Провадження № 3/537/1361/2022
Справа № 537/3110/22
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.11.2022 суддя Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області Фадєєва С.О., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Головного управління ДПС у Полтавській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора ТОВ «ВК Тімбер», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за ч.1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 4731 ОСОБА_1 , директор ТОВ «ВК Тімбер», розташованого за адресою: Полтавська область, м. Кременчук, вул. Ярмаркова, буд. 33, порушив встановлений порядок ведення податкового обліку в частині завищення суми від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню на 1386 грн., в тому числі за серпень 1386 грн.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.
Згідно ч. 2 ст.7КУпАП провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
У відповідності до ст. 245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Згідно ст.251КУпАП доказамив справіпро адміністративнеправопорушення,є будь-якіфактичні дані,на основіяких увизначеному закономпорядку орган(посадоваособа)встановлює наявністьчи відсутністьадміністративного правопорушення,винність даноїособи вйого вчиненніта іншіобставини,що маютьзначення дляправильного вирішеннясправи.Ці данівстановлюються протоколомпро адміністративнеправопорушення,поясненнями особи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,потерпілих,свідків,висновком експерта,речовими доказами,показаннями технічнихприладів татехнічних засобів,що маютьфункції фото-і кінозйомки,відеозапису,у томучислі тими,що використовуютьсяособою,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,або свідками,а такожпрацюючими вавтоматичному режимі,чи засобівфото-і кінозйомки,відеозапису,у томучислі тими,що використовуютьсяособою,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності,або свідками,а такожпрацюючими вавтоматичному режиміабо врежимі фотозйомки(відеозапису),які використовуютьсяпри наглядіза виконаннямправил,норм істандартів,що стосуютьсязабезпечення безпекидорожнього руху,безпеки наавтомобільному транспортіта паркуваннятранспортних засобів,актом оглядута тимчасовогозатримання транспортногозасобу,протоколом провилучення речейі документів,а такожіншими документами. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
Протокол про адміністративне правопорушення № 4731 вказаним вимогам відповідає не в повній мірі. Так, з тексту протоколу вбачається, що ОСОБА_1 звинувачується у тому, що він, будучи директором підприємства, порушив порядок ведення податкового обліку, а саме завищив суму від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, за серпень 2022 року. В протоколі не зазначено, у якому саме документі завищено суму від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню (декларація), та не зазначено коли саме подано звітність.
Дане правопорушення може бути вчинене лише у формі активних дій. Часом вчинення правопорушення, що полягає у завищенні у податковій звітності суми від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, є час подання суб`єктом такої звітності. Протокол про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та долучені до нього матеріали справи таких даних не містять. Зазначення у протоколі як часу вчинення правопорушення часу і дати складення акту документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з податку на додану віртість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, № 5686/16-31-07-01-02/41428187, не відповідає вимогам закону.
Наведені обставини унеможливлюють об`єктивний розгляд справи по суті, оскільки неправильне, неповне оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення не дає можливості визначити час вчинення адміністративного правопорушення та встановити строки притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Крім цього, матеріали справи не містять доказів того, що ОСОБА_1 є директором ТОВ «ВК Тімбер». Доступ до відомостей з ЄДРЮОФОПГФ на даний час закритий.
В протоколі також не зазначено які ж саме діяння вчинені ОСОБА_1 як директором підприємства, та в чому полягає його вина у вчиненні правопорушення, за яке передбачена відповідальність за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
При цьому суд, приймаючи рішення про повернення справи для доопрацювання, враховує позицію Верховного Суду України, згідно якої визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст.256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного дооформлення (п.24 постанови Пленуму Верховного Суду України від 23.12.2005 року №14), а також позицію ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ, викладену у п.12 Постанови Пленуму від 17.10.2014 р. «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення», згідно якої, норми КУпАП не забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог статті 256 цього Кодексу вмотивованою постановою суду для належного оформлення.
Керуючись ст.ст.276,277,278 КУпАП,-
ПОСТАНОВИВ:
Справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-1Кодексу Українипро адміністративніправопорушення повернути до Головного управління ДПС у Полтавській області для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя: С.О.Фадєєва
Повний текст постанови буде виготовлено 30.11.2022
Суд | Крюківський районний суд м.Кременчука |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2022 |
Оприлюднено | 05.12.2022 |
Номер документу | 107646131 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Крюківський районний суд м.Кременчука
ФАДЄЄВА С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні