П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2022 р.м.ОдесаСправа № 400/10043/21Головуючий в 1 інстанції: Мельник О.М.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Скрипченка В.О.,
суддів Косцової І.П. та Осіпова Ю.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 8 серпня 2022 року (суддя Мельник О.М., м. Миколаїв, повний текст рішення складений 08.08.2022) по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
В С Т А Н О В И В:
22 жовтня 2021 року ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" звернулося до адміністративного суду з позовом до ГУ ДПС у Миколаївській області, в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 22.06.2021 року №№503514290903, 503614290903, 503714290903, 503814290903, від 08.09.2021 року №№754314290903, 754414290903.
Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 8 серпня 2022 року адміністративний позов ТОВ задоволено повністю.
Не погоджуючись з ухваленим рішенням ГУ ДПС у Миколаївській області подало апеляційну скаргу, у якій, посилаючись на неповне з`ясування обставин справи та порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог товариства відмовити повністю.
На думку апелянта, подання суб`єктом господарювання до податкового органу звітів про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв пов`язано саме з отриманням таким суб`єктом господарювання передбаченої зазначеним Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" ліцензії не залежить від фактичного здійснення господарської діяльності, пов`язаної з торгівлею та виробництвом тютюнових виробів. Отже, оскільки позивач, маючи ліцензію на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, відповідно мав і обов`язок щодо подачі до контролюючого органу звітів за формою 1-ОТ навіть і за відсутності здійснення таких операцій, відповідний звіт не подав, зазначене зумовило застосувати до суб`єкта господарювання фінансові санкції.
Позивач своїм правом подати відзив на апеляційну скаргу не скористався, що відповідно до статті 304 КАС України не перешкоджає апеляційному перегляду справи.
Справа розглянута судом першої інстанції за правилами спрощеного позовного провадження.
Апеляційним судом справа розглянута в порядку письмового провадження відповідно до статті 311 КАС України, якою передбачено, що суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів і вимог апеляційної скарги, апеляційний суд дійшов таких висновків.
Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" зареєстровано 4 липня 2013 року (номер запису: 15221020000023628). Основний вид економічної діяльності за КВЕД: 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами (а.с. 12-17).
Також з матеріалів справи вбачається, що ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" отримано ліцензію на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах №14021920210001, терміном дії з 09.02.2021 до 09.02.2026.
При узагальненні звітної інформації, яка передбачена формою №1-ОТ "Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі" ГУ ДПС у Миколаївській області встановлено факт неподання ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" звіту за формою №1-ОТ за лютий 2021 року, березень 2021 року, квітень 2021 року, травень 2021 року та факт несвоєчасного подання звіту за формою №1-ОТ за червень 2021 року, липень 2021 року, що зафіксовано Висновками про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах №842/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року, №844/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року, №846/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року, №848/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року, №1393/14-29-09-03-10 від 02.09.2021 року, №1394/14-29-09-03-10 від 02.09.2021 року.
На підставі висновку про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах від 11.06.2021 року №842/14-29-09-03-10, ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.06.2021 року №503514290903 про застосування до ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 17000 грн.
На підставі висновку про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах від 11.06.2021 року №844/14-29-09-03-10, ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.06.2021 року №503614290903 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 17000 грн.
На підставі висновку про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах від 11.06.2021 року №846/14-29-09-03-10, ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.06.2021 року №503714290903 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 17000 грн.
На підставі висновку про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах від 11.06.2021 року №848/14-29-09-03-10, ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.06.2021 року №503814290903 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 17000 грн.
На підставі висновку про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах від 02.09.2021 року №1393/14-29-09-03-10, ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.09.2021 року №754314290903 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 17000 грн.
На підставі висновку про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах від 02.09.2021 року №1394/14-29-09-03-10, ГУ ДПС у Миколаївській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.09.2021 року №754414290903 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 17000 грн.
Вважаючи вищезгадані ППР протиправними ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" звернулося до суду з даним адміністративним позовом про їх скасування.
Задовольняючи позовні вимоги товариства суд першої інстанції виходив з того, що у позивача, як суб`єкта господарювання, який отримав ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами, виникає обов`язок подавати до повноважних контролюючих органів звіт форми №1-ОТ за кожний місяць до 10 числа місяця, що настає за звітним, лише за умови здійснення такої діяльності та/або експорту, імпорту зазначеної продукції. Проте, ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" зазначено, що господарську діяльність ним не розпочато та жодних фінансових чи будь-яких інших операцій, спрямованих на отримання економічного результату, не здійснювано.
Проте колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Так, частиною другою статті 19 Конституції України установлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України від 19.12.1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі Закон №481/95-ВР).
За змістом статті 15 Закону №481/95-ВР оптова торгівля на території України алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Положеннями частини третьої статті 16 Закону України №481/95-ВР передбачено, що суб`єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.
Контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України (частина перша статті 16 Закону України №481/95-ВР).
Таким чином, указаним законодавчим актом закріплений обов`язок суб`єкта господарювання, який отримав ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами та здійснює таку статутну діяльність, подавати до повноважних контролюючих органів звіт форми №1-ОТ за кожний місяць до 10 числа місяця, що настає за звітним.
Форма звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі та порядок їх заповнення, затверджена Наказом Міністерстві фінансів України від 11.02.2016 року, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 березня 2016 р. за №344/28474 (далі Порядок №49).
Згідно із пунктами 1, 2, 4, 8 розділу І Порядку №49 звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі (далі - Звіт) подають суб`єкти господарювання, які одержали ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі.
Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.
Інформація подається за кодами та видами тютюнової продукції всього за звітний період згідно з додатком до Наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016, №49 "Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03 березня 2016 року за №340/28470.
Звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, надається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.
У свою чергу, розділом ІІ Порядок заповнення розділу І Обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів Порядку №49 у графі 3 зазначаються одиниці виміру тютюнових виробів (млн штук, тонни). У графі 4 зазначається залишок тютюнових виробів на початок звітного місяця. У графі 5 зазначається обсяг придбання тютюнових виробів усього за звітний період суб`єктом господарювання, який здійснює оптову торгівлю тютюновими виробами. У графі 6 зазначається обсяг придбання тютюнових виробів суб`єктом господарювання тільки у виробника тютюнових виробів. У графі 7 зазначається обсяг придбання тютюнових виробів суб`єктом господарювання за імпортом. У графі 8 зазначається обсяг придбання тютюнових виробів суб`єктом господарювання тільки у підприємств оптової торгівлі тютюновими виробами. У графі 9 зазначається обсяг реалізації тютюнових виробів усього за звітний період. У графі 10 зазначається обсяг реалізації тютюнових виробів у роздрібній торгівлі. У графі 11 зазначається обсяг реалізації тютюнових виробів підприємствам оптової торгівлі. У графі 12 зазначається обсяг реалізації тютюнових виробів на експорт. У графі 13 зазначається залишок тютюнових виробів на кінець звітного місяця. У графі 14 надаються необхідні пояснення.
Таким чином, суб`єкт господарювання при заповненні звітності форми №1-ОТ має можливість вказати обсяги продукції, яка була вироблена або яка знаходиться в місцях її зберігання чи була імпортована та інше, у тому числі із зазначенням кількості продукції "0".
Приписами частини першої статті 17 Закону №481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Згідно з абзацом 22 частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.
У межах правовідносин сторін спірним є питання наявності або відсутності у позивача обов`язку, у разі нездійснення господарської діяльності щодо торгівлі тютюновими виробами, подавати до контролюючого органу звіти форми №1-ОТ відповідно до частини третьої статті 16 Закону №481/95-ВР.
Так, підставою для притягнення суб`єкта господарювання до відповідальності за порушення вимог Закону України №481/95-ВР є наявність у його діях складу порушень, передбачених даним нормативним актом, та доведення вини особи у його вчиненні.
Згідно з частиною четвертою статті 17 Закону №481/95-ВР рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.
Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
У даній справі безспірним є те, що ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" отримано ліцензію на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах №14021920210001, терміном дії з 09.02.2021 до 09.02.2026, проте не подавало звіти за формою №1-ОТ за лютий - травень 2021 року та несвоєчасно подавало за червень 2021 року, липень 2021 року та несвоєчасно подало за червень та липень 2021 року, що свідчить про неналежне виконання позивачем покладених на нього обов`язків.
Колегія суддів вважає неаргументованими посилання позивача на незаконність застосування до нього штрафу через те, що ним не велась господарська діяльність у вказані періоди, оскільки згідно до вимог діючого законодавства подання суб`єктом господарювання до податкового органу звітів про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв пов`язано з отриманням таким суб`єктом господарювання передбаченої Законом №481/95-ВР ліцензії та не залежить від фактичного здійснення господарської діяльності, пов`язаної з торгівлею тютюновими виробами.
Аналогічна позиція у подібних правовідносинах міститься й в постановах Верховного Суду від 8 травня 2018 року у справі №804/2372/16, від 24 квітня 2019 року у справі №814/379/17.
Ураховуючи викладене, колегія суддів зазначає, що оскільки позивач отримав ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами з 9 лютого 2021 року, то він був зобов`язаний подати звітність за формою №1-ОТ незалежно від здійснення чи не здійснення такої ліцензійної діяльності.
Стосовно доводів позовної заяви щодо недотримання податковим органом форми рішення, передбаченого Порядком №790, колегія суддів зазначає наступне.
Так, згідно до пунктів 2, 3 та 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року №790, фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
До суб`єктів господарювання, винних у вчиненні порушень, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, передбачених Законом.
Підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема матеріали податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Дійсно, статтею 17 Закону №481/95-ВР не встановлено форми та вимог до рішень про застосування санкцій за порушення законодавства, яке регулює обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Такі норми містить Порядок №790, зокрема, додатком до цього Порядку визначено форму рішення про застосування фінансових санкцій, яке виноситься в разі виявлення порушення вимог законодавства, що регулює обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Разом із тим відповідно до пункту 10 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (Перехідні положення) нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України, Державної податкової адміністрації України та інших центральних органів виконавчої влади, прийняті до набрання чинності цим Кодексом на виконання законів з питань оподаткування, та нормативно-правові акти, які використовуються при застосуванні норм законів про оподаткування (в тому числі акти законодавства СРСР), застосовуються в частині, що не суперечить цьому Кодексу, до прийняття відповідних актів згідно з вимогами цього Кодексу.
Зважаючи на викладене, будь-які норми, що прийняті до набрання чинності Податковим кодексом України або одночасно з ним, можуть застосовуватися лише в частині, що не суперечить нормам цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, зокрема якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Наведена норма в імперативному порядку зобов`язує контролюючий орган визначити суму грошових зобов`язань за штрафними санкціями платникові податку в тому разі, якщо таким платником порушено норми законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на відповідний орган.
Визначений вказаною нормою обов`язок контролюючого органу є безумовним і виникає втому разі, коли контролюючим органом виявлено відповідні порушення, що тягнуть за собою застосування до платника податків штрафних санкцій.
Водночас статтею 113 Податкового кодексу України передбачено, що штрафні (фінансові) санкції застосовуються також і за порушення вимог іншого, крім податкового, законодавства, якщо контроль за дотриманням відповідних норм покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Тобто, поняття грошового зобов`язання охоплює всі суми коштів, які підлягають сплаті як штрафні санкції за порушення вимог законодавства, дотримання якого контролюють контролюючі органи. Не є винятком і штрафні санкції за порушення законодавства, яке регулює обіг спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Відповідно до пункту 58.1 статті 58 ПК України у разі, коли сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі, коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
З урахуванням зазначеного колегія суддів дійшла висновку, що відповідачем правомірно визначено форму рішення (податкове повідомлення-рішення), яким до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 17000 грн. на підставі Висновків про неподання чи несвоєчасне подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах №842/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року , №844/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року, №846/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року, №848/14-29-09-03-10 від 11.06.2021 року, №1393/14-29-09-03-10 від 02.09.2021 року, №1394/14-29-09-03-10 від 02.09.2021 року.
Інші доводи позивача також не дають підстав для скасування оспорюваних податкових повідомлень-рішень від 22.06.2021 року №№503514290903, 503614290903, 503714290903, 503814290903, від 08.09.2021 року №№754314290903, 754414290903.
Ураховуючи наведене колегія суддів колегія суддів резюмує, що рішення суду першої інстанції про задоволення позовних вимог ТОВ "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" є помилковим.
Таким чином доводи апеляційної скарги знайшли своє підтвердження під час перегляду справи судом апеляційної інстанції та є підставою для скасування рішення суду першої інстанції.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
За приписами частини першої та частини другої статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Відтак, апеляційна скарга ГУДПС підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 292, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області задовольнити.
Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 8 серпня 2022 року скасувати, та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні за адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРИТОН ДИСТРИБЬЮШЕН" про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДПС у Миколаївській області від 22.06.2021 року №№503514290903, 503614290903, 503714290903, 503814290903, від 08.09.2021 року №№754314290903, 754414290903 відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає відповідно до ч. 6 ст. 12, ст. 257 та ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя-доповідачВ.О.Скрипченко
СуддяІ.П.Косцова
СуддяЮ.В.Осіпов
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2022 |
Оприлюднено | 01.12.2022 |
Номер документу | 107579238 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Скрипченко В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні