Рішення
від 29.11.2022 по справі 640/402/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2022 року м. Київ № 640/402/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Промінь-С»доГоловного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві провизнання протиправним та скасування припису №367 від 19.10.2018,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Промінь-С» (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправним та скасування припису від 19.10.2018 №367 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту техногенної та пожежної безпеки від 19.10.2018, що складений структурним підрозділом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві.

Ухвалою суду від 10.01.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю прийняття оскаржуваного припису, оскільки позивач не є управителем житлових будинків за адресою: м. Київ, вул. Єлизавети Чавдар, 34; вул. Єлизавети Чавдар, 38-А; вул. Єлизавети Чавдар, 38-Б; вул. Софії Русової, 1-Б; вул. Софії Русової, 3 та вул. Софії Русової, 3-А.

Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого проти задоволення позовних вимог заперечує повністю з підстав правомірності прийняття оскаржуваного рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В С Т А Н О В И В:

Відповідачем 14.09.2018 винесено наказ №554 «Про проведення планових перевірок», на підставі якого 03.10.2018 відповідачем винесено посвідчення №3080 на проведення перевірки ТОВ «Промінь-С» розташованого по вул. Єлизавети Чавдар, 34; вул. Єлизавети Чавдар, 38-А; вул. Єлизавети Чавдар, 38-Б; вул. Софії Русової, 1-Б; вул. Софії Русової, 3 та вул. Софії Русової, 3-А.

За результатами проведеної планової перевірки складено акт №384, в якому зафіксовано перелік виявлених порушень норм і правил пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту ТОВ «Промінь-С».

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем 19.10.2018 винесено припис №367 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, яким вимагає від ТОВ «Промінь-С» усунути виявлені під час перевірки порушення по житловим будинкам за адресою: м. Київ, вул. Єлизавети Чавдар, 34; вул. Єлизавети Чавдар, 38-А; вул. Єлизавети Чавдар, 38-Б; вул. Софії Русової, 1-Б; вул. Софії Русової, 3 та вул. Софії Русової, 3-А.

Не погоджуючись з оскаржуваним приписом, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Вирішуючи справу по суті, суд зазначає наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Кодексом цивільного захисту України (далі - КЦЗ України), Законами України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V), Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 (далі - Положення № 1052), Положенням про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві, затвердженим наказом ДСНС від 04.02.2013 № 3 (далі - Положення № 3), Правилами пожежної безпеки в Україні, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417 (далі - Правила № 1417).

Частиною 1 ст. 4 Закону № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до частини першої статті 6 Закону № 877-V однією з підстав для здійснення позапланових заходів є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

Згідно з частинами першою, третьою статті 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина друга статті 64 КЦЗ України).

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.

У частинах першій, другій статті 65 КЦЗ України визначено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо:

1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування;

2) суб`єктів господарювання;

3) аварійно-рятувальних служб.

У суб`єктів господарювання приватної форми власності органи державного нагляду у сфері цивільного захисту контролюють виконання заходів щодо захисту населення та працівників на випадок надзвичайної ситуації, а також вирішення питань техногенної та пожежної безпеки, що стосуються прав та інтересів інших юридичних осіб і громадян.

Згідно з ст. 66 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок до закону.

Відповідно до п.п. 1, 7 Положення № 1052 Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до п.п. 1, 3 Положення № 3 ГУ ДСНС у м. Києві є уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Основними завданнями Головного управління на відповідній території є зокрема здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Частинами першою - третьою статті 68 КЦЗ України регламентовано, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до п. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.

Відповідно до частини п`ятої статті 55 КЦЗ України обов`язок із забезпечення пожежної безпеки під час проектування та забудови населених пунктів, будівництва будівель і споруд покладається на органи архітектури, замовників, забудовників, проектні та будівельні організації.

Як вбачається з витягу з ЄДРПОУ ТОВ «Промінь-С» (33587098) здійснює такі види господарської діяльності: код КВЕД 23.69 - виробництво інших виробів із бетону гіпсу та цементу; код КВЕД 43.99 - інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; код КВЕД 81.10 - комплексне обслуговування об`єктів; код КВЕД 81.09 - інші види діяльності із прибирання; код КВЕД 68.32 - управління нерухомим майном за винагороду або на основі контракту; код КВЕД 35.13 - розподілення електроенергії; код КВЕД 38.11 - збирання безпечних відходів; код КВЕД 41.20 - будівництво житлових і нежитлових будівель.

Відповідно до припису №367 від 19.10.2018 від ТОВ «Промінь-С» вимагається вжити заходи по усуненню виявлених під час перевірки порушень щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту. Так, за адресою вул. Єлизавети Чавдар, 34 необхідно усунути 19 порушень, за адресою вул. Єлизавети Чавдар, 38-А необхідно усунути 19 порушень, за адресою вул. Єлизавети Чавдар, 38-Б необхідно усунути 18 порушень, за адресою вул. Софії Русової, 1-Б необхідно усунути 19 порушень, за адресою вул. Софії Русової, 3 необхідно усунути 18 порушень, за адресою вул. Софії Русової, 3-А необхідно усунути 19 порушень.

У той же час, приймаючи рішення у даній справі, суд враховує постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.01.2021 у справі №826/7816/17 за позовом ТОВ «Промінь-С» про оскарження припису № 94 від 07.06.2017, з аналогічними порушеннями, що й у справі №640/402/19.

Так, у даній постанові Шостий апеляційний адміністративний суд встановив, що ТОВ «Промінь-С» укладено 15 аналогічних за змістом договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій:

- по вул. Є. Чавдар 34 від 18.10.2017 № ЄЧ/34/81, від 16.02.2018 № ЄЧ/34/144, від 09.03.2017 № ЄЧ/34/329, від 23.02.2017 № ЄЧ/34/496,

- по вул. Є. Чавдар 38-А, від 04.04.2017 № ЄЧ/38-А/49, від 27.03.2017 № ЄЧ/38-А/158,

- по вул. Є. Чавдар 38-Б, від 31.03.2017 № ЄЧ/38-Б/51, від 14.02.2017 № ЄЧ/38-Б/134,

- по вул. С. Русової 1-Б, від 20.02.2017 № СР/1-Б/39, від 28.02.2017 № СР/1-Б/173,

- по вул. С. Русової 3, від 13.04.2017 №СР/3/93, від 22.02.2017 № СР/3/286, від 07.02.2017 № СР/3/439,

- по вул. С. Русової 3-А від 21.03.2017 № СР/3-А/28, від 21.03.2017 № СР/3-А/173.

Відповідно до вказаних договорів предметом яких є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у відповідних житлових будинках, виконавець (позивач) - зобов`язаний:

1) забезпечувати своєчасне надання послуг належної якості згідно із законодавством;

2) подавати споживачеві в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік послуг, структуру тарифу, загальну суму місячного платежу, норми споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості тощо;

3) утримувати внутрішньо будинкові мережі в належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт, вживати своєчасних заходів до запобігання аварійним ситуаціям та їх ліквідації, усунення порушень щодо надання послуг в установлені законодавством строки;

4) розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідний перерахунок розміру плати за послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі, зниження кількісних і якісних показників;

5) сплачувати споживачеві компенсацію за перевищення встановлених строків проведення аварійно-відбудовних робіт відповідно до методики, затвердженої центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства;

6) своєчасно ознайомлювати споживача з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;

7) своєчасно проводити за рахунок власних коштів роботи з усунення пов`язаних з наданням послуг неполадок, що виникли з його вини;

8) відшкодовувати споживачеві збитки, завдані його майну та (або) приміщенню, шкоду, заподіяну життю чи здоров`ю споживача внаслідок ненадання послуг або надання послуг неналежної якості;

9) здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання житлових будинків (гуртожитків), квартир, приміщень;

10) своєчасно проводити підготовку житлового будинку (гуртожитку) та його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період.

Так, зі змісту вказаних договорів апеляційна інстанція встановила, що не вбачається, що позивач є власником, балансоутримувачем або управителем вказаних житлових будинків.

Крім того, судом апеляційної інстанції встановлено, що згідно наявних документів у справі, не вбачається, що ТОВ «Промінь-С» в даному випадку є управителем вказаного майна.

Таким чином, Шостий апеляційний адміністративний суд у справі №826/7816/17 дійшов висновку, що ТОВ «Промінь-С» не може бути притягнутий до відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки на підставі оскаржуваного Припису №94, з огляду на відсутність у вказаного суб`єкта господарювання прав власності на відповідні житлові будинки за адресами: Є.Чавдар, 34, вул. Є.Чавдар, 38А, вул. Є.Чавдар, 38 Б, вул.С.Русової, 1Б, вул. С.Русової,3, вул. С.Русової, 3А, чи їх перебування на балансі позивача, або ж права управління визначеним майном визначеним за ТОВ «Промінь-С».

Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, обставини, встановлені Шостим апеляційним адміністративним судом у справі №826/7816/17 при прийнятті рішення у справі №640/402/19 не доказуються.

Відповідно до положень чч. 1 та 2 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно положень ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Частинами 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню.

З урахуванням норм ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України та з урахуванням задоволених позовних вимог, суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1762,00грн. з бюджетних асигнувань Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві. Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь-С» (м. Київ, 02137, вул. Б. Гмирі, 14-А, код ЄДРПОУ 33587098) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати припис від 19.10.2018 №367 Дарницького районного управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту техногенної та пожежної безпеки.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь-С» (м. Київ, 02137, вул. Б. Гмирі, 14-А, код ЄДРПОУ 33587098) здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 1762,00грн. з бюджетних асигнувань Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у місті Києві (м. Київ, 01601, вул. Володимирська, 13, код ЄДРПОУ 38620155).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Амельохін

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.11.2022
Оприлюднено02.12.2022
Номер документу107623738
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони праці

Судовий реєстр по справі —640/402/19

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 01.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 10.01.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 29.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 19.03.2019

Адмінправопорушення

Харківський апеляційний суд

Кружиліна О. А.

Постанова від 19.03.2019

Адмінправопорушення

Харківський апеляційний суд

Кружиліна О. А.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Постанова від 10.01.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Шаренко С. Л.

Ухвала від 10.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні