Ухвала
від 07.12.2022 по справі 380/12981/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/12981/21

У Х В А Л А

про відстрочення виконання судового рішення

07 грудня 2022 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючий-суддя Кедик М.В.,

секретар судового засідання Савка В.А.,

за участю:

заявник (представник відповідача) не прибув

представник позивача не прибув

розглянувши у судовому засіданні заяву представника Львівської міської ради про відстрочення виконання судового рішення у справі № 380/12981/21 за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради про зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в :

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 01.06.2022 позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Львівської міської ради (пл. Ринок, м. Львів, 79006,ЄДРПОУ 04055896) про зобов`язання вчинити дії - задоволено повністю; зобов`язано Львівську міську раду розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка розташована на території Грядівської сільської ради Львівської міської територіальної громади, орієнтовною площею 0,10 га із цільовим призначенням - 02.01 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду; стягнуто з Львівської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань в користь ОСОБА_1 908,00 грн судових витрат.

21.10.2022 до суду надійшла заява Львівської міської ради про відстрочення виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 01.06.2022 у справі № 380/12981/21 до закінчення дії воєнного стану в Україні.

Заява мотивована тим, що Львівська міська рада не може виконати рішення суду у справі у зв`язку із внесенням Законом України від 24.03.2022 №2145-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" (далі - Закон №2145-ІХ) змін до Земельного кодексу України (далі - ЗК України), за змістом яких під час дії воєнного стану безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

У судове засідання учасники справи не прибули, хоча суд у встановленому порядку повідомив їх про дату, час і місце розгляду заяви, тому з урахуванням положень частини четвертої статті 229, частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд вказаної заяви проведено судом в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання.

Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд зазначає таке.

Відповідно до частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Частиною третьою статті 378 КАС України встановлено, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Згідно з частиною четвертою статті 378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відповідно до частини п`ятої статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Норми КАС України не встановлюють вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення. Водночас обов`язковою умовою відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є доведення заявником факту існування обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим.

Як обґрунтовує заявник свою заяву, основною обставиною, що перешкоджає виконанню судового рішення, є внесення змін до ЗК України, які встановлюють особливості регулювання земельних відносин у період дії воєнного стану, і така обставина виникла з 07.04.2022.

Так 07.04.2022 набрав чинності Закон № 2145-ІХ, яким розділ Х Перехідні положення ЗК України доповнено пунктами 27 і 28 та за змістом підпункту 5 пункту 27 розділу Х Перехідні положення ЗК України під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей, зокрема, безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.

Тобто, Закон № 2145-IX встановлює беззаперечну заборону під час дії воєнного стану на вчиненні дій щодо безоплатної передачі земель державної, комунальної власності у приватну власність, а також надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі та формування земельної ділянки.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні (затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ) в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Надалі строк дії воєнного стану продовжено Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні (затвердженим Законом України від 14.03.2022 №2119-ІХ), Указом Президента України від 18.04.2022 №259/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні (затвердженим Законом України від 21.04.2022 №2212-ІХ), Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022 (затвердженим Законом України від 22.05.2022 № 2263-ІХ), Указом Президента України від 12.08.2022 № 573/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні (затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-ІХ) - з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб. Востаннє строк дії воєнного стану в Україні продовжено Указом Президента України від 07.11.2022 № 757/2022 (затвердженим Законом України від 16.11.2022 № 2738-IX) з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 р. строком на 90 діб.

Отже, на час розгляду заяви про відстрочення виконання рішення суду в Україні діє воєнний стан (згідно з останнім Указом Президента України від 07.11.2022 № 757/2022), а надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою безоплатної передачі земельної ділянки у власність заборонено на підставі підпункту 5 пункту 27 розділу Х Перехідні положення ЗК України і така обставина існує з 07.04.2022 (з дня набрання чинності Законом № 2145-ІХ). При цьому законодавець не встановив особливостей застосування зазначеної заборони щодо надання дозволів на розроблення документації із землеустрою (на виконання рішення суду або у загальному порядку).

Судом враховано, що відстрочення виконання рішення суду не передбачає звільнення боржника від виконання судового рішення, а є лише відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення суду на певний строк та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке. Строки відтермінування перебувають у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду.

Незважаючи на те, що за рішенням суду від 01.06 2022 відповідача зобов`язано лише розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, виконання цього рішення відповідачем у бажаний для позивача спосіб (шляхом задоволення її заяви та надання відповідного дозволу) вочевидь є неможливим через встановлену законодавчу заборону у наданні відповідних дозволів, а прийняття відповідачем іншого рішення (про відмову в наданні дозволу) не буде відповідати очікуваним інтересам позивача.

З урахуванням наведеного суд дійшов висновку про існування на даний час обставин, які унеможливлюють належне виконання відповідачем рішення суду в зобов`язальній частині, а тому відповідно до частини третьої статті 378 КАС України наявні підстави для відстрочення виконання судового рішення в цій частині до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.

Керуючись ст.ст. 243, 248, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в :

заяву представника Львівської міської ради про відстрочення виконання рішення по справі № 380/12981/21 за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради про зобов`язання вчинити дії - задовольнити.

Відстрочити виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 01.06.2022 у справі № 380/12981/21 до припинення (скасування) воєнного стану в Україні.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

СуддяКедик М.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2022
Оприлюднено12.12.2022
Номер документу107753825
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —380/12981/21

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Рішення від 31.05.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні