Справа № 420/25229/21
УХВАЛА
05 грудня 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лебедєвої Г. В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відстрочення виконання рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа №420/25229/21 за позовом ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням суду (головуючий суддя Токмілова Л.М.) від 21 лютого 2022 року задоволено адміністративний позов, а саме:
-визнано протиправною бездіяльність Подільської міської ради Подільського району Одеської області щодо нерозгляду клопотання ОСОБА_1 від 14.10.2021 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б ч. 1 ст. 121 ЗК України за рахунок сформованої земельної ділянки комунальної власності Подільської міської ради Подільського району Одеської області, кадастровий номер: 5122984200:01:002:0323, за межами с. Ліпецьке, Подільського району Одеської області;
-зобов`язано Подільську міську раду Подільського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 14.10.2021 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б ч. 1 ст. 121 ЗК України за рахунок сформованої земельної ділянки комунальної власності Подільської міської ради Подільського району Одеської області, кадастровий номер: 5122984200:01:002:0323, за межами с. Ліпецьке, Подільського району Одеської області та прийняти відповідне рішення;
-стягнуто з Подільської міської ради Подільського району Одеської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 витрати на правову допомогу у розмірі 1000 грн.
-стягнуто з Подільської міської ради Подільського району Одеської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 908,00 грн.
Ухвалою суду (головуючий суддя Токмілова Л.М.) від 22 квітня 2022 року відмовлено у задоволенні заяви позивача про встановлення чи зміну способу і порядку виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.02.2022 року по справі №420/25229/21.
Ухвалою суду (головуючий суддя Токмілова Л.М.) від 26 квітня 2022 року відмовлено у задоволенні заяви представника позивача про виправлення описки в рішенні Одеського окружного адміністративного суду від 21.02.2022 року.
Ухвалою суду (головуючий суддя Глуханчук О.В.) від 13 червня 2022 року заяву позивача «про зміну способу і порядку виконання рішення суду» повернути заявнику без розгляду.
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відстрочення виконання рішення суду у справі №420/25229/21.
Вказана заява обґрунтована тим, що на даний момент воєнний стан діє та він продовжується та зумовлює додаткову необхідність відстрочення в строк до скасування воєнного стану в Україні рішення Одеського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 року по справі №420/25263/21 в зобов`язальній частині.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2022 року, заява про відстрочення виконання рішення суду передана судді Лебедєвої Г.В.
Ухвалою суду від 01.12.2022 року призначено розгляд заяви про відстрочення виконання рішення суду по справі №420/25229/21 у судовому засіданні на 05.12.2022 року.
Учасники справи в судове засідання не з`явилися про день час та місце розгляду справи повідомленні належним чином та завчасно.
Вирішуючи вказану заяву, суд виходить з наступного.
Частиною 1 ст.378 КАС України визначено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до ч.2 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи неприбуття у судове засідання учасників справи, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи та керуючись ч.2 ст.378 КАС України, судом розглянуто заяву у порядку письмового провадження.
Частинами 3, 4 ст.378 КАС України визначено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Поряд з цим, ч.5 ст.378 КАС України визначено, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Разом з тим, перелік підстав, що ускладнюють виконання судового рішення та є підставою для відстрочення його виконання не є вичерпним. Підставою для відстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк встановлений судом, тому ці обставини повинні бути доведеними заявником.
Отже, підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк.
Разом з тим, під обґрунтованими підставами слід розуміти наявність виключних обставин, які є об`єктивно непереборними, тобто, такими, що ускладнюють або унеможливлюють виконання рішення суду, зазначення настання обставин, що дозволяють виконати рішення суду протягом визначеного терміну. Наявність таких обставин має бути підтверджено належними та допустимими доказами.
Законом України від 24.03.2022 р. №2145-ХІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів Законом України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану", який набрав чинності 07.04.2022р., внесені зміни до Земельного кодексу України. Так, вказаним законом розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктом 27, згідно з яким під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється (пп. 5).
Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні діє встановлена законом заборона на надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі земельних ділянок у власність.
Поряд з цим, листом Листом Торгово-промислової палати України від 28 лютого 2022 року № 2024/02.0-7.1 підтверджено, що введення воєнного стану в Україні з 24 лютого 2022 року до його офіційного закінчення є обставинами не пепереборної сили (форс-мажорними обставинами).
Відповідно до ч. 2 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до ст.7 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» воєнний стан на всій території України або в окремих її місцевостях припиняється після закінчення строку, на який його було введено.
До закінчення строку, на який було введено воєнний стан, та за умови усунення загрози нападу чи небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності Президент України може прийняти указ про скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях, про що має бути негайно оголошено через засоби масової інформації.
Таким чином, оскільки на цей час існують обставини, які ускладнюють виконання рішення суду у справі, суд дійшов висновку, що заява Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відстрочення виконання в частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.02.2022 року у справі №420/25229/21 до скасування чи припинення воєнного стану в Україні.
Керуючись ст. ст. 241,243,248, 378 КАС України суд,
УХВАЛИВ:
Заяву Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відстрочення виконання рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.02.2022 року по справі за позовом ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області частині зобов`язання Подільську міську раду Подільського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 14.10.2021 року про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б ч. 1 ст. 121 ЗК України за рахунок сформованої земельної ділянки комунальної власності Подільської міської ради Подільського району Одеської області, кадастровий номер: 5122984200:01:002:0323, за межами с. Ліпецьке, Подільського району Одеської області та прийняти відповідне рішення - до скасування чи припинення воєнного стану в Україні.
Ухвала суду набирає законної сили у строк та порядок визначений ст. 256 КАС України та оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.294- 296 КАС України.
Повний текст ухвали складено та підписано суддею 05.12.2022 року.
Суддя Г. В. Лебедєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2022 |
Оприлюднено | 07.12.2022 |
Номер документу | 107670663 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Лебедєва Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні