КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
05 грудня 2022 року Київ№ 320/10999/22
Суддя Київського окружного адміністративного суду Шевченко А.В., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали ОСОБА_1 до Комунальної установи Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг» про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся через електронний кабінет до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Комунальної установи Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг», в якому позивач просить суд:
- зобов`язати посадових осіб діяти в межах чинної постанови та надати відповідний документ, який зазначений в постанові № 1044;
- визнати акт проведення обстеження сім`ї таким, що підтверджує факт здійснення догляду за батьком позивача ОСОБА_2 .
Позовна заява сформована в системі «Електронний суд» 17.11.2022 та зареєстрована в суді 29.11.2022.
Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; подано позов у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Адміністративний позов не відповідає вимогам процесуального закону, з огляду на таке.
У силу вимог частини першої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
Вищою радою правосуддя 04.09.2021 в газеті «Голос України» опубліковано оголошення про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) ЄСІТС, затвердженого рішенням ВРП від 17.08.2021 № 1845/0/15-21, відповідно до Перехідних положень якого це Положення набирає чинності із дня його затвердження, крім: підрозділу 1 розділу ІІІ, який набирає чинності з дати початку функціонування підсистеми «Електронний кабінет»; підрозділу 2 розділу ІІІ, який набирає чинності з дати початку функціонування підсистеми «Електронний суд»; підрозділу 3 розділу ІІІ, який набирає чинності з дати початку функціонування підсистеми відеоконференцзв`язку.
Підсистеми (модулі) ЄСІТС, вказані в розділі ІІІ цього Положення, починають функціонувати через 30 днів із дня опублікування ВРП в газеті «Голос України» та на вебпорталі судової влади України оголошення про створення та забезпечення функціонування відповідної підсистеми (модуля).
Тобто підсистема «Електронний суд» розпочинає своє функціонування через 30 днів із дня опублікування ВРП в газеті «Голос України» відповідного оголошення, а саме з 05.10.2021.
У той же час, пунктом 29 вказаного Положення передбачено, що у разі подання до суду документів в електронній формі учасник зобов`язаний у випадках, визначених процесуальним законодавством, надати доказ надсилання іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.
У випадку, коли інший учасник справи відповідно до внесених ідентифікаційних даних про нього має зареєстрований Електронний кабінет, функціонал Електронного суду в автоматичному режимі надає суду та учаснику справи доказ надсилання до Електронних кабінетів інших учасників справи поданих до суду документів.
В іншому випадку засобами Електронного суду користувача інформують про відсутність в іншого учасника справи зареєстрованого Електронного кабінету.
Зазначені вище положення кореспондуються з вимогами процесуального закону, закріпленими в статті 44 Кодексу, відповідно до якої у разі подання до суду документів в електронній формі учасник справи зобов`язаний надати доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.
Функціонал Електронного суду в автоматичному режимі не надав суду доказів надсилання до Електронних кабінетів інших учасників справи поданих до суду документів. Позивачем також не надано доказів надсилання відповідачу поданих до суду документів.
У силу вимог частини третьої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Частиною другою статті 132 цього Кодексу встановлено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частиною першою статті 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» (зі змінами та доповненнями) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України від 08.07.2011 № 3674-VI «Про судовий збір» (зі змінами та доповненнями), за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, встановлюється ставка судового збору 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Так, статтею 7 Закону України від 02.12.2021 № 1928-IX «Про Державний бюджет України на 2022 рік» установлено, що у 2022 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня становить 2481 грн.
У позовній заяві позивачем заявлено дві окремі вимоги немайнового характеру, а саме зобов`язати посадових осіб діяти в межах чинної постанови та надати відповідний документ, який зазначений в постанові № 1044 та визнати акт проведення обстеження сім`ї таким, що підтверджує факт здійснення догляду за батьком позивача ОСОБА_2 .
Частиною третьою статті 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Таким чином, при зверненні до суду із цим позовом, позивачеві слід було сплатити 1984, 80 грн. судового збору за заявлені позовні вимоги немайнового характеру, проте доказів сплати судового збору позивачем суду не надано.
В порушення вимог пункту 4 частини п`ятої статті 160 Кодексу, зміст позовних вимог в частині зобов`язання посадових осіб діяти в межах чинної постанови та надати відповідний документ, який зазначений в постанові № 1044 є неконкретним (абстрактним), оскільки не зазначено, якого саме суб`єкта слід зобов`язати діяти в межах чинної постанови, якої саме постанови, який саме документ слід зобов`язати надати позивачу.
Крім того, суд зазначає, що відповідно до статті 21 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може заявити кілька вимог в одній позовній заяві, якщо вони пов`язані між собою.
Пов`язаними між собою можна вважати вимоги, що випливають з одних правовідносин, і, як наслідок, ґрунтуються на одних і тих самих фактичних даних.
Таким чином, у випадку заявлення позивачем в одній позовній заяві кількох вимог, що становлять предмет адміністративного позову, вказані вимоги мають виникати з однакових юридичних фактів, тобто мати єдині підстави позову, оскільки в протилежному випадку виникають різні адміністративні позови, які підлягають розгляду в окремих самостійних провадженнях.
Підставою позову є юридичні факти, які наводяться позивачем на обґрунтування своєї матеріально-правової вимоги та які мають значення для судового захисту суб`єктивного права, тобто підстава позову це частина позову, що відображає обставини, якими позивач обґрунтовує свої позовні вимоги, і докази, що підтверджують позов.
Підстави позову не можна ототожнювати з нормами права, на які посилається позивач. Зазначений висновок узгоджується з усталеною практикою Верховного Суду, який зазначив, що під підставами позову, які може змінити лише позивач, слід розуміти обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, а не самі по собі посилання на певну норму закону, яку суд може замінити, якщо її дія не поширюється на ці правовідносини.
При цьому, цими обставинами можуть бути лише юридичні факти матеріально-правового характеру, тобто такі факти, які тягнуть певні правові наслідки: виникнення, зміну чи припинення правовідносин від характеру яких залежить правова кваліфікація спору.
Не допускається об`єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом (частина шоста статті 21 Кодексу).
Однак цей адміністративний позов не містить жодних посилань на однаковість підстав виникнення заявлених позовних вимог або поданих доказів; пояснень щодо того, в чому полягає їх однорідність (єдині підстави їх виникнення, доказування яких спирається на однакові докази і обставини, тощо).
Крім того, зі змісту позовної заяви вбачається, що позивач звернувся до суду з метою встановлення факту, що має юридичне значення в частині визнання акта проведення обстеження сім`ї таким, що підтверджує факт здійснення догляду за батьком позивача ОСОБА_2 .
Отже, із предмету поданої до суду позовної заяви не вбачається оскарження рішення (дії чи бездіяльності) відповідача як суб`єкта владних повноважень, правомірність прийняття (вчинення) якого мав би перевірити адміністративний суд у зв`язку із порушенням, на думку позивача, його прав та охоронюваних законом інтересів, у тому числі й щодо наявності або відсутності факту здійснення догляду позивача за його батьком ОСОБА_2 .
Так, частиною першою статті 4 Цивільного процесуального кодексу України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Відповідно до статті 19 Цивільного процесуального кодексу України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
У силу приписів частини першої статті 293 Цивільного процесуального кодексу України, окреме провадження це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 293 Цивільного процесуального кодексу України, суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
З урахуванням норм статей 4, 19 Цивільного процесуального кодексу України, правом звернення до суду за захистом наділені: особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів.
Крім того, в позовній заяві не обґрунтовано порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача з боку суб`єкта владних повноважень, а також не вказано, які владні управлінські функції Комунальна установа Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг» здійснила по відношенню до позивача.
Наведені обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального закону.
Відповідно до статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Вказані недоліки повинні бути усунені шляхом подання до суду:
- доказів надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів, а саме позовної заяви з додатками, сформованої в системі «Електронний суд» 17.11.2022;
- оригіналу документа про сплату 1984, 80 грн. судового збору або доказів, які підтверджують наявність за позивачем пільг, які звільняють від сплати збору відповідно до Закону;
- уточненої позовної заяви (відповідно до кількості учасників справи та один екземпляр для суду, а якщо подається через електронний суд, то докази надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи) з визначеними у ній позовними вимогами, що мають єдині підстави їх виникнення (пов`язані між собою підставою виникнення або поданими доказами), з урахуванням висновків суду, що наведені у цій ухвалі, або надати ґрунтовні та деталізовані письмові пояснення, що заявлені позовні вимоги є пов`язаними між собою із наведенням конкретного переліку таких підстав; із конкретизацією позовних вимог в частині зобов`язання посадових осіб діяти в межах чинної постанови та надати відповідний документ, який зазначений в постанові № 1044, з урахуванням висновків суду, викладених у мотивувальній частині ухвали; із обґрунтуванням порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів саме позивача; обґрунтування, які саме владні управлінські функції Комунальна установа Сквирської міської ради «Центр надання соціальних послуг» здійснила по відношенню саме до позивача;
- щодо позовних вимог не пов`язаних єдиними підставами та доказами, - окремого позову в загальному порядку з дотриманням правил підсудності, визначеної відповідним процесуальним законом.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
позовну заяву ОСОБА_1 залишити без руху.
Встановити позивачеві п`ятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви, зазначених у мотивувальній частині ухвали.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали надіслати особі, яка подала позов.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Шевченко А.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2022 |
Оприлюднено | 09.12.2022 |
Номер документу | 107726931 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Шевченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні