ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/2208/21 Суддя (судді) першої інстанції: Панова Г. В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 листопада 2022 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Коротких А.Ю.,
суддів Сорочка Є.О.,
Чаку Є.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2022 року у справі за адміністративним позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Лук`янівське» до Державної податкової служби України про визнання протиправними дій,-
В С Т А Н О В И В :
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Лук`янівське» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України про визнання протиправними дій.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2022 року адміністративний позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із прийнятим рішенням суду, Державна податкова служба України звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права.
Сторони були належним чином повідомлені про дату апеляційного розгляду справи - 28 листопада 2022 року, проте у судове засідання не з`явилися. За таких обставин колегія суддів, керуючись п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Судом першої інстанції встановлено, що 01.03.2017 року Приватним акціонерним товариством «Транс Оіл» (покупець) та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Лук`янівське» (постачальник) було укладено договір поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року, за умовами якого постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію українського походження урожай 2017 року ( надалі - товар) насипом на умовах, передбачених даним договором.
Загальна кількість, попередня ціна, назва товару та його асортимент визначаються у додатках до даного договору і є його невід`ємною частиною.
Загальна кількість та вартість товару за договором дорівнює сумі кількості товару зазначених в усіх додатках до даного товару (пункт 1.2, 1.3 договору).
Приписами пунктів 3.1-3.3 договору поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року обумовлено, що постачальник здійснює поставку Товару на умовах «EXW (франко-склад)» згідно ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року, елеватор ТОВ «Баришівказернопродукт» за адресою - 07500, Київська обл.., с.м.т. Баришівка, вул. Комсомольська, 135-В або зі складів постачальника в строки, зазначені в додатках Додатках до даного Договору.
Поставка товару підтверджується оригіналами наступних документів:
- складської квитанції на Товар, виписаної Елеватором на ім`я покупця та/або видаткової накладної;
- картки аналізу зерна (форма №47), виданої Елеватором (за вимогою покупця).
Датою поставки товару та переходу права власності на товар вважається дата оформлення складської квитанції та/або видаткової накладної та інших прийомо-передаточних документів на Товар.
Порядок розрахунків узгоджений сторонами у розділі 4 договору поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року.
Приписами пунктів 5.2-5.3 договору поставки №01/03/2017-1 обумовлено, що у випадку порушення термінів оплати або поставки товару, зазначених у цьому договорі, винна сторона сплачує на користь іншої сторони пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від вартості непоставленого товару або простроченої суми коштів за кожен день прострочення.
Сплата пені не звільняє винну сторону від виконання своїх обов`язків за даним договором.
01.03.2017 року сторонами - Приватним акціонерним товариством «Транс Оіл» та Сільськогосподарським Товариством з обмеженою відповідальністю «Лук`янівське» було укладено договір поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року.
В подальшому сторонами підписувались відповідні специфікації, які, крім іншого, містили ціну, найменування та кількість товару, що постачався, а також строк поставок та розрахунків.
Так, позивачем були сформовані наступні податкові накладні: ПН №8 від 12.05.2017 року на загальну суму 2 499 999,60 грн, в тому числі ПДВ 416 666,60 грн.; ПН №15 від 24.05.2017 року на загальну суму 500 000,00 грн, в тому числі ПДВ 83 333,33 грн.; ПН №3 від 07.06.2017 року на загальну суму 1 500 000,00 грн, в тому числі ПДВ 250 000,00 грн.; ПН №15 від 20.06.2017 року на загальну суму 500 000,00 грн, в тому числі ПДВ 83 333,33 грн.; ПН №21 від 26.06.2017 року на загальну суму 600 000,00 грн, в тому числі ПДВ 100 000,00 грн.; ПН №4 від 05.07.2017 року на загальну суму 400 000,00 грн, в тому числі ПДВ 66 666,67 грн.
З матеріалів справи вбачається, що СТОВ «Лук`янівське» на виконання умов Договору поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року здійснило поставку товару ПАТ «Транс Оіл» на загальну вартість 6 646 030,22 грн., що підтверджується відомостями видаткових накладних: №РН-0000156 від 18.09.2017 року на загальну суму 683 500,22 грн.. в т.ч. ПДВ 113 916,70; №РН-0000174 від 03.10.2017 року на загальну суму 768 600,00 грн, в т. ч. ПДВ 128 100,00; №РН-0000176 від 04.10.2017 року на суму 813 330,00 грн, в т.ч. ПДВ 135 555,00; №РН-0000178 від 05.10.2017 року на суму 1 249 290,00 грн, в т.ч. ПДВ 208 215,00; №РН-0000180 від 06.10.2017 року на суму 411 810,00 грн, в т.ч. ПДВ 68 635,00; №РН-0000207 від 30.10.2017 року на суму 224 910,00 грн, в т.ч. ПДВ 37 485,00; №РН-0000210 від 31.10.2017 року на суму 231 630,00 грн в т.ч. ПДВ 38 605,00; №РН-00234/1 від 16.11.2017 року на суму 2 262 960,00 грн, в т.ч. ПДВ 377 160,00.
Як було зазначено позивачем, у зв`язку з неможливістю поставки товару СТОВ «Лук`янівське» в період з 02.10.2018 року по 04.05.2020 року здійснило часткове повернення попередньої оплати ПАТ «Транс Оіл» на загальну суму 5 904 450,00 грн, що підтверджується відомостями платіжних доручень, які наявні в матеріалах справи, зокрема: платіжне доручення №5746700018 від 02.10.2018 року на суму 600 000,00 грн; платіжне доручення №5746700022 від 04.10.2018 року на суму 1 500 000,00 грн; платіжне доручення №5764890012 від 08.10.2018 року на суму 100 000,00 грн; платіжне доручення №5791440011 від 17.10.2018 року на суму 200 000,00 грн; платіжне доручення №5799470032 від 26.10.2018 року на суму 120 000,00 грн; платіжне доручення №5799470034 від 29.10.2018 року на суму 300 000,00 грн; платіжне доручення №5839950033 від 06.11.2018 року на суму 200 000,00 грн; платіжне доручення №5867670036 від 16.11.2018 року на суму 250 000,00 грн; платіжне доручення №5867670046 від 21.11.2018 року на суму 150 000,00 грн; платіжне доручення №5867670081 від 28.11.2018 року на суму 500 000,00 грн; платіжне доручення №5867670594 від 24.10.2019 року на суму 100 000,00 грн; платіжне доручення №5867670595 від 25.10.2019 року на суму 100 000,00 грн; платіжне доручення №5867670611 від 30.10.2019 року на суму 100 000,00 грн; платіжне доручення №5867670631 від 05.11.2019 року на суму 300 000,00 грн; платіжне доручення №5867670639 від 08.11.2019 року на суму 100 000,00 грн; платіжне доручення №5867670646 від 12.11.2019 року на суму 100 000,00 грн; платіжне доручення №5867670670 від 13.11.2019 року на суму 100 000,00 грн; платіжне доручення №5867670982 від 04.05.2020 року на суму 1 084 450,00 грн.
Судом першої інстанції було встановлено, що 03.03.2020 року Приватним акціонерним товариством «Транс Оіл» (покупець) та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Лук`янівське» (постачальник) було укладено додаткову угоду до договору поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року, за умовами якої сторони домовились та дійшли згоди внести до договору поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року зміни щодо порядку розрахунків.
Крім того, 03.12.2020 року Приватним акціонерним товариством «Транс Оіл» та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю «Лук`янівське» було підписано додаткову угоду до договору поставки №01/03/2017-1 від 01.03.2017 року про прощення боргу.
На виконання підписаної Додаткової Угоди про прощення боргу СТОВ «Лук`янівське» здійснило повернення попередньої оплати за непоставлений товар (основний борг) у сумі 4 455 641, 63 грн. (чотири мільйони чотириста п`ятдесят п`ять тисяч шістсот сорок одна гривня 63 копійки) в т.ч. ПДВ та сплатило додатковий борг (штрафні санкції) в сумі 3 044 358,37 грн. (три мільйони сорок чотири тисячі триста п`ятдесят вісім гривень 37 копійок) без ПДВ (що нарахований згідно умов Договору та вимог чинного законодавства), що підтверджується відомостями платіжного доручення №5867672720 від 04.12.2020 року на суму 400 000,00 грн; платіжне доручення №5867672945 від 24.12.2020 року на суму 3 044 358,37 грн; платіжне доручення №5867672946 від 24.12.2020 року на суму 4 055 641,63 грн.
Позивачем до податкового органу були сформовані та подані Розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних, зокрема:
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №1 від 04.12.2020 року до податкової накладної №8 від 12.05.2017 року на суму коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту - 66 666, 67 грн;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №2 від 24.12.2020 року до податкової накладної №8 від 12.05.2017 року на суму коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту - 92 606, 93 грн;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №3 від 24.12.2020 року до податкової накладної №15 від 24.05.2017 року на суму коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту - 83 333, 33 грн;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №4 від 24.12.2020 року до податкової накладної №3 від 07.06.2017 року на суму коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту - 250 000, 00 грн;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №5 від 24.12.2020 року до податкової накладної №15 від 20.06.2017 року на суму коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту - 83 333, 33 грн;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №6 від 24.12.2020 року до податкової накладної №21 від 26.06.2017 року на суму коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту - 100 000, 00 грн;
- розрахунок коригування кількісних і вартісних показників №7 від 24.12.2020 року до податкової накладної №4 від 05.07.2017 року на суму коригування податкового зобов`язання та податкового кредиту - 66 666, 67 грн.
Відповідно до відомостей квитанції №1 від 05.01.2021 року, розрахунки коригування №1 від 04.12.2020 року до податкової накладної №8 від 12.05.2017 року, розрахунок коригування №2 до податкової накладної №8 від 12.05.2017 року, розрахунок коригування №3 від 24.12.2020 року до податкової накладної №15 від 24.05.2017 року, розрахунок коригування №4 від 24.12.2020 року до податкової накладної №3 від 07.06.2017; розрахунок коригування №5 від 24.12.2020 року до податкової накладної №15 від 20.06.2017 року, розрахунок коригування №6 від 24.12.2020 року до податкової накладної №21 від 26.06.2017 року, розрахунок коригування №7 від 24.12.2020 року до податкової накладної №4 від 05.07.2017 доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 05.01.2021 року.
При цьому, відповідно до квитанції №1 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних документ не прийнято, виявленні помилки/зауваження: Документ не може бути прийнятий - Порушено вимоги статті 102 Податкового кодексу України та пункту 6 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 з урахуванням внесених змін, а саме: дата складання розрахунку коригування не може перевищувати більше ніж 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складено такий розрахунок коригування.
Позивач, не погоджуючись з відмовою відповідача у прийнятті до реєстрації спірних розрахунків коригування до податкових накладних, звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - ПК України).
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платники податків зобов`язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
У відповідності до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 192.1 статті 192 ПК України передбачено, що якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації; отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.
Складені платником податку розрахунки коригування до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 року, розрахунки коригування до податкових накладних, які не підлягали наданню отримувачу (покупцю) - платнику податку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником (продавцем). Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов`язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складені після 1 липня 2015 року до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року на отримувача (покупця) - платника податку, які підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем (покупцем) товарів/послуг.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Відповідно до підпункту 192.1.1 пункту 192.1 статті 192 ПК України якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.
Постачальник має право зменшити суму податкових зобов`язань лише після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної.
Аналіз наведених норм свідчить про право позивача на внесення змін до податкової накладної, що була зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку із зміною кількісних та вартісних показників, внесених до такої податкової накладної.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Як вбачається з матеріалів справи, коригування податкового зобов`язання здійснено позивачем в межах строку дії договірних відносин у податковому (звітному) періоді, в якому такі зміни відбулися фактично.
Згідно Квитанцій спірні розрахунки коригування податковим органом не прийнято у зв`язку з порушенням вимог статті 102 ПК України та пункту 6 Порядку ведення ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), а саме: дата складання РК не може перевищувати більше ніж на 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складено такий розрахунок коригування.
У пункті 102.1 статті 102 ПК України закріплено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань, в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня - у разі проведення перевірки відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).
Отже, зміст даного пункту регламентує строки реалізації податковим органом свого права на самостійне визначення суми грошових зобов`язань платнику податків, але не встановлює жодних прямих обмежень для платника податку щодо здійснення коригування розрахунків до податкової накладної.
Подібного правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 05.12.2019 року у справі №820/3401/17.
У постанові від 28.10.2021 року у справі №520/12915/19 Верховний Суд також звернув увагу на те, що положення статті 102 ПК України не регламентують порядок та строки здійснення коригування податкових зобов`язань з податку на додану вартість у разі зміни суми компенсації вартості товарів/послуг чи повернення товарів/коштів.
Пунктом 102.4 статті 102 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу, крім випадків, передбачених абзацом третім пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Таким чином, даний пункт регламентує лише діяльність податкового органу, у зв`язку з цим він не може бути використаний для регулювання спірних правовідносин.
Пунктом 102.5 статті 102 Податкового кодексу України встановлено, що заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем виникнення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Відтак, дана норма не регулює порядок та строки здійснення реєстрації розрахунків корегування зобов`язань з ПДВ.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 «Про затвердження порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).
Відповідно до визначення, наданого у Порядку №1246, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 6 Порядку №1246 передбачає, що розрахунок коригування до податкової накладної, яка складена до 1 лютого 2015 року та не підлягала реєстрації відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, підлягає реєстрації після реєстрації такої накладної, для чого постачальник (продавець) товарів/послуг повинен протягом операційного дня зареєструвати податкову накладну (незалежно від дати її складення з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) та розрахунок коригування.
З матеріалів справи вбачається, що податкові накладні №8, №15, №3, №15, №21, №4, до яких були подані спірні розрахунки коригування, була сформовані 12.05.2017 року, 24.05.2017 року, 07.06.2017 року, 20.06.2017 року, 26.06.2017 року та 05.07.2017 року відповідно. А отже, положення пункту 6 Порядку №1246 не підлягають застосуванню до спірних правовідносин і відповідно не можуть бути підставою для відмови у реєстрації спірних розрахунків коригування.
Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
З огляду на вказане вище та недоведення відповідачем існування обставин, з якими положення податкового законодавства пов`язують можливість неприйняття розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що у ДПС України не було законних підстав для відмови у прийнятті спірних розрахунків коригування, а тому дії ДПС України, які полягають у відмові в реєстрації спірних Розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправними.
Аналогічна позиція викладена у постановах Верховного Суду від 19.04.2018 року у справі №810/30/16, від 07.11.2018 року у справі №816/1403/17.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, виходячи із системного аналізу положень чинного законодавства України, поданих сторонами доказів, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 серпня 2022 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.
Головуючий суддя: Коротких А.Ю.
Судді: Сорочко Є.О.
Чаку Є.В.
< Справа слухалась у (обов`язкове для заповнення) >
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2022 |
Оприлюднено | 02.12.2022 |
Номер документу | 107597791 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні