УХВАЛА
м. Вінниця
28 листопада 2022 р. Справа № 120/3031/22
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Богоноса М.Б., розглянувши у письмовому провадженні заяву відповідача про відстрочення виконання рішення суду в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Немирівського міського голови Качура Віктора Миколайовича та Немирівської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження, визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії
УСТАНОВИВ:
В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом ОСОБА_1 до Немирівського міського голови Качура Віктора Миколайовича та Немирівської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження, визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 15.06.2022, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 07.11.2022, визнано протиправною бездіяльність Немирівської міської ради щодо не прийняття акту у формі рішення у спосіб встановлений Земельним кодексом України за результатами розгляду клопотання ОСОБА_1 від 11.10.2021 року про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0 га, яка розташована на території Медвежанської сільської ради Немирівського району Вінницької області в межах земельної ділянки за кадастровим номером 0523085400:01:001:1989.
Зобов`язано Немирівську міську раду повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 11.10.2021 року про надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність у межах норм безоплатної приватизації для ведення особистого селянського господарства, орієнтовною площею 2,0 га, яка розташована на території Медвежанської сільської ради Немирівського району Вінницької області в межах земельної ділянки за кадастровим номером 0523085400:01:001:1989.
09.08.2022 Немирівською міською радою подано заяву про відстрочення виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду по справі № 120/3031/22-а, в якій заявник просить відстрочити виконання рішення до закінчення воєнного стану.
Заява обґрунтовується тим, що Законом України від 24 березня 2022 року № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07 квітня 2022 року, внесено зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України
Вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей:
5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Заявник зазначає, що норми Закону від 24 березня 2022 року № 2145-XI унеможливлюють розгляд клопотання позивачки під час дії воєнного стану, а тому просить відстрочити виконання рішення суду до його завершення.
Ухвалою від 10.08.2022 заяву залишено без руху із встановленням строку для усунення недоліків заяви.
26.08.2022 на виконання вимог ухвали від 10.08.2022 на адресу суду від відповідача надійшло клопотання про усунення недоліків заяви.
У період перебування справи на апеляційному перегляді у Сьомому апеляційному адміністративному суді, суд був позбавленим можливості вирішити ініційоване Немирівською міською радою процесуальне питання.
15.11.2022 матеріали адміністративної справи передано до Вінницького окружного адміністративного суду.
Ухвалою від 17.11.2022 заяву Немирівської міської ради про відстрочення виконання рішення від 15.06.2022 призначено до розгляду в судовому засіданні на 28.11.2022.
Про дату, час та місце судового засідання учасників справи повідомлено у спосіб передбачений Кодексом адміністративного судочинства України (а.с. 130-136).
24.11.2022 відповідачем подано заяву про розгляд заяви про відстрочення виконання рішення суду без участі представника Немирівської міської ради.
Інші учасники справи в судове засідання 28.11.2022 не прибули, що з огляду на положення ч. 2 ст. 378 КАС України не є перешкодою для розгляду ініційованого питання у порядку письмового провадження.
Розглядаючи заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд виходить з наступного.
Відповідно до положень ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Отже, з аналізу вищенаведеної норми вбачається, що вона не містить конкретного переліку обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового акта, а лише встановлює критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку вирішувати питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Відтак, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання рішення, суд із певною свободою розсуду повинен враховувати не лише майнові чи інші інтереси сторін, їхню ступінь вини у виникненні спору, а й наявність інших надзвичайних непереборних подій, які існують у державі та можуть впливати на виконання судового рішення та належне відновлення порушених прав позивача.
При цьому вказані положення Кодексу адміністративного судочинства України не містять застережень щодо можливості визначення у інших правових актах відповідних обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового рішення та необхідності їх врахування судом при вирішенні цього питання.
Так, в контексті обставин цієї справи суд враховує те, що у зв`язку з військовою агресією проти України, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/202, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому неодноразово продовжувався. Зокрема, останнім Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" № 757/2022 від 07.11.2022, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Таким чином, як на дату ухвалення рішення у цій справі так і на даний час на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України від 12.05.2015 № 389-VIII.
Судом також встановлено, що Законом України від 24.03.2022 № 2145-XI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022, внесені зміни до деяких законодавчих актів України, зокрема до Земельного кодексу України.
Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей:
5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності, на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, а також на розроблення відповідної документації.
При цьому, незважаючи на те, що за рішенням суду від 15.06.2022 Немирівську міську раду зобов`язано лише повторно розглянути клопотання ОСОБА_1 від 11.10.2021 про надання дозволу на розробку документації із землеустрою, виконання цього рішення відповідачем у бажаний для позивачки спосіб (шляхом задоволення її клопотання та надання відповідного дозволу) вочевидь є неможливим через встановлену законодавчу заборону у наданні відповідних дозволів. А прийняття відповідачем іншого рішення (про відмову в наданні дозволу) не буде відповідати очікуваним інтересам позивачки та не буде спрямоване на повне відновлення порушених прав останньої.
Відтак, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про існування обставин, які унеможливлюють належне виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині, а тому відповідно до ч. 3 ст. 378 КАС України наявні підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до усунення таких обставин.
З огляду на зазначене, заява Немирівської міської ради підлягає задоволенню, а виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 15.06.2022 у справі №120/3031/22 відстроченню до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Керуючись ст.ст. 248, 256, 378 КАС України суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Немирівської міської ради про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 15.06.2022 у справі № 120/3031/22 у його зобов`язальній частині до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Богоніс Михайло Богданович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2022 |
Оприлюднено | 02.12.2022 |
Номер документу | 107592624 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні