Рішення
від 30.07.2010 по справі 19/171
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ

91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.07.10 С права № 19/171

Суддя Косенко Т.В., за участю секретаря судовог о засідання Хухрянської І .В., розглянув матеріали сп рави за позовом

Прокурора міста Первомай ська в інтересах в особі Тошк івської селищної ради, смт .Тошківка Луганської області

до фізичної особи - підп риємця ОСОБА_1, м.Сєвєро донецьк Луганської області

про стягнення 8678 грн. 59 коп.

в присутності представник ів сторін:

від заявника - Ногіна О. М., довіреність № 306 від 04.07.2007;

від позивача - предс тавник не прибув;

від відповідача - предста вник не прибув.

В С Т А Н О В И В:

Обставини справи: заяв лено вимогу про стягнен ня з відповідача заборговано сті з орендної плати за землю у сумі 8678 грн. 63 коп. на підставі договору оренди землі від 20.12.2 005 реєстраційний номер 040641300001.

Сторони не скористалися на даним їм правом, передбачени м ст.22 Господарського процесу ального кодексу України, не з абезпечили участі повноважн их представників у судовому засіданні, хоча були належни м чином повідомлені про час і місце проведення розгляду с прави, про що свідчить відпов ідний штамп суду з відміткою про відправку документу на з вороті примірника всіх ухвал суду, який містить вихідний р еєстраційний номер, загальну кількість відправлених прим ірників ухвали, дату відправ ки, підпис працівника суду, як им вона здійснена.

Як зазначив Вищий господар ський суд України в Інформац ійному листі від 13.08.2008 № 01-8/482 Про д еякі питання застосування но рм господарського процесуал ьного кодексу України (п.19) ... да на відмітка, за умови, що її оф ормлено відповідно до вимог п.3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах Украї ни, затвердженої наказом Вищ ого господарського суду Укра їни від 10.12.2002 № 75 (з подальшими зм інами), є підтвердженням нале жного надсилання копій проце суального документа сторона м та іншим учасникам судовог о процесу.

До повноважень суду не відн есено встановлення фактично го місцезнаходження учасник ів судового процесу на час вч инення тих чи інших процесуа льних дій. Тому відповідні пр оцесуальні документи надсил ались згідно з поштовими рек візитами учасників судового процесу, наявними в матеріал ах справи, а також згідно відо мостей, що містяться у довідц і з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців, станом на час розгляду справи.

Заявою № 2456 вих-10 від 22.06.2010 проку рор міста Первомайська уточн ив позовні вимоги та просить стягнути з відповідача орен дну плату за землю за лютий-гр удень 2008 року у розмірі 4527,96 та за січень-грудень 2009 року 4150,63 грн. ( разом 8678,59 грн.)

Відповідач надав відзив на позовну заяву від 12.07.2010, де вваж ає пред"явлені позовні вимог и незаконними, оскільки він п рипинив займатися підприємн ицькою діяльністю та згідно заяви від 02.02.2009, на думку відпов ідача, договір оренди розірв аний у односторонньому поряд ку.

Представник позивача в зая ві № 302 від 22.07.2010 виклав клопотанн я про розгляд справи без учас ті його представника. Дана за ява була розглянута у судово му засіданні та задоволена с удом.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши представника позивача, встановивши факти чні обставини справи, оцінив ши надані докази, господарсь кий суд Луганської області д ійшов наступного.

ОСОБА_3 є власником нежитл ового приміщення, яке розташ оване за адресою АДРЕСА_2, на підставі договору купівл і-продажу від 16.02.2004, що підтверд жується витягом про реєстрац ію права власності на нерухо ме майно.

Об"єкти нерухомого майна, як і належать відповідачу, знах одяться на земельній ділянці , розташованої за тією ж адрес ою, що і майно. Для обслуговува ння майна (складських приміщ ень), на підставі рішення Тошк івської селищної ради № 27/7 від 20.01.2005, 20.12.2005 (державна реєстрація в ід 01.02.2006 № 040641300001) між Тошківською с елищною радою та суб"єктом пі дприємницької діяльності ОСОБА_1 був укладений догов ір оренди земельної ділянки, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_2, площею 0,3043 га, в тому числі 0,0996 га під одноповерхови ми нежилими приміщеннями і с порудами та 0,2047 га - двір, стро ком на 10 років.

Відповідно до п.9 договору о рендна плата вноситься оренд арем у грошовій формі у розмі рі 51,71 грн. щомісячно.

Обчислення розміру орендн ої плати за землю здійснюєть ся з урахуванням індексів ін фляції (п.10).

Згідно п.11 договору о рендна плата вноситься щоміс ячно не пізніше першого числ а наступного місяця.

Як зазначив заявник, у зв'я зку з неналежним виконанням відповідачем умов даного дог овору, за останнім за період з лютого по грудень 2008 року утво рилась заборгованість з орен дної плати за землю у сумі 4527,96 г рн., а за період з січня по груд ень 2009 року у сумі 4150,63 грн.

Відповідно ст.ст.142-145 Консти туції України до матеріально ї основи органів місцевого с амоврядування, крім інших об ' єктів, належить земля, упра вління якою здійснюють терит оріальні громади безпосеред ньо або через органи самовря дування, в межах їх повноваже нь, визначених законом, шляхо м прийняття рішень, які є обов ' язковими до виконання на в ідповідній території. Права органів самоврядування захи щаються у судовому порядку.

Згідно до ст.33 Закону Україн и „Про місцеве самоврядуванн я в Україні” до делегованих п овноважень виконавчих орган ів селищних рад віднесено зд ійснення контролю за дотрима нням земельного та природоох оронного законодавства, вико ристанням та охороною земель , природних ресурсів загальн одержавного та місцевого зна чення.

Тошківська селищна рада, на підставі ст.33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, стягує плату за зе млю, яка в повному обсязі надх одить до місцевого бюджету. Н есвоєчасне надходження таки х платежів призводить до нев иконання доходної частини бю джету і, внаслідок цього, - нен алежного фінансування закла дів освіти, охорони здоров' я та інших соціальних програ м, чим завдається істотна шко да державним інтересам.

Статтею 121 Конституції Укра їни передбачено, що на органи прокуратури України поклада ється представництво інтере сів громадян або держави в су дах у випадках, визначених за коном.

Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни „Про прокуратуру” прок урор або його заступник при в иявленні порушень закону має право звертатись до суду з за явами про захист прав і закон них інтересів громадян, держ ави, а також підприємств та ін ших юридичних осіб.

Статтею 36-1 Закону України „П ро прокуратуру” визначено, щ о підставою представництва п рокурором в суді інтересів д ержави є наявність порушень або загрози порушень економі чних, політичних та інших дер жавних інтересів внаслідок п ротиправних дій (бездіяльнос ті) фізичних або юридичних ос іб, що вчинюються у відносина х між ними або з державою.

Підставою звернення проку рора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави в особі Тошківської селищної ради є порушення відповідаче м встановленого державою пор ядку користування земельною ділянкою, наданою на правах о ренди.

Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни „Про плату за землю” ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю справ ляється у вигляді земельного податку або орендної плати, щ о визначається залежно від г рошової оцінки земель.

За правилами ст.ст.5, 15 Закону України „Про плату за землю” об' єктом плати за землю є зе мельна ділянка, яка перебува є у власності або у користува нні, у тому числі на умовах оре нди, а суб' єктом плати за зем лю (платником) є власник землі і землекористувач.

Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання” плата (податок) за землю належить до загальнодержавн их податків і зборів (обов' я зкові платежів).

Відповідно до преамбули За кону України №2181-ІІІ від 21.12.2000 „П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” цей Закон є спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в' язань юридичних або фізич них осіб перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' яз кових платежів).

Статтями 13, 14, 19 Закону України „Про плату за землю” визначе но в якості підстав для нарах ування земельного податку да ні державного земельного кад астру, а орендної плати за зем ельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності - договір оренди такої земельної ділянки. Пла тники земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної або ко мунальної власності (крім гр омадян) самостійно обчислюют ь суму земельного податку та орендної плати щороку стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов' язку щомісячних декларацій. Розмір, умови і ст роки внесення орендної плати за землю встановлюються за у годою сторін у договорі орен ди між орендодавцем (власник ом) і орендарем (крім строків в несення орендної плати за зе мельні ділянки державної і к омунальної власності).

Відповідно до ст.ст.13, 14 Закон у України „Про оренду землі” договір оренди землі - це до говір, за яким орендодавець з обов' язаний за плату переда ти орендареві земельну ділян ку у володіння і користуванн я на певний строк, а орендар зо бов' язаний використовуват и земельну ділянку відповідн о до умов договору та вимог зе мельного законодавства. До і стотних умов договору, зокре ма, віднесено орендна плата і з зазначенням її розміру, інд ексації, форм платежу, строкі в, порядку її внесення і перег ляду та відповідальності за її несплату.

Статтею 21 зазначеного Закон у передбачено, що розмір, форм а і строки внесення орендної плати за землю встановлюють ся за згодою сторін у договор і оренди.

Стаття 19 цього Закону визна чає, що розмір, умови і строки внесення орендної плати за з емлю встановлюються за згодо ю сторін у договорі оренди мі ж орендодавцем (власником) і о рендарем (крім строків внесе ння орендної плати за земель ні ділянки державної та кому нальної власності).

Статтею 7 Закону України „Пр о плату за землю” визначено, щ о ставки земельного податку з земель, грошову оцінку яких встановлено, встановлюється у розмірі одного відсотка ві д їх грошової оцінки, за винят ком земельних ділянок, зазна чених у частинах 5-10 цієї статт і та ч.2 ст.10 цього Закону.

Стаття 14 цього Закону встан овлює, що платники земельног о податку та орендної плати з а земельні ділянки державної або комунальної власності (к рім громадян) самостійно обч ислюють суму земельного пода тку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютог о поточного року подають від повідному органу державної п одаткової служби.

Враховуючи вищезазначен і умови договору оренди земл і, приписи вищевикладених но рм земельного законодавства , суд дійшов висновку, що відпо відач не в повному обсязі про водить оплату за користуванн я земельною ділянкою, у зв'язк у з чим за ним утворилась забо ргованість у сумі 8678,59 грн., що пі дтверджується матеріалами с прави.

Доводи відповідача виклад ені у відзиві на позовну заяв у судом відхиляються, оскіль ки відповідно до довідки з єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 15.06.2010 О СОБА_1 є фізичною особою - п ідприємцем, та як вбачається з розділу "Зміна умов договор у і припинення його дії" дія до говору припиняється у разі: з акінчення строку, на який йог о було укладено; придбання ор ендарем земельної ділянки у власність; викупу земельної для суспільних потреб або пр имусового відчуження земель ної ділянки з мотивів суспіл ьної необхідності в порядку, встановленому законом; лікв ідації юридичної особи - оре ндаря. Договір припиняється також в інших випадках, перед бачених законом (п.37 договору) .

Дія договору припин яється шляхом його розірванн я за: взаємною згодою сторін; р ішенням суду на вимогу одніє ї із сторін у наслідок невико нання другою стороною обов"я зків, передбачених договором , та внаслідок випадкового зн ищення, пошкодження орендова ної земельної ділянки, яке іс тотно перешкоджає її викорис танню, а також з інших підстав , визначених законом (п.38 догов ору).

Розірвання договору орен ди землі в односторонньому п орядку допускається. Умовами розірвання договору в однос торонньому порядку є рішення суду (п.39 договору).

Жодного доказу, який свідчи в би про розірвання договору оренди відповідач не набав.

За вказаних обставин вимог и прокурора підтверджені мат еріалами справи, відповідают ь фактичним обставинам, тому підлягають до задоволення.

Судові витрати покладають ся на відповідача, згідно ст.с т.44, 49 Господарського процесуа льного кодексу України.

Згідно ст.85 Господарського процесуального кодексу Укра їни, у судовому засіданні 30.07.2010 були оголошені вступна та ре золютивна частини рішення.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарс ького процесуального кодекс у України, господарський суд Луганської області

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити по вністю.

2. Стягнути з фізичної осо би - підприємця ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, АДРЕСА_1, ко д НОМЕР_1 на користь Тошкі вської селищної ради, Луганс ька область, смт.Тошківка, вул .Леніна, б.27, код 24053509 заборговані сть з орендної плати за землю у сумі 8678 грн. 59 коп., видати нака з позивачу.

3. Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, ІН ФОРМАЦІЯ_1, АДРЕСА_1, код НОМЕР_1 в доход Державного б юджету України на поточний р ахунок 31118095700006, МФО 804013, ОКПО 24046582, оде ржувач - УДК у м.Луганську ГУ ДКУ у Луганській області, бан к - ГУДКУ в Луганській облас ті, код бюджетної класифікац ії 22090200 - державне мито в сумі 102 г рн. 00 коп.; в доход Державного бю джету України на р/р 31217264700006, банк ГУДКУ в Луганській області, одержувач УДК у м.Луг анську, МФО 804013, ОКПО 24046582, код бюдж етної класифікації 22050003, симво л звітності банку 264 - витрати н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу в сумі 236 грн. 00 коп., видати наказ Д ержавній податковій інспекц ії у м.Сєвєродонецьку.

Відповідно до ст.85 Господар ського процесуального кодек су України рішення господарс ького суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не бу ло подано. У разі подання апел яційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним господарс ьким судом.

Дата підписання рішення: 02.08.2010.

Суддя Т.В.Косенко

Помічник судді С.А.Кулешова

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення30.07.2010
Оприлюднено26.08.2010
Номер документу10762586
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/171

Судовий наказ від 27.04.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Тимошенко О.М.

Ухвала від 02.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 14.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шаптала Є.Ю.

Ухвала від 03.02.2010

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Пашкіна С.А.

Ухвала від 17.09.2010

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Волков Р.В.

Рішення від 30.07.2010

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 20.07.2010

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 01.07.2010

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 09.06.2010

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Постанова від 08.04.2010

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Зеленін В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні