Постанова
від 17.11.2022 по справі 372/4155/18
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 372/4155/18

Апеляційне провадження №22-ц/824/12396/2022

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 листопада 2022 року місто Київ

Київський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого судді Журби С.О.,

суддів Писаної Т.О., Приходька К.П.,

за участю секретаря Сас Ю.В.,

розглянувши справу за апеляційною скаргою прокуратури Київської області на рішення Обухівського районного суду Київської області від 23 грудня 2019 року у справі за позовом Бориспільської місцевої прокуратури Київської області в інтересах Обухівської міської ради, Київського обласного та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства, Державного підприємства «Київське лісове господарство» до Обухівської районної державної адміністрації, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 , ОСОБА_27 , ОСОБА_28 , ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_51 , ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 , треті особи: ОСОБА_57 , ОСОБА_58 , ОСОБА_59 , ОСОБА_60 , ОСОБА_61 , ОСОБА_62 , ОСОБА_63 , ОСОБА_64 , ОСОБА_27 , ОСОБА_65 , ОСОБА_66 , ОСОБА_67 , ОСОБА_68 , ОСОБА_69 , ОСОБА_70 , ОСОБА_71 , ОСОБА_72 , ОСОБА_73 , ОСОБА_74 , ОСОБА_75 , ОСОБА_76 , ОСОБА_77 , ОСОБА_78 , ОСОБА_79 , ОСОБА_80 , ОСОБА_81 , ОСОБА_82 , ОСОБА_83 ОСОБА_84 , ОСОБА_85 , ОСОБА_86 , ОСОБА_87 , ОСОБА_88 , ОСОБА_89 , ОСОБА_90 , ОСОБА_91 , ОСОБА_92 , ОСОБА_93 , ОСОБА_94 , ОСОБА_95 , ОСОБА_96 , ОСОБА_97 , ОСОБА_98 , ОСОБА_99 , ОСОБА_100 , ОСОБА_101 , ОСОБА_102 , ОСОБА_103 , ОСОБА_104 , ОСОБА_105 , ОСОБА_106 , ОСОБА_107 , ОСОБА_108 , ОСОБА_109 , ОСОБА_110 , ОСОБА_111 , ОСОБА_112 , ОСОБА_113 , ОСОБА_114 , ОСОБА_115 , ОСОБА_116 , ОСОБА_117 , ОСОБА_118 , ОСОБА_119 , ОСОБА_120 , ОСОБА_121 , ОСОБА_122 , ОСОБА_123 , ОСОБА_124 , ОСОБА_125 , ОСОБА_126 , ОСОБА_127 , ОСОБА_128 , ОСОБА_129 , ОСОБА_130 , ОСОБА_131 , ОСОБА_132 , ОСОБА_133 , ОСОБА_134 , ОСОБА_135 , ОСОБА_136 , ОСОБА_137 , ОСОБА_138 , ОСОБА_139 , ОСОБА_140 , ОСОБА_141 , ОСОБА_142 , ОСОБА_143 , ОСОБА_144 , ОСОБА_145 , ОСОБА_146 , ОСОБА_147 , ОСОБА_148 , про визнання незаконними та скасування розпоряджень та витребування земельних ділянок з чужого незаконного володіння,

В С Т А Н О В И В:

У грудні 2018 року позивач звернувся до суду із позовом про визнання незаконними та скасування розпоряджень та витребування земельних ділянок з чужого незаконного володіння.

В обґрунтування позову зазначив, що Обухівською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження від 30 грудня 2004 року № 917 «Про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки для надання її Садівницькому товариству «Флора» під ведення садівництва» за рахунок державних земель Обухівської міської ради Київської області. Водночас Садівницьке товариство «Флора» (далі - СТ «Флора») проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої на території Обухівської міської ради, загальною площею 16,08 га, не подавався та у встановленому законом порядку не затверджувався. Земельна ділянка сформована не була та в оренду СТ «Флора» не передавалася. Викладене підтверджується листом Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 19 березня 2018 року № 10-10-0.222-4102/2-18. Разом з тим Обухівською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження від 06 грудня 2007 року № 1861 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки 134-ом громадянам в громадській організації с/т «Флора» в адміністративних межах Обухівської міської ради Обухівського району Київської області». У подальшому, на підставі розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 05 лютого 2008 року № 118 затверджено зазначену технічну документацію із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки 134-ом громадянам (згідно з додатком) для ведення садівництва в СТ «Флора» загальною площею 16,0797 га в адміністративних межах Обухівської міської ради Обухівського району Київської області та передано у власність 134-ом громадянам (згідно з додатком) земельні ділянки.

У зв`язку з викладеним Управління земельних ресурсів у Обухівському районі 24 липня 2008 року 134-ом громадянам видало державні акти на право власності на земельні ділянки, площею 0,12 га, кожна, для ведення садівництва, що розташовані на території СТ «Флора» Обухівської міської ради Обухівського району Київської області з подальшим переходом права власності до інших осіб: серія ЯЖ № 227403 на право власності ОСОБА_57 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0135; серія ЯЖ № 227404 на право власності ОСОБА_58 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0136; серія ЯЖ № 227405 на право власності ОСОБА_59 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0137; серія ЯЖ № 227406 на право власності ОСОБА_60 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0138; серія ЯЖ № 227407 на право власності ОСОБА_61 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0139; серія ЯЖ № 227408 на право власності ОСОБА_62 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0140; серія ЯЖ № 227409 на право власності ОСОБА_63 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0141; серія ЯЖ № 227410 на право власності ОСОБА_64 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0142; серія ЯЖ № 227411 на право власності ОСОБА_27 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0143; серія ЯЖ № 227412 на право власності ОСОБА_65 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0144; серія ЯЖ № 227413 на право власності ОСОБА_66 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0145; серія ЯЖ № 227414 на право власності ОСОБА_67 на земельну ділянку із кадастровим номером 3223110100:01:018:0146; серія ЯЖ № 227415 на право власності ОСОБА_68 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0147; серія ЯЖ № 227416 на право власності ОСОБА_69 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0148; серія ЯЖ № 227417 на право власності ОСОБА_70 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0149; серія ЯЖ № 227418 на право власності ОСОБА_71 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0150; серія ЯЖ № 227419 на право власності ОСОБА_72 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0151; серія ЯЖ № 227420 на право власності ОСОБА_73 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0152; серія ЯЖ № 227421 на право власності ОСОБА_74 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0153; серія ЯЖ № 227422 на право власності ОСОБА_75 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0154; серія ЯЖ № 227423 на право власності ОСОБА_76 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0155; серія ЯЖ № 227424 на право власності ОСОБА_77 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0156; серії ЯЖ № 227425 на право власності ОСОБА_78 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0157; серія ЯЖ № 227426 на право власності ОСОБА_79 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0158; серія ЯЖ № 227427 на право власності ОСОБА_80 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0159; серія ЯЖ № 227428 на право власності ОСОБА_81 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0160; серія ЯЖ № 227429 на право власності ОСОБА_82 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0161; серії ЯЖ № 227430 на право власності ОСОБА_83 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0162; серія ЯЖ № 227431 на право власності ОСОБА_84 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0163; серія ЯЖ № 227432 на право власності ОСОБА_85 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0164; серія ЯЖ № 227433 на право власності ОСОБА_86 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0165; серія ЯЖ № 227434 на право власності ОСОБА_89 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0166; серія ЯЖ № 227435 на право власності ОСОБА_88 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0167; серія ЯЖ № 227436 на право власності ОСОБА_89 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0168; серія ЯЖ № 227437 на право власності ОСОБА_92 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0169; серія ЯЖ № 227438 на право власності ОСОБА_93 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0170; серія ЯЖ № 227439 на право власності ОСОБА_94 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0171; серія ЯЖ № 227440 на право власності ОСОБА_95 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0172; серія ЯЖ № 227441 на право власності ОСОБА_7 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0173; серія ЯЖ № 227442 на право власності ОСОБА_8 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0174; серія ЯЖ № 227443 на право власності ОСОБА_96 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0175; серії ЯЖ № 227444 на право власності ОСОБА_97 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0176; серія ЯЖ № 227445 на право власності ОСОБА_11 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0177; серія ЯЖ № 227446 на право власності ОСОБА_98 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0178; серія ЯЖ № 227447 на право власності ОСОБА_13 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0179; серія ЯЖ № 227448 на право власності ОСОБА_13 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0180; серія ЯЖ № 227449 на право власності ОСОБА_14 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0181; серія ЯЖ № 227450 на право власності ОСОБА_15 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0182; серія ЯЖ № 227451 на право власності ОСОБА_16 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0183; серія ЯЖ № 227452 на право власності ОСОБА_17 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0184; серія ЯЖ № 227453 на право власності ОСОБА_18 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0185; серія ЯЖ № 227454 на право власності ОСОБА_99 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0186; серія ЯЖ № 227455 на право власності ОСОБА_20 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0187; серія ЯЖ № 227456 на право власності ОСОБА_21 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0188; серія ЯЖ № 227457 на право власності ОСОБА_22 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0189; серія ЯЖ № 227458 на право власності ОСОБА_23 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0190; серія ЯЖ № 227459 на право власності ОСОБА_100 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:019; серія ЯЖ № 227460 на право власності ОСОБА_101 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0192; серія ЯЖ № 227461 на право власності ОСОБА_102 на земельну ділянку із кадастровим номером 3223110100:01:018:0193; серія ЯЖ № 227462 на право власності ОСОБА_103 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0194; серія ЯЖ № 227463 на право власності ОСОБА_104 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0195; серія ЯЖ № 227464 на право власності ОСОБА_24 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0196; серія ЯЖ № 227465 на право власності ОСОБА_25 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0197; серія ЯЖ № 227466 на право власності ОСОБА_26 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0198; серія ЯЖ №227467 на право власності ОСОБА_105 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0199; серія ЯЖ № 227468 на право власності ОСОБА_106 на земельну ділянку із кадастровим номером 3223110100:01:018:0200; серія ЯЖ № 227469 на право власності ОСОБА_107 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0201; серія ЯЖ № 227470 на право власності ОСОБА_108 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0202; серія ЯЖ № 227471 на право власності ОСОБА_28 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0203; серія ЯЖ № 227472 на право власності ОСОБА_29 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0204; серія ЯЖ № 227473 на право власності ОСОБА_109 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0205; серія ЯЖ № 227474 на право власності ОСОБА_110 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0206; серія ЯЖ № 227475 на право власності ОСОБА_111 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0207; серія ЯЖ № 227476 на право власності ОСОБА_112 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0208; серія ЯЖ № 227477 на право власності ОСОБА_30 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0209; серія ЯЖ № 227478 на право власності ОСОБА_31 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0210; серія ЯЖ № 227479 на право власності ОСОБА_32 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0211; серія ЯЖ № 227480 на право власності ОСОБА_33 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0212; серія ЯЖ № 227481 на право власності ОСОБА_34 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0213; серія ЯЖ №227482 на право власності ОСОБА_35 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0214; серія ЯЖ № 227483 на право власності ОСОБА_36 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0215; серія ЯЖ № 227484 на право власності ОСОБА_37 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0216; серія ЯЖ № 227485 на право власності ОСОБА_38 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0217; серія ЯЖ № 227486 на право власності ОСОБА_39 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0218; серія ЯЖ № 227487 на право власності ОСОБА_40 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0219; серія ЯЖ № 27488 на право власності ОСОБА_41 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0220; серія ЯЖ № 227489 на право власності ОСОБА_42 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0221; серія ЯЖ № 227490 на право власності ОСОБА_113 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0222; серія ЯЖ № 227491 на право власності ОСОБА_114 на земельну ділянку із кадастровим номером 3223110100:01:018:0223; серія ЯЖ № 227492 на право власності ОСОБА_115 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018; серія ЯЖ № 227493 на право власності ОСОБА_116 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0225; серія ЯЖ № 227494 на право власності ОСОБА_45 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0226; серія ЯЖ № 227495 на право власності ОСОБА_117 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0227; серія ЯЖ № 227496 на право власності ОСОБА_118 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0228; серія ЯЖ № 227497 на право власності ОСОБА_119 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0229; серія ЯЖ № 227498 на право власності ОСОБА_120 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0230; серія ЯЖ № 227499 на право власності ОСОБА_121 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0231; серія ЯЖ № 227500 на право власності ОСОБА_122 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0232; серія ЯЖ № 227501 на право власності ОСОБА_123 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0233; серія ЯЖ № 227502 на право власності ОСОБА_124 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0234; серія ЯЖ № 227503 на право власності ОСОБА_125 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0235; серія ЯЖ № 227504 на право власності ОСОБА_47 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0236; серія ЯЖ № 227505 на право власності ОСОБА_126 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0237; серія ЯЖ № 227506 на право власності ОСОБА_127 земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0238; серія ЯЖ № 227507 на право власності ОСОБА_128 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0239; серія ЯЖ № 227508 на право власності ОСОБА_48 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0240; серія ЯЖ № 227509 на право власності ОСОБА_49 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0241; серія ЯЖ № 227510 на право власності ОСОБА_50 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0242; серії ЯЖ № 227511 на право власності ОСОБА_51 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0243; серія ЯЖ № 227512 на право власності ОСОБА_52 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0244; серія ЯЖ № 227513 на право власності ОСОБА_129 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0245; серія ЯЖ № 227514 на право власності ОСОБА_130 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0246; серії ЯЖ № 227515 на право власності ОСОБА_131 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0247; серія ЯЖ № 227516 на право власності ОСОБА_132 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0248; серії ЯЖ № 227517 на право власності ОСОБА_133 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0249; серія ЯЖ № 227518 на право власності ОСОБА_134 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0250; серія ЯЖ № 227519 на право власності ОСОБА_53 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0251; серія ЯЖ № 227520 на право власності ОСОБА_135 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0252; серія ЯЖ № 227521 на право власності ОСОБА_136 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0253; серія ЯЖ № 227522 на право власності ОСОБА_137 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0254; серія ЯЖ № 227523 на право власності ОСОБА_138 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0255; серія ЯЖ № 227524 на право власності ОСОБА_139 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0256; серія ЯЖ № 227525 на право власності ОСОБА_140 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0257; серія ЯЖ № 227526 на право власності ОСОБА_141 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0258; серія ЯЖ № 227527 на право власності ОСОБА_54 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0259; серія ЯЖ № 227528 на право власності ОСОБА_142 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0260; серія ЯЖ № 227529 на право власності ОСОБА_55 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0261; серія ЯЖ № 227530 на право власності ОСОБА_143 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0262; серія ЯЖ № 227531 на право власності ОСОБА_144 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0263; серія ЯЖ № 227532 на право власності ОСОБА_145 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0264; серія ЯЖ № 227533 на право власності ОСОБА_146 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0265; серія ЯЖ № 227534 на право власності ОСОБА_147 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0266; серія ЯЖ № 227535 на право власності ОСОБА_148 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0267; серія ЯЖ № 227536 на право власності ОСОБА_56 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0268.

Надалі право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0135, 3223110100:01:018:0136, 3223110100:01:018:0137, 3223110100:01:018:0138, 3223110100:01:018:0139 перейшло до ОСОБА_1 та об`єднані в одну, якій присвоєно кадастровий номер 3223110100:01:018:0290, загальною площею 0,5999 га та цільовим призначенням для індивідуального садівництва.

Земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0140, 3223110100:01:018:0141, 3223110100:01:018:0142, 3223110100:01:018:0143, 3223110100:01:018:0144, 3223110100:01:018:0145 відчужені на користь ОСОБА_1 та об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0291, загальною площею 0,72 га та цільовим призначенням - для індивідуального садівництва. Відповідно до інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку власником земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:018:0291 наразі передано ОСОБА_2 .

Право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0146, 3223110100:01:018:0147, 3223110100:01:018:0148, 3223110100:01:018:0149, 3223110100:01:018:0150 перейшло до ОСОБА_1 та об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0292, загальною площею 0,6 га та цільовим призначенням - для індивідуального садівництва.

Земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0151, 3223110100:01:018:0152, 3223110100:01:018:0153, 3223110100:01:018:0154, 3223110100:01:018:0155, 3223110100:01:018:0156, 3223110100:01:018:0157, 3223110100:01:018:0158 відчужені на користь ОСОБА_1 та об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0294, загальною площею 0,96 га та цільовим призначенням - для індивідуального садівництва. Відповідно до інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, власником земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:018:0294 наразі є ОСОБА_2 .

Право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0159, 3223110100:01:018:0160, 3223110100:01:018:0161, 3223110100:01:018:0162, 3223110100:01:018:0163 перейшло до ОСОБА_1 та об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0293, загальною площею 0,6 га та цільовим призначенням - для індивідуального садівництва.

Земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0164, 3223110100:01:018:0165, 3223110100:01:018:0166, 3223110100:01:018:0167, 3223110100:01:018:0191, 3223110100:01:018:0192, 3223110100:01:018:0193, 3223110100:01:018:0194 об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0287, загальною площею 0, 9598 га та цільовим призначенням - для ведення особистого підсобного господарства, садівництва, городництва, сінокосіння і випасання худоби, яка на праві спільної часткової власності перейшла у володіння ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0168 перейшло до ОСОБА_90 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 21 травня 2015 року № 9790870. Далі право власності на зазначену земельну ділянку перейшло до ОСОБА_91 , про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 01 червня 2015 року № 9867262. У подальшому право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0168 перейшло до ОСОБА_5 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 13 липня 2015 року № 10390760.

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0169 перейшло до ОСОБА_90 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 21 травня 2015 року № 9791116. Далі право власності на зазначену земельну ділянку перейшло до ОСОБА_91 , про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 01 червня 2015 року № 9867274. У подальшому право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0169 перейшло до ОСОБА_5 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 13 липня 2015 року № 10390960.

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0170 перейшло до ОСОБА_90 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 21 травня 2015 року № 9790985. Далі право власності на зазначену земельну ділянку перейшло до ОСОБА_91 , про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 01 червня 2015 року № 9867284. У подальшому право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0170 перейшло до ОСОБА_6 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 13 липня 2015 року № 10389148.

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0171 перейшло до ОСОБА_90 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 21 травня 2015 року № 9791024. Далі право власності на зазначену земельну ділянку перейшло до ОСОБА_91 , про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 01 червня 2015 року № 9867295. У подальшому право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0171 перейшло до ОСОБА_6 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 13 липня 2015 року № 10389507.

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0172 перейшло до ОСОБА_90 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 21 травня 2015 року № 9791053. Далі право власності на зазначену земельну ділянку перейшло до ОСОБА_91 , про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 01 червня 2015 року № 9867304. У подальшому право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0172 перейшло до ОСОБА_6 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 13 липня 2015 року № 10389758. Власником земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:018:0176 відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, на цей час є ОСОБА_10 .

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0186 перейшло до ОСОБА_90 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності № 9790927 від 21 травня 2015 року. Далі право власності на зазначену земельну ділянку перейшло до ОСОБА_91 , про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 01 червня 2015 року № 9867317. У подальшому право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0186 перейшло до ОСОБА_19 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 12 серпня 2015 року № 10767117.

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0195 перейшло до ОСОБА_90 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 21 травня 2015 року № 9791085. Далі право власності на зазначену земельну ділянку перейшло до ОСОБА_91 , про що до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 01 червня 2015 року № 9867329. У подальшому право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0195 перейшло до ОСОБА_19 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 12 серпня 2015 року № 10767709.

Власником земельних ділянок з кадастровими номерами 3223110100:01:018:0205, 3223110100:01:018:0206, 3223110100:01:018:0207, 3223110100:01:018:0208 відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку на даний час є ОСОБА_27 .

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0222 перейшло до ОСОБА_43 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності № 19485096 від 14 березня 2017 року.

Власником земельних ділянок з кадастровим номером 3223110100:01:018:0223, 3223110100:01:018:0224 відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку наразі є ОСОБА_9 .

Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0225 перейшло до ОСОБА_44 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 15 березня 2017 року № 19538673. Право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0227 перейшло до ОСОБА_46 , у зв`язку з чим до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено запис про право власності від 24 червня 2014 року № 6109948.

Власником земельних ділянок з кадастровими номерами 3223110100:01:018:0228, 3223110100:01:018:0229, 3223110100:01:018:0230, 3223110100:01:018:0231, 3223110100:01:018:0232, 3223110100:01:018:0233, 3223110100:01:018:0234, 3223110100:01:018:0235, 3223110100:01:018:0237, 3223110100:01:018:0238, 3223110100:01:018:0239, 3223110100:01:018:0245, 3223110100:01:018:0246, 3223110100:01:018:0247, 3223110100:01:018:0248, 3223110100:01:018:0249, 3223110100:01:018:0250, 3223110100:01:018:0252, 3223110100:01:018:0253, 3223110100:01:018:0254, 3223110100:01:018:0255, 3223110100:01:018:0256, 3223110100:01:018:0257, 3223110100:01:018:0258, 3223110100:01:018:026, 3223110100:01:018:0262, 3223110100:01:018:0263, 3223110100:01:018:0264, 3223110100:01:018:0265, 3223110100:01:018:0266, 3223110100:01:018:0267 відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку наразі є ОСОБА_27 .

Земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0173, 3223110100:01:018:0174, 3223110100:01:018:0175, 3223110100:01:018:0177, 3223110100:01:018:0178, 3223110100:01:018:0179, 3223110100:01:018:0180, 3223110100:01:018:0181, 3223110100:01:018:0182, 3223110100:01:018:0183, 3223110100:01:018:0184, 3223110100:01:018:0185, 3223110100:01:018:0187, 3223110100:01:018:0188, 3223110100:01:018:0189, 3223110100:01:018:0190, 3223110100:01:018:0196, 3223110100:01:018:0197, 3223110100:01:018:0198, 3223110100:01:018:0199, 3223110100:01:018:0200, 3223110100:01:018:0201, 3223110100:01:018:0202, 3223110100:01:018:0203, 3223110100:01:018:0204, 3223110100:01:018:0209, 3223110100:01:018:0210, 3223110100:01:018:0211, 3223110100:01:018:0212, 3223110100:01:018:0213, 3223110100:01:018:0214, 3223110100:01:018:0215, 3223110100:01:018:0216, 3223110100:01:018:0217, 3223110100:01:018:0218, 3223110100:01:018:0219, 3223110100:01:018:0220, 3223110100:01:018:0221, 3223110100:01:018:0226, 3223110100:01:018:0236, 3223110100:01:018:0240, 3223110100:01:018:0241, 3223110100:01:018:0242, 3223110100:01:018:0243, 3223110100:01:018:0244, 3223110100:01:018:0250, 3223110100:01:018:025, 3223110100:01:018:0259, 3223110100:01:018:0261, 3223110100:01:018:0268 залишились у власності осіб, яким їх передали розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 05 лютого 2008 року № 118.

Прокурор стверджував, що вказані земельні ділянки вибули з державної власності незаконно, у зв`язку з чим вважав, що розпорядження Обухівської районної державної адміністрації щодо передачі їх у приватну власність громадян підлягають визнанню незаконними та скасуванню, а земельні ділянки - витребуванню на користь держави.

Рішенням Обухівського районного суду Київської області від 23 грудня 2019 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду у лютому 2020 року позивач направив апеляційну скаргу.

Постановою Київського апеляційного суду від 18 серпня 2021 року апеляційну скаргу прокуратури Київської області задоволено. Рішення Обухівського районного суду Київської області від 23 грудня 2019 року скасовано і ухвалено нове судове рішення. Позов прокурора Бориспільської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Обухівської міської ради, Київського обласного та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства, ДП «Київське лісове господарство» задоволено. Визнано незаконними та скасовано розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 06 грудня 2007 року № 1861 та від 05 лютого 2008 року № 118. Витребувано на користь держави в особі Обухівської міської ради з чужого незаконного володіння земельні ділянки з такими кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0290, 3223110100:01:018:0291, 3223110100:01:018:0292, 3223110100:01:018:0294, 3223110100:01:018:0293, 3223110100:01:018:0287, 3223110100:01:018:0168, 3223110100:01:018:0169, 3223110100:01:018:0170, 3223110100:01:018:0171, 3223110100:01:018:0172, 3223110100:01:018:0173, 3223110100:01:018:0174, 3223110100:01:018:0175, 3223110100:01:018:0176, 3223110100:01:018:0177, 3223110100:01:018:0178, 3223110100:01:018:0179, 3223110100:01:018:0180, 3223110100:01:018:0181, 3223110100:01:018:0182, 3223110100:01:018:0183, 3223110100:01:018:0184, 3223110100:01:018:0186, 3223110100:01:018:0187, 3223110100:01:018:0188, 3223110100:01:018:0189, 3223110100:01:018:0190, 3223110100:01:018:0195, 3223110100:01:018:0196, 3223110100:01:018:0197, 3223110100:01:018:0198, 3223110100:01:018:0199, 3223110100:01:018:0200, 3223110100:01:018:0201, 3223110100:01:018:0202, 3223110100:01:018:0203, 3223110100:01:018:0204, 3223110100:01:018:0205, 3223110100:01:018:0206, 3223110100:01:018:0207, 3223110100:01:018:0208, 3223110100:01:018:0209, 3223110100:01:018:0210, 3223110100:01:018:0211, 3223110100:01:018:0212, 3223110100:01:018:0213, 3223110100:01:018:0214, 3223110100:01:018:0215, 3223110100:01:018:0216, 3223110100:01:018:0222, 3223110100:01:018:0229, 3223110100:01:018:0230, 3223110100:01:018:0231, 3223110100:01:018:0232, 3223110100:01:018:0233, 223110100:01:018:0234, 3223110100:01:018:0235, 3223110100:01:018:0236, 3223110100:01:018:0237, 3223110100:01:018:0238, 3223110100:01:018:0239, 3223110100:01:018:0244, 3223110100:01:018:0252, 3223110100:01:018:0253, 3223110100:01:018:0254, 3223110100:01:018:0255, 3223110100:01:018:0256, 3223110100:01:018:0260, 3223110100:01:018:0185, які розташовані в адміністративних межах Обухівської міської ради Київської області. Витребувано на користь держави в особі ДП «Київське лісове господарство» з чужого незаконного володіння земельні ділянки із кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0258, 3223110100:01:018:0228, 3223110100:01:018:0249, 3223110100:01:018:0224, 3223110100:01:018:0240, 3223110100:01:018:0221, 3223110100:01:018:0259, 3223110100:01:018:0223, 3223110100:01:018:0218, 3223110100:01:018:0241, 3223110100:01:018:0268, 3223110100:01:018:0243, 3223110100:01:018:0248, 3223110100:01:018:0251, 3223110100:01:018:0226, 3223110100:01:018:0265, 3223110100:01:018:0246, 3223110100:01:018:0262, 3223110100:01:018:0261, 3223110100:01:018:0266, 3223110100:01:018:0250, 3223110100:01:018:0242, 3223110100:01:018:0245, 3223110100:01:018:0263, 3223110100:01:018:0257, 3223110100:01:018:0217, 3223110100:01:018:0220, 3223110100:01:018:0219, 3223110100:01:018:0247, 3223110100:01:018:0267, 3223110100:01:018:0227, 3223110100:01:018:0225, 3223110100:01:018:0264, які розташовані в адміністративних межах Обухівської міської ради Київської області. Вирішено питання про розподіл судових витрат.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, у вересні 2021 року ОСОБА_2 , ОСОБА_33 , ОСОБА_10 направили касаційні скарги, в яких, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права і порушення норм процесуального права, просили суд скасувати постанову Київського апеляційного суду від 18 серпня 2021 року та залишити в силі рішення Обухівського районного суду Київської області від 23 грудня 2019 року.

Постановою Верховного Суду від 24 серпня 2022 року касаційні скарги ОСОБА_2 , ОСОБА_10 та ОСОБА_33 задоволено частково, постанову Київського апеляційного суду від 18 серпня 2021 року в частині розгляду позовних вимог прокурора Бориспільської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Обухівської міської ради, Київського обласного та по м. Києву управління лісового та мисливського господарства, Державного підприємства «Київське лісове господарство» до Обухівської районної державної адміністрації, ОСОБА_33 , ОСОБА_10 , ОСОБА_2 про визнання незаконними та скасування розпоряджень і витребування земельних ділянок з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0291, 3223110100:01:018:0294, 3223110100:01:018:0212, 3223110100:01:018:0176 з чужого незаконного володіння скасовано, справу в цій частині передано на новий розгляд до суду апеляційної інстанції.

Ухвалою Київського апеляційного суду від 26 жовтня 2022 року справу за апеляційною скаргою прокуратури Київської області на рішення Обухівського районного суду Київської області від 23 грудня 2019 року прийнято до свого провадження.

22.11.2022 року на електронну адресу Київського апеляційного суду від імені представника ОСОБА_2 - адвоката Романишена Р.М. надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, яке не підписане електронним ключем.

Відповідно до положень ст. 5 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов`язкові реквізити документа. При цьому, відповідно до положень ч.1 та ч.2 ст. 6 цього Закону, для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.

Згідно ч.4 ст.18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.

В даному випадку, жодної інформації про те, що відповідач підписав клопотання про розгляд справи в режимі відеоконференції цифровим підписом матеріали справи не містять.

З огляду на вищевказане, наведені недоліки позбавляють суд апеляційної інстанції ідентифікувати особу, яка подала вищевказане клопотання та встановити чи можливо з огляду на положення ч. 2 ст. 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» визнати вищевказане клопотання у якості процесуального документу.

В судове засідання 17.11.2022 року з`явився представник ОСОБА_10 - адвокат Архіпов О.Ю., який підтримав вимоги апеляційної скарги. Інші сторони по справі в судове засідання не з`явились, про розгляд справи належним чином повідомлялись, про причини неявки суд не повідомили, клопотання про відкладення розгляду справи до суду не надали.

Згідно вимог ст. 367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими (за умови дотримання відповідної процедури та наявності передбачених законом підстав) доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Положеннями ст. 263 ЦПК України встановлено, що судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Перевіривши законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених у суді першої інстанції, колегія суддів прийшла до наступного:

Під час розгляду справи судом встановлено, що Обухівською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження від 30 грудня 2004 року № 917 «Про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки для надання її Садівницькому товариству «Флора» під ведення садівництва за рахунок державних земель Обухівської міської ради Київської області. При цьому СТ «Флора» проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої на території Обухівської міської ради, загальною площею 16,08 га, не подавався та у встановленому законом порядку не затверджувався, земельна ділянка сформована не була та в оренду СТ «Флора» не передавалася. Викладене підтверджується листом Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 19 березня 2018 року № 10-10-0.222-4102/2-18.

Також Обухівською районною державною адміністрацією прийнято розпорядження від 06 грудня 2007 року № 1861 «Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки 134-ом громадянам в громадській організації с/т «Флора» в адміністративних межах Обухівської міської ради Обухівського району Київської області».

На підставі розпорядження Обухівської районної державної адміністрації від 05 лютого 2008 року № 118 затверджено зазначену технічну документацію із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки 134-ом громадянам (згідно з додатком) для ведення садівництва в СТ «Флора» загальною площею 16,0797 га, в адміністративних межах Обухівської міської ради Обухівського району Київської області та передано у власність 134-ом громадянам (згідно з додатком) земельні ділянки.

У зв`язку з цим Управлінням земельних ресурсів у Обухівському районі 24 липня 2008 року 134-ом громадянам видано державні акти на право власності на земельні ділянки, площею 0,12 га кожна, для ведення садівництва, розташованих на території СТ «Флора» Обухівської міської ради Обухівського району Київської області, зокрема: серія ЯЖ № 227408 на право власності ОСОБА_62 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0140; серія ЯЖ № 227409 на право власності ОСОБА_63 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0141; серія ЯЖ № 227410 на право власності ОСОБА_64 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0142; серія ЯЖ № 227411 на право власності ОСОБА_27 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0143; серія ЯЖ № 227412 на право власності ОСОБА_65 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0144; серія ЯЖ № 227413 на право власності ОСОБА_66 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0145; серія ЯЖ № 227419 на право власності ОСОБА_72 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0151; серія ЯЖ № 227420 на право власності ОСОБА_73 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0152; серія ЯЖ № 227421 на право власності ОСОБА_74 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0153; серія ЯЖ № 227422 на право власності ОСОБА_75 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0154; серія ЯЖ № 227423 на право власності ОСОБА_76 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0155; серія ЯЖ № 227424 на право власності ОСОБА_77 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0156; серії ЯЖ № 227425 на право власності ОСОБА_78 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0157; серія ЯЖ № 227426 на право власності ОСОБА_79 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0158; серії ЯЖ № 227444 на право власності ОСОБА_97 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0176; серія ЯЖ № 227480 на право власності ОСОБА_33 на земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0212.

Земельні ділянки із кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0140, 3223110100:01:018:0141, 3223110100:01:018:0142, 3223110100:01:018:0143, 3223110100:01:018:0144, 3223110100:01:018:0145 відчужені на користь ОСОБА_1 та об`єднані в земельну ділянку із кадастровим номером 3223110100:01:018:0291, загальною площею 0,72 га та цільовим призначенням - для індивідуального садівництва.

Відповідно до інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку власником земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:018:0291 на цей час є ОСОБА_2 .

Земельні ділянки з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0151, 3223110100:01:018:0152, 3223110100:01:018:0153, 3223110100:01:018:0154, 3223110100:01:018:0155, 3223110100:01:018:0156, 3223110100:01:018:0157, 3223110100:01:018:0158 відчужені на користь ОСОБА_1 та об`єднані в земельну ділянку з кадастровим номером 3223110100:01:018:0294, загальною площею 0,96 га та цільовим призначенням - для індивідуального садівництва.

Відповідно до інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, власником земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:018:0294 на цей час є ОСОБА_2 .

Власником земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:018:0176 відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, на цей час є ОСОБА_10 .

Власником земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:018:0212 відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, на цей час є ОСОБА_33 .

Звертаючись до суду із цим позовом, прокурор в інтересах держави в особі Обухівської міської ради, Київського обласного та по місту Києву управління лісового та мисливського господарства, ДП «Київське лісове господарство» вказував на те, що спірні земельні ділянки вибули з державної власності незаконно, у зв`язку з чим вважав, що розпорядження райдержадміністрації щодо передачі їх у приватну власність громадянам підлягають визнанню незаконними та скасуванню, а земельні ділянки - витребуванню на користь держави.

Предметом перегляду рішення суду першої інстанції, з урахуванням постанови Верховного Суду у справі, є вирішення питання про задоволення позовних вимог прокурора, які стосуються Обухівської районної державної адміністрації, ОСОБА_2 , ОСОБА_10 та ОСОБА_33 .

Відмовляючи у задоволені позову, суд першої інстанції виходив з того, що обставини, на які посилається прокурор як на підставу для задоволення позову, не знайшли свого повного підтвердження в судовому засіданні, оскільки не ґрунтуються на достатніх, належних та допустимих доказах, при цьому заперечення відповідачів ґрунтуються на законі та письмових доказах, в тому числі на чинному судовому рішенні, і тому суд прийшов до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та задовольняючи позов (в частині, що є предметом апеляційного розгляду на даний час), Київський апеляційний суд в постанові від 18 серпня 2021 року зазначив наступне:

«…суд першої інстанції у оскаржуваному рішенні не відобразив результати оцінки усіх доказів, наданих сторонами, не зазначив мотивів, з яких не прийнято докази, подані прокурором, не встановив обставини, на які сторони посилались як на підставу своїх вимог та заперечень, і не застосував норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини.

В описовій частині оскаржуваного рішення судом лише наведено докази, на які прокурор посилався як на підтвердження факту знаходження спірних земельних ділянок у межах м. Обухів і формування їх частини за рахунок за рахунок земель лісогосподарського призначення, але жодної оцінки вказаним фактам та доказам судом не надано, і в рішенні не наведено мотивів, з яких суд визнав їх неналежними чи недопустимими.

Відмовляючи у задоволенні позову суд вказав, що оскільки після прийняття Верховною Радою України постанови від 16.03.2006 року за №3571 -IV «Про встановлення меж міста Обухів Обухівського району Київської області» межі міста не встановлювалися в натурі на місцевості, акт встановлення меж населеного пункту не складався, зміни до Державного земельного кадастру не вносились, проект розмежування земель державної і комунальної власності та перенесення їх в натуру не виготовляйся, то прокурором не доведено належними і допустимими доказами факту знаходження спірних земельних ділянок у межах міста Обухів.

При цьому суд наголосив, що матеріали, здобуті у рамках кримінального провадження, зокрема висновок експерта за результатами проведення судової земельно-технічної експертизи, не можуть бути допустимими доказами у даному спорі, адже такі матеріали здобуті поза межами процедур, передбачених Цивільних процесуальним кодексом України,

Проте, судом не враховано, що адміністративно-територіальний устрій є способом територіальної організації держави, який засвідчує поділ єдиної, цілісної території держави на відносно відокремлені частини - адміністративно-територіальні одиниці, які є просторовою основою для організації та діяльності місцевих органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Офіційно встановлено, що систему адміністративно - територіального устрою України складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони п містах, селища і селя.

Межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій, які встановлюються і змінюються за проектами землеустрою, що розробляються відповідно до техніко - економічного обґрунтування їх розвитку, генеральних планів населених пунктів. Включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району в місті не тягне за собою припинення права власності та права користування цими ділянками, якщо не буде проведено їх вилучення (викупу) відповідно до цього кодексу.

Як слідує з правової позиції відносно застосування ст.83 ЗК України, що висловлена у постанові Верховного Суду України від 26.10.2016 року у справі №6-805цс16, за положеннями вказаної статті Кодексу земельна ділянка може перебувати у комунальній власності, тобто належати територіальній громаді, лише з дати затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту.

Відповідно до ст.55 Закону України «Про землеустрій» установлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і каpтoгpaфічних матеріалів.

Встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації щодо землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Згідно з п. «б» ч.1 ст.12, ч.1 ст.122 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність або користування громадян та юридичних осіб для всіх потреб відповідно до цього Кодексу.

Отже, сільська, селищна, міська рада має повноваження щодо розпорядження земельними ділянками в межах населеного пункту (села, селища, міста відповідно), віднесеними до земель комунальної власності.

Межі такого населеного пункту встановлюються, змінюються відповідними компетентними органами відповідно до положень земельного законодавства та законодавства про містобудівну діяльність, яке діє на час утворення населеного пункту або зміни його меж.

Судом встановлено і сторонами не заперечується, що Верховною Радою України в межах повноважень, передбачених ст.174 Земельного кодексу України, 16.03.2006 року прийнято постанову №3571-IV «Про встановлення меж міста Обухів Обухівського району Київської області», якою територію нього населеного пункту збільшено до 2419,3 га, з них: 298,7 га земель сільськогосподарського призначення, 825,1 га забудованих земель, 881,1 га земель, що знаходяться у власності і користуванні громадян, 414,4 га земель лісовкритих площ, чагарників, боліт, канав, ставків та інших штучних

Відповідно до пояснювальної записки до цієї постанови проект встановлення меж міста Обухів розроблений Київським відділенням інституту землеустрою Української академії аграрних наук на підставі техніко-економічного обґрунтування розвитку території міста, розробленого Київ НДІП містобудування в 1994 році. Питання про встановлення меж міста Обухів погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено суміжними землевласниками: Дерев`янською, Нещерівською сільськими, Українською міською, Обухівською районною, Київською обласною радами га Обухівською РДА.

Таким чином, після прийняття Верховною Радою України постанови від 16.03.2006 року нові межі населеного пункту були встановлені в пропонованих об`ємах та стали загальнообов`язковими для всіх фізичних і юридичних осіб. Саме з їх урахуванням мали діяти органи державної влади і місцевого самоврядування, вирішуючи, у тому числі, земельні питання.

Загальнодоступною інформацією, що розміщена на офіційному сайті Верховної Ради України, є не тільки сам текст відповідної постанови, а й графічний додаток до неї - план меж міста Обухів, де червоною лінією відображено затверджену межу міста згідно постанови парламенту.

Отже, межа населеного пункту була збільшена у встановленому законом порядку, уповноваженим органом, та на підставі розробленого і погодженого із суміжними землевласниками проекту землеустрою.

Про те, що змінені межі м. Обухів були внесені до Державного земельного кадастру свідчить і інформація Управління Держземагентства в Обухівському районі від 19.01.2015 року за №1-1-25/2, відповідно до якої згідно з викопіюванням з карти формування території Обухівської міської ради спірні земельні ділянки громадян-відповідачів знаходяться в межах м. Обухів.

Також, за інформацією виконавчого комітету Обухівської міської ради від 23.01.2015 року за №152 усі спірні земельні ділянки знаходяться у межах м. Обухів.

Стверджуючи про неналежність та недопустимість як доказу у даній справі висновку експерта від 01.06.2017 року №12-5/89 за результатами проведеної судової земельно-технічної експертизи, отриманого в ході досудового розслідування кримінального провадження №12015110230000196, що додатково підтверджує дійсне місце знаходження спірних земельних ділянок як на момент їх відведення, так і на даний час в межах міста Обухів, судом грубо порушено вимоги ст.ст.76-79, 83, 95, 102, 106 ЦПК України.

Так, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: і) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів: 3) показаннями свідків.

Згідно з нормами цивільного процесуального законодавства висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені експертові, складений у порядку, визначеному законодавством. При цьому учасник справи має право подати до суду і висновок експерта, складений на його замовлення, Проте, незалежно від підстав проведення експертизи (за ухвалою суду чи не замовлення учасника справи) порядок проведення експертизи та складення висновків експерта за результатами проведеної експертизи визначається відповідно до чинного законодавства Україна про проведення судових експертиз, яке жодним чином не корелюється з огляду на вид судочинства, в якому вона проводиться чи використовується.

Судом безпідставно не взято до уваги, що на вирішення експерту ставилось, зокрема, питання: «Чи перебували земельні ділянки з визначеними кадастровими номерами (усього 134) на момент їх передачі у межах міста Обухів Київської області чи поза його межами?».

На вказане питання експертом надано однозначну та чітку відповідь, що всі 134 земельні ділянки, які є предметом спору, на момент їх передачі знаходились в межах міста Обухів Київської області.

Отже, позиція суду про неможливість достовірного встановлення місця знаходження спірних земельних ділянок, маючи при цьому інформації Держземагентства у Обухівському районі, виконавчого комітету Обухівської міської ради і висновок експерта, який попереджався про кримінальну відповідальність за надання завідомо неправдивого висновку, є надуманою та не відповідає дійсності.

Твердження суду про відсутність будь-яких порушень вимог земельного законодавства при наданні у приватну власність спірних 134 земельних ділянок з посиланням на виправдувальний вирок Обухівського районного суду від 12.07.2018 у справі №372/899/18 за результатами розгляду кримінального провадження №12015110230000196 за обвинуваченням ОСОБА_149 , начальника Обухівського районного відділу земельних ресурсів в Київській області, у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.367 Кримінального кодексу України, також не відповідає дійсним обставинам справи.

Щодо виправдувального вироку у справі №372/299/18, винесеного на підставі п.3 ч.1 ст.373 Кримінального процесуального кодексу України, тобто, за недоведеності у діянні обвинуваченого складу кримінального правопорушення, то суд погодився а доводами сторони обвинувачення про наявність події злочину - надання Обухівською районною державною адміністрацією з перевищенням повноважень, встановлених земельним законодавством, у приватну власність фізичних осіб 134 земельних ділянок, які на момент їх відведення знаходились на території міста Обухів, а не за межами населеного пункту.

За наведених обставин суд першої інстанції повинен був надати належну оцінку усім наданим прокурором доказам, які не є суперечливими, а навпаки однозначними та достовірними на підтвердження дійсного розташування спірних земельних ділянок на момент їх передачі у приватну власність, не вдаючись до тлумачення вироку у пов`язаній справі, в якому взагалі не наведено доводів про законність дій Обухівської районної державної адміністрації.

Щодо доводів про відведення землі у приватну власність з порушенням процедури безоплатного її отримання, я саме без розробки та затвердженим належної землевпорядної документації.

Неналежно дослідивши надані до матеріалів справи докази, які безумовно та неспростовно засвідчують відсутність факту формування первинної земельної ділянки за ГО СТ «Флора» загальною площею 16,08 га, нібито за рахунок якої 134 громадянам-членам садового товариства відводились спірні землі у приватну власність на підставі технічних документацій із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки, а не відповідних проектів землеустрою, судом до спірних правовідносин безпідставно не застосовано положення ст.79, ч.6 ст.118 Земельного кодексу України, ст.ст.20, 25, 29, 50 Закону України «Про землеустрій», Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 року №677.

Так, чинне на момент прийняття оскаржуваного розпорядження Обухівської районної державної адміністрації законодавство передбачало, що у разі надання, передачі, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок складаються проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Такі проекти землеустрою щодо створення нових землеволодінь та землекористувань розробляються з метою обґрунтування розмірів і меж земельних ділянок з урахуванням вимог щодо раціонального використання та охорони земель, на основі схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень і територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико- культурного призначення з урахуванням матеріалів попереднього погодження місця розташування об`єкта землеустрою.

Проте, проект відведення земельної ділянки не розробляється, зокрема, у разі, коли земельна ділянка, межі якої визначено в натурі (на місцевості), надається у користування або безоплатно передається у власність без зміни її цільового призначення.

У випадку створення нових землеволодінь проект землеустрою має бути розроблений і затверджений уповноваженим органом місцевого самоврядування чи органом виконавчої влади у обов`язковому порядку.

Разом з тим, у ході здійснення досудового розслідування кримінального провадження №12017110100000124 за обвинуваченням начальника загального відділу Обухівської районної державної адміністрації ОСОБА_150 у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.367 Кримінального кодексу України, встановлено, що розпорядженням голови Обухівської районної державної адміністрації від 06.12.2007 року №1861 лише надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання державних актів на право власності на земельні ділянки загальною площею 16,08 га 134 громадянам (згідно додатку) для ведення садівництва в ГО СТ «Флора» в адміністративних межах Обухівської міської ради і доручено землевпорядній організації виготовити технічку документацію для погодження та затвердження її в установленому порядку.

При тому будь-яких рішень про затвердження проекту землеустрою щодо надання земельної ділянки площею 16,08 га для ведення садівництва ГО СТ «Флора» цим розпорядженням або іншими актами уповноважених органів не приймалось, а інформація Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 19.03.2018 року за №10-10-0.222-4102/2-18 засвідчує відсутність такого проекту землеустрою в архівах територіального органу Держгеокадастру, де він взагалі не обліковується й на зберігання не передавався.

Вказані обставини додатково встановлені в ухвалі Обухівського районного суду від 04.05.2017 року у справі №372/711/17 за результатами розгляду кримінального провадження №12017110100000124 та є преюдиційними для цієї справи, що жодним чином не враховано судом у цій справі».

Верховний Суд у своїй постанові в даній справі від 24 серпня 2022 р., частково скасувавши постанову Київського апеляційного суду від 18 серпня 2021 року, зазначав:

«Доводи касаційної скарги представника ОСОБА_2 - ОСОБА_151 про те, що апеляційний суду проігнорував те, що ОСОБА_2 є добросовісним набувачем земельних ділянок, є необґрунтованими з огляду на таке.

Добросовісність набуття в розумінні статті 388 ЦК України полягає в тому, що майно придбавається не безпосередньо у власника, а в особи, яка не мала права його відчужувати.

Наслідком угоди, укладеної з таким порушенням, є не двостороння реституція, а повернення майна від набувача, при цьому випадки такого витребування законодавством обмежуються, зокрема пунктом 3 частини першої статті 388 ЦК України передбачено, що витребування майна можливе в разі його вибуття з володіння власника не з його волі іншим шляхом.

У цій справі апеляційний суд врахував, що ОСОБА_2 є добросовісним набувачем земельних ділянок з кадастровими номерами 3223110100:01:018:0291, 3223110100:01:018:0294, але водночас встановив, що вказані земельні ділянки вибули з власності держави в особі Обухівської міської ради поза її волею, а тому з огляду положення пункту 3 частини першої статті 388 ЦК України дійшов правильного висновку про наявність підстав для витребування цих земельних ділянок у добросовісного набувача.

Посилання у касаційній скарзі ОСОБА_33 на те, що апеляційний суд проігнорував те, що у кримінальному провадженні № 12015110230000196 не було встановлено будь-яких порушень земельного чи лісового законодавства, оскільки 12 липня 2018 року Обухівським районним судом Київської області було винесено виправдувальний вирок, що явно і беззаперечно вказує на безпідставність і надуманість позову; безпідставно взяв до уваги ухвалу Обухівського районного суду Київської області від 04 травня 2017 року у справі № 372/711/17 за результатами розгляду кримінального провадження № 12017110100000124 та помилково вважав її преюдиційною для цієї справи, відхиляються Верховним Судом, оскільки вони зводяться до переоцінки доказів, що в силу приписів статті 400 ЦПК України виходить за межі повноважень суду касаційної інстанції.

Доводи касаційної скарги ОСОБА_33 про те, що апеляційний суд не вмотивував причини відхилення доводів заявника про необхідність відмови у задоволенні позову з огляду на приписи частини третьої статті 13 Конституції України, Верховний Суд також відхиляє, оскільки, як неодноразово вказував ЄСПЛ, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (§§ 29-30 рішення ЄСПЛ від 09 грудня 1994 року в справі «Руїз Торія проти Іспанії», заява № 18390/91). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх (§ 2 рішення ЄСПЛ від 27 вересня 2001 року у справі «Хірвісаарі проти Фінляндії», заява № 49684/99).

Аргументи касаційної скарги ОСОБА_33 про те, що мотивувальна частина оскаржуваної постанови апеляційного суду суперечить її ж резолютивній частині, оскільки дата скасованого судового рішення та найменування суду, який його ухвалював, є різними, є безпідставними, оскільки описка в судовому рішенні не є підставою для його скасування. Натомість заявник відповідно до положень статті 269 ЦПК України має право на звернення до Київського апеляційного суду із заявою про виправлення вказаної описки.

Посилання у касаційних скаргах на те, що апеляційний не врахував, що подання прокуратурою позову в інтересах ДП «Київське лісове господарство», яке не є органом державної влади чи місцевого самоврядування, суперечить статті 56 ЦПК України, частини третьої статті 23 Закону України «Про прокуратуру», Рішенню Конституційного Суду України від 08 квітня 1999 року у справі № 1-1/99, та повинно мати наслідком залишення позову без розгляду, не можуть бути підставою для скасування оскаржуваної постанови апеляційного суду, оскільки ця постанова переглядається Верховним Судом лише в частині розгляду вимог Бориспільської місцевої прокуратури Київської області до ОСОБА_2 , ОСОБА_10 , ОСОБА_33 щодо їх земельних ділянок з кадастровими номерами: 3223110100:01:018:0291, 3223110100:01:018:0294, 3223110100:01:018:0212, 3223110100:01:018:0176, і у цій частині прокуратура діяла лише в інтересах Обухівської міської ради.

Водночас Верховний Суд вважає обґрунтованими доводи касаційних скарг заявників про те, що апеляційний суд не вирішив питання про застосування позовної давності».

ЄСПЛ неодноразово вказував, що право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (§§ 29-30 рішення ЄСПЛ від 09 грудня 1994 року в справі «Руїз Торія проти Іспанії», заява № 18390/91). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам просто підтримати мотиви, наведені судами інших інстанцій, без того, щоб повторювати їх (§ 2 рішення ЄСПЛ від 27 вересня 2001 року у справі «Хірвісаарі проти Фінляндії», заява № 49684/99).

З огляду на вищевказане, та позиція, яка судом першої інстанції була покладена в основу оскаржуваного рішення, не може вважатися належною. Колегія суддів апеляційного суду в повній мірі погоджується із позицією суду касаційної інстанції з цього приводу. При ц цьому, на виконання висновків Верховного Суду додаткові перевірці підлягають посилання відповідачів щодо пропуску позивачем строку позовної давності.

Відповідно до статті 256 ЦК України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.

Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки (стаття 257 ЦК України).

При цьому відповідно до частин першої та п`ятої статті 261 ЦК України перебіг позовної давності починається від дня, коли особа довідалася або могла довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила.

Згідно із частинами третьою, четвертою статті 267 ЦК України позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленою до винесення ним рішення. Сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови в позові.

Згідно позовних вимог, які складають предмет апеляційного розгляду, прокурор звернувся до суду в інтересах Обухівської міської ради в грудні 2018 року. В ході розгляду справи в суді першої інстанції ОСОБА_2 , ОСОБА_10 та ОСОБА_33 заявили клопотання про застосування строків позовної давності.

З огляду на вищевказані правові норми, зокрема на ст.. 261 ЦК України, позовна давність починає відраховуватися з моменту, коли особа дізнавалася чи мала дізнатися про порушення своїх права. Таким чином, основним питанням при вирішенні даної справи є встановлення часу, з якого вищевказаний уповноважений орган дізнався або мав дізнатися про порушення своїх прав.

ОСОБА_2 , ОСОБА_10 та ОСОБА_33 пов`язували обрахування такого строку з датою прийняття оскаржуваного розпорядження районною державною адміністрацією. В той же час сам факт прийняття вказаного розпорядження не може свідчити про те, що відповідні органи, що представляють державу у даних правовідносинах та здійснюють її захист шляхом ініціювання судової процедури, одразу отримали інформацію про незаконність таких розпоряджень. Таким чином зазначена вище дата (дата прийняття оскаржуваного розпорядження районною державною адміністрацією) не може вважатися належним початком для обрахування строку позовної давності.

З іншого боку, як вбачається з матеріалів справи, щодо факту незаконності передання спірних земельних ділянок у приватну власність в лютому 2015 року було відкрите кримінальне провадження №12015110230000196. Таким чином, у будь-якому разі вже після відкриття вказаного кримінального провадження про наявність порушення прав власника землі, останньому мало бути відомо. В той же час до суду вказаний позов було подано лише в грудні 2018 року, тобто з пропуском строку позовної давності, який є окремою підставою для відмови у задоволенні позову.

З огляду на вищевказане, колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про те, що суд першої інстанції прийшов до вірної по суті позиції про необхідність відмови у задоволенні позову, однак з інших підстав, що не змінює суті такого судового рішення.

У відповідності до положень ст. 376 ЦПК України підставами для зміни судового рішення є неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; порушення норм процесуального права або неправильне застосування норм матеріального права.

Згідно положень ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. З матеріалів справи вбачається, що звертаючись до суду касаційної інстанції, ОСОБА_2 сплатила судовий збір у розмірі 25 619, 46 грн., ОСОБА_10 сплатила ) 24 144, 00 грн., та ОСОБА_33 сплатила 19 684, 04 грн. Оскільки суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову в цій частині, вказані кошти підлягають стягненню на їх користь.

Керуючись ст.ст. 374, 376, 382-384 ЦПК України, апеляційний суд

П О С Т А Н О В И В :

В задоволені апеляційної скарги в частині позовних вимог до Обухівської районної державної адміністрації, ОСОБА_33 , ОСОБА_10 , ОСОБА_2 про визнання незаконними та скасування розпоряджень і витребування земельних ділянок з кадастровими номерами 3223110100:01:018:0291, 3223110100:01:018:0294, 3223110100:01:018:0212, 3223110100:01:018:0176 з чужого незаконного володіння відмовити, рішення суду першої інстанції в цій частині залишити без змін.

Стягнути з прокуратури Київської області (01014, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 27/2) на користь ОСОБА_10 ( АДРЕСА_1 ) 24 144 (двадцять одна тисяча сто сорок чотири) гривні 00 коп., на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ) 25 619 (двадцять п`ять тисяч шістсот дев`ятнадцять) гривень 46 коп., на користь ОСОБА_33 ( АДРЕСА_3 ) 19 684 (дев`ятнадцять тисяч шістсот вісімдесят чотири) гривні 04 коп. судового збору.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.

Головуючий С.О. Журба

Судді Т.О. Писана

К.П. Приходько

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення17.11.2022
Оприлюднено09.12.2022
Номер документу107761477
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —372/4155/18

Ухвала від 06.07.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 28.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 26.06.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 24.05.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 08.05.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 28.03.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 28.03.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 06.02.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 20.02.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

Ухвала від 20.02.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Ігнатенко Вадим Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні