ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2022 рокуЛьвівСправа № 260/2104/22 пров. № А/857/14147/22
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2022 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Вест Агро Логістик"до Головного управління державної податкової служби у Закарпатській області та доДержавної податкової служби Українипро визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії,-
суддя в 1-й інстанції Дору Ю.Ю.,
час ухвалення рішення 26.08.2022 року,
місце ухвалення рішення м.Ужгород,
дата складання повного тексту рішення 26.08.2022 року,
в с т а н о в и в :
ТзОВ "Вест Агро Логістик"звернулося в суд з позовом до Головного управління державної податкової служби у Закарпатській області та доДержавної податкової служби Українипро визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2022 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Закарпатській області №3497838/43052303 від 09.12.2021, №3497835/43052303 від 09.12.2021, №3497837/43052303 від 09.12.2021, №3497836/43052303 від 09.12.2021, №3523137/43052303 від 10.12.2021, №3523138/43052303 ВІД 10.12.2021, №3551943/43052303 від 21.12.2021, №3551940/43052303 від 21.12.2021, №3551942/43052303 від 21.12.2021, №3551945/43052303 від 21.12.2021. №3551937/43052303 від 21.12.2021, №3551938/43052303 від 21.12.2021, №3551941/43052303 від 21.12.2021, №3551939/43052303 від 21.12.2021 та №3551944/43052303 від 21.12.2021. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №6 від 04.12.2020, №7 від 07.12.2020, №8 від 07.12.2020, №9 від 08.12.2020, №10 від 10.12.2020, №11 від 10.12.2020, №12 від 15.12.2020, №13 від 15.12.2020, №14 від 15.12.2020, №15 від 15.12.2020, №16 від 16.12.2020, №18 від 17.12.2020, №19 від 18.12.2020, №24 від 18.12.2020, №23 від 23.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її складання.
Не погоджуючись з таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову про відмову в задоволенні позову.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що підставами для відмови в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних були ненадання платником податку копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Колегія суддів вважає можливим розглянути дану справу в порядку письмового провадження відповідно до п.3 ч.1 ст. 311 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги в їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з таких підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Вест Агро Логістик» (код ЄДРПОУ - 43052303) зареєстроване 10 червня 2019 року про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань здійснено запис №13241020000011571, з 01 липня 2019 року товариство є платником податку на додану вартість (ІПН -430523007017).
Видами економічної діяльності товариства є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 47.76 Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах; 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами; 08.99 Добування інших корисних копалин та розроблення кар`єрів, н. в. і. у.; 08.12 Добування піску, гравію, глин і каоліну; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно- технічним обладнанням; 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування.
У 2019 році підприємство почало займатися оптовою торгівлею будівельними матеріалами. Для ведення господарської діяльності було орендовано склад - укладено договір суборенди нежитлового приміщення №1 від 01.09.2020 р. з TOB «Оптимал Буд» (ЄДРПОУ 42744556). Згідно акту приймання-передачі від 01.09.2020р. TOB «Вал» прийняв в оренду частину нежитлового приміщення загальною площею 200,00 кв. м., яке знаходиться за адресою: Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Болгарська, 3. Відомості про оренду складу відображені в формі 20-ОПП.
З метою отримання прибутку у 2020 році підприємство заключило Договір поставки щебню № 17-11/2020 від 17.11.2020р. з TOB "ВТГ "ДІПТРАНСГАЗ" (ЄДРПОУ 34047002).
04, 07, 08 грудня 2020 року було відвантажено щебінь згідно видаткових накладних №№ 43 від 04 грудня 2020 р.,№ 44-45 від 07 грудня 2020 р. та № 46 від 08 грудня 2020 р.
Оплата поставки щебню згідно видаткової видаткових накладних №№ 43 від 04 грудня 2020 р.,№ 44-45 від 07 грудня 2020 р. та № 46 від 08 грудня 2020 р. не проводилася. Стан розрахунків з ТОВ "ВТГ "ДІПТРАНСГАЗ" станом на 31.12.2020 р. підтверджується актом звірки взаєморозрахунків.
Виконання п.1.1 даного Договору поставки наше підприємство здійснювало завдяки придбаній у ФОП ОСОБА_1 щебеневій продукції відповідно до Договору поставки № 12/11/2020 від 12.11.2020р.
Згідно п. 4.4 Договору поставки № 12/11/2020 від 12.11.2020р. з ФОП ОСОБА_1 , на вивезення товару зі складу ФОП ОСОБА_1 ,, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 підприємство мало 30 (тридцять) робочих днів з дати підписання накладної. Вивезення товару по видатковій накладній №ВА/1-13 від 04.12.2020 р. та №№ ВАЛ-14, ВАЛ-15 від 07 грудня 2020 року, № ВАЛ- 16 від 08 грудня 2020 року відбулось 04 грудня 2020 року та 07-08 грудня 2020 року на місце розвантаження нашого покупця ТОВ «ВТГ "ДІПТРАНСГАЗ» за адресою: Виноградівський р-н., с. Пушкіно, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 «Товари на складі» за 04.12.2020 року та 07-08 грудня 2020 року.
Оплата за щебінь ФОП ОСОБА_1 не була здійснена. В підтвердження надано копію картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.
Згідно п. 5.2 Договору поставки № 17-11/2020 від 17.11.2020р. з ТОВ "ВТГ "ДІПТРАНСГАЗ" поставка щебню здійснюється транспортом Продавця, а вартість доставки включена до вартості товару. Тому, у зв`язку з необхідністю перевезення товару від постачальника до покупця, було залучено сторонніх перевізників: ФОП ОСОБА_2 .. Укладено договір транспортного перевезення №03-10/2020 від 01 жовтня 2020 р. Факт надання послуг перевезення у грудні 2020 року підтверджується актом наданих послуг № 3-ТП від 31 грудня 2020 року. Оплата згідно даного договору у грудні не проводилася, в підтвердження є копія картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.;ФОП ОСОБА_2 .. Укладено договір транспортного перевезення №05-10/2020 від 01 жовтня 2020 р. Факт надання послуг перевезення у грудні 2020 року підтверджується актом наданих послуг № 2 від 31 грудня 2020 року. Оплата згідно даного договору у грудні не проводилася, підтвердженням є копіякартки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.; ФОП ОСОБА_3 .. Укладено договір транспортного перевезення №07-10/2020 від 01 жовтня 2020 р. Факт надання послуг перевезення у грудні 2020 року підтверджується актом наданих послуг № 3 від 31 грудня 2020 року. Оплата згідно даного договору у грудні не проводилася, підтвердженням є копія картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.
Факт перевезення щебню для TOB «ВТГ "ДІПТРАНСГАЗ» підтверджується ТТН за 04.12.2020 р., 07.12.2020 р. та 08.12.2020 р.
З метою отримання прибутку у 2020 році підприємствоТовариство з обмеженою відповідальністю «Вест Агро Логістик» заключило Договір на транспортні перевезення №01/10/20-1 від 01 жовтня 2020 року з TOB "МЕГО ЛТД" (код ЄДРПОУ 34455332).
Для можливості надання транспортних послуг Товариство з обмеженою відповідальністю «Вест Агро Логістик» було залучено сторонніх перевізників: ФОП ОСОБА_4 . Укладено договір транспортного перевезення №06-10/2020 від 01 жовтня 2020р. Факт надання послуг перевезення у грудні 2020 року підтверджується актом наданих послуг № 3 від 31 грудня 2020 року. Оплата згідно даного договору у грудні проводилася на суму 5 000,00 грн., підтвердженням є копія картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.;ФОП ОСОБА_5 .. Укладено договір транспортного перевезення №07-10/2020 від 01 жовтня 2020 р. Факт надання послуг перевезення у грудні 2020 року підтверджується актом наданих послуг № 3 від 31 грудня 2020 року. Оплата згідно даного договору у грудні не проводилася, підтвердженням є копіякартки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.
Надання послуг перевезення для TOB «МЕГО ЛТД» згідно вищевказаного договору за період з 01.12.2020р. по 15.12.2020р. підтверджується актами наданих послуг №46 від 15 грудня 2020 року та № 48 від 15 грудня 2020 року, до яких відповідно додаємо реєстри фактичних перевезень, на які оформлені всі ТТН згідно чинного законодавства.
Оплата за надані послуги перевезення згідно договору транспортного перевезення №10-10/2020 від 10 жовтня 2020 року не була здійснена TOB «МЕГО ЛТД» у грудні 2020 року. Підтвердженням є копія оборотно-сальдової відомості по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за грудень 2020р. та копія картки бухгалтерського рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» з даним покупцем.
ТТН від 04.12.2021 до акту № 46, ТТН №01.12/1 - 01.12/11, ТТН № 01.12/12- 01.12/22, ТТН № 01.12/1/1 - 01.12/1/11, ТТН № 01.12/1/12 - 01.12/1/21, ТТН № 01.12/3/1 -01.12/3/11,01.12/4/1 -01.12/4/2, ТТН № 2.12/1 -2.12/11, ТТН № 02.12/12 - 02.12/22, ТТН №02.12/1/1 -02.12/1/10, ТТН № 02.12/3/1 -02.12/3/9, ТТН № 03.12/1/1 - 03.12/1/14, ТТН № 03.12/3/1 - 03.12/3/13, ТТН № 04.12/1/1 - 04.12/1/11, ТТН № 04.12/1/12 - 04.12/1/21,ТТН № 04.12/1/22 - 04.12/1/31,ТТН № 04.12/3/1 - 04.12/3/8, ТТН № 04.12/3/9 - 04.12/3/16, ТТН № 04.12/4/1 - 04.12/4/5, ТТН № 05.12/1/1 - 05.12/1/11, ТТН № 05.12/1/12 - 05.12/1/21, ТТН № 05.12/1/22 - 05.12/1/31, ТТН № 07.12/1 -07.12/11, ТТН № 07.12/12 - 07.12/19, ТТН №08.12/1/1 - 08.12/1/4; 08.12/1 - 08.12/4, ТТН № 08.12/3/1 - 08.12/3/11, ТТН № 08.12/3/12 - 08.12/3/21, ТТН № 08.12/2/1 - 08.12/2/2, ТТН № 09.12/3/1 - 09.12/3/11, ТТН № 09.12/3/12 - 09.12/3/23, ТТН № 09.12/1 - 09.12/3, ТТН № 10.12/3/1 - 10.12/3/11, ТТН № 10.12/3/12 - 10.12/3/23, ТТН № 11.12/3/1 - 11.12/3/14 подані під час процедури адміністративного оскарження та знаходяться у Відповідача-1.
З метою отримання прибутку у 2020 році ТОВ «Вест Агро Логістик» заключило Договір поставки щебню № 17-12/2020 від 17 грудня 2020 року з TOB «МЕГО ЛТД» (ЄДРПОУ 34455332).
17 та 18 грудня 2020 року було відвантажено щебінь згідно видаткових накладних № 50 від 17 грудня 2020 р. та № 53 від 18 грудня 2020 р. На підставі пп. «б» п. 187.1 ст.187 ПКУ та відповідно до вимог Порядку заповнення податкової накладної, який затверджено наказом МФУ від 31.12.15 р. № 1307 зі змінами та доповненнями за правилом першої події - відвантаження товару - підприємством було складено податкові накладні № 18 від 17 грудня 2020 року та № 24 від 18 грудня 2020 року.
23 грудня 2020 року згідно виставленого рахунку № 26 від 23 грудня 2020 року було отримано оплату від TOB «МЕГО ЛТД» згідно банківської виписки від 23 грудня 2020 р. На підставі пп. «а» п. 187.1 ст.187 ПКУ та відповідно до вимог Порядку заповнення податкової накладної, який затверджено наказом МФУ від 31.12.15 р. № 1307 зі змінами та доповненнями за правилом першої події - зарахування коштів на банківський рахунок від покупця - нашим підприємством було складено податкову накладну № 23 від 23 грудня 2020 року.
Виконання п.1.1 даного Договору поставки ТОВ «Вест Агро Логістик» здійснювало завдяки придбаній у ПАТ «Хустський кар`єр» (ЄДРПОУ 05467613) щебеневій продукції відповідно до Договору купівлі-продажу щебеневої продукції № 61/20 від 07 грудня 2020року.
Згідно п. 4.1 Договору купівлі-продажу щебеневої продукції № 61/20 від 07 грудня 2020року з ПАТ «Хустський кар`єр» поставка товару здійснюється транспортом Покупця. Вивезення товару по видаткових накладних № 3848-3850, 3856, 3861-3862 від 17 грудня 2020 року, № 3883-3884, 3886- 3887, 3889-3890 від 18 грудня 2020 року, № 3917-3918, 3920-3923, 3928-3931, 3933-3934 від 24 грудня 2020 року відбулось 17-18 грудня 2020 року та 24 грудня 2020 року на місце розвантаження покупця TOB «МЕГО ЛТД». Підтвердженням є оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 «Товари на складі» за 17-18 грудня 2020 року та 24 грудня 2020 року.
За щебінь ТОВ «Вест Агро Логістик» була здійснена повна оплата ПАТ «Хустський кар`єр», про що свідчать банківські виписки за 17-18 грудня та грудня 2020 р. В підтвердження чого є копія оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.
Згідно п. 2.2 поставки щебню № 17-12/2020 від 17 грудня 2020 року з TOB «МЕГО ЛТД поставка товару здійснюється транспортом Покупця.
З метою отримання прибутку у 2020 році ТОВ «Вест Агро Логістик» заключило договір транспортного перевезення №10-10/2020 від 10 жовтня 2020 року з TOB "СИНЕРГІЯ ОІЛ" (код ЄДРПОУ 39688880). Згідно п.3.3 даного договору Виконавець, тобто TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК», складає акти про надані послуги щодекадно.
Для можливості надання транспортних послуг TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» було затверджено штатний розпис та прийнято на роботу 5 водіїв ( ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ). Інформацію про їх прийняття на роботу наведено у Повідомленнях про прийняття працівника на роботу від 21 жовтня 2020 року та 28 жовтня 2020 року.
Також з метою забезпечення працівників засобами праці було взято в оренду вантажні транспортні засоби у суб`єктів підприємницької діяльності, які не є платниками податку на додану вартість, а саме: договір оренди транспортного засобу № 22/10-1 від 22 жовтня 2020 року з ФОП ОСОБА_11 , акт прийому-передачі №1 транспортного засобу згідно договору оренди транспортного засобу № 22/10-1 від 22 жовтня 2020 року та акт наданих послуг № 3 від 31 грудня 2020 року; договір оренди транспортного засобу № 22/10-2 від 22 жовтня 2020 року з ФОП ОСОБА_12 , акт прийому- передачі №1 транспортного засобу згідно договору оренди транспортного засобу № 22/10-2 від 22 жовтня 2020 року та акт наданих послуг № 5 від 31 грудня 2020 року; договір оренди транспортного засобу № 29/10-3 від 29 жовтня 2020 року з ФОП ОСОБА_12 ,), акт прийому- передачі №1 транспортного засобу згідно договору оренди транспортного засобу № 29/10-3 від 29 жовтня 2020 року та акт наданих послуг № 6 від 31 грудня 2020 року.
Відомості про всі орендовані вантажні транспортні засоби відображені в формі № 20-ОПП. В бухгалтерському обліку відомості про орендовані вантажні транспортні засоби відображені на позабалансовому рахунку 01 «Орендовані необоротні активи», про що свідчить копія оборотно-сальдової відомості по рахунку 01 «Орендовані необоротні активи».
Надання послуг перевезення для TOB «СИНЕРГІЯ ОІЛ» згідно вищевказаного договору за період з 01.12.2020р. по 10.12.2020р. підтверджується актами наданих послуг №43 від 10 грудня 2020 року та № 44 від 10 грудня 2020 року,відповідно до реєстрів фактичних перевезень, на які оформлені всі ТТН згідно чинного законодавства. Підтвердженням підстав для списання палива є реєстр подорожніх листів за період з 01.12.2020 р. по 10.12.2020 р. Згідно реєстру перевезень до акту № 44 від 10.12.2020 р. є рапорти про роботу будівельної машини (механізми) за період з 01.12.2020р. по 10.12.2020р.
Згідно даних банківських виписок на розрахунковий рахунок TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» № НОМЕР_1 , відкритий в ПАТ АБ «УКРГАЗБАНК», регулярно надходять кошти від TOB «СИНЕРГІЯ ОІЛ» як оплата згідно договору транспортного перевезення №10-10/2020 від 10 жовтня 2020 року. На підтвердження стану розрахунків з TOB «СИНЕРГІЯ ОІЛ» єкопія оборотно-сальдової відомості по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за грудень 2020р, копія картки бухгалтерського рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» з даним покупцем та копію акту звірки взаємних розрахунків між TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» та TOB «СИНЕРГІЯ ОІЛ» станом на 31 грудня 2020 року.
Для забезпечення орендованих транспортних засобів пальним TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» уклало договір № 116 на постачання нафтопродуктів від 01 жовтня 2020 року з TOB «ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС». В грудні 2020 року було придбано 38 159,031 л дизельного палива, що підтверджується наступними документами: видаткова накладна № 785 від 04.12.2020р., видаткова накладна 790 від 08.12.2020р., видаткова накладна № 794 від 11.12.2020р., видаткова накладна № 811 від 23.12.2020р., видаткова накладна № 827 від 29.12.2020р.
Згідно даних банківських виписок ТОВ «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» здійснило оплату за придбане паливо. Підтвердженням стану розрахунків з ТОВ ««ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС» є копія оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» та копія картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником та копія акту звірки взаємних розрахунків між ТОВ «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» та ТОВ «ЕНЕРГОРЕСУРС ТРАНС» за грудень 2020 року. Придбане паливо використовується при наданні транспортних послуг та включається до їх собівартості.
Також для забезпечення діяльності підприємства ТОВ «Вест Агро Логістик» було укладено договір оренди землі №1 від 20 жовтня 2020 року з фізичною особою ОСОБА_12 . Згідно акту приймання-передачі від 20 жовтня 2020 року ТОВ «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» прийняв земельну ділянку загальною площею 1.1722 га, кадастровий номер 2124486200:03:003:0178, яка знаходиться за адресою: Закарпатська область, Тячівський р-н, с. Руське Поле, урочище Казаканичево б/н. Відомості про земельну ділянку також відображені в формі 20-ОПП. Вищезазначена земельна ділянка використовується як місце для стоянки орендованих транспортних засобів.
ТТН № 01.12/1 - 01.12/11, ТТН № 01.12/12 - 01.12/22, ТТН № 01.12/23 - 01.12/33, ТТН № 02.12/1 - 02.12/10, ТТН № 02.12/11 - 02.12/20, ТТН № 02.12/21 - 02.12/31, ТТН № 03.12/1 - 03.12/12, ТТН № 03.12/13 - 03.12/24, ТТН № 03.12/25 - 03.12/35, ТТН № 04.12/1 - 04.12/10, ТТН № 04.12/11 - 04.12/20, ТТН № 04.12/21 - 04.12/31, ТТН № 05.12/1 - 05.12/10, ТТН № 05.12/11 - 05.12/20, ТТН № 06.12/01 - 06.12/11, ТТН № 06.12/12 - 06.12/22, ТТН № 06.12/23 - 06.12/32 подані під час процедури адміністративного оскарження та знаходяться у Відповідача-1.
З метою отримання прибутку у 2020 році ТОВ «Вест Агро Логістик» заключило Договір поставки щебеневої продукції та асфальту № 16-12/2020 від 16.12.2020р. з ТОВ «ФІНАНСОВО-ПРОМИСЛОВА ГРУПА «АЛЬКОР» (ЄДРПОУ 39503364).
16 грудня 2020 року було відвантажено асфальт типу А-20 та 18 грудня 2020 року відсів щебню та щебеневу суміш С-7 згідно видаткових накладних № 47 16 грудня 2020р. та № 49 від 18 грудня 2020 р.
Згідно даних банківської виписки за 28 грудня 2020 року було повністю оплачена поставка щебеневої продукції та асфальту згідно видаткових накладних № 47 від 16 грудня 2020р. та № 49 від 18 грудня 2020 р. Стан розрахунків з ТОВ "ФПГ «АЛЬКОР" станом на 31.12.2020 р. підтверджується актом звірки взаєморозрахунків.
Виконання п.1.1 даного Договору поставки ТОВ «Вест Агро Логістик» здійснювало завдяки придбаній у ФОП ОСОБА_1 щебеневій продукції відповідно до Договору поставки № 12/11/2020 від 12 листопада 2020 року.
Згідно п. 4.4 Договору поставки № 12/11/2020 від 12.11.2020р. з ФОП ОСОБА_1 на вивезення товару зі складу ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «Вест Агро Логістик» мало 30 (тридцять) робочих днів з дати підписання накладної. Вивезення товару по видаткових накладних № ВАЛ-17 від 16 грудня 2020 року та № ВАЛ-19 від 18 грудня 2020 року відбулось 16 та 18 грудня 2020 року на місце розвантаження покупця ТОВ «ФПГ «АЛЬКОР. Підтвердженням є оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 «Товари на складі» за 16 та 18 грудня 2020 року.
Оплата за щебінь ФОП ОСОБА_1 не була здійснена. Підтвердженням є копія картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.
Згідно п. 5.2 Договору поставки № 16-12/2020 від 16 грудня 2020р. з TOB «ФПГ «АЛЬКОР» поставка товару відбувається на умовах самовивозу за рахунок Покупця.
З метою отримання прибутку у 2020 році ТОВ «Вест Агро Логістик» заключило Договір на транспортні перевезення № 01/11/2020 від 01 листопада 2020 року з TOB «ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-58» (код ЄДРПОУ 39348815.
Відповідно до вимог пп. «б» п. 187.1 ст.187 ПКУ та відповідно до вимог Порядку заповнення податкової накладної, який затверджено наказом МФУ від 31.12.15 р. № 1307 зі змінами та доповненнями, на підставі акту наданих послуг № 47 від 15 грудня 2020 року TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» склало податкову накладну № 13 від 15 грудня 2020 року на загальну суму 179 753,15 грн. (в т.ч. ПДВ 29 958,86 грн.) та з дотриманням встановлених законодавством України строків відправило на реєстрацію в ЄРПН;
Для можливості надання транспортних послуг TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» було залучено сторонніх перевізників: ФОП ОСОБА_4 .. Укладено договір транспортного перевезення №06-10/2020 від 01 жовтня 2020р. Факт надання послуг перевезення у грудні 2020 року підтверджується актом наданих послуг № 3 від 31 грудня 2020 року. Оплата згідно даного договору у грудні проводилася на суму 5 000,00 грн., в підтвердження надаємо копію картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.
Надання послуг перевезення для TOB «ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-58» згідно вищевказаного договору за період з 01.12.2020р. по 15.12.2020р. підтверджується актом наданих послуг №47 від 15 грудня 2020 року, до якого додано реєстр фактичних перевезень, на який оформлені всі ТТН згідно чинного законодавства.
Оплата за надані послуги перевезення згідно договору транспортного перевезення № 01/11/2020 від 01 листопада 2020 року не була здійснена TOB «ШЛЯХОВО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ-58» у грудні 2020 року. підтвердженням є копія оборотно-сальдової відомості по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за грудень 2020р. та копія картки бухгалтерського рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» з даним покупцем.
ТТН №01.12/1 -01.12/7, ТТН № 3.12/1 -3.12/4, ТТН № 08.12/1 - 08.12/10, ТТН №08.12/11 - 08.12/19, ТТН № 11.12/1 -11.12/4, ТТН № 11.12/1/1 -11.12/1/11, ТТН № 11.12/1/12 - 11.12/1/22, ТТН № 11.12/3/1 - 11.12/3/7, ТТН № 14.12/1 - 14.12/2; 14.12/2/1 - 14.12/2/12, ТТН № 14.12/3/1 - 14.12/3/7 подані під час процедури адміністративного оскарження та знаходяться у Відповідача-1.
З метою отримання прибутку у 2020 році наше підприємство заключило Договір на транспортні перевезення №01/10/20-3 від 01 жовтня 2020 року з TOB "ОПТИМАЛ БУД" (код ЄДРПОУ 42744556).
Так, у жовтні 2020 року TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» надало послуги TOB «ОПТИМАЛ БУД» на загальну суму 423 200,00 грн. (в т.ч. ПДВ 70 533,33 грн.). Всі податкові накладні, які сформовані згідно підписаних актів надання послуг за жовтень-листопад 2020р., були зареєстровані в ЄРПН без зупинки реєстрації.
Для можливості надання транспортних послуг TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» було залучено стороннього перевізника - ФОП ОСОБА_13 , з яким укладено договір транспортного перевезення №04- 10/2020 від 01 жовтня 2020р. Факт надання послуг перевезення у грудні 2020 року підтверджується актом наданих послуг № 3 від 31 грудня 2020 року. Оплата згідно даного договору у грудні не проводилася, підтвердженням є копія картки бухгалтерського рахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками» з даним постачальником за грудень 2020 р.
Надання послуг перевезення для TOB «ОПТИМАЛ БУД» згідно вищевказаного договору за період з 01.12.2020р. по 15.12.2020р. підтверджується актом наданих послуг №45 від 15 грудня 2020 року, до якого надано реєстр фактичних перевезень.
Оплата за надані послуги перевезення згідно договору транспортного перевезення №01/10/20-3 від 01 жовтня 2020 року не була здійснена ТОВ «ОПТИМАЛ БУД» у грудні 2020 року. Для підтвердження цього надано копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за грудень 2020р., копію картки бухгалтерського рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» з даним покупцем та копію акту звірки взаємних розрахунків між TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» та TOB «ОПТИМАЛ БУД» станом на 31 грудня 2020 року.
Відповідно до вимог пп. «б» п. 187.1 ст.187 ПКУ та відповідно до вимог Порядку заповнення податкової накладної, який затверджено наказом МФУ від 31.12.15 р. № 1307 зі змінами та доповненнями, на підставі акту наданих послуг № 45 від 15 грудня 2020 року TOB «ВЕСТ АГРО ЛОГІСТИК» склало податкову накладну № 15 від 15 грудня 2020 року на загальну суму 33 104,00 грн. (в т.ч. ПДВ 5 517,33 грн.) та з дотриманням встановлених законодавством України строків відправило на реєстрацію в ЄРПН.
Суд встановив, що в квитанції про зупинення розрахунку коригування кількісних і вартісних показників, міститься лише загальне посилання контролюючого органу щодо відповідності господарської операції п.8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та пропозицію надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без визначення конкретного переліку документів.
При цьому, законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації, без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. Так, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платникам податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органам рішення про реєстрацію податкової накладної.
Дотримання вимоги ясності і недвозначності щодо інформації, яка зазначена в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, є особливо важливим з огляду на специфіку податкового законодавства та наслідки недотримання платником податків вимог щодо подання неповного переліку документів.
Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкових накладних, теж не є законним.
З огляду па викладене, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення для його прийняття. У разі ж відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Зазначена правова позиція викладена у Постановах Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 22 липня 2019 р. по справі №815/2985/18, від 10 квітня 2020 р. по справі №819/330/18.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13 грудня 2019 року за № 1245/34216.
Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.
Зі змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної видно, що контролюючий орган вказав на те, що платник податку відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Колегія суддів зазначає, що при цьому Відповідачем-1 у квитанції не зазначено конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04.12.2018 року у справі № 821 /1173/17.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.
На підставі викладеного судом першої інстанції вірно встановлено протиправність рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Про дотримання податковим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.
І навпаки, ненаведення мотивів прийнятих рішень «суб`єктивізує» акт державного органу і не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення.
Оскільки Відповідач-1 у спірному рішенні зазначив загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у реєстрації податкових накладних, він прийняв невмотивоване рішення, оскільки його зміст не дав чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення. Прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про необхідність відновлення порушеного права позивача шляхом скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 10.04.2020 року у справі №819/330/18.
Відповідно до ч. ч. 1, 2ст. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч вищенаведеному, відповідачі ніяким чином правомірність власного рішення не доводять, обставини, які підтверджуються реальність господарських операцій не спростовують. З огляду на вищезазначене,колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції,, що зазначені вище підстави у своїй сукупності свідчать про відсутність законних та достатніх підстав для відмови в реєстрації ПН/РК в ЄРПН Головного управління ДПС у Закарпатській області №3497838/43052303 від 09.12.2021, №3497835/43052303 від 09.12.2021, №3497837/43052303 від 09.12.2021, №3497836/43052303 від 09.12.2021, №3523137/43052303 від 10.12.2021, №3523138/43052303 ВІД 10.12.2021, №3551943/43052303 від 21.12.2021, №3551940/43052303 від 21.12.2021, №3551942/43052303 від 21.12.2021, №3551945/43052303 від 21.12.2021. №3551937/43052303 від 21.12.2021, №3551938/43052303 від 21.12.2021, №3551941/43052303 від 21.12.2021, №3551939/43052303 від 21.12.2021 та №3551944/43052303 від 21.12.2021. та про необхідністьзобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №6 від 04.12.2020, №7 від 07.12.2020, №8 від 07.12.2020, №9 від 08.12.2020, №10 від 10.12.2020, №11 від 10.12.2020, №12 від 15.12.2020, №13 від 15.12.2020, №14 від 15.12.2020, №15 від 15.12.2020, №16 від 16.12.2020, №18 від 17.12.2020, №19 від 18.12.2020, №24 від 18.12.2020, №23 від 23.12.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її складання.
Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, зокрема у рішенні у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відображено принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.
Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст.308,311,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2022 року у справі № 260/2104/22 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного суду лише з підстав, визначених ст. 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя А. Р. Курилець судді М. П. Кушнерик О. І. Мікула Повне судове рішення складено 30 листопада 2022 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2022 |
Оприлюднено | 05.12.2022 |
Номер документу | 107627749 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні