Справа № 420/12673/21
УХВАЛА
07 грудня 2022 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Глуханчука О.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відстрочення виконання рішення суду,
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала справа №420/12673/21 за позовом ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області.
Рішенням суду від 27 вересня 2021 року у справі № 420/12673/21 задоволено частково адміністративний позов ОСОБА_1 до Подільської міської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити певні дії.
Суд вирішив: Визнати протиправною бездіяльність Подільської міської ради Подільського району Одеської області щодо не розгляду клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 (вх.№1479 від 07.06.2021) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2 га у власність для відведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 Земельного кодексу України, за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради Подільського району Одеської області, за встановленою законом процедурою. Зобов`язати Подільську міську раду Подільського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 (вх.№1479 від 07.06.2021) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2 га у власність для відведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 Земельного кодексу України, за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради Подільського району Одеської області, із урахуванням висновків суду. В задоволенні решти позовних вимог - відмовити. Стягнути з Подільської міської ради Подільського району Одеської області (код ЄДРПОУ 33909986; 66300, Одеська область, м. Подільськ, просп. Шевченка, 2) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) судові витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 1500, 00 грн. (одна тисяча п`ятсот гривень).
28 жовтня 2021 року рішення суду у справі № 420/12673/21 набрало законної сили.
16 листопада 2021 року Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист про зобов`язання Подільську міську раду Подільського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 (вх.№1479 від 07.06.2021) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2 га у власність для відведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 Земельного кодексу України, за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради Подільського району Одеської області, із урахуванням висновків суду.
Також Одеським окружним адміністративним судом видано 16 листопада 2021 року виконавчий лист про стягнення з Подільської міської ради Подільського району Одеської області (код ЄДРПОУ 33909986; 66300, Одеська область, м. Подільськ, просп. Шевченка, 2) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) судові витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 1500, 00 грн. (одна тисяча п`ятсот гривень).
Ухвалою суду від 08 липня 2022 року задоволено заяву ОСОБА_1 про зміну способу і порядку виконання рішення суду від 27 вересня 2021 року у справі № 420/12673/21. Змінено спосіб виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 року у справі №420/12673/21, а саме: Стягнути з виконавчого комітету Подільської міської ради Подільського району Одеської області (66300, Одеська область, м. Подільськ, проспект Шевченка, 2, ЄДРПОУ 04056960) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; АДРЕСА_1 ) судові витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 1500, 00 грн. (одна тисяча п`ятсот гривень).
18 листопада 2022 року до суду засобами електронного зв`язку надійшла заява від Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відстрочення виконання рішення суду від 27 вересня 2021 року у справі на строк до скасування воєнного стану в Україні в частині зобов`язання Подільської міської ради Подільського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 (вх.№1479 від 07.06.2021) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2 га у власність для відведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 Земельного кодексу України, за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради Подільського району Одеської області.
Заява обґрунтована тим, що Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану № 2145- IX від 24.03.2022 року внесені зміни до Розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України, який доповнено пунктом 27, де у підпункті 5) зазначено, що під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
З огляду на внесені зміни законом №2145- IX від 24.03.2022 року, заявник вважає, що виконання рішення суду від 27 вересня 2021 року у справі № 420/12673/21 буде можливим тільки після скасування воєнного стану.
Посилаючись на те, що воєнний стан діє та продовжується, заявник стверджує про необхідність відстрочення виконання рішення суду у зобов`язальній його частині.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 378 КАС України, за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
З огляду на те, що розгляд справи здійснювався за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження), суд вважає можливим розглянути заяву позивача про зміну способу і порядку виконання рішення суду в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про відстрочення виконання рішення суду у зазначеній справі, суд дійшов наступного.
Відповідно до ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
За приписами ч.ч.1-2 ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Частиною третьою статті 378 КАС України визначеного, що підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Згідно з ч. 4 ст. 378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відповідно до ч. 5 ст. 378 КАС України, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
Отже, підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк.
Разом з тим, під обґрунтованими підставами слід розуміти наявність виключних обставин, які є об`єктивно непереборними, тобто, такими, що ускладнюють або унеможливлюють виконання рішення суду, зазначення настання обставин, що дозволяють виконати рішення суду протягом визначеного терміну. Наявність таких обставин має бути підтверджено належними та допустимими доказами.
У заяві про відстрочення виконання судового рішення заявник посилається на Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану № 2145-ІХ від 24.03.2022 року.
Зокрема заборону під час дії воєнного стану на безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану від 24.03.2022 № 2145-IX, Розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено пунктами 27 і 28 такого змісту, зокрема.
Розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнено підпунктом 5 пункту 27 такого змісту: 27. Під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей: 5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється..
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12.05.2015 №389-VIII, воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
За правилами частини першої статті 7 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12.05.2015№389-VIII, воєнний стан на всій території України або в окремих її місцевостях припиняється після закінчення строку, на який його було введено.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Строк дії воєнного стану в Україні неодноразово продовжений та діє на дату розгляду заяви про відстрочення виконання рішення суду.
Отже, обставини, на які посилається заявник відповідають дійсності: на всій території України введено воєнний стан; до Земельного кодексу України внесені зміни Законом від 24.03.2022 № 2145-IX, якими передбачена заборона на безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, а також на надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації.
Надаючи оцінку тому, чи є зазначені обставини такими, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, суд зазначає таке.
Рішенням суду від 27 вересня 2021 року у справі № 420/12673/21 зобов`язано Подільську міську раду Подільського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 (вх.№1479 від 07.06.2021) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2 га у власність для відведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 Земельного кодексу України, за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради Подільського району Одеської області, із урахуванням висновків суду.
Суд зазначає, що з урахуванням чинної заборони на надання дозволів на розроблення документації із землеустрою під час дії воєнного стану, встановленої Законом від 24.03.2022 № 2145-IX, п.п.5 п.27 Перехідних положень Земельного кодексу України, у зв`язку із надзвичайною подією запровадженням воєнного стану, фактично унеможливлює прийняття позитивного рішення на користь позивача, чим позбавляє його права на ефективний захист своїх прав.
Суд враховує, що спірні правовідносини виникли до введення воєнного стану, але з огляду на внесені зміни законом №2145-IX від 24.03.2022 року, належне виконання даного судового рішення буде можливим тільки після скасування воєнного стану.
Таким чином, оскільки Законом від 24.03.2022 № 2145-IX передбачена заборона на безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність, а також на надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації, а надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність є етапом реалізації права позивача на отримання земельної ділянки у власність, суд дійшов висновку про наявність підстав для відстрочення виконання рішення суду від 27 вересня 2021 року у справі №420/12673/21- до скасування чи припинення воєнного стану в Україні.
За таких обставин, клопотання відповідача є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 4, 248, 256, 372, 378 КАС України,
УХВАЛИВ:
Заяву Подільської міської ради Подільського району Одеської області про відстрочення виконання рішення суду від 27 вересня 2021 року у справі № 420/12673/21 задовольнити.
Відстрочити виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2021 року у справі № 420/12673/21 у частині зобов`язання Подільської міської ради Подільського району Одеської області розглянути клопотання ОСОБА_1 від 06.06.2021 (вх.№1479 від 07.06.2021) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2 га у власність для відведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом б частини 1 статті 121 Земельного кодексу України, за рахунок несформованих земельних ділянок, що передані у власність Подільської міської ради Подільського району Одеської області, із урахуванням висновків суду, - до скасування чи припинення воєнного стану в Україні.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.В. Глуханчук
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2022 |
Оприлюднено | 12.12.2022 |
Номер документу | 107754033 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні