак, ІНФОРМАЦІЯ_6 , відмовилася надавати вказану інформації, що вбачається із листа від 14.10.2022 № 5988.
Із місцевих інтернет-видань, які розмістили публікації про те, що виконком ІНФОРМАЦІЯ_2 затвердив порядок проведення конкурсу середохочихдобудувати ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на АДРЕСА_4 . (на офіційному сайті ІНФОРМАЦІЯ_2 текст порядку проведення конкурсу середохочихдобудувати ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на АДРЕСА_4 , не опубліковано), стало відомо про те, що головним претендентом, який має бажання добудувати ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » є ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 ».
Опрацюванням інформації, розміщеної на офіційному сайті Антимонопольного комітету України встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 », який є одним із інвесторів добудувати ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 » за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченої п. 4 ч. 2 ст. 6, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» накладено штраф у розмірі 39960256 грн, що свідчить про те, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » є недобросовісним забудовником.
АМКУ встановлено порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів (тендерів) вказаним підприємством.
Враховуючи вищевикладене та у зв`язку із тим, що органом місцевої влади не надано документи та інформацію відповідно до ст. 93 КПК України, а в ході досудового розслідування виникла необхідність у отриманні тимчасового доступу до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_5 .
Прокурор Обухівської окружної прокуратури Київської області в судове засідання не з`явився, в поданому клопотанні просив розглядати клопотання без участі слідчого та прокурора, вимоги клопотання підтримав в повному обсязі, просив не здійснювати фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів, в тому числі не здійснювати аудіо запис та відеозапис за допомогою технічних засобів.
Розгляд клопотання відповідно до ч.2 ст. 163 КПК України проводився за відсутності особи, у володінні якої знаходяться річ і документи, оскільки прокурором було доведено наявність достатніх підстав вважати, що доступ до дані речі мають значення для швидкого, повного та неупередженого розслідування, а також наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення інформації.
Згідно норми ч. 4 ст. ст. 107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, дійшов до наступного висновку.
Відповідно до ст. 160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5, 6 частини 2 ст.131КПКУкраїни передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів і тимчасове вилучення майна.
Згідно ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ст. 93 КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим у порядку, передбаченому цим Кодексом. Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Судом встановлено, що слідчим відділом Обухівського РУП ГУНП в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12021111230001472 від 26.11.2021 за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 366-2 КК України.
Внесене слідчим клопотання відповідає вимогам ст.160 КПК України, матеріалами клопотання (витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань) доведено достатність даних про здійснення досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення, а також те, що ІНФОРМАЦІЯ_6 відмовилася надаватина запит прокуратури копію рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 22.06.2021 № 284-08-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, затвердження документації із землеустрою, надання земельних ділянок в користування, зміну цільового призначення земельних ділянок, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, відмову у затвердженні проекту землеустрою в м. Бровари, с. Княжичі, с. Требухів Броварського району Київської області, а також Порядок проведення інвестиційного конкурсу з відбору суб`єкта господарювання (інвестора/забудовника) для забудови житлового комплексу по АДРЕСА_4 (ЖК « ІНФОРМАЦІЯ_8 »), тому у будь-який інший спосіб отримати такі дані неможливо, тому у органу досудового розслідування є обґрунтована необхідність у отриманні слідчим у кримінальному провадженні тимчасового доступу до зазначених документів. Однак, слідчий суддя вважає, що достатнім є надання тимчасового доступу до оригіналів документів з можливістю отримання належним чином завірених копій, а отже клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 132, 160, 162, 163-166, 309, 369-372, 532 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурораОбухівської окружноїпрокуратури Київськоїобласті пронадання тимчасовогодоступу доречей ідокументів, задовольнити частково.
Зобов`язати представника ІНФОРМАЦІЯ_23 , АДРЕСА_5 ,надати (забезпечити) тимчасовий доступ групі слідчих у складі слідчого СВ Обухівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_4 , начальника СВ Обухівського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_5 та групі прокурорів у складі прокурорів Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , прокурорів Броварської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_10 , ОСОБА_11 до оригіналів документів з можливістю отримання належним чином завірених копій паперових оригіналів та копійдокументів:
-пояснювальної записки, протоколу засідання профільної комісії (у разі проведення такої) до проекту рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 27.04.2021 № 181-06-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою»;
-проекту рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 27.04.2021 № 181-06-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою»;
-рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 27.04.2021 № 181-06-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою»;
-пояснювальної записки, протоколу засідання профільної комісії (у разі проведення такої) до проекту рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 22.06.2021 № 284-08-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, затвердження документації із землеустрою, надання земельних ділянок в користування, зміну цільового призначення земельних ділянок, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, відмову у затвердженні проекту землеустрою в м. Бровари, с. Княжичі, с. Требухів Броварського району Київської області»;
-проекту рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 22.06.2021 № 284-08-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, затвердження документації із землеустрою, надання земельних ділянок в користування, зміну цільового призначення земельних ділянок, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, відмову у затвердженні проекту землеустрою в м. Бровари, с. Княжичі, с. Требухів Броварського району Київської області»;
-рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 від 22.06.2021 № 284-08-08 «Про припинення права користування земельною ділянкою, затвердження документації із землеустрою, надання земельних ділянок в користування, зміну цільового призначення земельних ділянок, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, відмову у затвердженні проекту землеустрою в м. Бровари, с. Княжичі, с. Требухів Броварського району Київської області»;
-Порядку проведення інвестиційного конкурсу з відбору суб`єкта господарювання (інвестора/забудовника) для забудови житлового комплексу по АДРЕСА_4 ); документи учасників інвестиційного конкурсу з відбору суб`єкта господарювання (інвестора/забудовника) для забудови житлового комплексу по АДРЕСА_4 );
- протоколу зборів конкурсної комісії з проведення інвестиційного конкурсу з відбору суб`єкта господарювання (інвестора/забудовника) для забудови житлового комплексу по АДРЕСА_4 ).
Строк дії ухвали визначити до 13 січня 2023 року.
Роз`яснити, що відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2022 |
Оприлюднено | 19.01.2023 |
Номер документу | 107476896 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем |
Кримінальне
Обухівський районний суд Київської області
Потабенко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні