Ухвала
від 30.11.2022 по справі 620/2160/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

30 листопада 2022 року ЧернігівСправа № 620/2160/20

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Падій В.В.,

за участю секретаря Михайлової І.О.,

розглянувши, у підготовчому засіданні в приміщенні суду, за правилами загального позовного провадження, питання про залишення адміністративного позову без розгляду у справі № 620/2160/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Прилуцької районної державної адміністрації про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення з роботи,

У С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати наказ № 4-к від 20.02.2020 відповідно до якого ОСОБА_1 , головного спеціаліста відділу економічного і агропромислового розвитку, містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області звільнено у зв`язку зі скороченням штатної чисельності;

- поновити ОСОБА_1 на посаді головного спеціаліста відділу економічного і агропромислового розвитку, містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Варвинської районної адміністрації Чернігівської області з 26.02.2020;

- стягнути з Варвинської районної державної адміністрації Чернігівської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу, за період з 26.02.2020 по день ухвалення рішення суду.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що оскаржуваний наказ є протиправними, оскільки у наказі про звільнення зазначено, що позивача звільнено з роботи у зв`язку із скороченням штатної чисельності, що суперечить вимогам пункту 1 частини першої статті 40 КЗпП України, оскільки дана норма передбачає дві самостійні підстави скорочення чисельності та штату працівників. Стверджує, що наказ про звільнення позивача з посади не містить вказівки на наявність згоди профспілкового органу на таке звільнення, чим порушено вимоги статей 43, 49-2 КЗпП України. При звільненні позивача з посади не дотримано вимог частини третьої статті 49-2 КЗпП України та не запропоновано всіх наявних вакантних посад в установі, які існували на день звільнення та не враховано переважне право позивача на залишення на роботі, як такого, що має більш високу продуктивність праці, ніж решта працівників, які були залишені на роботі.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 21.07.2022 прийнято справу до свого провадження та призначено до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та встановлено відповідачам для подання відзиву на позов або заяви про визнання адміністративного позову 15 - денний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідач ухвалу суду про відкриття провадження у справі не отримав, конверт повернутий до суду з відміткою поштового відправлення «адресат відсутній за вказаною адресою».

Ухвалою суду від 14.09.2022 ухвалено провести розгляд справи №620/2160/20 за правилами загального позовного провадження; призначено підготовче засідання на 10:00 год. 03 жовтня 2022 року.

Позивачу направлено вищевказану ухвалу суду та повістку про виклик, які останнім отримано 20.09.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (т. 1 а.с.245).

03.10.2022 розгляд справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Прилуцької районної державної адміністрації про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення з роботи, не відбувся, у зв`язку з заявленим клопотанням представника відповідача про відкладення розгляду справи; підготовче засідання перенесено на 13 год. 00 хв. 17.10.2022

Позивачу направлено повістку про виклик, яку останнім отримано 06.10.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (т. 1 а.с.254).

17.10.2022 розгляд справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Прилуцької районної державної адміністрації про визнання незаконним та скасування наказу про звільнення з роботи, не відбувся.

Підготовче засідання відкладено на 26.10.2022 на 14:00 год.

У підготовче судове засідання, призначене на 26.10.2022 на 14:00 год., позивач не з`явився, причини неявки суду не повідомив, жодних клопотань до суду не направляв.

Ухвалою суду від 26.10.2022 без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 10:00 год. 09.11.2022.

Позивачу направлено повістку про виклик, яку отримано останнім 03.11.2022, що підтверджується фіскальним чеком та роздруківкою трекінгу Укрпошти.

У судове засідання, призначене на 09.11.2022 на 10:00 год., позивач не з`явився, причини неявки суду не повідомив, жодних клопотань до суду не направляв.

Судове засідання відкладено на 30.11.2022 на 10:00 год.

Позивачу було направлено повістку про виклик, яку отримано останнім 15.11.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

У судове засідання, призначене на 30.11.2022 на 10:00 год., позивач не з`явився, причини неявки суду не повідомив, жодних клопотань до суду не направляв.

Судове засідання здійснювалось в порядку, передбаченому частиною 4 статті 229 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для залишення даного адміністративного позову без розгляду, виходячи з наступного.

Відповідно до частини 5 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неявки позивача в судове засідання без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, якщо від нього не надійшла заява про розгляд справи за його відсутності, суд залишає позовну заяву без розгляду, якщо неявка перешкоджає розгляду справи.

З огляду на приписи наведеної статті процесуальним законодавством передбачено випадки, коли адміністративний суд має право розглянути справу за відсутності позивача - у разі надходження від нього заяви про розгляд справи за його відсутності або коли неявка позивача у судове засідання не перешкоджає розгляду справи.

Суд вважає, що неявка позивача у підготовчі судові засідання, та судові засідання перешкоджає розгляду справи, оскільки характер спірних правовідносин передбачає участь позивача чи його представника в судовому засіданні для надання необхідних пояснень.

Відповідно до частини 2 статті 44 КАС України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Згідно з частиною 1 статті 45 КАС України учасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається.

У розумінні КАС України позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду. Отже будучи ініціатором судового розгляду справи, позивач насамперед має активно, не зловживаючи, використовувати власні процесуальні права. При цьому визначальними процесуальними обов`язками позивача є забезпечення представництва власних інтересів при розгляді адміністративної справи.

Аналогічна правова позиція висловлена і Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 10.04.2018 у справі №800/482/17 (провадження №11-267заі18), висновки якої, в силу вимог частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, суд враховує при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Таким чином з матеріалів справи випливає, що позивач був належним чином повідомлений судом про призначення підготовчих судових засідань та судових засідань та не прибув у підготовчі судові засідання та судові засідання, заяви про розгляд справи за його відсутності не подав, а також не повідомив суду причини неявки.

Також суд встановив, що матеріали справи не містять жодних належних та допустимих доказів поважності причин неявки позивача у судові засідання.

Водночас суд звертає увагу позивача на той факт, що процесуальний закон не вказує на необхідність врахування судом поважності причин повторної неявки позивача до суду. Такі положення процесуального закону пов`язані із принципом диспозитивності адміністративного судочинства, у відповідності до змісту якого особа, яка бере участь у справі, самостійно розпоряджається наданими їй законом процесуальними правами.

Зазначені наслідки настають незалежно від причин повторної неявки, які можуть бути поважними. Таким чином, навіть маючи докази поважності причин неявки позивача, суд повинен залишати позовну заяву без розгляду. Зазначена норма дисциплінує позивача, як ініціатора судового розгляду, стимулює його належно користуватися своїми правами та не затягувати розгляд справи. Якщо позивач не може взяти участь в судовому засіданні особисто, він може брати участь у судовому процесі через представника (скористатися правовою допомогою адвоката).

Правове значення в даному випадку має лише належне повідомлення позивача про день та час розгляду справи, повторність неявки в судове засідання та неподання заяви про розгляд справи за відсутності позивача.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 22.05.2019 у справі № 310/12817/13 (провадження №61-36375св18).

Частиною 5 статті 242 КАС України встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 240 КАС України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо позивач не прибув (повторно не прибув, якщо він не є суб`єктом владних повноважень) у підготовче засідання чи у судове засідання без поважних причин або не повідомив про причини неявки, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності.

Таким чином враховуючи повторне неприбуття позивача, повідомленого належним чином про дату, час та місце розгляду справи, в судові засідання, призначені на 09.11.2022 та 30.11.2022, а також неподання ним заяви про розгляд справи за його відсутності, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для залишення позовної заяви без розгляду з підстав, передбачених пунктом 4 частини 1 статті 240 КАС України.

Суд звертає увагу позивача на положення частини 4 статті 240 КАС України, за змістом якої особа, позов якої залишено без розгляду, після усунення підстав, з яких позов було залишено без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.

Керуючись статтями 240, 241, 242, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов залишити без розгляду.

Ухвала набирає законної сили в строк та порядку, передбачені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 294 Кодексу адміністративного судочинства України в апеляційному порядку може бути оскаржена ухвала про залишення позову (заяви) без розгляду.

Ухвала суду може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями293,295 - 297та підпунктом 15.5 пункту 15РозділуVII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 15 днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107622905
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —620/2160/20

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 25.10.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 13.09.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 21.07.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Постанова від 22.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 17.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 28.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 25.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Постанова від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні