Постанова
від 10.08.2010 по справі 2а-233/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" серпня 2010 р. Спра ва № 2a-233/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:

Судді Кафарського В.В.

при секретарі Бар чук Т.Г.

за участю представни ків сторін:

від позивача: Яцишин Я.Я.

від відповідача: Григорі в В.М., Шамотайло О.В.

прокурор: Федунишин Х.М.

розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу

за позовом: Приват ного підприємства "Франківсь к-Центр-Буд", вул.Ак.Сахарова, 2 3, м.Івано-Франківськ, 76018

до відповідача: Державної податкової інспе кції в м.Івано-Франківську, в ул.Незалежності, 20, м.Івано-Фра нківськ, 76000

про скасування подат кових повідомлень-рішень № 0001 562302/0 від 30.09.2009р., № 0001562302/1 від 15.12.2009р. та ви знання нечинним рішення № 33462/10 /25-026/399/68 від 10.12.2009р.,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Ф ранківськ-Центр-Буд" звернул ось з адміністративним позов ом до Державної податкової і нспекції в м.Івано-Франківсь ку про скасування податкових повідомлень-рішень № 0001562302/0 від 30.09.2009 року, № 0001562302/1 від 15.12.2009 року та в изнання нечинним рішення № 3346 2/10/25-026/399/68 від 10.12.2009 року.

Представник позивача в су довому засіданні позовні вим оги підтримав. Суду пояснив, щ о податкові повідомлення-ріш ення № 0001562302/0 від 30.09.2009 року, № 0001562302/1 ві д 15.12.2009 року та рішення № 33462/10/25-026/399/68 в ід 10.12.2009 року прийняті неправом ірно, оскільки податкова пер евірка проведена за відсутно сті належних правових підста в, при проведенні перевірки б уло грубо порушено встановле ний законодавством порядок ї ї проведення, акт перевірки о формлений неналежно, а сума з обов'язання з податку на дода ну вартість визначена органо м державної податкової служб и безпідставно. Просить позо в задовольнити в повному обс язі.

Представники відповідача в судовому засіданні позов н е визнали, суду пояснили, що по зовні вимоги є безпідставним и, необґрунтованими та таким и, що не підлягають до задовол ення. В обгрунтуванні посила ються на те, що податкові пові домлення-рішення № 0001562302/0 від 30.09.2 009 року, № 0001562302/1 від 15.12.2009 року та ріш ення № 33462/10/25-026/399/68 від 10.12.2009 року були прийняті правомірно відпові дно до норм чинного законода вства. Зазначили, що невиїзна документальна перевірка при ватного підприємства "Франкі вськ-Центр-Буд" проводилась н а підставі ст.11 Закону України "Про державну податкову служ бу в Україні" та п.7.7 ст.7 Закону У країни "Про податок на додану вартість". Просять відмовити в задоволенні позову.

Прокурор, який керуючись ст аттею 35 Закону України "Про пр окуратуру" вступив у розгляд справи, в судовому засіданні заявлений позов не визнав. Пр осить відмовити в задоволенн і позову.

Розглянувши адмініст ративний позов, вислухавши п ояснення та заперечення стор ін, дослідивши письмові дока зи судом встановлено, що 24 вер есня 2009 року ГДПРІ ДПІ в м.Івано -Франківську Чорним Б.Я. н а підставі ст.11 Закону України "Про державну податкову служ бу в Україні" та п.7.7 ст.7 Закону У країни "Про податок на додану вартість" проведено докумен тальну невиїзну перевірку пр иватного підприємства "Франк івськ-Центр-Буд" з питань дост овірності формування податк ового кредиту та податкових зобов'язань по взаєморозраху нках з ПП "ОСОБА_5" за період з 26.06.2008 року по 31.12.2008 року, місцезн аходження суб'єкта господарю вання відповідно до свідоцтв а про державну реєстрацію: ву л.Академіка Сахарова, 23, м.Іван о-Франківськ.

За результатами пере вірки складено акт від 24 верес ня 2009 року № 12107/23-2/3593539.

В судовому засіданні судо м з' ясовано, що податковим о рганом встановлено порушенн я позивачем вимог пп.7.3.1, п.7.3, пп.7. 4.5 п.7.4 ст.7 Закону України "Про по даток на додану вартість" (із в несеними змінами та доповнен нями), в результаті чого заниж ено податок на додану вартіс ть в сумі 2319412,00 грн. за липень 2008 ро ку.

В процесі опрацювання сист еми обробки податкових зобов 'язань та податкового кредит у в розрізі контрагентів ПП "Ф ранківськ-Центр Буд" встанов лено, що за липень 2008 року (врах овуючи уточнюючий розрахуно к податкових зобов'язань по П ДВ ) ПП "Франківськ-Центр Буд" в ідобразило придбання ТМЦ від ПП "ОСОБА_5" (код 35227119, м.Львів) на суму 13943080,00 грн. (в т. ч. ПДВ 2319412,00 гр н.). За даним автоматизованого співставлення податкових зо бов'язань та податкового кре диту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України встанов лено розбіжність між податко вим кредитом та зобов'язання ми за липень 2008 року на 177571,00 грн.

Судом встановлено, що ПП "О СОБА_5" зареєстроване у 2007 роц і засновником ОСОБА_5. Одн ак, остання податкова звітні сть підприємством подана за перший квартал 2008 року. Згідно витягу з ЄДРПОУ, державним ре єстратором було внесено інфо рмацію про відсутність юриди чної особи за вказаною адрес ою.

Відповідно до постанови Ль вівського окружного адмініс тративного суду №2а-4879/08 від 27 ли стопада 2008 року припинено юри дичну особу - ПП "ОСОБА_5", ко д ЄДРПОУ 35227119.

21 лютого 2008 року громадянкою ОСОБА_5 передано всі прав а та обов'язки власника та зас новника ОСОБА_6. В той же ча с, ОСОБА_6 одночасно переб ував на посаді директора ПП "Ф ранківськ-Центр-Буд".

Діючи в порушення п.п. 7.4.5 п.7.4 ст .7 Закону України "Про додану в артість" ОСОБА_6 у податко вій декларації з податку на д одану вартість за липень 2008 ро ку, уточнюючому розрахунку т а розшифровках, які являютьс я офіційними документами, ві добразив податковий кредит н а суму 2319412,00 грн. ПДВ, який сформу вав за наслідками нібито про ведених операцій з придбання товарів від ПП "ОСОБА_5" на суму 13916472,00 грн.

На підставі протоколу до питу свідка від 11.08.2009 року, с кладеного старшим слідчим в ОВС слідчого відділу податко вої міліції ДПА в Івано-Франк івській області підполковни ком податкової міліції Пет рушкою В.І., по суті запитань ОСОБА_6 (як свідок по кримі нальній справі по ПП "Технобу дприлад") показав наступне, що за період з 22.02.2008 року по 04.08.2008 рок у на ПП "ОСОБА_5" найманих пр ацівників не було, складськи х та інших приміщень, в т.ч. оре ндованих не було, транспортн их засобів не було, господарс ько-фінансову діяльність під приємство не проводило, пост авку та отримання продукції не здійснювало, товаро-транс портних накладних, податкови х накладних підприємство не складало, печаткою не засвід чували.

Проведеною перевіркою вик лючено зі складу податкового кредиту податкові накладні про поставку товарів (наданн я послуг) ПП "ОСОБА_5" для ПП "Франківськ-Центр-Буд" підпис ані ОСОБА_8 Під час допиту податковою міліцією ДПА в Ів ано-Франківській області гро мадянин ОСОБА_8 засвідчив , що податкові накладні випис аних від імені ПП "ОСОБА_5" б ачить вперше, на підприємств ах "ОСОБА_5" та "Франківськ-Ц ентр-Буд" ніколи не працював, в казані копії накладних та ор игінали з яких зроблені копі ї підписані не ним, підпис на й ого зовсім не схожий. Хто підп исував ці документи йому не в ідомо. Таким чином, податкові накладні, які свідчать про по ставку товарів від ПП "ОСОБ А_5" підписані невстановлен ою особою.

В період з березня по липень 2008 року постачальником ПП "О СОБА_5" було ПП "Карат" (код 32993155, м.Жовква, Львівської обл.). За в казані місяці ПП "Карат" звіту вало про відсутність діяльно сті. УПМ ДПА в області було зді йснено виїзд до м.Жовква. В рез ультаті виїзду встановлено, що дане підприємство за юрид ичною адресою не знаходиться (повідомлення про відсутніс ть юридичної особи за місцем знаходження від 1 1.07.2008 р. №12598/10/29-0). З асновником, директором та бу хгалтером з початку реєстрац ії підприємства до лютого мі сяця 2008 року був гр. ОСОБА_9 ( ідентифікаційний номер НО МЕР_1), який з 25.06.2008 року по 13.01.2009 ро ку був засновником, директор ом та бухгалтером ПП "Технобу дприлад". Жовківським СВ РВ УМ ВС України у Львівській обла сті 21.08.2008 року порушена криміна льна справа за ч. З ст. 190 КК Укра їни за ознаками шахрайства в діях посадових осіб ПП "Карат ". 29.07.2009 року у зв'язку з не поданн ям податкової звітності прот ягом останніх 12 місяців ануль овано свідоцтво платника ПДВ .

Актом перевірки зроблено в исновок, що в порушення пп.7.3.1 п .7.3, п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону Украни "Пр о податок на додану вартість " занижено податок на додану в артість в сумі 2319412,00 грн. за липе нь 2008 року та винесено податко ве повідомлення-рішення №000156230 2/0 від 30.09.2009 року про визначення с уми податкового зобов'язання податку на додану вартість н а підставі пп.7.2.1, п.7.2, 7.4.1, 7.4.5, п.7.4, 7.5.1 п.7 .5 ст.7 Закону Украни "Про подат ок на додану вартість" та заст осування до платника штрафни х санкцій відповідно до пп.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону Украни "Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами" в сумі 1159706,00 грн. В резул ьтаті розгляду скарги ПП "Фра нківськ-Центр-Буд" ДПІ в м.Іван о-Франківську було залишено без задоволення скаргу підпр иємства, а повідомлення ріше ння без змін (податкове повід омленя-рішення винесене післ я розгляду апеляції платника від 15.12.2009 року №0001562302/1).

Відповідно до пункту 1 ста тті 11 Закону України "Про пода ток на додану вартість" невиї зною документальною перевір кою вважається перевірка, як а проводиться в приміщенні о ргану ДПС на підставі подани х податкових декларацій, зві тів та інших документів, пов'я заних з нарахуванням і сплат ою податків та зборів (обов'яз кових платежів), незалежно ві д способу їх подачі. Водночас , Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами" визначено поняття кам еральної перевірки, як перев ірки, що проводиться контрол юючим органом виключно на пі дставі даних, зазначених у по даткових деклараціях, без пр оведенняь будь-яких інших ви дів перевірок платника подат ків. Таким чином, перевірки, як і проводяться в приміщенні і нспекції диференціюються на документальні невиїзні (дос ліджуються податкові деклар ації, звіти та інші документи , пов'язані з нарахуванням і сп латою податків та зборів) та к амеральні (досліджуються вик лючно податкові декларації).

Відповідно до пп.7.2.6 п.7.2 ст.7 Зак ону України "Про податок на до дану вартість" від 03.04.1997 року № 168 /97-ВР (зі змінами та доповнення ми) зазначено, що податкова на кладна видається платником п одатку, який поставляє товар и (послуги), на вимогу їх отрим увача, та є підставою для нара хування податкового кредиту . У разі відмови з боку постача льника товарів (послуг) надат и податкову накладну або при порушенні ним порядку її зап овнення отримувач таких това рів (послуг) має право додати д о податкової декларації за з вітний податковий період зая ву зі скаргою на такого поста чальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового креди ту.

Згідно вимог п.2 ст.9 Закону Ук раїни "Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні" (із змінами та доповн еннями) первинні та зведені о блікові документи можуть бут и складені на паперових або м ашинних носіях і повинні мат и такі обов'язкові реквізити : назву документа (форми); дату і місце складання; назву підп риємства, від імені якого скл адено документ; зміст та обся г господарської операції; по сади осіб, відповідальних за здійснення господарської оп ерації і правильність її офо рмлення; особистий підпис аб о інші дані, що дають змогу іде нтифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господа рської операції.

Відповідно до підпункту 7.4.5 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть"( зі змінами та доповнення ми) не підлягають включенню д о складу податкового кредиту суми сплаченого (нараховано го) податку у зв'язку з придбан ням товарів (послуг), не підтве рджені податковими накладни ми чи митними деклараціями.

Пунктом 19 статті 2 Бюджетног о кодексу визначено, що доход и бюджету - це усі податкові, н еподаткові та інші надходжен ня на безповоротній основі, с правляння яких передбачено з аконодавством України. Доход и бюджету класифікуються за такими розділами: податкові надходження, неподаткові над ходження, доходи від операці й з капіталом, трансферти (ста ття 9 Бюджетного кодексу).

За змістом частини 2 статт і 9 Бюджетного кодексу податк овими надходженнями визнают ься передбачені податковими законами України загальноде ржавні і місцеві податки, збо ри та інші обов' язкові плат ежі. Підпунктом 3.2.1 пункту 3.2 ста тті 3 Закону України "Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами" визначено, що у випад ках, коли платник податків зг ідно із законами з питань опо даткування уповноважений ут римувати податок, збір (обов' язковий платіж), якими оподат ковуються інші особи, у тому ч ислі податок на додану варті сть, а також будь-які інші пода тки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків , зборів (обов' язкових плате жів) вважається бюджетним фо ндом, який належить державі а бо територіальній громаді та створюється від їх імені.

Таким чином, суд вважає, що у випадку перерахування підпр иємством коштів контрагенту без мети реального настання правових наслідків, з ціллю ф ормування податкового креди ту та, як наслідок, заниження о б' єкта оподаткування, неспл ати податків, то такі дії приз водять до втрат дохідної час тини Державного бюджету Укра їни.

При цьому, суд приймає до ув аги заперечення на адміністр ативний позов, з якого вбачає ться, що в ході проведення пер евірки податковим органом пр оведені вичерпні заходи щодо встановлення всіх обставин формування ПП "Франківськ-Це нтр-Буд" податкового кредиту та податкових зобов'язань по взаєморозрахунках з ПП "ОС ОБА_5 за період з 26.06.2008 року по 31 .12.2008 року.

В контексті наведеног о, приймаючи до уваги той факт , що відповідачем доведено пр авомірність спірних податко вих повідомлень-рішень, суд в важає, що правові підстави дл я задоволення позову відсутн і, а податкові повідомлення-р ішення № 0001562302/0 від 30.09.2009 року, № 0001562302 /1 від 15.12.2009 року та рішення № 33462/10/25-0 26/399/68 від 10.12.2009 року такими, що вине сені на підставі, в межах та у спосіб, передбачений Констит уцією та законами України і н е підлягають до скасування.

На підставі с т. 124 Конституції України, керу ючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна ска рга подається до адміністрат ивного суду апеляційної інст анції через суд першої інста нції, який ухвалив оскаржува не судове рішення. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 КАС У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.

Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинс тва України постанова набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексо м адміністративного судочин ства України, постанова суду першої інстанції набирає за конної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після п овернення апеляційної скарг и, відмови у відкритті апеляц ійного провадження або набра ння законної сили рішенням з а наслідками апеляційного пр овадження

Суддя: Кафарський В.В.

Постанова складен а в повному обсязі 16.08.2010 року.

Дата ухвалення рішення10.08.2010
Оприлюднено19.08.2010
Номер документу10775206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-233/10/0970

Постанова від 10.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Постанова від 10.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 22.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

Ухвала від 02.04.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Постанова від 10.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Кафарський В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні