ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
30 листопада 2022 року м. Ужгород№ 260/2574/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Плеханова З.Б.,
при секретарі Грин-Лумей В.Г.
за участю:
позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "ХІРШ ПОРОЦЕЛЛЬ" - представник не з`явився
відповідача: Головне управління Державної податкової служби у Закарпатській області - представник Петрова О.М.
третьої особи: філія ТОВ "Хірш Пороцель" у м. Черкаси - представник не з`явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ХІРШ ПОРОЦЕЛЛЬ" до Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області, третя особа: філія ТОВ "Хірш Пороцель" у м. Черкаси про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
В С Т А Н О В И В:
20 липня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ХІРШ ПОРОЦЕЛЛЬ» звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області, у якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 14 квітня 2020 року за №0003223307, №0003243307 про застосування штрафних санкцій за несплату, неповну або несвоєчасну сплату суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) та військового збору, а також №0002320501 в частині правомірності віднесення до складу інших операційних витрат вартість консультаційних послуг.
Закарпатський окружний адміністративний суд ухвалою від 24 грудня 2021 року закрив провадження у справі в частині вимог про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС від 14 квітня 2020 року №0002320501.
Рішенням від 24 грудня 2020 року, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08 липня 2021 року, Закарпатський окружний адміністративний суд позовні вимоги в іншій частині задовольнив, визнав протиправними та скасував податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС від 14 квітня 2020 року №0003223307 та №0003243307.
Постановою Верховного Суду від 15 червня 2022 року по справі №260/2574/20 касаційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області, утвореного як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України вирішено задовольнити частково:
- Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 8 липня 2021 року у справі № 260/2574/20 скасувати в частині задоволених позовних вимог про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень від 14 квітня 2020 року: №0003223307 в частині застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 1078633,59 грн. та нарахованої пені в сумі 21936,13 грн.; №0003243307 в частині застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату грошового зобов`язання з військового збору в сумі 59040,01 грн. та нарахованої пені в сумі 1216,40 грн.
- Справу № 260/2574/20 в цій частині позовних вимог направити на новий розгляд до Закарпатського окружного адміністративного суду. В іншій частині рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 8 липня 2021 року у справі № 260/2574/20 залишити без змін.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 27 червня 2022 року після надходження справи з Верховного Суду справу було прийнято до провадження , призначено до судового розгляду , а також з врахуванням висновків ВС суд ухвалив:
-залучити в якості третьої особи без самостійних вимог: ТОВ "Хірш Пороцель" у місті Черкаси ( код ЄДРПОУ 41907119)
-зобовязати позивача та третю особу надати суду наступну інформацію з підтвердженням її письмовими доказами :-статути підприємств,- чи є філія окремим роботодавцем,-чи здійснює нарахування і виплату доходу своїм найманим працівникам з нарахуванням, утриманням і сплатою усіх встановлених законодавством податків і зборів,- на обліку у якому податковому органі знаходиться головне підприємство, а на якому філія,- чи сплата коштів здійснювалася ними на одні і ті ж самі рахунки,-підтвердження сплати ПДФО і військового збору філією саме за головне підприємство та підстави здійснення такої сплати.-платіжні доручення та/або банківські виписки за липень 2017 року про сплату ПДФО і військовий збір .- всю інформацію з ЄДР юридичних та фізичних осіб-підприємців щодо себе.
Позиції сторін.
Позовна заява мотивована тим, що Головне управління ДПС у Закарпатській області провело документальну планову виїзну перевірку ТОВ "Хірш Пороцелль", з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства за період з 09.02.2017р. по 30.09.2019p., єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 09.02.2017р. по 30.09.2019р. За результатами перевірки ГУ ДПС у Закарпатській області було складено Акт про результати перевірки ТОВ "Хірш Пороцелль", на підставі якого, в подальшому були прийняті, зокрема оскаржені податкові повідомлення-рішення від 14.04.2020 року: №0003223307 про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб та №0003243307 про збільшення грошового зобов`язання з військового збору.
Позивач зазначає, що з акту перевірки не можливо встановити чому саме контролюючим органом встановлено несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та військового збору при виплаті доходу. Також позивач вказує, що товариством було сплачено податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, однак в окремі періоди така сплата була здійснена на інші рахунки, однак отримувачем коштів за всіма оплатами було Управління Державної казначейської служби України у Берегівському районі Закарпатської області. У зв`язку з чим, позивач вважає, що помилкове зазначення рахунку не є підставою для висновку про несплату необхідної суми податку, у встановлений законодавством строк.
Таким чином, на переконання позивача, оскільки фактичні обставини сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору не відповідають висновкам, викладеним в акті перевірки, то оскаржені податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
15 вересня 2020 року на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позов , відповідно до якого Головне управління ДПС у Закарпатській області не погоджується із вимогами позовної заяви, вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, з огляду на наступне. ГУ ДПС у Закарпатській області проведено документальну планову перевірку ТОВ «Хірш Пороцелль» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 09.02.2017 по 30.09.2019, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 09.02.2017 по 30.09.2019, за висновками якої складений акт від 16.03.2020 року №179/07-16-05-01/41137479. За результатами перевірки ГУ ДПС у Закарпатській області прийнято, зокрема, податкові повідомлення-рішення від 14.04.2020 року: № 0003223307 про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб; № 0003243307 про збільшення грошового зобов`язання з військового збору; № 0002320501 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток.
Встановлено , що ТОВ «Хірш Пороцелль» порушено пп.164.2.17 п.164.2, п.164,5 ст.164, СТ.167 Податкового кодексу в частині не утримання та несплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб з доходів, отриманих працівниками товариства як додаткове благо у вигляді вартості харчування та проживання у готелі на загальну суму 23 964,88 грн.
ТОВ «Хірш Пороцелль» порушено п.176.2 «б» ст.176 Податкового кодексу в частині подання з недостовірними відомостями Податкових розрахунків сум доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма 1 ДФ) за ІІІ кв. 2017 року та за І кв., IV кв. 2018 року.
Перевіркою встановлено, що в порушення вимог пп.168.1.1, пп. 168.1.2 п.168.1 ст.168, п. 176.2 та СТ.176 Податкового кодексу України ТОВ «Хірш Пороцелль» протягом перевіреного періоду виплата заробітної плати найманим працівникам здійснювалася безготівково шляхом перерахування на карткові рахунки працівників без одночасної та повної сплати податку на доходи фізичних осіб із таких доходів, а саме встановлено несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу в загальній сумі 1 369 606,06 грн.
При цьому, надані позивачем (код 41137479) копії виписок АТ «ОТП Банк» з банківського рахунку № НОМЕР_1 ТОВ «Хірш Поропелль» у місті Черкаси (код 41907119) не є доказом сплати податку на доходи фізичних осіб безпосередньо ТОВ «Хірш Пороцелль», оскільки вказані виписки ТОВ «Хірш Поропелль» у місті Черкаси засвідчують сплату податку на доходи фізичних осіб з вищевказаного банківського рахунку ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси (код 41907119). а не товариством «Хірш Пороцелль» (код 41137479). Водночас, перевіркою встановлено, що за період з 01.04.2017 року по 30.09.2019 року позивачем нараховано податку на доходи фізичних осіб в сумі 2 874 034,15 грн., перераховано податку на доходи фізичних осіб до бюджету в сумі 2 735 370,03 грн. Станом на 30.09.2020 заборгованість позивача перед бюджетом по податку на доходи фізичних осіб становить 138 664,12 грн.
Крім того зазначено, ТОВ «Хірш Пороцелль» порушено пп.164.2.17 п.164.2, п.164.5 ст.164, СТ.167, пп.1.2, 1..3 п.16-1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу в частині не утримання та несплати до бюджету військового збору з доходів, отриманих працівниками товариства як додаткове благо у вигляді вартості харчування та проживання у готелі на загальну суму 1 637,62 грн.
При цьому, надані позивачем (код 41137479) копії виписок АТ «ОТП Банк» з банківського рахунку № НОМЕР_1 ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси (код 41907119) не є доказом сплати військового збору безпосередньо ТОВ «Хірш Пороцелль», оскільки вказані виписки ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси засвідчують сплату військового збору з вищевказаного банківського рахунку ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси (код 41907119), а не товариством «Хірш Пороцелль» (код 41137479). Водночас, перевіркою встановлено, що за період з 01.04.2017 року по 30.09.2019 року позивачем нараховано військового збору в сумі 239 597,73 грн., перераховано військового збору до бюджету в сумі 229 695,13 грн.
Станом на 30.09.2020 заборгованість позивача перед бюджетом по військовому збору становить 9902,60 грн. Тим самим позивач намагається одну сплату військового збору врахувати двічі по двом різним платникам - ТОВ «Хірш Пороцелль» (код 41137479) та ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси (код 41907119).
25 жовтня 2022 року третя особа без самостійних вимог ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси (код 41907119) надала пояснення, де зазначила, що філія не являється окремими роботодавцем, всі працівники перебувають у штаті основного підприємства(код 41137479). Філія не здійснює нарахування та виплату доходу своїм найманим працівникам з нарахуванням, утриманням і сплатою усіх встановлених законодавством податків і зборів. Філія ніколи не мала окремого балансу і відповідно ніколи не здійснювала самостійних розрахунків з податків та зборів, і не приймала самостійно працівників. Основне підприємство знаходиться на податковому обліку у м. Берегово, а філія- в м. Черкаси. Через брак коштів на рахунках основного підприємства , наявні у філії кошти на її банківському рахунку сплачувались на бюджетні рахунки ПДФО та військового збору в податковому органі м. Берегово, що стверджується банківським виписками.
Щодо розбіжностей в деяких платіжних дорученнях, то помилка була допущена в найменуванні отримувача, однак код отримувача та рахунок вказано правильно., і кошти були проведені банком та зараховані на рахунки відповідного бюджету.
Також треті особа звертає увагу, що в Акті перевірки не має жодного посилання на Акт перевірки філії, що свідчить , що перевірка проводилась Головного підприємства , а не філії, хоча у відповідності до Методичних рекомендацій , затверджених Наказом ДФС від 31.07.14 року № 22 перевірка повинна проводитися одночасно.
Представник позивача в судове засідання не зявився, однак в матеріалах справи міститься клопотання представника позивача про розгляд справи у їх відсутності.
У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечила та просила суд відмовити у його задоволенні.
Представник третьої особи в судове зсідання не зявився . хоча належним чином був повідомлений про судове засідання.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Обставини встановлені судом.
Судом встановлено, що у період з 03.02.2020 по 14.02.2020 ГУ ДПС у Закарпатській області було проведено документальну планову виїзну перевірку ТзОВ «ХІРШ ПОРОЦЕЛЛЬ» з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства за період з 09.02.2017 по 30.09.2019, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 09.02.2017 по 30.09.2019.
За результатами планової документальної виїзної перевірки ГУ ДПС у Закарпатській області було складено Акт про результати документальної планової виїзної перевірки №179/07-16-05-01/41137479 від 16.03.2020р.
За результатами проведеної перевірки встановлені порушення позивачем зокрема:
- пп. 168.1.1, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України в наслідок чого виявлено несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб під час виплати доходу в загальній сумі 1 369 606,06 грн.;
- пп. 168.1.1, пп. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168, п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України в наслідок чого виявлено несвоєчасну сплату податку військового збору під час виплати доходу в загальній сумі 77 373,19 грн.
На підставі вищезазначеного акту, ГУ ДПС у Закарпатській області прийнято, зокрема, податкові повідомлення-рішення від 14.04.2020 року:
- № 0003223307 про збільшення грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 1124534,60 грн., в т.ч. за податковим зобов`язанням 23964,88 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями 1078633,59 грн. та пеня 21936,13 грн.
- № 0003243307 про збільшення грошового зобов`язання з військового збору на загальну суму 61894,03 грн., в т.ч. за податковим зобов`язанням 1637,62 грн., за штрафними санкціями 59040,01 грн. та пеня 1216,40 грн.
- № 0002320501 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств, створених за участю іноземних інвесторів на загальну суму 1 172 386, 25 грн.
Не погодившись із вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх до Державної податкової служби України.
За результатами розгляду даної скарги рішенням Державної податкової служби України від 06.07.2020 року про результатами розгляду скарги скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Закарпатській області від 14.04.2020 року № 0002320501 в частині донарахованого податку на прибуток внаслідок збільшення доходів на 3021157,55 грн. та зменшення витрат на вартість агентських послуг на загальну суму 1970771 грн. та штрафні санкції у відповідному розмірі, а в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення та податкові повідомлення-рішення від 14.04.2020 року № 0003223307, № 0003243307 залишено без змін.
Як вже встановлено судом, провадження у справі, в частині оскарження податкового повідомлення-рішення від 14.04.2020 року № 0002320501 було закрито судом у зв`язку з відкликанням контролюючим органом вищевказаного податкового повідомлення-рішення.
Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог ст. 168 ПК України одночасно з виплатою заробітної плати працівникам, зокрема у липні 2017 року та за період з лютого 2018 року по липень 2018 року включно сплачувався податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до відповідного бюджету за своїм місцезнаходженням (м. Берегово).
Однак, позивачем було помилково сплачено податок на доходи фізичних осіб на рахунок № НОМЕР_2 в той час як правильний рахунок № НОМЕР_3 та військовий збір на рахунок № НОМЕР_4 , правильний рахунок НОМЕР_5 , а саме:
- 13.03.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 8718,84 грн. та військовий збір у розмірі - 726,57 грн. (Т 2, а.с. 29, 30 );
- 22.03.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 6733,00 грн. та військовий збір у розмірі 561,08 грн. (Т.2 , а.с. 49, 50);
- 03.04.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 6674,08 грн. та 556,18 грн. військового збору (Т. 2, а.с. 47,48);
- 19.04.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 6733,00 грн. та 561,08 грн. військового збору (Т.2, а.с. 45, 46);
- 03.05.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 6733,00 грн. та 561,08 грн. військового збору (Т.2, а.с. 43, 44);
- 22.05.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 6733,00 грн. та 561,08 грн. військового збору (Т.2, а.с. 41, 42);
- 05.06.2018 року сплачено військовий збір у розмірі 561,08 грн. (Т.2, а.с. 39);
- 06.06 .2018 року сплачено податок на доход фізичних осіб у розмірі 6733,00 грн. (Т.2, а.с. 40);
- 21.06.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 6733,00 грн. та 561,08 грн. військового збору (Т.2, а.с. 37, 38);
- 05.07.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 6204,00 грн. та 517,03 грн. військового збору (Т.2, а.с. 35,36);
- 24.07.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 10355,03 грн. та 862,92 грн. військового збору (Т.2, а.с. 33, 34);
- 07.08.2018 року сплачено податок на доходи фізичних осіб у розмірі 11760,75 грн. та 980,06 грн. військового збору (Т.2, а.с. 31,32).
Судом встановлено, що за лютий 2018 року сума утриманого військового збору склала 7255,08 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 02.02.2018р. у розмірі 66,39 грн., 06.02.2018р. у розмірі - 2445,47 грн., 09.02.2018р. у розмірі 45,00 грн., 15.02.2018р. у розмірі - 237,11 грн., 23.02.2018р. у розмірі - 1502,63 грн., 26.02.2018р. у розмірі - 109,92 грн., 06.03.2018р. у розмірі - 4603,95 грн., 13.03.2018р. у розмірі - 726,57 грн. Всього на суму 9737,04 грн. Сума сплаченого військового збору за січень 2018 р. з врахуванням заборгованості перед бюджетом за грудень 2017 склала 7 868,68 грн.
За березень 2018 року сума утриманого військового збору склала 8824,59 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 14.03.2018р. у розмірі 108,75 грн., 22.03.2018р. у розмірі - 3366,64 грн., 03.04.2018р. у розмірі - 5287,37 грн. Всього на суму 8762,76 грн.
За квітень 2018 року сума утриманого військового збору склала 9046,85 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 04.04.2018р. у розмірі 61,79 грн., 19.04.2018р. у розмірі - 3579,22 грн., 03.05.2018р. у розмірі - 561,08 грн., 04.05.2018р. у розмірі - 4784,18 грн. Всього на суму 8986,27 грн.
За травень 2018 року сума утриманого військового збору склала 9 601,01 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 22.05.2018р. у розмірі 3 891,58 грн., 06.06.2018р. у розмірі - 5 709,49 грн. Всього на суму 9 601,07 грн. Сума сплаченого військового збору за травень 2018 р. з врахуванням переплати за квітень 2018 склала 10 092,26 грн.
За червень 2018 року сума утриманого військового збору склала 10 424,89 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 12.06.2018р. у розмірі 102,61 грн., 21.06.2018р. у розмірі - 3 921,08 грн., 03.07.2018р. у розмірі - 628,13 грн., 05.07.2018р. у розмірі - 5 768,13 грн. Всього на суму 10 419,95 грн. Сума сплаченого військового збору за червень 2018 р. з врахуванням переплати за травень 2018 склала 10 911,20 грн.
За липень 2018 року сума утриманого військового збору склала 12 567,46 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 19.07.2018р. у розмірі 4 711,40 грн., 24.07.2018р. у розмірі - 862,92 грн., 02.08.2018р. у розмірі - 711,82 грн., 07.08.2018р. у розмірі - 7 080,06 грн. Всього на суму 13 366,20 грн. Сума сплаченого військового збору за липень 2018 р. з врахуванням переплати за червень 2018 склала 13 852,51 грн.
За серпень 2018 року сума утриманого військового збору склала 8 204,24 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 08.08.2018р. у розмірі 820,00 грн., 23.08.2018р. у розмірі - 3 115,50 грн., 06.09.2018р. у розмірі - 4 930,00 грн. Всього на суму 8 865,50 грн. Сума сплаченого військового збору за серпень 2018 р. з врахуванням переплати за липень 2018 склала 10 150,55 грн.
За вересень 2018 року сума утриманого військового збору склала 7 907,79 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 20.09.2018р. у розмірі 3 134,52 грн., 05.10.2018р. у розмірі - 4 647,10 грн. Всього на суму 7 781,62 грн. Сума сплаченого військового збору за вересень 2018 р. з врахуванням переплати за серпень 2018 склала 9 727,93 грн.
За жовтень 2018 року сума утриманого військового збору склала 12 382,30 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 11.10.2018р. у розмірі 3 236,24 грн., 23.10.2018р. у розмірі - 3 635,18 грн., 07.11.2018р. у розмірі - 5 343,28 грн. Всього на суму 12 214,70 грн. Сума сплаченого військового збору за жовтень 2018 р. з врахуванням переплати за вересень 2018 склала 14 034,84 грн.
За листопад 2018 року сума утриманого військового збору склала 10 794,82 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 08.11.2018р. у розмірі 38,28 грн., 20.11.2018р. у розмірі - 134,40 грн., 22.11.2018р. у розмірі - 5 590,42 грн., 30.11.2018р. у розмірі - 86,08 грн., 07.12.2018р. у розмірі - 4 773,55 грн. Всього на суму 10 622,73 грн. Сума сплаченого військового збору за листопад 2018 р. з врахуванням переплати за жовтень 2018 склала 12 275,27 грн.
За грудень 2018 року сума утриманого військового збору склала 15 198,99 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 18.12.2018р. у розмірі 174,65 грн., 20.12.2018р. у розмірі - 167,59 грн., 26.12.2018р. у розмірі - 15 199,00 грн. Всього на суму 15 541,24 грн. Сума сплаченого військового збору за грудень 2018 р. з врахуванням переплати за листопад 2018 склала 17 021,69 грн.
За січень 2019 року сума утриманого військового збору склала 9 758,61 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 15.01.2019р. у розмірі 6,87 грн., 23.01.2019р. у розмірі-3 746,30 грн., 31.01.2019р. у розмірі - 10,81 грн., 07.02.2019р. у розмірі - 5 999,21 грн. Всього на суму 9 763,19 грн. Сума сплаченого військового збору за січень 2019 р. з врахуванням переплати за грудень 2019 склала 11 585,89 грн.
За лютий 2019 року сума утриманого військового збору склала 10 772,79 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 21.02.2019р. у розмірі 5 334,00 грн., 26.02.2019р. у розмірі - 13,10 грн., 01.03.2019р. у розмірі - 76,20 грн., 05.03.2019р. у розмірі - 5 423,60 грн. Всього на суму 10 846,90 грн. Сума сплаченого військового збору за лютий 2019 р. з врахуванням переплати за січень 2019 склала 12 674,18 грн.
За березень 2019 року сума утриманого військового збору склала 10367,99 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 13.03.2019р. у розмірі 368,95 грн., 21.03.2019р. у розмірі -4 534,60 грн., 04.04.2019р. у розмірі - 5 945,44 грн., Всього на суму 10 848,99 грн. Сума сплаченого військового збору за березень 2019 р. з врахуванням переплати за лютий 2019 склала 12 750,38 грн. За результатами березня 2019р. надміру сплачений податок склав 2 382,39 грн.
За квітень 2019 року сума утриманого військового збору склала 10 712,26 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 05.04.2019р. у розмірі 202,39 грн., 08.04.2019р. у розмірі 83,81 грн., 22.04.2019р. у розмірі - 6 161,42 грн., 23.04.2019р. у розмірі - 15,19 грн., 07.05.2019р. у розмірі - 3 832,07 грн. Всього на суму 10 294,88 грн. Сума сплаченого військового збору за квітень 2019 р. з врахуванням переплати за березень 2019 склала 12 677,27 грн.
За травень 2019 року сума утриманого військового збору склала 11 011,28 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 08.05.2019р. у розмірі 225,52 грн., 21.05.2019р. у розмірі - 4 896,65 грн., 06.06.2019р. у розмірі - 5 981,67 грн. Всього на суму 11 103,84 грн. Сума сплаченого військового збору за травень 2019 р. з врахуванням переплати за квітень 2019 склала 13 068,85 грн.
За червень 2019 року сума утриманого військового збору склала 10 984,01 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 13.06.2019р. у розмірі 2 283,29 грн., 20.06.2019р. у розмірі-5 395,73 грн., 21.06.2019р. у розмірі - 392,42 грн., 27.06.2019р. у розмірі - 124,68 грн., 04.07.2019р. у розмірі - 2 762,57 грн. Всього на суму 10 958,69 грн. Сума сплаченого військового збору за червень 2019 р. з врахуванням переплати за травень 2019 склала 13 016,26 грн.
За липень 2019 року сума утриманого військового збору склала 12 132,26 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 09.07.2019р. у розмірі 87,41 грн., 18.07.2019р. у розмірі 291,33 грн., 22.07.2019р. у розмірі - 5 080,04 грн., 25.07.2019р. у розмірі - 539,72 грн., 02.08.2019р. у розмірі - 7,30 грн., 06.08.2019р. у розмірі - 6 091,55 грн. Всього на суму 12 097,35 грн. Сума сплаченого військового збору за липень 2019 р. з врахуванням переплати за червень 2019 склала 14 129,60 грн.
За серпень 2019 року сума утриманого військового збору склала 14751,24 грн. податок був повністю перерахований до бюджету 14.08.2019р. у розмірі 302,23 грн., 16.08.2019р. у розмірі - 339,27 грн., 22.08.2019р. у розмірі - 8243,17 грн., 29.08.2019р. у розмірі - 206,15 грн., 03.09.2019р. у розмірі - 29,38 грн. , 05.09.2019р. у розмірі - 5 911,62 грн. Всього на суму 15 031,82 грн. Сума сплаченого військового збору за серпень 2019 р. з врахуванням переплати за липень 2019 склала 17 029,16 грн.
В той же час, як вже було встановлено судом, позивачем за період з лютого 2018 року по липень 2018 року помилково було сплачено військовий збір на інші рахунки відповідного бюджету (м. Берегово) і такі кошти були списані, однак не враховані відповідачем на переконання суду, помилкове зазначення неправильного рахунку не є підставою для висновку про несплату сум військового збору у визначений строк.
Вказане вище підтверджується виписками АТ «ОТП Банк» з банківського рахунку № НОМЕР_1 ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси (код 41907119).
Вказані виписки ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси засвідчують сплату військового збору з вищевказаного банківського рахунку ТОВ «Хірш Пороцелль» у місті Черкаси (код 41907119).
При цьому, отримувачем коштів за усіма рахунками було Управління Державної казначейської служби України у Берегівському районі Закарпатської області (код ЄДРПОУ: 37809658).
Разом з тим, перераховані суми ПДФО та військового збору з рахунку Товариства, відкритого у м. Берегово, незважаючи на помилкові реквізити рахунків, були проведені банком без помилок, кошти були списані з банківського рахунку Товариства, зараховані на рахунки відповідного бюджету.
При цьому, суд зазначає, що суми ПДФО та військового збору з рахунку Товариства, відкритого у м. Черкаси перераховані на той самий рахунок Управління державної казначейської служби України у Берегівському районі Закарпатської області.
Суми ПДФО за липень 2017 року, лютий-липень 2018 року та військового збору за лютий-липень 2018 року, що були помилково сплачені Товариством на інші рахунки відповідного бюджету (м. Берегово), не були повернуті товариству, як помилково сплачені, однак не були і враховані як оплата податкових зобов`язань, що призвело до формування заборгованості з ПДФО та військового збору.
Вищезазначений податковий борг з ПДФО та військового збору в автоматичному порядку частково погашався за рахунок подальших перерахувань Товариством сум утриманих податків із заробітної плати працівників, що перераховувались з рахунку позивача, відкритого у м. Берегово.
На виконання вимог суду представник позивача надав суду:
-Статут Товариства з обмеженою відповідальністю «ХіршПороцель», в якому зазначено, що Товариство є юридичною особою , має право створювати як на території України , так і за її межами філії, представництва та інші відокремлені підрозділи та дочірні підприємства;
-Положення Про філію ТзОВ «Хірш Пороцель у м. Черкаси» ( код ЄДРПОУ 41137479), де вказано , що філія є відокремленим підрозділом ТОВ «Хірш Пороцель , визнається субєктом господарювання , що здійснює свою діяльність від імені ТОВ «Хірш Пороцель» без статус юридичної особи
-місцезнаходження філії: м. Черкаси, вул. 14 грудня б.8
-філія здійснює свою діяльність від імені Товариства і в межах повноважень, встановлених цим Положенням, має окремий баланс, проточний рахунок в установах банків, печатку зі своїм найменуванням.
-податкові розрахунки сум доходів нарахованих (сплачених ) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податків Товариства з обмеженою відповідальністю «ХіршПороцель» ( код ЄДРПОУ 41137479) за 2018-2019 р.р., де зазначено, що працювало за трудовими договорами 40(42) осіб, за цівільно-правовим договором- 1 особа.
-банківські виписки (otpbank) ТзОВ «Хірш Пороцель у м. Черкаси» ( код ЄДРПОУ 41907119) за:13.03.2018, 22.03.2018, 03.04.2018,19.04.2018,03.05.2018, 22.05.2018, 06.06.2018, 21.06.2018, 24.07. 2018 року , 05.07.2018,
-банківські виписки (otpbank) ТООВ «Хірш Пороцель » ( код ЄДРПОУ ) 41137479: 2018-2019 р.р.
Мотиви та норми права застосовані судом.
Стаття 67 Конституції України визначає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п.168.1.5 п.168.1 ст.168 ПК України, у тому разі, коли оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
Згідно п.п.«а`п.176.2 ст.176 ПК України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.
Частиною другою статті 64 Бюджетного кодексу України передбачено, що податок на доходи фізичних осіб (крім податку, визначеного абзацом п`ятим цієї частини статті), який сплачується (перераховується)податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.
За змістом п.127.1 ст.127 ПК України ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Відповідальність за погашення суми податкового зобов`язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов`язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов`язків погашення такої суми податкових зобов`язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.
Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого пунктом 169.4 статті 169 цього Кодексу, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами цього Кодексу.
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Частиною першою статті 43 Бюджетного кодексу України визначено, що при виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів. Казначейство України забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунку, відкритого у Національному банку України.
Відповідно до ч.ч.4, 5 ст. 45 цього Кодексу, податки і збори та інші доходи державного бюджету зараховуються безпосередньо на єдиний казначейський рахунок і не можуть акумулюватися на рахунках органів, що контролюють справляння надходжень бюджету (за винятком установ України, які функціонують за кордоном).Податки і збори та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Аналіз норм Бюджетного кодексу України дає підстави дійти до висновку, що усі податкові надходження, справляння яких передбачено законодавством України, є доходами державного бюджету, які визнаються зарахованими до бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Поняття «єдиний казначейський рахунок» (далі - ЄКР) закріплене в Положенні про єдиний казначейський рахунок, затвердженому наказом Державного казначейства України №122 від 26.06.2002 (у редакції наказу Державного казначейства України №449 від 30.11.2010), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2002 за №594/6882 та визначається як консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України.
Пунктом 2.1 цього Положення передбачено, що ЄКР консолідує кошти державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування, коштів інших клієнтів, обслуговування яких здійснюється органами Державного казначейства України та регламентується законодавством.
Зі змісту таких пунктів названого Положення слідує, що всі сплачені податки і збори (обов`язкові платежі), в будь-якому випадку зараховуються та акумулюються на один консолідований рахунок - ЄКР, а зарахування коштів на відповідний рахунок має значення лише для обліку коштів.
Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету в строк, встановлений п.57.1 ст.57 ПК України, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів, передбачених п.126.1 ст.126 ПК України.
Крім того, для підтвердження факту несплати узгодженої суми грошового зобов`язання необхідно встановити, що у строк, передбачений п.57.1 ст.57 ПК України, платник податків не вчинював дії, спрямовані на перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету. А оскільки такі суми зараховуються на ЄКР, то помилкове визначення коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні під час сплати суми податкового зобов`язання не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов`язання у визначений вказаною нормою ПК України строк, а відтак і для застосування на підставі п.127.1 ст.127ПК України штрафних (фінансових) санкцій.
Втім, як вірно встановлено судом першої інстанції, суми ПДФО та військового збору з рахунку Товариства, відкритого у м. Черкаси перераховані на той самий рахунок Управління державної казначейської служби України у Берегівському районі Закарпатської області та було сплачено позивачем у межах строків, передбачених п.179.7 ст.179 ПК України і незважаючи на помилку в платіжному дорученні, вказані кошти, в силу положень ст.ст.43, 45 Бюджетного кодексу України, були зараховані безпосередньо на ЄКР, а допущена помилка не спричинила настання будь-яких негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету.
Товариство своєчасно сплатило ПДФО та військовий збір до відповідного бюджету за своїм місцезнаходженням (м. Берегово), як того вимагає ч. 2 ст. 64 БК України. Помилка в рахунку відповідного бюджету не може бути підставою для висновку про несвоєчасну сплату податків, оскільки така помилка не спричинила будь-яких негативних наслідків або збитків для бюджету
Крім того, відповідно до висновків Верховного Суду, зроблених у справах № 826/1/16 ( (Постанова від 12.06.2018 р.), № 2а-2686/09/2670 (Постанова від 17.01.2018 р.), для під твердження факту несплати узгодженої суми грошового зобов`язання необхідно встановити, що у строк, передбачений пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків не вчинював дії, спрямовані на перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету. А оскільки такі суми зараховуються на єдиний казначейський рахунок, то помилкове визначення коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні під час сплати суми податкового зобов`язання не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов`язання у визначений вказаною нормою Податкового кодексу України строк, а відтак і для застосування на підставі пункту 126.1 1 статті 126 Податкового кодексу України штрафних (фінансових) санкцій.
Товариство здійснило оплату податків одночасно з виплатою оподатковуваних доходів працівників, що свідчить про здійснення дії, направленої на виконання зобов`язань податкового агента відповідно до ПК України та перерахування податків до відповідного бюджету.
Відповідач помилково стверджує, що ПДФО та військовий збір сплачений ТОВ "Хірш Пороцелль" з рахунку в місті Черкаси не є доказом сплати безпосередньо ТОВ ""Хірш Пороцелль" у місті Берегово.
Таким чином, висновки ГУ ДПС щодо несвоєчасної сплати Товариством ПДФО та військового збору під час виплати доходу працівникам є необґрунтованими та такими, що не відповідають фактичним обставинам справи.
Крім того , відповідачем при проведенні перевірки позивача порушено вимоги НАКАЗУ ВІД 31.07.2014 № 22, яким затверджено Методичні рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, які розроблені щодо порядку взаємодії між підрозділами органів ДФС при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (далі - Методичні рекомендації) розроблено відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та рекомендовано для застосування посадовими (службовими) особами органів ДФС (з урахуванням визначених статтею 19-1 Кодексу функцій) при організації, проведенні та реалізації матеріалів документальних перевірок платників податків з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС,зокрема:
- П.1.4.3.1. Особливості організації документальних перевірок платників податків, що мають відокремлені підрозділи, рухоме та нерухоме майно, об`єкти оподаткування або об`єкти, які пов`язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність.
Якщо юридична особа та її відокремлені підрозділи перебувають на обліку в різних органах ДФС (основне місце обліку) або ця особа (її підрозділи) перебуває на обліку в інших органах ДФС за місцем розташування (реєстрації) її відокремлених підрозділів, а також рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі для цілей цього підпункту - об`єкти, пов`язані з оподаткуванням), при організації документальної планової перевірки (або документальної позапланової перевірки з усіх питань) вживаються заходи щодо одночасного проведення перевірки такого платника податків - юридичної особи та її не знятих з обліку відокремлених підрозділів та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням.
Організацію взаємодії та координацію дій відповідних органів при проведенні таких перевірок проводить той орган ДФС, який здійснює (очолює) перевірку юридичної особи.
У такому випадку відповідні підрозділи органів ДФС, які здійснюють (очолюють) перевірку платника податків - юридичної особи:
забезпечують у встановленому Кодексом порядку і терміни та з дотриманням підпункту 1.4.1 цього пункту повідомлення платника податків - юридичної особи про проведення його перевірки, а також направлення (вручення) юридичній особі копії відповідного наказу про проведення перевірки;
забезпечують дотримання підпункту 1.4.1 цього пункту в частині інформування органів державного фінансового контролю (за умови, якщо передбачається одночасне проведення перевірки у звітному періоді);
не пізніше ніж за 12 робочих днів до початку проведення інформують засобами електронного зв`язку відповідні територіальні органи ДФС за місцем обліку відокремлених підрозділів або об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням, про дату початку, підстави для проведення перевірки, терміни її проведення та період діяльності платника податків, що підлягає перевірці;
не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку перевірки забезпечують надання відповідним територіальним органам ДФС наявної інформації про основні питання та ризики несплати податків (інших порушень законодавства), у тому числі виявлені при проведенні доперевірочного аналізу, які підлягають дослідженню при проведенні перевірки відокремленого підрозділу (об`єкта, пов`язаного з оподаткуванням). У разі виявлення таких питань та ризиків (або порушень) під час проведення перевірки, інформація для відпрацювання надається відповідним територіальним органам ДФС не пізніше наступного робочого дня за днем їх виявлення;
забезпечують координацію відповідних територіальних органів ДФС щодо проведення ними перевірок у терміни, необхідні для завершення перевірки платника податків у цілому (у тому числі повідомляють про продовження, перенесення термінів проведення перевірки, зупинення перевірки тощо).
Відповідні територіальні органи ДФС за місцем обліку відокремлених підрозділів, забезпечують:
інформування органу ДФС, що здійснює (очолює) перевірку платника податків - юридичної особи, про початок та терміни перевірки відокремленого підрозділу;
своєчасне відпрацювання отриманої від органу ДФС, що здійснює (очолює) перевірку платника податків - юридичної особи, інформації (у визначені цим органом терміни) про основні питання та ризики несплати податків (інших порушень законодавства), які підлягають дослідженню при проведенні перевірки відокремленого підрозділу та своєчасне надання такому органу аналогічної інформації, яка підлягає дослідженню при проведенні перевірки юридичної особи та/або інших відокремлених підрозділів;
проведення документальних перевірок відокремлених підрозділів з дотриманням передбачених Кодексом вимог щодо їх організації та у терміни, погоджені з органом ДФС, що здійснює (очолює) перевірку платника податків - юридичної особи, та надання йому матеріалів такої перевірки до закінчення перевірки платника податків - юридичної особи (у визначений цим органом термін, але не пізніше ніж за 3 дні до завершення перевірки).
У разі виникнення необхідності зупинити перевірку відокремленого підрозділу, продовжити або перенести терміни проведення перевірки, такі дії здійснюються за обов`язковим письмовим погодженням з органом ДФС, який проводить перевірку юридичної особи.
В Акті від 16.03.2020 року , складеного в м. Берегове, вул. Сечені ,71 «Про результати документальної позапланової перевірки Товариства "ХІРШ ПОРОЦЕЛЛЬ" (код ЄДРПОУ 41137479) в п. 2.3.8 містяться дані про відокремлений підрозділ, його місцезнаходження та орган ДФС, де перебуває на обліку. Водночас , перевірка не проводилася всупереч вищевказаних методичних рекомендацій у філії , Акт про таку одночасну перевірку або перевірку філії відсутній .
Відповідачем не доведено правомірності оскаржених податкових повідомлень-рішень,, які не відповідають критеріям зазначеним у ч. 2 ст. 2 КАСУ , водночас мотиви та обгрунтування , наведені в позовній заяві відповідають вимогам законодавства та встановленим в судовому засіданні обставинам справи, що підтверджені належними та допустимими доказами та, за наведених обставин, позов слід задовольнити в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.242-246 КАСУ, суд-
ВИРІШИВ:
1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ХІРШ ПОРОЦЕЛЛЬ" ( 90202, Закарпатська обл., м. Берегове, вул. Сечені, буд.71, код ЄДРПОУ 41137479) до Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області (код ЄДРПОУ 43143065, 88000, м. Ужгород, вул. Августина Волошина,52), третя особа: філія ТОВ "Хірш Пороцель" у м. Черкаси ( код ЄДРПОУ 41907119, 18028, м. Черкаси, вул. 14 Грудня,8) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області від 14.04.2020p. №0003223307 та №0003243307.
3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ХІРШ ПОРОЦЕЛЛЬ" (Закарпатська область, м. Берегово, вул. Сечені, буд. 71, код ЕДРПОУ - 41137479) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області (Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Волошина, буд. 52, код ЄДРПОУ - 43143065) судовий з6ip у розмірі 17796,43 грн. (сімнадцять тисяч сімсот дев`яносто шість гривень сорок три копійки).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його виготовлення в повному обсязі до Восьмого апеляційного адмінсуду.
СуддяЗ.Б.Плеханова
Повний текст рішення виготовлено та підписано 09.12 2022 року.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2022 |
Оприлюднено | 12.12.2022 |
Номер документу | 107782169 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на доходи фізичних осіб |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні