Постанова
від 01.12.2022 по справі 340/8379/21
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

01 грудня 2022 року м. Дніпросправа № 340/8379/21

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Головко О.В. (доповідач),

суддів: Ясенової Т.І., Суховарова А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекса Транс»

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2022 року (суддя Казанчук Г.П.) в адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекса Транс»

до Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті

про визнання протиправною та скасування постанови, -

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекса Транс» звернулося до суду з позовом, в якому просить визнати протиправною та скасувати постанову Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті № 311062 від 13.10.2021.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2022 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким позов задовольнити. Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом першої інстанції не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, його висновки не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов таких висновків.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що посадовими особами Південного міжрегіонального Управління Укртрансбезпеки під час рейдової перевірки 14.08.2021 на автодорозі М-05 км 452+811 здійснено зважування транспортного засобу DAF XF105.460, реєстраційний номер НОМЕР_1 , за результатами якої складено Акт № 306483 від 14.08.2021.

В результаті проведеної перевірки встановлено порушення з боку позивача п. 22.5 ПДР України, абз. 15 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме перевищення встановленої законодавством вагової норми від 10% до 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу.

Вказане порушення підтверджується Актом № 0057699 від 14.08.2021 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів та Довідкою № 0055583 від 14.08.2021.

З наведених доказів вбачається, що повна маса транспортного засобу DAF XF105.460, реєстраційний номер НОМЕР_1 , з причепом PANAV NS 136, номерний знак НОМЕР_2 , становить 39,91 т, навантаження на осі: 1) 9,75 т; 2) 8,55 т; 3) 8,42 т; 4) 8,14 т; 5) 8,05 т, тобто виявлено перевищення вагових норм на одиночну вісь 24,61 т при нормативно допустимій 22,00 т, що у відсотковому співвідношенні склало на 11,86% більше допустимого показника.

Постановою начальника Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті № 311062 від 13.10.2021, відповідно до ч. 1 абз. 15 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекса Транс» застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 17000,00 грн.

Вказана постанова є предметом оскарження в даній адміністративній справі.

Перевіряючи обґрунтованість та правомірність оскаржуваної постанови та правильності висновків суду першої інстанції, колегія суддів виходить з доводів апеляційної скарги щодо неправильного вимірювання ваги транспортного засобу з огляду на характеристики товару сипучий вантаж, а також без застосування законодавчо встановленої методики зважування.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до п. 22.5 ПДР України за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, 3,75 м), за висотою від поверхні дороги 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах 4,35 м), за довжиною 22 м (для маршрутних транспортних засобів 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах до 46 т), навантаження на одиночну вісь 11 т (для автобусів, тролейбусів 11,5 т), здвоєні осі 16 т, строєні 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь 11 т, здвоєні осі 18 т, строєні 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі понад 16 т, строєні осі понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі понад 18 т, строєні осі понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

Відповідно до абз. 15 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» в редакції, чинній на час прийняття оскаржуваної постанови, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постановою Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні

Відповідно до п. 16 вказаного Порядку в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, габаритно-ваговий контроль на стаціонарних пунктах включає документальний, попередній та/або точний контроль, на пересувних документальний, точний контроль.

Пунктом 18 Порядку № 879 визначено, що за результатами точного габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка результатів здійснення контролю із зазначенням часу і місця його проведення, а на запит водія міжнародний сертифікат зважування вантажних транспортних засобів, якщо пункт габаритно-вагового контролю уповноважений видавати такі сертифікати.

Під час проведення габаритно-вагового контролю Укртрансбезпека або її територіальні органи керуються методикою, затвердженою Мінекономрозвитку (п. 19 Порядку).

За приписами п. 21 Порядку у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі плата за проїзд). Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

У разі здійснення руху з порушенням умов, визначених у дозволі на рух, подвійний розмір застосовується в частині перевищення фактичних показників над показниками, визначеними у дозволі, за пройдену частину маршруту.

Довідка про здійснення габаритно-вагового контролю та/або сертифікат зважування, або документ щодо внесення плати за проїзд є чинними протягом усього маршруту.

У разі наявності підозри щодо перевищення нормативних габаритно-вагових параметрів транспортного засобу, працівники пунктів габаритно-вагового контролю проводять його повторне зважування.

Згідно з п. 23 Порядку власник великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу або уповноважена ним особа має право привести габаритно-вагові параметри транспортного засобу у відповідність з установленими нормативами шляхом часткового розвантаження, перевантаження на інший транспортний засіб або у будь-який інший спосіб.

Пунктом 24 Порядку № 879 передбачено, що після приведення габаритно-вагових параметрів транспортного засобу у відповідність з установленими нормативами і внесення плати за проїзд такий засіб спрямовується для здійснення повторного габаритно-вагового контролю. Якщо під час здійснення повторного габаритно-вагового контролю фактів перевищення габаритно-вагових параметрів не виявлено, транспортний засіб може продовжити подальший рух.

Аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки власник транспортного засобу зобов`язаний внести плату за його проїзд автомобільними дорогами загального користування. Власник великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу або уповноважена ним особа має право привести габаритно-вагові параметри транспортного засобу у відповідність з установленими нормативами шляхом, зокрема, часткового розвантаження, перевантаження на інший транспортний засіб та після цього на підставі документа про внесення плати за проїзд транспортний засіб спрямовується для здійснення повторного габаритно-вагового контролю.

Матеріали справи містять докази зважування автомобіля, який належить позивачеві, та встановлення перевищення допустимої ваги. При цьому акти та довідка містять прізвище, ім`я, по-батькові водія транспортного засобу, який вважається уповноваженим представником перевізника у спірних правовідносинах, з відміткою про відмову проставити підпис у складених документах.

Також матеріалами справи підтверджується, що відповідачем складався розрахунок плати за проїзд, що також не заперечується апелянтом.

Суд не знаходить обґрунтованими доводи апелянта, що дотримання вагових габаритів вантажу підтверджується товарно-транспортною накладною, адже вказаний документ є товаросупровідним, не є документом суворої звітності, а тому викладена у ТТН інформація не може розглядатися як така, що має доказову силу.

Суд апеляційної інстанції також не знаходить обґрунтованими доводи апелянта щодо неналежного проведення габаритно-вагового контролю, зокрема, за відсутності спеціально визначеної методики, адже відсутність такої методики не позбавляє спеціально уповноважені органи проводити відповідний контроль.

Також не є слушними доводи позивача щодо неможливості здійснення зважування сипучого вантажу без певних похибок, адже, як вірно зазначив суд першої інстанції, водій мав організовувати рух автомобільного транспорту (розміщення вантажу, швидкість руху тощо), не допускаючи зсуву вантажу на одну вісь.

Враховуючи сукупність викладених обставин, суд апеляційної інстанції вважає вірним висновок суду першої інстанції про правомірність оскаржуваної постанови Центрального міжрегіонального управління Укртрансбезпеки у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті

Рішення суду першої інстанції ухвалене з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, підстави для його скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 243, 316, 322 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекса Транс» залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 09 лютого 2022 року в адміністративній справі № 340/8379/21 залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з 01 грудня 2022 року та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови.

Повна постанова складена 01 грудня 2022 року.

Головуючий - суддяО.В. Головко

суддяТ.І. Ясенова

суддяА.В. Суховаров

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107625732
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —340/8379/21

Постанова від 01.12.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 04.10.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 13.09.2022

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 09.02.2022

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 08.11.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 04.11.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

Ухвала від 04.11.2021

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. Казанчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні