Рішення
від 24.11.2022 по справі 520/2399/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

24 листопада 2022 року № 520/2399/22

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БРЕНТ ОЙЛ-95" (м.Харків, вул. Академіка Павлова, 120, ЄДРПОУ 42623890) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (м.Харків, вул. Пушкінська, 46, ЄДРПОУ ВП 43983495) про скасування податкового повідомлення-рішення,-

установив

Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом, у якому просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення № 00000250704 від 04.01.2022 р., прийняте ГУ ДПС у Харківській області.

В обґрунтування заявлених вимог зазначив, що відповідачем протиправно застосовано штраф у розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, оскільки її застосування відтерміновано законодавцем до 01.08.2021 року, тоді як перевірка застосування РРО проведена за період з 13.11.2018 по 30.06.2021.

Ухвалою від 04.02.2022 адміністративний позов залишено без руху. На виконання вимог ухвали суду позивачем надано відповідні документи та 19.08.2022 у справі відкрито провадження

Ухвалою від 21.10.2022 встановлено Головному управлінню ДПС у Харківській області новий строк для подання відзиву на позовну заяву - 15 календарних днів з дня отримання даної ухвали.

Відповідачем надано відзив на адміністративний позов, у якому зазначено про відсутність підстав для задоволення позовних вимог, оскільки продавці підакцизних товарів, зобов`язані програмувати та відображати у чеках РРО/ПPPO коди УКТ ЗЕД, а також передавати до контролюючого органу копії розрахункових документів із зазначенням усіх обов`язкових реквізитів. Код УКТ ЗЕД є обов`язковим реквізитом для підакцизних товарів та фактично є частиною назви товару. Позивачем такого обов`язку не дотримано. До суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), через РРО та/або програмні РРО без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості, застосовується фінансова санкція у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (300 х 17 = 5 100 грн).

Дослідивши долучені до матеріалів справи документи перевіривши оскржуване рішення на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України суд зазначає наступне.

З 25.10.2021 проведена планова документальна перевірка ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95» (код за ЄДРПОУ 42623890) з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 13.11.2018 по 30.06.2021,валютного законодавства за період з 13.11.2018 по 30.06.2021, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 13.11.2018 по 30.06.2021, іншого законодавства за період з 13.11.2018 по 30.06.2021,відповідно до затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки.

За результатами перевірки складено акт від 10.12.2021 № 23362/20-40-07-04-08/42623890, яким встановлено, порушення п.11 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зокрема на підставі наданих до перевірки документів: касової книги підприємства, прибуткових та видаткових касових ордерів, авансових звітів про використання коштів, виданих під звіт, аналізу рахунків 301 «Каса», 311 «Розрахунковий рахунок», 685 «Розрахунки за іншими операціями» при перевірці дотримання вимог Закону України від 06 липня 1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі Закон №265) встановлено проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму програмування найменування підакцизних товарів (пального) із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, а саме: у період з 13.11.2018 по 30.06.2021 на АЗС ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95», що розташовані за адресами:

Харкiвська обл., м. Балаклія, вул. Генерала Бобкіна, буд. 3 (РРО ФН 3000504947, чек продажу від 11.07.2020 №2475);

Харкiвська обл., Балаклійський р-н, смт Савинці, вул. Комунальна, буд. 14 (РРО-ФН 3000786267, чек продажу від 30.06.2021 №9713, РРО - ФН 3000504957, чек продажу від 30.03.2020 №27159 );

м. Харків, просп. Науки, буд. 75 (РРО - ФН 3000506134, чек продажу від 03.01.2020 №10292);

м. Харків, просп. Московський, буд. 301-А (РРО - ФН 3000746390, чек продажу від 30.11.2019 №9162, РРО - ФН 3000504876, чек продажу від 29.10.2019 №25);

м. Полтава, автошлях Київ-Харків-Довжанський, 349-й км+800м (РРО - ФН3000504014, чек продажу від 29.07.2020 № 58561);

м. Харків, вул. Кар`єрна, 3 (окружна дорога Київ-Довжанський 491-й км, РРО-ФН 3000504011, чек продажу 30.12.2019 № 14000);

Сумська обл., Охтирський р-н, с Мала Павлівка, вул. Центральна, буд. 10 (РРО ФН 3000506164, чек продажу від 28.07.2020 №14111);

Сумська обл., Охтирський р-н, с Пологи, вул. Центральна, буд. 8 (РРО ФН 3000506142, чек продажу від 30.07.2020 №24000);

м. Харків, просп. Гагаріна, буд. 225, 227 (РРО - ФН 3000503262, чек продажу від 30.10.2019 №30323);

Харкiвська обл., Харківський р-н, смт Пісочин, вул. Генерала Бобкіна, буд. 3 (РРО - ФН 3000504008, чек продажу від 29.12.2019 №14772, РРО - ФН 3000830370, чек продажу від 04.12.2019 №777);

Харкiвська обл., Харківський р-н, м. Мерефа, вул. Дніпропетровська, буд. 293 (РРО- ФН 3000508553, чек продажу від 20.12.2019 №10928);

Харкiвська обл., Дергачівський р-н, смт Мала Данилівка, вул. Кільцевий Шлях,буд. 4 (РРО - ФН 3000503265, чек продажу від 19.12.2019 №44515);

Харкiвська обл., Барвінківський р-н, с/р Грушуваська, комплекс будівель та споруд обслуговуючого призначення (РРО - ФН 3000506176, чек продажу від 17.05.2019 №126).

Порушення, встановлені актом перевірки стали підставою для винесення податкового повідомлення рішення від 04.01.2022 року № 00000250704, яким з урахуванням кількості порушень, з урахуванням приписів п.7 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено штрафну санкцію у розмірі 81600,00грн.

При цьому, висновок про порушення вимог названого Закону стосується діяльності позивача за період з 13.11.2018 по 30.06.2021.

Спірні правовідносини врегульовані приписами Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", п. 11 ст. 3 якого передбачено що суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

За порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості (п. 7 ст. 17 Закону).

У той же час, така редакція статті, яка передбачає фінансову санкцію у розмірі трьохста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, запроваджена Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" від 20 вересня 2019 року №128-IX, який з урахуванням приписів Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 533-ІХ, набрав чинності з 1 серпня 2020 року.

До 01.08.2020 фінансова відповідальність передбачалась у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі порушення встановленого у пункті 1 статті 9 порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, в яких ці операції повинні проводитися з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій у встановленому порядку, або у разі порушення порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті.

Щодо не вбачає можливим застосування фінансових санкцій у розмірі, що встановлений після 01.08.2020 року, до порушень, вчинених до 30.07.2020 року з урахуванням приписів п. 11 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, відповідно до якого штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу), з наступних підстав.

Так, відповідно до п. 5.1 ст. 5 Податкового кодексу України поняття, правила та положення, установлені цим Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 цього Кодексу.

Пунктом 1.1 ст. 1 передбачено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

У свою чергу, преамбулою Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" встановлено, що цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

За визначенням, наведеним у ст. 2 Закону, фінансова санкція - грошова сума, що стягується за порушення вимог цього Закону з суб`єктів господарювання за місцем їх реєстрації до відповідного місцевого бюджету.

Розділ V цього Закону регулює питання відповідальності за порушення його вимог та не містить жодних положень про ретроспективну дію правових норм щодо застосування заходів фінансової відповідальності. Немає у Законі й норми, яка вказує на застосування відповідного (зменшеного чи збільшеного) розміру санкції на дату виявлення порушення, а не дату його вчинення.

Тому, враховуючи правила співвідношення податкового законодавства з іншими законодавчими актами, які наведено у ст. 5 Податкового кодексу України, застосування фінансових санкцій, визначених у ст. 17 Закону "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", віднесено до компетенції податкових органів, проте строки сплати та їх розмір Податковий кодекс України не визначає.

У свою чергу, порядок застосування, строки сплати та розмір фінансових санкцій, що встановлені у ст. 17 Закону, визначаються саме цим Законом та мають бути диференційовані залежно від того, у якому періоді таке порушення вчинене до 01.08.2020 чи після цієї дати.

Отже, оскільки відповідальність за порушення приписів п. 11 ст. 3 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" у розмірі трьохста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян запроваджена з 01.08.2020, а станом на цю дату контролюючим органом не встановлено відповідного порушення зі сторони позивача, застосування до нього фінансової санкції у сумі 5100,00 грн. визнається судом протиправним.

Проте суд зауважує, що позивач у позовній заяві не заперечує факту вчинення правопорушення.

Згідно акту перевірки 30.06.2021 здійснена розрахункова операція через РРО без використання режиму програмування найменування підакцизних товарів (пального) із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно УКТ ЗЕД на об`єкті позивача за адресою Харкiвська обл., Балаклійський р-н, смт Савинці, вул. Комунальна, буд. 14 (РРО-ФН 3000786267, чек продажу від 30.06.2021 №9713), отже вказане порушення відбуло після 01.08.2020 року та відповідно податковим органом правомірно розрахована штрафна санкція у розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян

Частиною другою статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Підсумовуючи усе викладене, судом встановлено наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог та скасування податкового повідомлення рішення від 04.01.2022 № 00000250704 у розмірі 76500 грн.

Судові витрати підлягають розподілу в порядку, визначеному ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити частково

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення від 04.01.2022 № 00000250704 в частині застосування штрафних санкцій на суму 76500 грн.

В іншій частині вимог позов залишити без задоволення.

Cтягнути на користь ТОВ "Брент Ойл-95" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Харківській області утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС України судовий збір у розмірі 2325 (дві тисячі триста двадцять п`ять) грн 94 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Зоркіна Ю.В.

Дата ухвалення рішення24.11.2022
Оприлюднено28.11.2022
Номер документу107513196
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —520/2399/22

Ухвала від 12.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 07.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Рішення від 24.11.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 18.08.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 04.02.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні