Справа № 606/1841/22
П о с т а н о в а
і м е н е м У к р а ї н и
24 листопада 2022 року м. Теребовля
Суддя Теребовлянського районного суду Ромазан Л.С., розглянувши матеріали, які надійшли від Державної податкової служби України Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого керівником в ТОВ «ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ПРОМБІЗНЕСГРУП», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч. 1ст. 163- 2 КУпАП,-
В СТ АН ОВ ИВ :
17 жовтня 2022 року до Теребовлянського районного суду надійшла справа про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1ст.163-2 КУпАП.
Згідно з протоколом №11873/04 36 04 08/41625546 від 27 вересня 2022 року ОСОБА_1 вчинив правопорушення за фактом несвоєчасногоподання увстановленізаконодавством терміни платіжних доручень до установ банків на перерахування самостійно визначених податкових зобов`язань з податку на прибуток відповіднодо наданихдекларацій зподатку паприбутокпідприємств за 2021 рік №9434018331від 27.07.2022у сумі5259430.00грн,по термінусплати29.07.2022 року, фактично сплачено 05.08.2022 у сумі 197138.00 грн, 10.08.2022 у сумі 500000.00 грн, 19.08.2022 у сумі 300000.00 грн, та 26.08.2022 у сумі 300000.00 грн., за І квартал 2022 року№9141850743від 27.07.2022 у сумі 39121.00 грн, по терміну сплати 29.07.2022 року, фактично сплата відсутня, за півріччя 2022 року № 9158784724 від 14.08.2022 по терміну сплати 19.08.2022 року, фактично сплата відсутня, чим порушив п.57.1 ст. 57, п.п.69.1 п.69 підрозд.10 розд. ХХ Податкового кодексу України.
Вимогист. 280 КУпАПпередбачають обов`язок суду з`ясовувати при розгляді справи про адміністративне правопорушення, зокрема, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.
Згідно з положеннямист. 7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Відповідно дост. 245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, а також вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколу про адміністративне правопорушення, визначенихст. 255 КУпАП.
Відповідност. 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
Крім того, вимоги щодо порядку оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення викладені в Інструкції з оформлення органами доходів і зборів матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженоїНаказом Міністерства фінансів України №566 від 02 липня 2016 року(далі - Інструкція).
Відповідно до зазначеної Інструкції зміст Протоколу повинен відповідати вимогам, викладеним уст. 256 КУпАП. Усі реквізити Протоколу заповнюються розбірливим почерком державною мовою. Не допускаються закреслювання або виправлення відомостей, що заносяться до Протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як Протокол підписаний особою, відносно якої він складений.
У разі ненадання особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, документів для складання Протоколу використовуються відомості про таку особу, наявні у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків. У Протоколі під час його складання обов`язково зазначається статтяКУпАП, згідно з якою передбачено адміністративну відповідальність. При викладенні обставин правопорушення у Протоколі вказуються місце та час його вчинення, суть правопорушення, які саме протиправні дії чи бездіяльність вчинила особа, стосовно якої складається Протокол, та які положення законодавства порушено. Якщо є свідки правопорушення та потерпілі, до Протоколу вносяться їх прізвища, імена та по батькові, а також місце проживання.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право надати пояснення і зауваження щодо змісту Протоколу.
Пояснення та зауваження за суттю вчиненого правопорушення вносяться до Протоколу і засвідчуються підписом особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Пояснення та зауваження можуть додаватися до Протоколу окремо, про що у Протоколі робиться запис.
При складанні Протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються її права й обов`язки, передбаченіст. 63 Конституції Українитаст. 268 КУпАП, про що робиться відмітка у Протоколі.
Про ознайомлення із Протоколом особа щодо якої він складений, ставить у протоколі свій підпис. У разі відмови поставити підпис про це робиться відповідний запис у протоколі, який засвідчується підписом посадової особи органу доходів і зборів.
Протокол складається у двох примірниках, що підписується посадовою особою, яка склала Протокол, особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також свідками і понятими, якщо такі є.
У разі відмови особи, щодо якої складається Протокол, від підписання Протоколу посадова особа органу доходів і зборів робить про це відповідний запис, який засвідчує своїм підписом та підписами свідків у разі їх наявності.
Особа, щодо якої складається Протокол, має право письмово викласти підстави своєї відмови від підписання Протоколу, які додаються до Протоколу окремо, про що робиться запис у Протоколі. Відмова під підписання Протоколу не є підставою для припинення провадження у справі.
Один примірник Протоколу під підпис вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У разі неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення Протокол складається в органі доходів і зборів. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до органу доходів і зборів для складання та підписання Протоколу. У запрошенні зазначаються дата, час та місце складання Протоколу. Запрошення вважається належним чином врученим, якщо воно надіслано за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності,рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручено особисто такій особі.
У разі неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у визначений у запрошенні час складається акт довільної форми, який засвідчує факт такої неявки. Акт підписується не менш як трьома посадовими особами контролюючого органу та реєструється у журналі реєстрації актів, що засвідчують факт неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
До Протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення, та документи, що можуть свідчити про обставини, які пом`якшують або обтяжують відповідальність особи (за наявності). Кожний документ повинен мати свої реквізити (дату, назву, підписи тощо), містити достовірну інформацію та відповідати вимогам законодавства України про адміністративні правопорушення.
З матеріалів справи не вбачається, з яких джерел головний державний інспектор Придніпровського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області Вовк О.О. використовувала відомості про особу - правопорушника. Крім того, матеріали справи не містять документальних підтверджень того, що ОСОБА_1 є керівником підприємства ТОВ «ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ПРОМБІЗНЕСГРУП», код ЄДРПОУ 41625546.
Крім того, в порушення вимог ст. 55,56,59,63 Конституції України, ст. 256,268 КУпАП, особі, яка притягається до адміністративної відповідальності не були роз`яснені його права та обов`язки, оскільки в зазначеному протоколі, відсутній його підпис у графі підпис особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, та відсутня відмітка особи, яка склала протокол про адміністративне правопорушення, про відмовувід його підписання.
Крім того, відповідно до п. 1 ч. 25ст. 255 КУпАПпротоколи про адміністративні правопорушення за ст. 163-1 - 163-4 КУпАПмають право складати уповноважені на те посадові особи органів державної податкової служби.
Протокол №11873/04 36 04 08/41625546 від 27 вересня 2022 року про адміністративне правопорушення, пов`язане з порушенням порядку ведення податкового обліку, складений посадовою особою головним державним інспектором Придніпровського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області Вовк О.О., проте суду не надані докази та підтвердження того, що вказана особа уповноважена складати вказаний протокол, із врахуванням того факту, що 30 березня 2022 року змінено державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ПРОМБІЗНЕСГРУП» на м.Теребовлю Тернопільської області і товариство стало платником податків, контроль за яким станом на час складення протоколу про адміністративне правопорушення здійснює ГУ ДПС у Тернопільській області
Зазначені порушення не дають змоги повно та об`єктивно з`ясувати всі фактичні обставини, які мають значення для розгляду справи про адміністративне правопорушення.
За таких обставин, вважаю за необхідне, матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-2КУпАПповернути органу, який складав відповідний протокол для дооформлення.
Керуючись ст.163-2,256,280,283-285 КУпАП, суд
П ОС ТА НО ВИ В :
Протокол про адміністративне правопорушення №11873/04 36 04 08/41625546 від 27 вересня 2022 року відносно ОСОБА_1 про вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1ст. 163-2 КУпАП, повернути Придніпровському відділу податків і зборів з юридичних осіб Державної податкової служби України Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, для належного дооформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя
Суд | Теребовлянський районний суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2022 |
Оприлюднено | 01.12.2022 |
Номер документу | 107575715 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Теребовлянський районний суд Тернопільської області
Марціцка І. Б.
Адмінправопорушення
Теребовлянський районний суд Тернопільської області
Ромазан Л. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні