Рішення
від 28.11.2022 по справі 560/8476/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8476/22

РІШЕННЯ

іменем України

28 листопада 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" звернулось в суд з позовом до Державної податкової служби України і Головного управління ДПС у Хмельницькій області , в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Хмельницької області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.02.2022 року № 3765967/42616108 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 07.10.2021 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 07.10.2021 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп", код ЄДРПОУ 42616108.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області зупинило реєстрацію податкової накладної від 07.10.2021 №3. Зупинення реєстрації мотивоване тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8544 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Вказує, що відповідач 2 безпідставно відмовив у реєстрації податкової накладної від 07.10.2021 року № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивач надав усі необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній. Зазначив про те, що відповідачем 2 в обґрунтування відмови у реєстрації податкової накладної зазначено зовсім інші підстави для відмови ніж ті, що визначались як підстави для зупинення реєстрації податкової накладної, а саме: ненадання достатнього пакету документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №3 від 07.10.2021 в ЄРПН, а саме: пояснення та документальне підтвердження щодо навантаження, розвантаження продукції, а також довіреність покупця ПП "СВІ ТОК" на отримання матеріальних цінностей від ТОВ "Матеріал груп".

Вважає, що надані документи підтверджують фактичне здійснення операції, відображених у поданій на реєстрацію спірній податковій накладній. Тому просить суд позов задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою від 19.08.2022 року Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

У поданому до суду спільному відзиві відповідач 1 та відповідач 2 висловили спільні аргументи щодо безпідставності заявлених позовних вимог. Вказали, що позивачем у податковій накладній 33 від 01.10.2021 року здійснено реалізацію товару самонесучого проводу СИП-5 нг2*25 у кількості 3,116 км на адресу ПП "СВІ ТОК" на загальну суму 120821,65 грн (ПДВ 20136,94 грн.). Із наданих позивачем пояснень відомо, що позивач не є виробником даної продукції, з здійснює реалізацію ТМЦ іншим СПД за рахунок придбання товару у суб`єктів господарювання. Щоб здійснити реалізацію самонесучого проводу СИП-5 нг2*25, із кодом УКТЗЕД 8544 на адресу ПП "СВІ ТОК", позивач має його придбати у іншого суб`єкта господарювання та відповідно сформувати податковий кредит по такій господарській операції. Однак, надіславши на реєстрацію податкову накладну №3 від 07.10.2021 року, автоматизованою системою не виявлено придбання позивачем товару самонесучого проводу СИП-5 нг2*25, із кодом УКТЗЕД 8544, у таблиці даних позивачем також не визначено, що платник податку здійснює придбання товару, що ним реалізується.

Надавши пояснення та первинні документи щодо здійснення господарської операції позивач зазначає, що реалізований ним товар придбано у ТОВ "Промавтоматика Хмельницький" про що додано відповідні документи. При цьому, як первинні документи так і податкова накладна №816 від 07.10.2021 року складена на господарську операцію щодо реалізації ТОВ "Промавтоматика Хмельницький" на адресу ТОВ "Матеріал Груп" кабеля СІП -4 2*25, товар згідно із УКТ ЗЕД 8544499100. Таким чином, позивач оформивши господарську операцію щодо реалізації самонесучого проводу СИП-5 нг2*25, із кодом УКТЗЕД 8544 на адресу ПП "СВІ ТОК" введено в обіг продукцію невідомого джерела походження та здійснив підміну номенклатури товару. Відповідачі вказують, що оскаржуване рішення прийняте правомірно, а тому в задоволені позовних вимог просить відмовити.

Ухвалою від 31 жовтня 2022 року Хмельницький окружний адміністративний суд позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" залишив без руху.

Ухвалою Хмельницький окружний адміністративний суд визнав поважними причини пропуску Товариства з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" звернення до суду. Продовжив розгляд справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" є юридичною особою, основним видом діяльності є неспеціалізована оптова торгівля, код за класифікатором видів економічної діяльності 46.90.

Позивачем було укладено Договір купівлі-продажу №06/10/21-16 від 06.10.2021 з Товариством з обмеженою відповідальністю "Промавтоматика Хмельницький".

Відповідно до п. 1.1. Договору №06/10/21-16, продавець (ТОВ "Промавтоматика Хмельницький") зобов`язується передати у власність покупця (позивач) продукцію, надалі - Товар, згідно Специфікації, яка є невід`ємною частиною Договору, а покупець у свою чергу, зобов`язується оплатити та прийняти товар відповідно до умов цього договору. Сторони визначили у п. 1.2. Договору №06/10/21-16, що покупець має право після тримання товару від продавця продавати (поставити) його будь-якій третій особі.

Пунктом 3.1. Договору №06/10/21-16 передбачено, що поставка Товару здійснюється за рахунок покупця. Згідно п. 3.2 договору №06/10/21-16 сторони погодили, що право власності на поставлений товар і ризик його випадкової загибелі або пошкодження переходить від продавця до покупця з моменту, коли товар передано покупцю згідно умов пункту 3.1. та покупцем зроблено відмітку про прийом товару на видаткових накладних.

06.10.2021 у специфікації №1 до договору №06/10/21-16, затвердили замовлення покупця, характеристику, кількість, номенклатуру й загальна вартість партії товару, а саме Товар - СІП-4 2x25 кабель, у кількості 3116 м. на загальну суму 53956,66 грн у т. ч. ПДВ 8992,78 грн.

06.10.2021 на виконання умов договору ТОВ "Промавтоматика Хмельницький" виставила рахунок на оплату на суму 53596,66 грн у т.ч, ПДВ 8992,78 грн.

07.10.2021 позивач здійснив оплату. 11.10.2021 ТОВ "Промавтоматика Хмельницький" передало у власність позивача товар, визначений у специфікації № 1 від 06.10.2021, що підтверджується видатковою накладною від 11.10.2021, та актом завантаження товару в транспортний засіб з ТОВ "Промавтоматика Хмельницький".

15.03.2021 позивачем було укладено договір №15/03/21 з Приватним підприємством "СВІ ТОК". Відповідно до умов договору постачальник (позивач) зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки покупцеві (ПП "СВІ ТОК") товари, а покупець зобов`язується прийняти вказані товари і сплатити за них певну грошову суму на умовах цього договору.

07.10.2021 ПП "СВІ ТОК" здійснив оплату на суму 120821,65 грн у т.ч. ПДВ 20136,94 грн.

11.10.2021 позивачем було здійснено поставку Товару ПП "СВІ ТОК" відповідно до замовлення №10/10-21, що підтверджується видатковою накладною №370 від 11.10.2021 та товарно-транспортною накладною №370 від 11.10.2021.

На підставі господарської операції позивачем було складено оборотно-сальдові відомості по рахунках: 361, 281, 631; факт оплати за даними операції підтверджується банківською випискою по рахунку, стан взаєморозрахунків між сторонами підтверджується актами звірки.

По факту оплату за Товар позивачем було складено та направлено на реєстрацію податкову накладну №3 від 07.10.2021, код товару згідно з УКТ ЗЕД - 8544, на суму 120821,65 грн, реєстрацію якої було зупинено.

Позивачем 26.10.2021 було отримано Квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної її Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до квитанції про реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, підстава, для зупинення реєстрації податкової накладної, у квитанції зазначено: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 8544 відсутні в таблиці дата платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару / послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.".

Після зупинення реєстрації податкової накладної №3 від 07.10.2021 позивач подав повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 02.02.2022 з поясненнями і копіями документів, у кількості 19 додатків.

07.02.2022 комісією з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН прийнято рішення №3765967/42616108, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" №3 від 07.10.2021 у зв`язку із ненаданням копій документів, а саме договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них та первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У підпункту "Додаткова інформація" вказано не надано пояснення та документальне підтвердження щодо навантаження, розвантаження продукції, а також довіреність покупця ПП "СВІ ТОК" на отримання матеріальних цінностей від ТОВ "Матеріал груп".

16.02.2022 позивач подав до Державної фіскальної служби України скаргу на рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3765967/42616108 від 07.02.2022.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.02.2022 №10454/42616108/2 скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Досліджуючи правомірність оскаржуваного рішення відповідача 2 суд враховує наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10. статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів / послуг платник податку продавець товарів / послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів / послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі по тексту Порядок №1246).

Згідно з пунктами 12, 13 та 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та / або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

відповідності податкової накладної та / або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та / або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та / або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та / або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування (далі по тексту квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165) затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

У квитанції від 26.10.2021 про зупинення реєстрації податкової накладної №3 від 07.10.2021 відповідач запропонував надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про рсєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу позивач надав повідомлення №1 від 02.02.2022 про надання пояснень та копій документів: акт звірки взаємних розрахунків станом за період 01.01.2021-10.01.2022; акт звіряння взаємних розрахунків за період : серпень 2021 - жовтень 2021; видаткову накладну №370 від 11 жовтня 2021 року; видаткову накладну № ЦБ 1110-0004 від 11.10.2021; виписку з 01.08.2021 до 31.10.2021; договір купівлі-продажу №06/10/21-16 від 06.10.2021; договір поставки №15/03/21 від 15.03.2021; додаткова угода №1 до договору поставки №15/03/21 від 15.03.2021; замовлення на придбання Товару №10/10-21 від 10.10.21; картку рахунку 281 за 11.10.2021; картку рахунку 361 за серпень 2021 року - жовтень 2021 року; картку рахунку 631 за 4 квартал 2021 року; платіжне доручення №1153 від 07.10. 2021; платіжне доручення №866 від 07.10.2021; рахунок на оплату №113 від 07.10.2021; рахунок на оплату № ЦБ610-0002 від 06.10.2021; специфікацію №1 до договору купівлі-продажу №06/10/21-16 від 06.10.2021; товарно-транспортну накладну №Р370 від 11.10.2021; пояснення щодо господарської діяльності ТОВ "Матеріал груп".

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Підставою для прийняття рішення від 07.02.2022 №3765967/42616108 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 07.10.2021 слугувало ненаданням платником податку достатнього пакету документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №3 від 07.10.2021 в ЄРПН, а саме: пояснення та документальне підтвердження щодо навантаження, розвантаження продукції, а також довіреність покупця ПП "СВІ ТОК" на отримання матеріальних цінностей від ТОВ "Матеріал груп".

За змістом пункту 201.10. статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань є дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.

Отже, на підтвердження правомірності складання податкової накладної після її зупинення позивач зобов`язаний надати докази які підтверджують дату виникнення податкового зобов`язання.

До повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 02.02.2022, щодо податкової накладної №3 від 07.10.2021 позивач не надав документи, що підтверджують дотримання платником вимог пункту 187.1 статті 187 ПК України, та є підставою для встановлення події (отримання коштів), з настанням якої виникає право, відповідно до ПК України, на складення податкової накладної, зокрема у поданій накладній міститься інформація оформлення господарської операції щодо реалізації самонесучого проводу СИП-5 нг2*25. Однак, із наданих як і до податкового органу документів, так і матеріалів справи позивач підтверджує господарську операцію з поставки кабелю СІП-4 2х25. Також, позивачем не надано підтверджуючих документів щодо отримання підприємством ТОВ "СВІ ТОК" кабелю СІП-4 2х25.

Отже, подані позивачем документи до Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, суд вважає недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №3 від 07.10.2021. Тому, рішення від 07.02.2022 року №3765967/42616108 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 07.10.2021 прийняте правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Механізм розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) визначено Порядком розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 року (далі Порядок розгляду скарги).

Розгляд скарги здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну.

За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, надсилає платнику податку відповідне рішення (пункт 14 Порядку розгляду скарги).

Рішення за результатами розгляду скарги набирає чинності з дня його прийняття (пункт 15 Порядку розгляду скарги).

Платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

Відповідно до пункту 12 Порядку розгляду скарги, за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень:

- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

Суд встановив, що до скарги на рішення від 07.02.2022 року №3765967/42616108про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 07.10.2021 позивач додав виписку довіреність №410/21 від 10.10.2021 від ПП "СВІ ТОК", акт завантаження товару в транспортний засіб від 11.10.2021 з ТОВ " Промавтоматика Хмельницький" та акт розвантаження товару в транспортний засіб від 11.10.2021 з ПП "СВІ ТОК". При цьому, в порушенням підпункту 4 пункту 5 Порядку №520 позивач не надав копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.

Тому, рішення комісії Державної податкової служби України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10454/42616108/2 від 23.02.2022 року є правомірним, а підстав для його скасування немає.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В процесі судового розгляду відповідачі довели правомірність оскаржуваного рішення. Враховуючи викладене у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відмовити.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити діївідмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Матеріал груп" (вул. Вайсера, 12/1, оф. 53,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 42616108) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - ВП 44070171)

Головуючий суддя О.К. Ковальчук

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2022
Оприлюднено01.12.2022
Номер документу107568313
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/8476/22

Рішення від 28.11.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 28.11.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 18.08.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні