Ухвала
від 21.11.2022 по справі 752/16277/22
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/16277/22

Провадження № 1-кс/752/5293/22

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про проведення обшуку

21 листопада 2022 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянувши в закритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Оболонської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_4 , про проведення обшуку, подане в рамках кримінального провадження №42019000000002176 від 10.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України,

встановив:

До слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Оболонської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_4 , про проведення обшуку в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019000000002176 від 10.10.2019 року.

Клопотання обґрунтоване тим, що Слідчим управлінням Головного Управління Національної поліції України у м. Києві, за процесуального керівництва Київської міської прокуратури, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019000000002176 від 10.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ «К.А.Р.Е Трейд», ТОВ «Скела Терциум», ТОВ «Діпі Ейр Газ» шляхом оформлення нікчемних правочинів, використання схеми «підміни номенклатури товару», відображення у податкових деклараціях із ПДВ завідомо неправдивих відомостей, що не відповідають дійсності, в результаті проведення безтоварних фінансово-господарських операцій з підприємствами, в тому числі з ознаками фіктивності, зокрема ТОВ «Газпромінвест ЛТД», ТОВ «Глобал Логістик Сістем», ТОВ «Персе Груп», ТОВ «Корпван Солюшн», ТОВ «Макскорт», ТОВ «Мединський і К», ФОП ОСОБА_5 , ухилились від сплати податків на суму понад 11 млн. грн., що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах.

Під час проведення досудового розслідування кримінального провадження при супроводженні Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області, додатково встановлено, до вчинення протиправної діяльності причетні ряд осіб, що створили на території Київського регіону протиправну схему з ухилення від сплати податків, а також незаконного провадження діяльності з небезпечними відходами та незаконну фінансово-господарську діяльність, пов`язану з проведенням експортних операцій із незаконним митним оформленням.

Так, в ході відпрацювання матеріалів було встановлено, що громадянин України ОСОБА_5 , із залученням ряду фізичних осіб, за участі службовців пропускного пункту митниці на ділянці кордону України та Польщі, організував протиправну фінансову схему, що полягає у зборі, переробці та незаконному переміщенні через державний кордон України автомобільних каталізаторів і сажевих фільтрів, що містять у собі дорогоцінні метали (платина, паладій, родій, золото).

Як було встановлено під час проведення оперативно-розшукових заходів, придбання каталізаторів у фізичних осіб здійснюється через мережу підконтрольних ОСОБА_5 станцій технічного обслуговування автомобілів, які розташовані на території м. Києва та Київської області. У подальшому отримані відпрацьовані каталізатори та сажеві фільтри перемелюються за допомогою спеціального обладнання, упаковуються у мішки під виглядом будівельних сумішей (переважно цементу) та, з приховуванням від митного контролю, переправляються на територію Республіки Польща, де доставляються на завод компанії BASF у м. Сьрода-Сленськ, а також на заводи в м. Блоне та м. Варшава.

Разом із цим, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.07.2000 № 1120, відпрацьовані каталізатори входять до «жовтого» переліку відходів та відносяться до небезпечних відходів. Таким чином, для збору, переробки, зберігання та експорту вказаних елементів необхідне отримання у встановленому законодавством порядку ліцензії Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.

З метою встановлення факту наявності дозвільних документів на право провадження господарської діяльності з поводження із небезпечними відходами за адресами, які використовуються ОСОБА_5 для приймання та перероблення каталізаторів ( АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 ) було надано відповідний запит до Міндовкілля.

На запит, Міндовкілля листом від 23.09.2022 повідомило, що ліцензії на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами за вказаними у запиті адресами не видавались.

Крім того, у реєстрі на офіційному сайті Міндовкілля стосовно діючих ліцензій на право провадження господарської діяльності з поводження із небезпечними відходами інформація щодо ФОП ОСОБА_5 відсутня.

За попередніми даними, внаслідок функціонування зазначеної протиправної схеми ОСОБА_5 з порушенням митних правил через державний кордон України щомісячно переправляється біля 10 тон суміші з дорогоцінних металів, що еквівалентно 1,6 млн. доларів США.

Оплата за суміш із вмістом дорогоцінних металів здійснюється крипто валютою Bitcoin та Ethereum на електронні гаманці ОСОБА_5 , частково переводиться у готівку та у подальшому легалізується під виглядом купівлі-продажу нерухомості на території м. Києва та Київської області. Зокрема, протягом останніх декількох років ОСОБА_5 та його близькими родичами було придбано 15 земельних ділянок, 6 гаражів, СТО, квартиру та нежитлову будівлю.

Встановлено, що ОСОБА_5 , неодноразово на сторінках прийомних пунктів відпрацьованих каталізаторів повідомляє, що він є засновником компанії HelpAuto, що з 2006 році працює на ринку України, налічує 5 приймальних пунктів та платить найкращу ціну за відпрацьовані каталізатори по всій території країн СНГ. Проте, вказаної компанії та торгової марки не існує в Україні, а останній з своїми компаньйонами ОСОБА_6 та ОСОБА_7 перебуває на спрощеній системі оподаткування, які являються ФОПами, що за весь час провели відрахування до бюджету загалом до 100 тис. грн. кожний (про що свідчить виписка по сплаті податків до бюджетів різних рівнів) у той час, коли останні отримують багатомільйонні прибутки у готівці від реалізації дороговмістних небезпечних відходів за кордон, які в подальшому витрачають на придбання і будівництво елітної нерухомості.

Крім того, отримано рух коштів по рахункам організатора протиправної схеми, який показує отримання коштів у розмірі понад 1,6 млн грн. на карткові рахунки

При цьому, ОСОБА_5 відповідно до статті 67 Конституції України зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом та щорічно подавати до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.

Згідно з п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України

№ 2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями), дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді, зокрема: ж) доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю.

Відповідно до вимог п. 164.2 ст. 164 Податкового Кодексу України

№ 2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями), до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема: суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.

Крім того, згідно з п. 172.1 ст. 172 Податкового Кодексу України

№ 2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями) дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об`єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується.

Згідно з п. 172.2 ст. 172 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями), дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з об`єктів нерухомості, зазначених у п. 172.1 цієї статті, або від продажу об`єкта нерухомості, не зазначеного в п. 172.1 цієї статті, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст. 167 цього Кодексу.

Відповідно до п. 177.1 ст. 177 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями) доходи фізичних осіб-підприємців, отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності, оподатковуються за ставкою, визначеною пунктом 167.1 ст. 167 Податкового Кодексу України.

Згідно з п. 167.1 ст. 167 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями) ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пунктах 167.2-167.5 цієї статті) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв`язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» № 1621-VII від 31.07.2014 тимчасово введено новий загальнодержавний збір - військовий збір.

Згідно з п. 16-1 підрозділу 10 Інші перехідні положення Податкового кодексу України, тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 цього Кодексу

(п.п. 1.1 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України

№ 2755-VI). Об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені ст. 163 цього Кодексу (п.п. 1.2 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України № 2755-VI). Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту (п.п. 1.3 п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України № 2755-VI).

Згідно з ч. 1 ст. 3 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (із змінами та доповненнями) (надалі - ГКУ), під господарською діяльністю розуміється діяльність суб`єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Крім того, згідно з п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 (із змінами та доповненнями) господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Крім того, згідно з ч. 1 ст. 42 Господарського кодексу України (із змінами та доповненнями), підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Згідно з п. 2 ч. 2 ст. 55 Господарського кодексу України (із змінами та доповненнями), суб`єктами господарювання є громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.

Відповідно до ч. 1 ст. 128 Господарського кодексу України (із змінами та доповненнями), громадянин визнається суб`єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до ст. 58 цього Кодексу.

Згідно з ч. 6 ст. 128 Господарського кодексу України (із змінами та доповненнями) громадянин-підприємець серед іншого зобов`язаний:

-вести облік результатів своєї підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства;

-своєчасно надавати органам доходів і зборів декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію), інші необхідні відомості для нарахування податків та інших обов`язкових платежів в порядку і в розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 142 Господарського кодексу України (із змінами та доповненнями), прибуток (доход) суб`єкта господарювання є показником фінансових результатів його господарської діяльності, що визначається шляхом зменшення суми валового доходу суб`єкта господарювання за певний період на суму валових витрат та суму амортизаційних відрахувань.

Також, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 (індивідуальний податковий номер НОМЕР_1 ) зареєстрований як фізична особа-підприємець (Дата та номер запису про проведення державної реєстрації: від 18.08.2009 за № 23400000000002354) та здійснював господарську діяльність з метою отримання прибутку, в період 2009-2022 років.

Види економічної діяльності ОСОБА_5 , як фізичної особи-підприємця:

?45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів

?45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів

?47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах

?47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами

?68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна

Таким чином, діяльність ОСОБА_5 , як фізичної особи-підприємця може свідчити про те, що останній знав про строки та обов`язки сплачувати податки, збори, а також усвідомлював про правові наслідки несплати податків, зборів.

Більше того, до видів економічної діяльності, що має право здійснювати ОСОБА_5 не відноситься - виконання робіт та надання послуг у сфері поводження із небезпечними відходами (дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, зберігання, оброблення (перероблення, сортування), утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення).

Разом із тим, оглядом Інтернет-сайтів ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , де розміщено інформацію про діяльність СТО «Каталізатор Сервіс», «HELPAUTO», «СТО на Корчеватом», СТО «Глушителі», СТО « ІНФОРМАЦІЯ_4 », СТО « ІНФОРМАЦІЯ_5 », які є підконтрольними ОСОБА_5 , встановлено, що цими станціями технічного обслуговування приймаються відпрацьовані автомобільні каталізатори, та виконуються роботи по їх видаленню, ремонту, демонтажу, заміні та ін., що попередньо підлягає ліцензуванню.

Також встановлено, що ФОП ОСОБА_5 перебуває на податковому обліку як платник єдиного податку 3 групи та відповідно до пп. 3 п. 291.4 ПКУ, зобов`язаний сплачувати єдиний податок у розмірі 5% від отриманих доходів, при цьому, протягом календарного року обсяг його доходу не повинен перевищувати 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового року (у 2021 році - 7 002 000 грн, у 2022 році - 7 585 500 грн).

Разом із тим, в ході досудового розслідування встановлено, що місячний дохід від реалізації прийнятих на СТО ОСОБА_5 у громадян каталізаторів, складає близько 1,5 млн. доларів США, що становить понад 60 млн. грн. щомісяця. При цьому, відповідно до інформації ДПС, протягом 13 років, ОСОБА_5 сплачено податків у розмірі 102 824 грн.

Зважаючи на вищевикладене, наявні підстави вважати, що ОСОБА_5 самостійно, систематично, на власний ризик здійснював господарську діяльність з метою досягнення економічних результатів та одержання прибутку, що відповідно до статті 42 Господарського кодексу України є підприємництвом, ухиляючись від сплати передбачених законодавством податків.

До протиправної схеми ОСОБА_5 залучені ряд осіб, кожний із яких виконує відведені функції. Так, ОСОБА_6 керує пунктами прийому у АДРЕСА_5 та АДРЕСА_10 , а також відповідальний за передачу небезпечних відходів за кордон. ОСОБА_8 - здійснює збір, перемелення і пакування каталізаторів у пункті прийому по АДРЕСА_7 . ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 здійснюють контроль за декількома пунктами прийому.

Як було встановлено в ході досудового розслідування, у тому числі під час допиту оперуповноваженого Головного управління СБУ у м. Києві та Київській області ОСОБА_13 , придбання каталізаторів та сажевих фільтрів у фізичних осіб, перероблення їх на суміші, пакування та підготовка до подальшої реалізації здійснюється через мережу підконтрольних ОСОБА_5 станцій технічного обслуговування автомобілів та із використанням складських приміщень, які належать йому особисто, членам його сім`ї або орендуються у інших осіб. Вказані приміщення розташовані на території гаражних кооперативів і інших місцях у промислових зонах міста Києва та області. Як правило, СТО оформлені на ФОП ОСОБА_5 , працюють напівлегально, без виконання передбачених законодавством податкових зобов`язань, частина будівель, у яких здійснюється протиправна діяльність, не зареєстровані у встановленому порядку як об`єкти нерухомості. Зокрема:

- будинок ОСОБА_5 , розташований за адресою: АДРЕСА_1 , що належить на праві власності ОСОБА_14 ;

- СТО «Сheck Service», розташована за адресою: АДРЕСА_2 , на земельних ділянках із кадастровими номерами: 80000000000:78:132:0104; 80000000000:78:132:0105. Будівля не зареєстрована. Земельні ділянки, на яких розташована будівля належать на праві приватної власності Кооперативу по будівництву та експлуатації індивідуальних гаражів « ІНФОРМАЦІЯ_6 » та орендуються ОСОБА_5 , відповідно до договорів оренди землі від 10.09.2020 № 28 та від 01.06.2021 № 30;

-СТО « ІНФОРМАЦІЯ_7 », розташована у нежитловій будівлі за адресою: АДРЕСА_3 , на земельній ділянці із кадастровим номером: 80000000000:90:825:0017. Будівля не зареєстрована. Земельна ділянка, на якій розташована будівля належить на праві власності ОСОБА_5 ;

-СТО «Глушители», розташована у нежитловій будівлі, загальною площею 133,1 кв.м., за адресою: АДРЕСА_4 , що належить на праві власності ОСОБА_5 ;

-СТО «Каталізатор Сервіс-ремонт», розташована за адресою: АДРЕСА_5 , на земельній ділянці із кадастровим номером: 80000000000:88:152:0007. Будівля та земельна ділянка, на якій вона розташована на праві власності не зареєстрована;

-Склади, що знаходяться за адресами: АДРЕСА_6 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:0053, що належить ОСОБА_15 ; АДРЕСА_6 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:0062, що належить ОСОБА_16 ; АДРЕСА_6 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:5048, що належить ОСОБА_16 ; АДРЕСА_3 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:0074, що належить ОСОБА_15 ; АДРЕСА_10 на земельній ділянці з кадастровим номером 222480401:01:118:5044, що належить ОСОБА_15 ; АДРЕСА_11 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:5028, що належить ОСОБА_16 ; АДРЕСА_11 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:5032, що належить ОСОБА_17 ; АДРЕСА_6 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:0065, що належить ОСОБА_18 ; АДРЕСА_6 на земельній ділянці з кадастровим номером 3222480401:01:118:0034, що належить ОСОБА_19 ; На земельних ділянках за вищевказаними адресами розташовані складські приміщення, які використовуються ОСОБА_5 з метою зберігання і перероблення небезпечних відходів. Будівлі не зареєстровані у встановленому порядку, а надані ОСОБА_5 в користування на підставі неофіційних домовленостей із власниками.

-гаражі та споруди, що знаходяться на території Автогаражного товариства «Дубки-1», за адресою: місто Київ, вулиця Кільцева, 4-Г та належать на праві власності ОСОБА_5 , а саме: гараж № НОМЕР_2 , загальною площею 138,7 кв.м.; гараж № НОМЕР_3 , загальною площею 139,1 кв.м.; гараж № НОМЕР_4 , загальною площею 138,4 кв.м.; гараж № НОМЕР_5 , загальною площею 138 кв.м.; гараж № НОМЕР_6 , загальною площею 139,1 кв.м.; гараж № НОМЕР_7 , загальною площею 138,7 кв.м.; належать на праві власності ОСОБА_14 , а саме: гараж № НОМЕР_8 , загальною площею 38 кв.м.; гараж № НОМЕР_9 , загальною площею 138 кв.м.; гараж № НОМЕР_10 , загальною площею 74 кв.м.; гараж № НОМЕР_11 , загальною площею 72 кв.м.; що належать на праві власності ОСОБА_6 , а саме: гараж № НОМЕР_12 , загальною площею 174,3 кв.м.;

-гаражі та споруди, що знаходяться на території Автогаражного товариства «Берізка-2», за адресою: місто Київ, вулиця Кільцева, 4-Б та належать на праві власності ОСОБА_11 , а саме: гараж № НОМЕР_13 , загальною площею 152 кв.м.; гараж № НОМЕР_14 , загальною площею 155,6 кв.м.; гараж № НОМЕР_13 , загальною площею 152 кв.м.; гараж № НОМЕР_15 , загальною площею 154,4 кв.м.; гараж № НОМЕР_16 , загальною площею 155,6 кв.м.;

-гаражі та споруди, що знаходяться на території Автогаражного товариства «Берізка-2», за адресою: місто Київ, вулиця Кільцева, 4-Б та Автогаражного товариства «Дубки-1», за адресою: місто Київ, вулиця Кільцева, 4-Г, право власності на які не зареєстроване, однак встановлено, що вони розташовані на земельних ділянках із кадастровими номерами: 3222485901:01:015:5250; 3222485901:01:015:0019; 3222485901:01:015:5050; 3222485901:01:015:5546; 3222485901:01:015:5545; 3222485901:01:015:5030; 3222485901:01:015:5031; 3222485901:01:015:5225; 3222485901:01:015:5221; 3222485901:01:015:5410; 3222485901:01:015:5090; 3222485901:01:015:5009; 3222485901:01:015:5548; 3222485901:01:015:5091; 3222485901:01:015:5092; 3222485901:01:015:5547; 3222485901:01:015:5224; 3222485901:01:015:0062; 3222485901:01:015:5459; 3222485901:01:015:5443; 3222485901:01:015:5442; 3222485901:01:015:5526; 3222485901:01:015:5540; 3222485901:01:015:5040; 3222485901:01:015:5041; 3222485901:01:015:5593; 3222485901:01:015:5101; 3222485901:01:015:0057; 3222485901:01:015:5820; 3222485901:01:015:5821; 3222485901:01:015:5822; 3222485901:01:015:5823; 3222485901:01:015:5824; 3222485901:01:015:0060; 3222485901:01:015:0050; 3222485901:01:015:0070; 3222485901:01:015:0038.

Здійсненими виїздами оперативним працівниками за вищезазначеними адресами встановлено, що приміщення, розташованих на зазначених вище земельних ділянках використовуються ОСОБА_5 для здійснення протиправної діяльності. У зв`язку з вищевикладеним є необхідність у отриманні доступу до приміщень, що знаходяться на земельних ділянках із вищевказаними кадастровими номерами, з метою відшукання автомобільних каталізаторів, сажевих фільтрів та перемеленної суміші з них.

Крім того, як стало відомо, отриману готівку з-за кордону учасники групи конвертують у національну валюту та використовують для придбання каталізаторів у громадян. Таким чином, можна зробити висновок, що протиправна діяльність ОСОБА_5 має системний характер, є стійкою, а грошові кошти, отримані від її провадження являються майном, що здобуте злочинним шляхом та у подальшому легалізоване.

У зв`язку з наведеними обставинами слідчий просить надати дозвіл на обшук в нежитлових приміщеннях, що знаходяться на території Автогаражних товариств «Берізка-2» та «Дубки-1», за адресою: АДРЕСА_12 , у яких розміщені склади та станція технічного обслуговування, що використовуються ОСОБА_5 для здійснення протиправної діяльності, зокрема переробки, зберігання та пакування небезпечних відходів, з метою відшукання та вилучення об`єктів на яких містяться відомості про вчинення даного кримінального правопорушення (злочину), а саме: каталізатори, суміші, які були виготовлені із відпрацьованих каталізаторів і сажевих фільтрів, а також документацію, що стосується приймання відпрацьованих каталізаторів і сажевих фільтрів та подальшу реалізацію виготовлених сумішей за кордон, незаконно здобутих грошових коштів, отриманих від протиправної діяльності поза бухгалтерським та податковим обліком, чорнових записів, а також інших речей і документів, що можуть мати значення і стосуються обставин у кримінальному провадженні, та розташовані на земельних ділянках із кадастровими номерами: №3222485901:01:015:5250, №3222485901:01:015:0019, 3222485901:01:015:5545, 3222485901:01:015:5090, які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належать ОСОБА_20 ; 3222485901:01:015:5546, №3222485901:01:015:5547, які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належать ОСОБА_14 ; №3222485901:01:015:5030, 3222485901:01:015:5031, які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_21 ; №3222485901:01:015:5225, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_22 ; №3222485901:01:015:5221, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_23 ; №3222485901:01:015:5410 яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_24 ; №3222485901:01:015:5009, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_25 ; №3222485901:01:015:5548, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить АГК «Берізка-2»; №3222485901:01:015:5091, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_11 ; №3222485901:01:015:5092, 3222485901:01:015:5224, які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належать ОСОБА_26 ; №3222485901:01:015:5459, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_27 ; №3222485901:01:015:5443, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_28 ; №3222485901:01:015:5442, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_29 ; №3222485901:01:015:5526, 3222485901:01:015:5041, які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належать ОСОБА_30 ; №3222485901:01:015:5540, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_31 ; №3222485901:01:015:5040, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_32 ; №3222485901:01:015:5593, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_33 ; №3222485901:01:015:5101, №3222485901:01:015:0057, які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належать ОСОБА_34 ; №3222485901:01:015:5820, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_35 ; №3222485901:01:015:5821, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_36 ; №3222485901:01:015:5822, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_37 ; №3222485901:01:015:5823, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_38 ; №3222485901:01:015:5824, яка, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, належить ОСОБА_39 ; №33222485901:01:015:0050, 3222485901:01:015:0070, 3222485901:01:015:0038, 3222485901:01:015:0062, 3222485901:01:015:0060, право власності на які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, не зареєстроване.

Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування судового засідання здійснювалось за допомогою технічних засобів.

Слідчий у судовому засіданні підтримав клопотання і просив задовольнити, посилаючись на наведені у ньому підстави.

Заслухавши пояснення слідчого, вивчивши клопотання та долучені до нього матеріалами, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Клопотання подане у кримінальному провадженні, відомості про яке були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42019000000002176 від 10.10.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Відповідно до положень статті 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Згідно зі статтею 13 КПК України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим судовим рішенням, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Під час судового розгляду клопотання слідчий має довести наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення; відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи (ч. 5 ст. 234 КПК України). У іншому випадку слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук.

Описані у клопотанні фактичні обставини в сукупності з наданими слідчим поясненнями та поданими копіями матеріалів кримінального провадження, свідчать про наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення.

На даному етапі кримінального провадження слідчий суддя оцінює речі та документи, дозвіл на відшукання яких просить слідчий, лише на наявність підстав вважати, що в подальшому вони можуть бути визнані доказами. Метою постановлення ухвали про обшук є відшукання та, у разі потреби, вилучення доказів, тобто встановлення їх статусу як таких, що будуть отримані в порядку, установленому КПК України (допустимі докази).

Враховуючи доводи слідчого та матеріали клопотання, а також перелік речей і документів, на відшукання яких просять дозвіл, слідчий суддя дійшов висновку, що речі і документи, які відшукуються, можуть бути визнані доказами в подальшому.

У клопотанні слідчий зазначає, що відшукувані речі і документи можуть перебувати в нежитлових приміщеннях (гаражах), що розташовані на території Автогаражних товариств «Берізка-2» та «Дубки-1», за адресою: місто Київ, вулиця Кільцева, 4-Б, 4-Г, у яких розміщені склади та станція технічного обслуговування, що використовуються ОСОБА_5 для здійснення протиправної діяльності, зокрема переробки, зберігання та пакування небезпечних відходів. Право власності на об`єкти нерухомості не зареєстроване, однак встановлено, що вони розташовані на земельних ділянках із наступними кадастровими номерами: №3222485901:01:015:5250, №3222485901:01:015:0019, 3222485901:01:015:5545, 3222485901:01:015:5090, які належать ОСОБА_20 ; №3222485901:01:015:5546, №3222485901:01:015:5547, які належать ОСОБА_14 ; №3222485901:01:015:5030, 3222485901:01:015:5031, які належить ОСОБА_21 ; №3222485901:01:015:5225, яка належить ОСОБА_22 ; №3222485901:01:015:5221, яка належить ОСОБА_23 ; №3222485901:01:015:5410 яка належить ОСОБА_24 ; №3222485901:01:015:5009, яка належить ОСОБА_25 ; №3222485901:01:015:5548, яка належить АГК «Берізка-2»; №3222485901:01:015:5091, яка належить ОСОБА_11 ; №3222485901:01:015:5092, 3222485901:01:015:5224, які належать ОСОБА_26 ; №3222485901:01:015:5459, яка належить ОСОБА_27 ; №3222485901:01:015:5443, яка належить ОСОБА_28 ; №3222485901:01:015:5442, яка належить ОСОБА_29 ; №3222485901:01:015:5526, 3222485901:01:015:5041, які належать ОСОБА_30 ; №3222485901:01:015:5540, яка належить ОСОБА_31 ; №3222485901:01:015:5040, яка належить ОСОБА_32 ; №3222485901:01:015:5593, яка належить ОСОБА_33 ; №3222485901:01:015:5101, №3222485901:01:015:0057, які належать ОСОБА_34 ; №3222485901:01:015:5820, яка належить ОСОБА_35 ; №3222485901:01:015:5821, яка належить ОСОБА_36 ; №3222485901:01:015:5822, яка належить ОСОБА_37 ; №3222485901:01:015:5823, яка належить ОСОБА_38 ; №3222485901:01:015:5824, яка належить ОСОБА_39 ; №33222485901:01:015:0050, 3222485901:01:015:0070, 3222485901:01:015:0038, 3222485901:01:015:0062, 3222485901:01:015:0060, право власності на які, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, не зареєстроване.

Належність зазначених земельних ділянок на праві власності, що знаходяться за вказаними адресами підтверджено інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна від 19.08.2022.

Відомості про право власності земельних ділянок з кадастровими номерами: 33222485901:01:015:0050, 3222485901:01:015:0070, 3222485901:01:015:0038, 3222485901:01:015:0062, 3222485901:01:015:0060 відсутні.

Підставами вважати, що нежитлові приміщення (гаражі), що розташовані на території Автогаражних товариств «Берізка-2» та «Дубки-1», за адресою: АДРЕСА_12 , у яких розміщені склади та станція технічного обслуговування, що використовуються ОСОБА_5 для здійснення діяльності, зокрема переробки, зберігання та пакування небезпечних відходів, є долучені до матеріалів клопотання відомості.

Отже, слідчому судді надано достатньо відомостей для висновку про можливість знаходження відшукуваних речей та документів у нежитлових приміщеннях - гаражах, що розташовані на території Автогаражних товариств «Берізка-2» та «Дубки-1», за адресою: місто Київ, вулиця Велика Кільцева, 4-Б, 4-Г, у яких розміщені склади та станція технічного обслуговування, які використовуються ОСОБА_5 для здійснення діяльності щодо переробки, зберігання та пакування небезпечних відходів.

Враховуючи обставини кримінального правопорушення, а також беручи до уваги характер і зміст інформації, що належить відшукати, обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування.

Досліджені обставини вказують на те, що орган досудового розслідування на даному етапі досудового розслідування не має іншого ефективного способу отримати доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, зокрема, в добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до положень про збирання доказів у порядку ч. 2 ст. 93 КПК України або за допомогою інших слідчих дій, передбачених КПК України.

Щодо пропорційності втручання в особисте і сімейне життя, слідчий суддя оцінює таке втручання на відповідність трьом критеріям, встановленим Європейським судом з прав людини: 1) чи відбувається втручання згідно із законом; 2) чи переслідує втручання законну мету та 3) чи є втручання необхідним у демократичному суспільстві. Чинним кримінальним процесуальним законом передбачено процедуру отримання дозволу на проведення обшуку і його проведення. Відповідно до ч. 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. Втручання в особисте і сімейне життя шляхом обшуку має законну мету - відшукання речей і документів, які мають значення для досудового розслідування та в подальшому можуть бути доказами, оскільки вони прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні. Отже, втручання відбувається згідно із законом та переслідує законну мету.

Перевіривши надані матеріали клопотання, дослідивши докази по даним матеріалам, слідчий суддя вважає, що для встановлення обставин у кримінальному провадженні, наведено наявність достатніх підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, а також те, що відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування, а відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду, а тому вбачається необхідність проведення обшуку.

Разом з тим, пункт 7 ч. 3 ст. 234 КПК України містить положення про те, що клопотання про обшук має містити індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна, які планується відшукати. І відповідно до ч. 5 ст. 236 КПК України, обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку. У зв`язку із такими вимогами КПК України, слідчий суддя, надаючи дозвіл на обшук, використовує формулювання, що дозволяють ідентифікувати ті речі, документи, інше майно, які планується відшукати, та уникнути безпідставного розширеного тлумачення кола такого майна особою, яка проводить обшук. Тому, задовольняючи клопотання слідчого, слідчий суддя не може використовувати формулювання з прохальної частини клопотання: «а також інших речей і документів, що можуть мати значення і стосуються обставин у кримінальному провадженні», оскільки таке формулювання є занадто широким і абстрактним.

Дозвіл на вилучення відшуканих речей і документів слідчим не може бути наданий, оскільки, з огляду на викладені у ч.1 ст. 234 КПК України формулювання, це буде виходити за межі компетенції слідчого судді при вирішенні питання про надання дозволу на обшук. Так, відповідно до ч. 7 ст. 236 КПК України при обшуку слідчий, прокурор має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення обшуканого житла чи іншого володіння особи чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати документи, тимчасово вилучати речі, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, які не входять до переліку, щодо якого прямо надано дозвіл на відшукання в ухвалі про дозвіл на проведення обшуку, та не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном. Отже, про необхідність вилучення відшуканих речей під час обшуку рішення приймає безпосередньо особа, яка його проводить, а не слідчий суддя при вирішенні питання про надання дозволу на обшук.

З огляду на викладене клопотання підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст. 233- 236, 309 КПК України, -

п о с т а н о в и в:

Клопотання задовольнити частково.

Надати дозвіл слідчим групи слідчих, які здійснюють досудове розслідування та прокурорам групи прокурорів, які здійснюють процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42019000000002176 від 10.10.2019 року на проведення обшуку в нежитлових приміщеннях, що знаходяться на території Автогаражних товариств «Берізка-2» та «Дубки-1», за адресою: місто Київ, вулиця Велика Кільцева, 4-Б, 4-Г, у яких розміщені склади та станція технічного обслуговування, що розташовані на земельних ділянках із кадастровими номерами: №3222485901:01:015:5250, яка належить ОСОБА_20 та ОСОБА_5 ; №3222485901:01:015:0019, 3222485901:01:015:5545, 3222485901:01:015:5090, які належать ОСОБА_20 ; №3222485901:01:015:5546, №3222485901:01:015:5547, які належать ОСОБА_14 ; №3222485901:01:015:5030, 3222485901:01:015:5031, які належить ОСОБА_21 ; №3222485901:01:015:5225, яка належить ОСОБА_22 ; №3222485901:01:015:5221, яка належить ОСОБА_23 ; №3222485901:01:015:5410, яка належить ОСОБА_24 ; №3222485901:01:015:5009, яка належить ОСОБА_25 ; №3222485901:01:015:5548, яка належить АГК «Берізка-2»; №3222485901:01:015:5091, яка належить ОСОБА_11 ; №3222485901:01:015:5092, 3222485901:01:015:5224, які належать ОСОБА_26 ; №3222485901:01:015:5459, яка належить ОСОБА_27 ; №3222485901:01:015:5443, яка належить ОСОБА_28 ; №3222485901:01:015:5442, яка належить ОСОБА_29 ; №3222485901:01:015:5526, 3222485901:01:015:5041, які належать ОСОБА_30 ; №3222485901:01:015:5540, яка належить ОСОБА_31 ; №3222485901:01:015:5040, яка належить ОСОБА_32 ; №3222485901:01:015:5593, яка належить ОСОБА_33 ; №3222485901:01:015:5101, №3222485901:01:015:0057, які належать ОСОБА_34 ; №3222485901:01:015:5820, яка належить ОСОБА_35 ; №3222485901:01:015:5821, яка належить ОСОБА_36 ; №3222485901:01:015:5822, яка належить ОСОБА_37 ; №3222485901:01:015:5823, яка належить ОСОБА_38 ; №3222485901:01:015:5824, яка належить ОСОБА_39 ; №33222485901:01:015:0050, 3222485901:01:015:0070, 3222485901:01:015:0038, 3222485901:01:015:0062, 3222485901:01:015:0060, та які використовуються ОСОБА_5 для здійснення діяльності, зокрема, переробки, зберігання та пакування небезпечних відходів, з метою відшукання об`єктів на яких містяться відомості про вчинення кримінального правопорушення, а саме: каталізатори, суміші, які були виготовлені із відпрацьованих каталізаторів і сажевих фільтрів, а також документацію, що стосується приймання відпрацьованих каталізаторів і сажевих фільтрів та подальшу реалізацію виготовлених сумішей за кордон, незаконно здобутих грошових коштів, отриманих від протиправної діяльності поза бухгалтерським та податковим обліком, чорнових записів.

У іншій частині клопотання відмовити.

Строк дії ухвали - один місяць з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.11.2022
Оприлюднено04.12.2023
Номер документу107605602
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —752/16277/22

Вирок від 14.12.2022

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Мазур Ю. Ю.

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 16.02.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 25.01.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Постанова від 12.01.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Чередніченко Н. П.

Ухвала від 23.01.2023

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 27.12.2022

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 21.11.2022

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 21.11.2022

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 21.11.2022

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні