Постанова
від 11.08.2010 по справі 7/11-07
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 серпня 2010 р. № 7/11-07

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючого - Ткаченко Н.Г.

Суддів - Білошкап О. В.

Катеринч ук Л.Й.

За участю : представника ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз України" - Мицька Н.М.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Києві к асаційну скаргу Дочірньої ко мпанії "Газ України" Націонал ьної акціонерної компанії "Н афтогаз України"

на ухвалу господарського с уду Сумської області від 22.11.2007 р . по справі №7/11-07 за заявою Упра вління пенсійного фонду Укра їни у Недригайлівському райо ні до Комбінату громадського харчування Недригайлівсько ї райспоживспілки про банкр утство, -

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарськог о суду Сумської області від 0 5.02.2007 р. за заявою УПФ України у Н едригайлівському районі пор ушено провадження по справі № 7/11-07 про банкрутство Комбіна ту громадського харчування Н едригайлівської райспоживс пілки, на підставі ст.52 Закону України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою господарського суду Сумської області від 19.02 .2007 р. по справі № 7/11-07 боржника - комбінат громадського харчу вання Недригайлівської райс поживспілки визнано банкру том, відкрито ліквідаційну п роцедуру строком на один рік , ліквідатором боржника приз начено арбітражного керуючо го Савочку А.А.

Ухвалою господарського су ду Сумської області від 22.11.2007 р. /суддя Рижков М.Б./ затверд жено звіт ліквідатора та лік відаційний баланс банкрута, боржника - Комбінат громадсь кого харчування Недригайлів ської райспоживспілки лікв ідовано, провадження по спра ві № 7/11-07 припинено.

В касаційній скарзі ДК "Газ України" НАК "Нафтогаз Україн и" просить скасувати ухвалу г осподарського суду Сумської області від 22.11.2007 р., посилаючис ь на те, що вона постановлена з порушенням норм матеріальн ого та процесуального права, справу направити на новий ро згляд до суду першої інстанц ії.

Заслухавши доповідь судді Ткаченко Н.Г., пояснення предс тавника ДК "Газ України" НАК " Нафтогаз України", перевірив ши матеріали справи та обгов оривши доводи касаційної ска рги, колегія суддів прийшла д о висновку, що касаційна скар га підлягає задоволенню з наступних підстав.

Затверджуючи звіт лі квідатора, ліквідаційний бал анс та припиняючи провадженн я по справі, господарський су д першої інстанції виходив з того, що у боржника - Комбіна ту громадського харчування Н едригайлівської райспоживс пілки відсутні будь-які акт иви, а саме, транспортні засо би, земельні ділянки, сільськ огосподарська техніка, нерух оме майно, за рахунок яких мож на було б задовольнити вимог и кредиторів, а матеріали спр ави свідчать про те, що дії лік відатора відповідають вимо гам чинного законодавства.

Але з такими висновкам и суду повністю погодитись н е можна.

Згідно ст. 43 ГПК України гос подарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім перекон анням, що ґрунтується на всеб ічному, повному і об' єктивн ому розгляді в судовому проц есі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись закон ом.

Відповідно до чинного зак онодавства рішення суду є з аконним тоді, коли суд, викон авши всі вимоги процесуально го законодавства і всебічно перевіривши обставини, виріш ив справу у відповідності з н ормами матеріального права, що підлягають застосуванню д о даних правовідносин, а за їх відсутності - на підставі з акону, що регулює подібні від носини, або виходячи із загал ьних засад і змісту законода вства України.

Оскаржувана ухвала суду пе ршої інстанції зазначеним ви ще вимогам не відповідає.

Згідно зі ст.41 ГПК України го сподарські суди розглядають справи про банкрутство у пор ядку провадження, передбачен ому цим Кодексом, з урахуванн ям особливостей, встановлени х Законом України "Про віднов лення платоспроможності бор жника або визнання його банк рутом".

Як вбачається із матер іалів справи, ліквідатором б оржника незадоволе ні вимоги кредиторів по спр аві на загальну суму 2 073, 00 грн., у зв'язку із відсутністю май нових активів у банкрута.

Затверджуючи звіт ліквід атора боржника, ліквідаційни й баланс та припиняючи прова дження по справі, судом першо ї інстанції не було належним чином досліджено звіт лікві датора, ліквідаційний баланс боржника, не було з'ясовано ч и вчинив ліквідатор боржника всі необхідні заходи по пошу ку майна, яке належить банкру ту, що підлягає включенню до л іквідаційної маси та чи пові домив належним чином ліквіда тор боржника всіх відомих йо му кредиторів про визнання К омбінат громадського харчув ання Недригайлівської райсп оживспілки банкрутом.

В порушення вимог Закону, в оскаржуваній ухвалу суду пер шої інстанції від 22.11.2007 р. не заз начено загальну суму кредито рської заборгованості Комб інату громадського харчуван ня Недригайлівської райспож ивспілки банкрутом перед кр едиторами, реєстр вимог кред иторів, наявність чи відсутн ість дебіторської заборгова ності, не було проаналізован о ліквідаційний баланс боржн ика від 15.10.2007 р.

Відповідно до ст. 25 Закону У країни "Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом" лікв ідатор з дня свого призначен ня здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута, вжи ває заходів, спрямованих на п ошук, виявлення та поверненн я майна банкрута, подає до гос подарського суду заяви про в изнання недійсними угод борж ника, тощо.

Відповідно до ст. 40 Закону Ук раїни "Про відновлення плато спроможності боржника або ви знання його банкрутом" підст авою для припинення провадже ння у справі є затвердження з віту ліквідатора в порядку, п ередбаченому ст. 32 цього Закон у.

Згідно з ч.2 ст.32 Закону Украї ни "Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом" якщо за ре зультатами ліквідаційного б алансу після задоволення вим ог кредиторів не залишилося майна, господарський суд вин осить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Отже, господарський суд Сум ської області, в порушення в имог закону, постановив оска ржувану ухвалу без всебічног о, повного і об' єктивного ро згляду всіх обставин та док азів, які мають суттєве значе ння для правильного вирішенн я справи.

Крім того, як вбачається із матеріалів справи, проваджен ня по даній справі про банкру тство Комбінату громадськог о харчування Недригайлівськ ої райспоживспілки поруше но на підставі ст.52 Закону Укр аїни "Про відновлення платос проможності боржника або виз нання його банкрутом", як відс утнього боржника.

Відповідно до ч.1 ст. 52 Закону України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у ра зі, якщо громадянин-підприєм ець - боржник або керівні орга ни боржника - юридичної особи відсутні за її місцезнаходж енням, або у разі ненадання бо ржником протягом року до орг анів державної податкової сл ужби згідно із законодавство м податкових декларацій, док ументів бухгалтерської звіт ності, а також за наявності ін ших ознак, що свідчать про від сутність підприємницької ді яльності боржника, заява про порушення справи про банкру тство відсутнього боржника м оже бути подана кредитором н езалежно від розміру його ви мог до боржника та строку вик онання зобов'язань.

Як вбачається із матеріалі в справи, ініціюючим кредито ром надано суду витяг із Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців станом на 27.11.2006 р., у якому значиться, що відсутні записи щодо щорічного підтв ердження відомостей про юри дичну особу - Комбінат гром адського харчування Недрига йлівської райспоживспілки (а.с.22).

Відповідно до ст.1 Закону України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців ”, м ісцезнаходження юридичної о соби - адреса органу або осо би, які відповідно до установ чих документів юридичної осо би чи закону виступають від ї ї імені.

Згідно зі ст.17 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” в Єдиному державному реєстрі містятьс я відомості про відсутність юридичної особи за її місцез находженням.

Відповідно до вимог ч.1,3 ст.18 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в”, якщо відомості, які підляг ають внесенню до Єдиного дер жавного реєстру були внесені до нього, то такі відомості вв ажаються достовірними і можу ть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін, як що відомості , які підлягають внесенню до Єдиного державн ого реєстру, не були до нього в несені, вони не можуть бути ви користані в спорі з третьою о собою.

Вказаний Закон також ви значає порядок внесення до Є диного державного реєстру за писів про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням.

Крім того, відповідно до ч. 8 ст. 19 Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців, якщо до Єдиного дер жавного реєстру не внесено запис про відсутність юриди чної особи за її місцезнахо дженням, то в разі неодержанн я реєстраційної картки про п ідтвердження відомостей пр о юридичну особу в установле ний частиною сьомою цієї ста тті строк, а також у разі одерж ання державним реєстратором від органу державної податк ової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням, державний реєстратор зобов 'язаний у строк, що не перевищ ує десяти робочих днів з дати , яка встановлена для подання реєстраційної картки про пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу, або з дати оде ржання повідомлення від орга ну державної податкової сл ужби, направити рекомендова ним листом юридичній осо бі повідомлення про необхі дність подання державному ре єстратору реєстраційної ка ртки про підтвердження відом остей про юридичну особу. У по відомленні зазначаються під става його надіслання, остан ня дата одержання державним реєстратором реєстраційно ї картки від юридичної особ и або найменування органу державної податкової служб и, який надіслав повідомленн я про відсутність юридичної особи за її місцезнаходження м, та дата цього повідомлення .

Державний реєстратор зал ишає реєстраційну картку п ро підтвердження відомосте й про юридичну особу без ро згляду та повідомляє про це заявника у випадках і в поряд ку, встановлених частиною п'я тою цієї статті. У разі поверн ення до державного реєстрат ора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'яз ку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою аб о неподання юридичною особою протягом місяця з дати на правлення їй відповідного повідомлення реєстраційно ї картки про підтвердження відомостей про юридичну осо бу державний реєстратор по винен внести до Єдиного держ авного реєстру запис про ві дсутність юридичної особи за її місцезнаходженням а бо запис про відсутність підтвердження відомостей п ро юридичну особу.

Таким чином, зазначені ви ще норми передбачають можлив ість внесення реєстратором , після дотримання передбаче ної ст. 19 Закону України " Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців" процедури, до реєстру запису про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням, а також запису про ві дсутність підтвердження від омостей про юридичну особу. В несення вказаних записів має різну правову природу, а тако ж різні правові наслідки, в з в'язку з чим , вказані відомост і не є тотожними, тобто внесен ня до реєстру запису про відс утність підтвердження відо мостей про юридичну особу не може слугувати доказом відс утності боржника.

Відповідно до ч.2 ст.34 ГПК Ук раїни обставини справи, які в ідповідно до законодавства повинні бути підтверджені пе вними засобами доказування, не можуть підтверджуватись і ншими засобами доказування.

В порушення вищезазначени х вимог Закону, господарськи м судом Сумської об ласті, не з' ясовано факт на явності чи відсутності в Єди ному державному реєстрі запи су про відсутність юридичної особи боржника за її місцезн аходженням, відповідно до ви мог Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців".

Крім того, як вбачається і з матеріалів справи, ініціюю чий кредитор не надав суду на лежних доказів у відповіднос ті до вимог ст.52 Закону Україн и " Про відновлення платоспро можності боржника або визнан ня його банкрутом" , які б свід чили про припинення Комбіна том громадського харчування Недригайлівської райспожив спілки підприємницької дія льності та крім того, господа рським судом Сумської област і не було досліджено чи подав ав боржник протягом року зві тність до податкових органі в.

На дані обставини, господ арський суд першої інстанції уваги не звернув та не дам їм ніякої оцінки.

За таких обставин, ухвалу г осподарського суду Сумської області від 22.11.2007 р. по справі пр о банкрутство Комбінату гром адського харчування Недрига йлівської райспоживспілки не можна визнати як таку, що ві дповідає фактичним обстави нам справи і вимогам закону і вона підлягає скасуванню, а с права направленню на новий с удовий розгляд до суду першо ї інстанції на стадію ліквід аційної процедури.

При новому розгляді справи суду слід врахувати вище вик ладене, більш повно та всебіч но перевірити дійсні обстави ни справи, дати належну оцінк у зібраним по справі доказам , доводам та запереченням сто рін і в залежності від встано вленого та вимог закону пост ановити законне та обґрунтов ане рішення.

На підставі викладеного т а керуючись ст. ст.1115, 1117 - 11113 Го сподарського процесуальног о кодексу України, Вищий госп одарський суд України, -

П О С Т А Н О В И В:

Касаційну скаргу Дочірнь ої компанії "Газ України" Наці ональної акціонерної компан ії "Нафтогаз України" задовол ьнити.

Ухвалу господарського су ду Сумської області від 22.11.2007 р. по справі №7/11-07 скасувати.

Справу №7/11-07 направити на но вий розгляд до господарськог о суду Сумської області на ст адію ліквідаційної процедур и.

Державному реєстрат ору за місцезнаходженням юри дичної особи відмінити держа вну реєстрацію припинення Ко мбінату громадського харчув ання Недригайлівської райсп оживспілки, смт.Недригайлів, вул. Комінтерну, 2 ( код ЄДРПОУ 01766247), проведену відповідно до у хвали господарського суду Су мської області від 22.11.2007 р. по сп раві № 7/11-07.

Головуючий - Ткаченко Н.Г.

Судді - Білошкап О.В.

Катеринчук Л.Й.

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення11.08.2010
Оприлюднено19.08.2010
Номер документу10776946
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/11-07

Постанова від 11.08.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 12.07.2010

Господарське

Вищий господарський суд України

Ткаченко Н.Г.

Ухвала від 22.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков М.Б.

Ухвала від 22.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков М.Б.

Ухвала від 23.10.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков М.Б.

Ухвала від 05.11.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков М.Б.

Ухвала від 10.05.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Мінєєва Н.В.

Ухвала від 27.02.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Мінєєва Н.В.

Ухвала від 19.03.2007

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков М.Б.

Ухвала від 13.03.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Лепеха Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні