РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
30 листопада 2022 р. Справа № 120/4373/22
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Віятик Наталії Володимирівни, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін (в письмовому провадженні) адміністративну справі за позовом Фермерського господарства «Поділля-Ферм-Трейд» до Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Фермерського господарства «Поділля-Ферм-Трейд» до Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень.
Позивач просить суд:
-Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Вінницькій області комісії головного управління ДПС у Вінницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №3463809/41982259 від 03.12.2021;
-Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової служби України рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України №59019/41982259/2 від 23.12.2021.
Позов обґрунтовує тим, що позивач є платником податків ПДВ, який проводить господарську діяльність. 25.11.2021 ГУ ДПС у Вінницькій області зупинено реєстрацію податкової накладної №1 від 06.11.2021 на загальну суму 478 005,04 грн. У повідомленні про зупинення реєстрації податкової накладної вказано, що реєстрація документа зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Для розблокування податкової накладної №1 позивачем подано повідомлення №1 від 29.11.2021 про подання пояснень та копій документів щодо податкових розрахунків/коригування та пакет документів, які підтверджують реальність здійснення операцій по відповідній податковій накладній. За результатами розгляду наданих документів, комісією регіонального рівня прийнято рішення №3463809/41982259 від 03.12.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1, у зв`язку з тим, що позивачем не надано розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Позивач 08.12.2021 подав скаргу до ДПС України, до якої були додані документи, що надавалися ГУ ДПС у Вінницькій області, а також розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. Однак 23.12.2021 ДПС України винесено рішення №59019/41982259/2 за результатом розгляду скарги щодо відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що рішення відповідачів не ґрунтуються на доказах (документах), які їм надавалися під час оскарження, а тому звернувся із позовом до суду.
Ухвалою суду від 18.07.2022 відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні). Відповідачам встановлено строк для подання відзиву.
02.08.2022 представником ГУ ДПС у Вінницькій області подано відзив на позовну заяву, у якому він просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» не подано до органів ДПС форму 200ПП (відомості про об`єкти оподаткування), відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПК/РК від 06.11.2021 №1 на реалізацію кукурудзи на суму ПДВ 66,9 тис. грн. в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Відповідач звертає увагу, що документи, які надані суду, при прийнятті рішення орган ДПС не мав змоги дослідити, тому відповідач приймав рішення за інших обставин за відсутності документів.
02.08.2022 представником ДПС України подано відзив, у якому він вказує, що не погоджується з позицією позивача і вважає, що у задоволенні позовних вимог потрібно відмовити, оскільки відповідач не мав змоги дослідити усіх документів. Крім того, зазначає, що позовна вимога щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручанням в дискреційні повноваження контролюючого органу.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
ФГ «ПОДІЛЛЯ-ФЕРМ-ТРЕЙД» (ідентифікаційний код юридичної особи 41982259) є платником податків ПДВ, основний вид діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культ насіння олійних культур (основний).
25.11.2021 підприємство Фермерське господарство «Поділля-Ферм-Трейд» подано податкову накладну №1 від 06.11.2021, ГУ ДПС у Вінницькій області документ прийнято, реєстрацію зупинено. У повідомленні про зупинення реєстрації податкової накладної вказано, що реєстрація документа зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005 відсутні в таблиці даних / платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено, що показник D= 2,92000%, Р=0.
29.11.2021 позивачем подано повідомлення №1 від 29.11.2021 про подання пояснень та копій документів щодо податкових /розрахунків коригування та пакет документів по відповідній податковій накладній, зокрема в пояснені було зазначено: «ФГ «Поділля-Дерм-Трейд» продало кукурудзу ТОВ «ТЕССЛАГРУП» і виписало податкову накладну, реєстрація якої була зупинена. ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» орендує землю 18,0409 га в ФГ «Михайлів Кут», з якої було засіяно кукурудзою 16,2 га. ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» купувало насіння кукурудзи, міндобрива та хімікати для оприскування, трактор і комбайн, було найнято для обробітку землі та перевезення кукурудзи. Так як ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» орендує дуже мало землі, тому здійснює мало господарських операцій».
Обсяг постачання (коригування обсягів постачання) без урахування ПДВ 478 005,04 грн., сума ПДВ (сума коригування ПЗ та ПК) 66 920,71 грн.
До повідомлення №1 від 29.11.2021 про подання пояснень та копій документів щодо податкових /розрахунків коригування були додані такі документи:
1.Договір оренди землі №29/03 від 29.03.2018 між ФГ «Полілля-Ферм-Трейд» (Орендар) та ФГ «Михайлів Кут» (Орендодавець) про оренду землі 18,0409 га (із якої було засіяно кукурудзою 16,2 га.);
2.???Документи про купівлю насіння кукурудзи:
-Видаткова накладна №197 від 20 квітня 2021 р., згідно якої ТОВ «ПЛАЗМА АГРО» (Постачальник) поставило, а ФГ «Полілля-Ферм-Трейд» (Покупець) згідно договору №58-04/2021 від 06.04.2021 р. отримало насіння кукурудзи (Гран1) в кількості 14 мішків на суму 34 300,0 грн (в т.ч. ПДВ - 4 212,28грн.);
3. Документи про купівлю міндобрива та хімікатів:
- видаткова накладна №PT-00001398 від 30 квітня 2021 р., згідно якої ТОВ «РОК ТРЕЙД» (Постачальник) поставило, а ФГ «ПОДІЛЛЯ-ФЕРМ-ТРЕЙД» (Одержувач) згідно договору №РТ-00432 від 21.04.2021р. одержав: Нітроамофоска марки NPK 16:16:16, в кількості 2,460 т. (біг-бег) на суму 34194,00грн. (в т.ч. ПДВ 5699,00грн.);
- видаткова накладна №750176 від 09 червня 2021 р., згідно якої ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (Постачальник) поставило, а ФГ «Полілля-Ферм-Трейд» (Покупець) одержав хімікати (ЗЗР): Мелон, КС в кількості 25 літрів на суму 3925,77 грн. без ПДВ; та Дисупам в кількості 10 літрів на суму 1727,40грн без ПДВ; на загальну суму по товарним позиціям - 6 783, 80 грн. (в т.ч. ПДВ 1 130.63грн.).
- видаткова накладна №750177 від 09 червня 2021 р., згідно якої ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (Постачальник) поставило, а ФГ «Полілля-Ферм-Трейд» (Покупець) згідно договору одержав хімікати (ЗЗР): Добриво мінеральне комплексне Солер (марка "К") в кількості 5 літрів (каністра) на суму 888,55грн. (в т.ч. ПІДВ 148,09грн.).
- видаткова накладна №781651 від 25 червня 2021 р., згідно якої ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (Постачальник) поставило, а ФГ «Полілля-Ферм-Трейд» (Покупець), згідно договору одержав хімікати (ЗЗР): Грос Аміно-Мд (20 л) в кількості 20 літрів на суму 3271,58 грн. без ПДВ; Еколайн Цинк Желат (20 л) в кількості 20 літрів на суму 2093,00грн. без ПДВ: Еколайн Магній Хелати (20 л) в кількості 20 літрів на суму 2093,00 грн. без ПДВ: на загальну суму по товарним позиціям - 8 949.10 грн. (в т.ч. ПДВ 491.52 грн.).
???4. Договори про оренду тракторів (спецтехніки) (з додатками №1) при обробітку землі на площі 16,2 га (в т.ч. послуг оранки, збирання, дискування тощо), а саме: згідно договорів №0104 від 01.04.2021; №0504 від 05.04.2021; №0704 від 07.04.2021; №0904 від 09.04.2021;
№0806 від 08.06.2021; №2206 від 22.06.2021; №2306 від 23.06.2021; №90611 від 06.11.21; №1911 від 19.11.21.
???5. Договір постачання №8591-1 від 06.11.2021 року: кукурудза 3 класу в кількості - 101 740 кг на загальну суму 544 925,75 грн. (в т.ч. ПДВ 14% - 66920,71грн.);
???6. Видаткова накладна №РН 000001 від 06.11.2021, видана ТОВ «ТЕССЛАГРУП», згідно договору постачання №98591-1 від 06.11.2021: кукурудза 3 класу в кількості - 101 740 кг на загальну суму 544 925,75 грн. (в т.ч. ПДВ 14% - 66920,71 грн.);
???7. Документи про перевезення кукурудзи згідно Договору постачання №8591-1 від 06.11.2021: TTH №1 від 06.11.2021 (перевезено - 25340 кукурудзи); TTH №2 від 06.11.2021 (перевезено - 25760 кукурудзи); TTH №3 від 07.11.2021 (перевезено - 25420 кукурудзи); TTH №4 від 08.11.2021 (перевезено - 25220 кукурудзи);
???8. Довіреність №8120 ТОВ «ТЕССЛАГРУП» від 06.11.2021 на ОСОБА_1 про отримання віл ФГ «Полілля-Ферм-Трейд» згідно договору постачання №8591-1 від 06.11.2021: кукурудзи 3 класу в кількості - 101 740 кг.
9. Складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_2 договір оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом № 0611 від 06.11.2021;
10. ???Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №1 від 08.11.2021 складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_2 , згідно договору оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом №0611 від 06.11.2021 - про те, що за умовами договору перевезено вантаж за маршрутом «з поля до с.Колюхів м.Калинівка» - 06.11.2021 - 13 000,00 грн. без ПДВ та 06.11.2021 - 13000,00 грн. без ПДВ, на загальну суму 26 000,00 грн. ???
11. Складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_3 договір оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом №0611-1 від 06.11.2021 року. ???
12. Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №1 від 08.11.2021 року складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_4 згідно договору оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом №0611-1 від 06.11.2021 - про те, що за умовами договору перевезено вантаж за маршрутом «з поля до с. Колюхів м. Калинівка» 07.11.2021 - 13 000,00 грн. без ПДВ та 08.11.2021 - 13000,00 грн. без ПДВ, на загальну суму 26 000,00грн.
13. Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) від 08.11.2021 складений між ФГ «Поділля-ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_4 згідно договору оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом №0611-1 від 06.11.2021 про те, що за умовами договору - комбайн зернозбиральний CASE 2388 в період 06-08.11.2021 збирав кукурудзу на площі 16,2 га, вартість послуги становить 46170 грн. без ПДВ.
За результатами розгляду наданих документів комісією регіонального рівня ГУ ДПС у Вінницькій області прийнято рішення №3463809/41982259 від 03.12.2021, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 06.11.2021 у зв`язку з: ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. У додатковій інформації зазначено: ненадання платником податку копій документів: договір, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
08.12.2021 ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» подало скаргу до Державної податкової служби України на рішення за №3463809/41982259 від 03.12.2021. До скарги були додані наступні документи:
1. Договір оренди землі №629/03 від 29.03.2018 між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» (Орендар) та ФГ «Михайлів Кут» (Орендодавець) про оренду землі 18,0409 га (із якої було засіяно кукурудзою 16,2 га.).
2. ???Документи про купівлю насіння кукурудзи:
- Видаткова накладна № 197 від 20 квітня 2021 р., згідно якої ТОВ «ПЛАЗМА АГРО» (Постачальник) поставило, а ФГ ««Поділля-Ферм-Трейд» (Покупець) згідно договору №58-04/2021 від 06.04.2021 р. отримало насіння кукурудзи (Гран1) в кількості 14 мішків на суму 34 300,0 грн (в т.ч. ПДВ - 4212,28 грн);
3. Документи про купівлю міндобрива та хімікатів:
- видаткова накладна №PT-00001398 від 30 квітня 2021 р., згідно якої ТОВ «РОК ТРЕЙД» (Постачальник) поставило, а ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» (Одержувач), згідно договору № РТ-00432 від 21.04.2021 р. одержав: Нітроамофоска марки NPK 16:16:16, в кількості 2,460 т. (біг-бег) на суму 34194,00 грн (в т.ч. ПДВ 5699,00грн.).
- видаткова накладна № 750176 від 09 червня 2021 р. згідно якої ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (Постачальник) поставило, а ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» (Покупець) згідно договору одержав хімікати (ЗЗР): Мелон, КС в кількості 25 літрів на суму 3925,77 грн. без ПДВ; та Дисупам в кількості 10 літрів на суму 1727,40 грн без ПДВ; на загальну суму по товарним позиціям - 6 783.80 грн. (в т.ч. ПДВ 1 130, 63грн.).
- видаткова накладна № 750177 від 09 червня 2021 р. згідно якої ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (Постачальник) поставило, а ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» (Покупець) згідно договору одержав хімікати (ЗЗР): 89 Добриво мінеральне комплексне Солер (марка "К") в кількості 5 літрів (каністра) на суму 888,55грн. (в т.ч. ПДВ 148,09 грн.).
- видаткова накладна №781651 від 25 червня 2021 р. згідно якої ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» (Постачальник) поставило, а ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» (Покупець) згідно договору одержав хімікати (33Р): Грос Аміно-Мд (20 л) в кількості 20 літрів на суму 3271,58 грн. без ПДВ; Еколайн Цинк Хелат (20 л) в кількості 20 літрів на суму 2093,00 грн. без ПДВ; Еколайн Магній Хелати (20 л) в кількості 20 літрів на суму 2093,00 грн. без ПІДВ; на загальну суму по товарним позиціям - 8 949.10 грн. (в т.ч. ПДВ | 491.52 грн.).
4. Договори про оренду тракторів (спецтехніки) (з додатками №1) при обробітку землі на площі 16,2 га (в т.ч. послуг оранки, збирання, дискування тощо), а саме: згідно договорів №0104 від 01.04.2021; №0504 від 05.04.2021; №0704 від 07.04.2021; №0904 від 09.04.2021; №0806 від 08.06.2021; №2206 від 22.06.2021; №2306 від 23.06:2021; №0611 від 06.11.21; №1911 від 19.11.21.
5. Договір постачання №8591-1 від 06.11.2021: кукурудза 3 класу в 354 кількості - 101 740 кг. на загальну суму 544 925,75 грн. (в т.ч. ПІДВ 14% - 66920,71 грн.).
6. ???Видаткова накладна № РН 000001 від 06.11.2021, видана ТОВ «ТЕССЛАГРУТ» згідно договору постачання №8591-7 від 06.11.2021: кукурудза 3 класу в кількості - 101 740 кг. на загальну суму 544 925,75 грн. (в т.ч. ПДВ 14% - 66920,71грн.).
7. ???Документи про перевезення кукурудзи згідно Договору постачання №8591-1 від 06.11.2021: TTH №1 від 06.11.2021 (перевезено - 25340 кукурудзи); ТТН №2 від 06.11.2021 (перевезено - 25760 кукурудзи); TTH №3 від 07.11.2021 (перевезено - 25420 кукурудзи); TTH №4 від 08.11.2021 (перевезено - 25220 кукурудзи).
8. ???Довіреність №8120 ТОВ «ТЕССЛАГРУП» від 06.11.2021 на ОСОБА_1 про отримання від ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» згідно договору постачання №8591-1 від 06.11.2021: кукурудзи 3 класу в кількості - 101 740 кг.
9. ???Складений між ФГ «Поділля-Ферм-Грейд» та ФОП ОСОБА_2 договір оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом №0611 від 06.11.2021.
10. ????Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №1 від 08.11.2021 складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_5 згідно договору оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом № 0611 від 06.11.2021, про те, що за умовами договору перевезено вантаж за маршрутом «з поля до с.Колюхів м.Калинівка» 06.11.2021 13 000,00 грн. без ПДВ та 06.11.2021 - 13000,00 грн. без ПДВ. - на загальну суму 26 000,00 грн.
11. ???Складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_3 договір оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом №0611-1 від 06.11.2021.
12. ????Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №1 від 08.11.2021 складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_3 згідно договору оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажом № 0611-1 від 06.11.2021 - про те, що за умовами договору перевезено вантаж за маршрутом « з поля до с. Колюхів м. Калинівка» - 07.11.2021 - 13 000,00 грн. без ПДВ та 08.11.2021 - 13000,00 грн. без ПДВ. - на загальну суму 26 000,00 грн.
13. Акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) від 08.11.2021 складений між ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» та ФОП ОСОБА_3 згідно договору оренди транспортних засобів та самохідних машин (чи механізмів) з екіпажем №0611-1 від 06.11.2021 - про те, що за умовами договору - комбайн зернозбиральний CАSE 2388 в період 06-08.11.2021 збирав кукурудзу на площі 16,2 га, вартість послуги становить 46170 грн. без ПДВ.
14. Виписка за рахунками від 06.04.2021р.: отримувач ТОВ «ПЛАЗМА АГРО»; призначення платежу - Передплата за насіння кукурудзи 2 згідно рах. №154 від 06.04.21; сума 34300,00 грн. (в т.ч. ПДВ 14% 4212,28 грн.); Проведений 06.04.2021.
15. Виписка за рахунками від 23.04.2021р.: отримувач ТОВ «РОК ТРЕЙД»; призначення платежу - Передплата за добрива згідно рах. №1133 від 21.04.21; сума 36696.00 грн. (в т.ч. ПДВ 6116 грн.); Проведений 23.04.2021.
16. ???Виписка за рахунками від 07.06.2021 р.: отримувач ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН»; призначення платежу - Передплата за добриво згідно рах. №335179, №335262 від 07.06.21.; сума 7672,35 грн. Проведеним 07.06.2021. ????
17. Виписка за рахунками від 24.06.2021 р.: отримувач ТОВ «ТЕХНОТОРГ - ДОН»; призначення платежу - Передплата за добриво згідно рах. №378232 від 23.06.21.; сума 8949,10 грн. (в т.ч. ПДВ 1491,52 грн.); Проведений 24.06.2021. ???
18. Виписка за рахунками від 11.11.2021р.: отримувач ФГ ««Поділля-Ферм-Трейд» від ТОВ «ТЕССЛАГРУП»; призначення платежу - Договір поставки №8591-1 за кукурудзу зг.рах №СФ -0000001 від 09.11.2021; сума 435 000,00 грн. (в т.ч ПДВ 14%=53421.05 грн); Проведений 11.11.2021.
19. Виписка за рахунками від 19.11.2021р.: отримувач ФОП ОСОБА_3 ; призначення платежу - Оплата послуг оранки, збирання, дискування згідно договору №20811 від 08.11.21, №1911 від 19.11 21, № 09.04 від 09.04.11, №2206 від 22.06.21, №0806 від 08.06.21 без ПДВ; сума 200 000,00 грн. (без ПДВ); Проведений 19.11.2021.
20.Виписка за рахунками від 24.11.2021р.: отримувач Казначейство України (ел. адм. подат.); призначення платежу *;101;41982259 Податок на додану вартість за листопад 2021; сума 36 060 грн.; Проведений 24.11.2021.
23.12.2021 Державною податковою службою України винесено рішення №59019/41982259/2 за результатом розгляду скарги щодо відмови у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних з наступних підстав: ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси).
Зазначені рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області №3463809/41982259 від 03.12.2021 про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення ДПС України №59019/41982259/2 від 23.12.2021 позивач вважає протиправними та просить суд скасувати їх.
Визначаючись стосовно позовних вимог, суд керується та виходить з наступного.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;
й) індивідуальний податковий номер.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Пункт 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до Порядку №1165) передбачає відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
У рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, №3463809/41982259 від 03.12.2021., прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. У додатковій інформації зазначено: ненадання платником податку копій документів: договір, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Суд встановив, що з метою реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 06.11.2021 №1, 29.11.2021 позивачем на виконання вимоги, яка вказана в квитанції від 25.11.2021 надано пояснення та копії документів.
Судом безспірно встановлено, що податкову накладну позивача від 06.11.2021 №1 було прийнято та зупинено її реєстрацію, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1005 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано подати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Отримавши квитанцію від 25.11.2021, позивач направив повідомлення №1 від 29.11.2021 про подання пояснень та копій документів щодо податкових /розрахунків коригування та пакет документів (який описано вище), які підтверджують реальність здійснення операцій по відповідній податковій накладній щодо ПН/РК, реєстрацію якої зупинено.
Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також враховуючи те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд доходить висновку, що у відповідача не було достатніх підстав для відмови у проведенні реєстрації податкової накладної від 06.11.2021 №1.
Стосовно зазначення у додатковій інформації документів, які стосуються товару, а саме: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено та договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, відповідач не довів, яким чином ненадання цих документів впливало на можливість реєстрації розрахунку коригування, який стосувався лише зміни коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
В цьому випадку, під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навів обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування ФГ «Поділля-Ферм-Трейд» в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Крім того, суд зазначає, що Верховний Суд у постанові від 30.01.2020 у справі №300/148/19 щодо аналогічних правовідносин зазначив, що при юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної слід врахувати, що якщо у квитанції про зупинення реєстрації ПН не зазначений чіткий перелік документів, необхідних для її реєстрації, вимога контролюючого органу щодо надання документів не відповідає принципу правової визначеності, відтак виключає можливість прийняття негативного рішення з підстав невиконання платником такої вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
Тому, хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, і визначений Порядком, конкретний перелік документів може залежати, зокрема, від змісту операції, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки. У разі не зазначення у індивідуальному акті конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття, такий акт не може вважатись правомірним, оскільки така ситуація призводить до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу. Внаслідок цього у податкового органу виникає можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Правова позиція щодо застосування вищезазначених норм права висловлена Верховним Судом у постановах від 16.04.2019 (справа № 826/10649/17), від 28.10.2019 (справа №640/983/19)
Судом встановлено, що отримана позивачем квитанція про зупинення реєстрації розрахунку коригування містила загальну пропозицію щодо надання пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію. Контролюючим органом пропозиція надання документів викладена без конкретизації їх переліку.
Також встановлено, що у оскаржуваному рішенні не була підкреслена назва жодного з документів, які перераховані у переліку вказаного податковим органом пункту. У той же час, у формі рішення безпосередньо зазначено про необхідність підкреслити саме ті документи, які не надані суб`єктом господарювання.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позову та наявність підстав для задоволення позовних вимог у частині визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області №3463809/41982259 від 03.12.2021 про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та / або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено віднесено до повноважень ДПС України
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи, складені з дотриманням вимог законодавства та були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно частини 3 статті 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акту суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача за захистом яких він звернувся до суду та з метою дотримання судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 06.11.2021 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
Що стосується позовної вимоги про скасування рішення комісії ДПС України №59019/41982259/2 від 23.12.2021 про відмову в реєстрації податкової накладної, яке прийняте за наслідками розгляду скарги позивача, то така вимога задоволенню не підлягає, оскільки рішення Комісії ДПС України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не є таким, що прийняте у зв`язку з реалізацією управлінських повноважень, а є актами вирішення спору в досудовому порядку та не створюють юридичного наслідку для позивача та не має безпосереднього впливу на його права, а визнання такого рішення протиправним та його скасування не призведе до відновлення порушеного права.
Враховуючи наведене, у задоволенні такої вимоги слід відмовити.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Щодо стягнення на користь позивача судових витрат зі сплати судового збору, суд вказує таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог (ч. 3 ст. 139 КАС України).
А тому, на користь позивача слід стягнути понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 2481,00 грн. з відповідача 1.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Вінницькій області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.12.2021 №3463809/41982259.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Фермерського господарства «Поділля-Ферм-Трейд» від 06.11.2021 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію.
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь Фермерського господарства «Поділля-Ферм-Трейд» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області судовий збір у розмірі 2481,00 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одну гривню).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Фермерське господарство «Поділля-Ферм-Трейд» (вул. Магістратська, буд. 156 А, кв. 80, м. Вінниця, 21050; код ЄДРПОУ 41982259);
Відповідач: Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393);
Відповідач: Головне управління ДПС у Вінницькій області (Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, код ЄДРПОУ ВП 44069150).
Суддя Віятик Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2022 |
Оприлюднено | 08.12.2022 |
Номер документу | 107695288 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні